Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Renaulty v definitivní podobě: Fluence ZE, Kangoo Express ZE

Diskuze (73)
Program elektromobilů Renault pokročil do další fáze – automobilka zveřejnila podobu produkční verze modelů Fluence ZE a Kangoo Rapid ZE. Od uvedení na trh nás dělí již jen necelé dva roky.

Renault systematicky pracuje na snižování emisí CO2 při výrobě i provozu svých produktů. Jednou z cest je příprava automobilů s plně elektrickým pohonem, na které momentálně pracuje tým 2000 lidí – polovina u Renaultu a druhá polovina u aliančního partnera Nissan.

Renault očekává, že za poměrně krátkou dobu (v roce 2020) budou elektromobily tvořit 10 % nových aut. První dva elektromobily od Renaultu se přitom ve větším měřítku dostanou k zákazníkům v roce 2012. Jedná se o kompaktní sedan Fluence ZE a užitkové Kangoo Express ZE.

Fluence ZE bude poháněno motorem o výkonu 70 kW s točivým momentem 226 Nm. Hmotnost elektro-sedanu bude 1543 kg. Nejvyšší rychlost bude 135 km/h, dojezd podle evropské metodiky v kombinovaném cyklu 160 km. Opětovné dobití baterií bude trvat 6-8 hodin při napětí 230 V, další možností je výměna akumulátoru za nabitý, což trvá 3 minuty.

Pro Kangoo Express ZE platí stejné parametry s tím rozdílem, že nejvyšší výkon je snížen na 44 kW a maximální rychlost na 130 km/h. Ostatní údaje jsou shodné s Fluence ZE. Hmotnost tohoto užitkového elektromobilu bude 1470 kg. Nákladový prostor pojme 3 až 3,5 m3 a užitečné zatížení bude 650 kg – tak jako u standardního Kangoo.

Zájemci o elektrický Renault se mohou předběžně registrovat na stránce www.renault-ze.com. Renault má pro rozšíření elektromobilů již 50 partnerů po celém světě, Česká republika ale na seznamu zatím není.

Nejdále s vytvářením podmínek příznivých pro elektromobily jsou v domovině Renaultu – ve Francii bude vybudováno 75 tisíc stanic pro rychlou výměnu baterií. Španělsko zase finančně podporuje produkci elektromobilů s cílem vyrobit 250 tisíc kusů v roce 2014, Renault zde později spustí výrobu malého Twizy ZE. Na finanční podporu se mohou těšit i zákazníci – ve Španělsku až 6000 Euro (nebo 20 %), v Irsku 5000 Euro a ve Velké Británii až 5000 liber (nebo 25 %).

Výroba Kangoo Express ZE bude probíhat ve francouzské továrně Maubeuge, Fluence ZE se bude vyrábět v turecké Burse. Baterie bude zpočátku dodávat japonská AESC, joint-venture Nissanu a NEC.

Diskuze (73)
21. 4. 2010 17:32
Re: Jsem optimisticky a skepticky
Tak takovy vizionar by umel byt kazdy. To ted muzu taky prohlasit ze je treba zacit pracovat na autech na slunecni pohon a po XX-letech kdy se nejake objevi zahlasit - ha, jako rikal :-) Co presne rikali lidi od BMW nevim, testovaci elektrovozitka delali min. pred 10 lety a pohon na vodik resi uz taky pekne dlouho.

Tohle co jsi napsal je taky perla - "Ta zasla s elektromotorem dale nez ostatni, ale stale ne zdaleka tak daleko jak by mohla kdyby se zrodila dnes postavena na technologii dostupne za 2-3 roky." - Ono to je celkem logicke ze kdyz se neco zacne vyvijet ted tak to vypada jinak nez kdyz se to vyvijelo pred x-lety, na to clovek nemusi byt vizionar.

Tvuj exkurz to sveta maloobjemu je sice hezky ale zbytecny, nevysvetlil jsi proc u Voltu s postupnym vyvojem zvysuji objem agregatu kdyz podle tebe staci motor tretinovy. Smir se proste s tim ze pullitr je malo. Ta 0.9 od Fiatu ma byt 1.turbo a za 2. s tim nechteji pohanet auto o vaze 1.5 az 2tuny.

Ja se nedivim ze mas problem s lidmi kdyz si hrajes na vizonare stylem "kdyby pred 4-6lety vyvijeli auto s technologii, ktera bude dostupna az za 3 roky, tak by byli dal".
19. 4. 2010 13:14
Re: Jak dojedu na dovolenou?
Samane, máš vážné mezery co se týče znalostí a rozhledu! Doporučuji ti projít archiv příspěvků a zjistíš, že 4 manažeři jezdí do Paříže pomalu obden ;-)
19. 4. 2010 12:55
Re: Jsem optimisticky a skepticky
Hele ty neomylne tymy vyvojaru versus pitomy Drapalik, to uz mi tu predhazuji leta. Zacalo to pred lety, kdyz jsem tvrdil, ze je treba pracovat na hybridech, protoze se stanou standardni soucasti motoru. Tak to jsem mel hned na taliri neomylny tym BMW, protoze jejich marketing tehdy zrovna vypustil zpravu, ze hybrid je hloupost, kterou oni nikdy delat nebudou. Nema snad cenu psat jak to dopadlo.

Je treba videt, ze to co se dnes chysta do vyroby je zhmotnela myslenka, jejiz pocatek je nekde 4-6 let nazpet. Tehdy myslenka na elektromobil byla vetsinove prohlasovana za utopii a tomu odpovida i konstrukce Voltu. Ta zasla s elektromotorem dale nez ostatni, ale stale ne zdaleka tak daleko jak by mohla kdyby se zrodila dnes postavena na technologii dostupne za 2-3 roky.

1.2ka dnes pohani Octavii a to velmi kvalitne. Nekteri (mam pocit ze Lotus) pripravili 1L motor o hmotnosti 50kg, prave jako pomocny motor plugin hybridu. Treba Fiat uvazuje ze bude do aut davat preplnovany dvouvalec 8mistovku, a to jako hlavni pohon. Nevidim duvod, kdyz moderni 8mistovka dokaze pohanet cele auto, proc by 5tistovka spolu se silnymi bateriemi nedokazala totez. PS. Nemusi to byt nutne 500ccm. To byl priklad. Klidne 6ti 7mi stovka, proste neco maleho, jednoducheho, masove vyrabeneho. Ali i ta 500 by to zvladla.

Ja tu mam stale problem s lidmi, kteri nedokazi sledovat posledni deni, nalezt trendy a tvrdosijne trvaji na zastaravajicich dogmatech. Od tech pak dostavam ruzne nazvy, naznacuji mi jak jsem trotl. Uz jsem zvykly.
Avatar - T613
19. 4. 2010 12:50
Re: Jak dojedu na dovolenou?
a nenulovými emisemi v cisternách, vlacích a kdo ví v čem ještě
19. 4. 2010 12:32
Re: Budoucnost?
Elektrina ma jednu vyhodu. Ma horni limit ceny, dany amortizaci solarni dobijeci stanice. Dnes se to muze jeste zdat jako hodne vysoka cena. Ale zatimco cena fosilni energie stale stoupa, cena solarnich panelu stale klesa. Dokonce posledni 2 roky tempem o desitku procent rocne. Takze za par let bude motorista, ktery vlastni alespon trochu volne plochy, resit jenom to, zda se pri jeho najezdu kilometru solarni stanice vyplati nebo ne. A to je horni hranice ceny elektriny. Specialni zdaneni solarnich panelu nepredpokladam.