Nejdelší luxusní limuzínu bude mít v nabídce Audi. Prodloužená karoserie nové generace A8 dostala rozvor s délkou 3.122 mm a taky atmosférický dvanáctiválec s uspořádáním řad válců do W. Premiéra byla ohlášena na pekingský autosalon.
Zde často podceňovaná nová A8, vítězí ve srovnávacích nad BMW7 i MB-S, poslední podrobný srovnávací test s benzínovými osmiválci (aktuální AUTO-Zeitung) vyhrála jak v komfortu tak celkově... a na její modernizovaný a velmi kultivovaný V8 TDI (350PS/800Nm) s nímž zrychuje za 5,5 s, se také nehledá "odpověď" zrovna snadno...
Podle mě je dost nefotogenická, v reálu je mnohem působivější, vynikne její šířka a povedené větší detaily.
Na základě čeho pochybuješ o lepším komfortu proti S class?
Pokud si s ní ještě nejel (přípdně v ní aspoň neseděl, pak je to především otázka předsudku...
Len pre doplnenie, test novej A8 je napríklad aj tu: [odkaz]
z testu k jazdným vlastnostiam: Fahrdynamisch setzt er Maßstäbe, beim Komfort hat er konsequent aufgeholt. :yes:
Tak už jsem taky měl tu čest, srovnávačka se sedmičkou a eskem, v dýzlu bohužel/pochopitelně, a musím dát soudruhům z Zeitungu zapravdu, áosmička je momentálně nejdotaženějším lux. sedanem. A ten V8tdi mě dokonce donutil jít si ho zkusit i v touaregu, jestli by nestačil jako důvod ke stornu X5ky. Totiž, jakémukoliv autu dává vlastnosti startující rakety, jedno v jaké rychlosti, a zvukově je odladěn, a hlavně odhlučněn, tak, že by to byl první dýzl, který bych v autě snesl. Nepochybuju o tom, že drtivá většina A8ček bude jezdit právě s tímto motorem. :yes:;-)
Skúsal si teda aj nový Touareg? Aj mimo cesty? Torzná tuhost karosérie bola OK? Totiz práve s tým je pri nábehu výroby Touaregu (ale i Cayennu) vo VW Bratislava obrovský problém. Znacne tensie plechy, ako i odlahcenie iných komponentov karosérie a podvozka síce prispeli k úctyhodnému poklesu hmotnosti oproti Touaregu I, ale sposobuje to velké problémy pri výrobe (tepelná roztaznost plechov - tenký plech viac pracuje, s tým súvisiace spáry karosérie a nadvazne lakovanie, nedostatocná torzná tuhost a krútenie karosérie atd.). Verím, ze sa to priebezne vychytá, ako u T1, ale teraz (min. rok) by som Ti rozhodne radil Touareg nekupovat.
Ne, mimo cesty nic, jen asi 50km po jedničkách a dvojkách, z terénních schopností SUV potřebuju jen to 4x4 a o něco větší světlou výšku než má obyč. auto, jak to auto zvládne bez mrknutí oka lesní/polní cestu, je pro mě "terén" vyřešen. Jinak touareg s V8 tdi jede jako postřelená sv.ně, dlouhodobá spotřeba dle mého půjde držet bez problémů na 11 litrech (což je spotřeba V6 tdi předchozího touarega), většinu času stačí plyn jen zlehka šolichat, ale když to zašlápneš... :yes:
Ale zlaté pravidlo o prvním roce výroby hodlám ctít, přestože na mě toureg zanechal opravdu dojem, a nejen tím motorem, klidně bych ho (co do komlexu vlastností) upřednostnil před X5, ale tvé věty o problémech, moje rozhodnutí jen podporují. ;-)
Je skvelé, že i v dnešnej "preplňovanej" dobe si niekto dovolí prísť s autom, ktoré vo výkonovej triede 500 k príde s atmosféricky preplňovaným motorom. Aj keby ten motor za veľa nestál (o čo sa ale nebojím), patrí Audi palec hore.
Škoda inak, že sa neuvádzajú otáčky maximálneho výkonu, predpokladám s ohľadom na výkon, že to bude celkom točivý vysokootáčkový motor. Veľmi rád by som si vypočul zvuk tohto motora vytočeného k 6000 rpm, musí to byť extatický zážitok. :-)
sportovní musí být v současné době všechno! Od Smarta přes C3 Picasso až po S-Classe. Čekám, kdy začnou sportovní mantry do propagačních materiálů sázet i u Zetorů a BVPéček :-!
To ano , ale jenom na dálnici. Ve městě a na okreskách to tak nebude, tím ji nechci nějak schazovat, jenom se mi zdá už trochu moc velká i na velkou limuzínu. Ale píšu jenom za sebe :-)
Nojo, jenže na druhou stranu, co je na jízdě po dálnici sportovního? Ještě tak v Kaipanu při 200 za mokra to byl nějaký adrenalin, ale v Audi nemusíš ani zesílit rádio...
A pak je tu ještě otázka účinnosti, budeme říkat o nějakém autu, že je sportovní, protože je na zakroucených cestách stejně rychlé/účinné jako něco co je primárně stavěno jako sportovní auto? Myslím to tak, že dobře řízené limuzíně s opravdu silným motorem bude mít problém ujet prakticky každý HH např. nižší střední nebo sportovní kupé nižší nebo střední třídy. Vzduchové podvozky limuzín a široké válce gum zajišťují grip s na hrbolatých cestách poskakujícím hatchem nesrovnatelný, a grip je v reálu (tj. rychlé jízdě v běžném provozu) mnohem podstatnější než větší agilita podvozku hatche. Na hladkých dokonalých cestách by to možná vypadalo jinak. Tedy účinné např. A8 s V8tdi v krátké verzi bude velmi, sportovní ve smyslu projevu určitě ne, zábavné taky ne. Ale to asi není jeho účel. ;-)
Tak tak, to je přesně ten rozpor, který jsem měl na mysli - sportovní vs. účinné. Když mluvíme o Audi, několikrát se objevily testy ve stylu RS4 proti Ferrari F360 a ukázalo se, že ani převaha skutečného sportovního auta nemusí být (zejména při horší kvalitě silnice a horších adhezních podmínkách) tak velká. Základním problémem limuzíny je hmotnost a klíčová je otázka obutí...
Já osobně jsem pro ty dva termíny pokud možno rozlišovat.
Hele, ty k tý naftě pěkně zraješ. Proč taky do aut, který jezděj "jen" rovně, lejt drahej benzín. Jeden známý na rozdíl mezi naftou a benzínem říká, že je to stejný, jen už netankuje každej den.
Ve tvé reakci nevidím logickou souvislost. Nikdo tu přece nepsal, že jízda po dálnici má nějaký typicky "sportovní" charakter. Naopak právě proto, že jízda po dálnici je hlavní doménou této kategorie vozů, nevidím důvod zásadněji bazírovat na "sportovnosti" takových aut...
Ale možná si při hledání "sportovnosti" za každou cenu a všude pominul tu druhou část spojení... ;-)
Sportovnost čekám od R8, částečně od S8, ale čekat to u A8, v tom nevidím příliš mnoho "rozumu"...
že umí. Inženýři v Ingolstadtu se každým svým modelem posunují citelně k ideálu.
Nová Á osma má nesporné kvality. Vizualita umírněná, motoricky na špičce.
Osobně mám ale slabost pro Sko od MB. :yes:
si myslím v dnešní době absolutní zbytečnost a těžce bych takový motory postihoval "emisnimi daněmi" to je projev arogance ničeho jiného!
Volant se mi nelíbí a ty károvaný potahy na fotkách je taky pěkný divadlo. Zvenčí je to taky nemastný,neslaný nevím,určitě bych dal přednost jiný značce.
Emisní daně jsou nesmysl... pokud už chceš postihovat emise CO2, není lepší nástroj než spotřební daň z benzínu, tou dokážeš velmi přesně a spravedlivě zpoplatnit každý vyprodukovaný gram CO2.
Jenže ta už se platí, že... a peníze do státní kasičky se hodí vždycky. Takže zavedeme ještě další daně na to samé, ideálně pro ty, kteří si to ke své smůle můžou dovolit.
Proč ale budeš postihovat někoho, kdo si koupí supersport a vyjede s ním jednou za rok na okruh? Pokud někdo bude jezdit každý den Pandou, vyprodukuje toho CO2 mnohem víc...
Množství CO2 je víceméně přímo úměrné množství spáleného paliva. Dej daň 3Kč na litr a máš to, není v tom žádná magie. Problém je v tom, že ty 3Kč pocítí i chudák dělník z fabriky a ne jen nenažraný zloděj podnikatel v Audi W12...
jenže ja bych to udělal třeba od 150g a odstupňovat nahoru,chceš tu znečištovat víc než musíš?? Plať! /to je příklad/ Kdo chce jezdit W12 tak ať plaťí,kdo chce šetřit má možnost sáhnout třeba po Hybridu!
A jak by si tuto daň vybíral ? Paušálně, dle gramů a faktu, že to auto někdo vlastní ? A nebo každý majitel neekologické bestie musel dokazovat ujeté kilometry ? Protože, co je horší..... auto pod tebou zmíněným limitem 150g, které najede 50000 km ročně a nebo supersport s 400g, který najede 5000 km za rok.
Zbytečné znečišťování... to má být jako co ? Jaký je rozdíl ve znečišťování mezi majitelem neekologického supersportu, který jezdím jen tak pro zábavu a nebo člověkem v "superekologickém" hybridu, který jen pro své pohodlí nevyužívá ve městě MHD ?
Jak píše Emel, daň na pohonné hmoty postihuje všechny stejně a dává velkou možnost svobodného rozhodnutí. Pro další naddanění mě nenapadá příliš slušných slov, snad jen, že různé subjektivní omezování tady "fungovalo" 40let a žádná sláva to nebyla....
No jasně, můžu mít velký benzín, ale do okruhu cca 2 km chodím zásadně pěšky (pokud nepotřebuju něco těžšího odvézt).
V dopravní špičce míjím pěšky spousty "ekologičtějších" aut, jejichž majitel neudělá ami krok pěšky jak je rok dlouhý. Co je přijatelnější "arogance"?
Navíc nebýt automobilové "arogance", byli by např. dnešní charismatiční a obdivovaní autoveteráni jen normalizované "plechovky" socialistické všelidové produkce...
Nevím proč sem taháš 40let,ale koukni co bylo před 20lety a co je teď. Třeba auta nad tuto hranici by měli dan při koupi vozidla nebo paušálně jako pojistku,třeba myslím že by se cesta našla
zkrátka napiš, že tě sere fakt, že si takové auto v životě nepořídíš.
Hele zvedneme spotřební daň na benzín/naftu. Co ty na to? Pěkně a´t stojí tak padesát kaček. A slevu budou mít jen vozy MHD a dopravní obsluha?
Těm Pandařům to může být jedno, ti mají malou spotřebu a vlastně palivo v nádrži vyrábí. A ti * zbohatlíci se prohnou! A oranžoví opět zvítězí!
Jsi trochu mimo,to že mi něco připadne zbytečné není přeci známka že bych to nemohl mít,poposedni si asi si sedíš na vedení,radši jedu někam zapařit /a jedu neekologicky :-! /
já napíšu tvoje,jedna kapsa prázdná,druhá vysypaná a v hlavě nas....,jen tu slintáš nad pokakanou Audinou. Jsou lepší,krásnější auta před kterými smeknu!
..."slintáš nad pokakanou Audinou"... >:D MŠ, nebo už ZŠ?
Jistě smekněš před takovým Lexusem LS (600h), zajímavé auto, ale jeho design bych zrovna využil pro presentaci nové A8, vedle něj bude "zářit" i na fotkách, a to i přes nespornou nefotogeničnost A8..., LS bude vedle ní vypadat jako současný moderní nástupce Volhy... >:-[]
náhodou u nás v Hloubětíně jeden ujo s Lexem ls jezdí a to auto neni zas nijak špatný. hošani, ruku na srdce, mít ho kterejkoliv z vás tak vrníte jak nadržený siamáci.... >:-[] ale tu novou A8 kurňa... tu bych moh.... :yes:;-)
Celý barák jen pro jednu rodinu? A není to poněkud "arogantní", to by sis v Tokiu určitě dovolit nemohl a s tvou logikou bych tě viděl někde "hezky skromně" v paneláku, ať se zbytečně na planetě nezabírá tolik místa... ;-)
Ale PROČ zase nějakou daň ? Vždyť to neekologické auto může způsobit mnohem menší znečištění díky občasnému používání, než Prius při denním používání. Na tuto logiku jsem od tebe zatim nečettl nic.
Hele chlape tůhle v televizi vykládali, jak nějakej týpek v Brně v obchoďáku zapomněl kufr. Asi byl nalitej, v kufru měl kuchyňský nádobí a nějaký papíry. No je teď z toho aféra jak poleno a když ho chytěj je z něho českej bynládin... >:-[] takže ještě tě překvapujou nějaký ekodaně??? vyser se v pražskym hypercentru do koše a jestli baštíš fazole, máš rezervovanej hotel na pankráci či v ruzyni na pár let dopředu.... >:-[] brácho kde žiješ??? tohle jsou čechy. tady tu logiku postrádá víc věcí... :-(
Tak tohle by asi nešlo. Muselo by se to neustále aktualizovat a brzy by bylo i tvý auto na "black listu". Ježíšku, to bych se mohl od plic zasmát. Muehehe >:-[]
na vejfuky prť. Na přístrojovku dostaneš to nejdražší prkno, co sis kdy v životě moh koupit, na sedačkách jemnější kůžička než zadek tvojí prvničky a podkova na hauptně tě bude budit ze tvejch mokrejch snů. Takže micko, kovboji, mám ti dát drobnou právní osvětu???? Přátelská rada - připrav si balení sleep and play a hlavně neloudi, že pak chceš na záchod ke Kájovi... bravo VW Bugatti... >:-[]
neznáš tu reklamu jak maličký (skoro jak matelko) loudí u mámy že chce na záchod ke
Kájovi. Jo a to dříví v bugattě je fakt dražší jak stodvaciášek s tygříma potahama a chlupatým volantem navrch... ;-) >:-[]
Mě spíš vadí, jak hystericky se v dopravě řeší už tak nízké emise nových aut, ale takové lodě a letadla jsou relativně velmi v pohodě, přitom jejich přínos ke "znečištění" je tak obrovský..., nemluvě o průmyslu apod.
ekoterorizmus a nákaza zelených mozgov je mor dnešnej spoločnosti
rátame koľko miligramov co2 vypustí naše auto z výfuku a potom príde Jahre Viking a za sekundu vypustí viac škodlivín ako fiat panda za celú svoju životnosť
Presne. Neviem, ci si to pamatám úplne presne, ale 10 najvacsích nákladných lodí na svete vyprodukuje tolko emisií ako VSETKY AUTÁ SVETA!!! (len pre ilustráciu najvacsia dopravná lod na svete má výkon 30000 kW). Takze buzerovanie áut (priemer dajme tomu jedna-sestka so 150 g/km) je jednoducho trápne.
já bych chtěl vidět jak by jsi se tvářil kdyby jsi zažil třeba Tokio,tam by jsi měl vidět jak to vypadá když se nemůžeš v metru otočit a to je tam hodně silný provoz to nejde už ani z technického hlediska.
No a? Jen používám tvou logiku. Tobě připadají zbytečné dvanáctiválce, mě zas miniauta. Tak proč ty můžeš chtít jejich velké zdanění/zákaz a já ne? >:D
miniauto je taky zbytečnost, když je zde MHD. MHD taky splní stejný účel jako miniauto ;-)
Jen místo výkonu Audi, musíš v MHD oželet trochu pohodlí. Ale když to zvládají miliony Japonců, tak ty taky :-!
Do Tesca ne , tam jsou mražené, on musí do Makra na chlazené, ale musí dát bacha, aby nevzal nějakou mořskou, jinak by mu to žena nemusela "zbaštit"... :*) >:-[]
Na Valašsko 600h jen v L verzi, aby se Ti tam vešla frajárečka s krojom a hlavně horizontální valaška.. A ty pěkné piesničky včil na tom Levinsonu přehrával. Juch. >:D
neviem, nevidel som ešte z pozície šoféra, ale takéto LEdiódy aj osvetlia cestu rovnako alebo lepšie ako xenóny? čo vídam vonku audiny s ledkami v podobe denného svietenia, tak sa mi to zdá nič moc...
makej na sobě, uč se jazyky, zdokonaluj se a snaž, uvidíš jednou tvůj den přijde a věř že pemprsku potřebovat nebudeš, zato pevný kopyto, jistou ruku a hlavně voko.... >:-[];-)
Chceš zdanit emise CO2? Dej daň na benzín a máš to velmi přesné a spravedlivé, každý zaplatí to co vypustí.
Chceš rýžovat peníze z bohatých? Ok, pak můžeš zdanit silné motorizace, boháči si to stejně můžou dovolit... ale neschovávej se za ekologii. Aby to nedopadlo, jako když ve Španělsku nasvěcují solární elektrárny ;-)
To je něco jiného. Pojistku podle výkonu platíš proto, že s výkonnějším autem můžeš napáchat větší škodu a i to tak statisticky je. V tomto smyslu je to mnohem logičtější než objem... proč má chudák s Felicií 1.9D platit pojistku větší, než Superb 1.8TSI? A to ani nemluvím o takové Mazdě RX-7 v kategorii do 1350... ne že bych si stěžoval :-).