Ford Fiesta je dlouhodobou evropskou dvojkou a nejprodávanějším malým vozem na starém kontinentu vůbec. V březnu obsadil druhou příčku v této kategorii i na českém trhu.
Jarní travička, zajíčci vystrkují ouška, vláha, bouřky, občasné mrazíky... nic překvapivého. Běžné subkompaktní POLOjaro. Fabia potvrzuje, že zde auta kupují lidé s rozmyslem. Vedle toho znamenejme výrazný úspěch Fiesty. U POLA je stále ještě znát, že na mistrovské kousky, vybavené světovými motory, světovými převodovkami a světovými cenami tu není dostatek volných financí. V tomto kontextu je číslo POLA (přepočtené) vzhledem ke konkurenci někde kolem... sedmi stovek. Natuty. Bylo by samozřejmě krásné, kdyby zdejší životní úroveň komunit kupujících subkompakty tu sedmistovku umožnila, leč, v tomhle je ještě před Českem poměrně trnitá cesta.
Číslem měsíce je číslo 1.756. Ano, ano, Fabia, Škoda Fabia. Číslo, kterého by zde například Miťa dosáhl za 293 měsíce, což tedy (načteně) znamená... 24 roky. Zajímavé...
No tak asi v SR na "mistrovksé kousky, vybavené svetovými motory..." dostatok volných financií je, lebo Polo je u nás suverénne druhé (144 ks) po Fabii (435) a Fiestu odsunul na 4. miesto aj Hyundai i20 (100 ks).
[odkaz]
Inak Fabia u vás ide lepsie mozno aj pre rozumnejsiu cenov politiku Skody. Pokial si pamatám, tak slabsiu 1,2 TSI predáva Skoda o 15t Kc drahsie ako HTP, zatial co v SR nastavila Skoda ceny tak, ze medzi týmito motormi je rozdiel 30t Sk. 8-s
Jo, je to tak nějak pořád stejné, jednou se vzrušeně avizuje nástup japonců, podruhé korejců, ovšem za krátký čas nadšení opadne (perunové strhnou plachty iluzí z ídvacítek) a jako vždy se projeví, že evropané kupují evropská auta, logicky, jsou dělaná pro ně, na míru jejich chutí a potřeb. ;-)
Trochu mi to připomělo období studií, kdy jsme při výpočtech použivali "bulharskou konstantu", která fungovala jako proměnná a díky ní vše vyšlo jak jsme potřebovali. Aneb - papír snese všechno ;-)
Je to jednoduchy jak facka, na Geteiho leze jaro, tudiz blbne 2x vic nez normalne (2,0) a tech 0,9 je takzvaná VW multiplikacni hodnota. Pod tim si muzes predstavit libovolnou kravinu, je to fuk >:D
Růst Fabie je dán jediným - poklesem ceny tam, kam patří. Na průměr třídy. Začíná správně na 199 900 Kč a s 1,2 TSI je za 250 000, s klimou a v metle řekněme 265 000, to už je cena, která je srovnatelná jak s Korejci, tak s Cliem či dokonce nižší než C3 se srovnatelnou motorizací.
Kupodivu i to Polo se dá dneska koupit za stejné peníze. Spíše je překvapivá ta prodejnost Fiest. :-O
C3 je horúca novinka, daj jej rok a pojde cenovo k prijatelnejsím cifrám.
Inak Fiesta je pre mna jasný clen Top 3 v triede (popri Pole a C3), uz v základe slusný motor (60 kW) a u nás aj výbava, interiér v reále nie je tak cukríkový, ako na fotkách a napodiv i s ergonóniou to nie je vobec zlé. A o tom, ako jazdí (ako kazdý Ford) nehovoriac. Takze ziadne prekvapenie. :yes:
Právě pro tebe jsem tu otázku psal, aby ses vyřádil ;-)
Mě překvapuje kolika lidem se Fiesta líbí. Když pominu ten kynetický předek, ten otřesný interiér a to co dali kolem budíků (ne každý se mnou bude souhlasit), tak jediné, co se mi kupodivu ještě pozdává je ta zadní partie. Když vedle toho postavím Polo, tak bude sice nudné, ale zase dospělé. No, inu Ford si Focusem I u nás vybudoval dobré jméno a nepolevuje žádnými výpadky, takže na tom teď vydělává. :yes:
Mě se teda překvapivě taky líbí vzhledem ke konkurenci :-)
Jen nemůžu příjit na chuť tý zbytečný mase hmoty nad zadními koly při pohledu z boku. Ale to už je teď taková móda, kterou trpí hodně aut. Dá se to ještě jakžtakž spravit barvou (např. černou) nebo většími koly. Se zadní části souhlas, ta se hodně povedla, narozdíl třeba od nového Focusu.
No tak na Focusu mi zadní část nepříjde jako to nejhorší. Nejhorší jsou ty obří nasávací otvory v nárazníku, kterou jsou jen nalepené kusy plastu bez funkce, jak doplněk koupený na benzínce :-(:'-(
Proti gustu žádný dišputát. Já bych raději tedy to Polo, nebo Clio, jak jinak. Případně nebýt toho interiéru, tak Ibizu.
Zadek u Focusu kazí světla, kdyby je udělali ve stylu Fiesty, bylo by to snad OK. Předek se mi naopak líbí, působí hodně agresivně. Přiznávám, že u základních verzí to bude vypadat přehnaně, ale např. u ST by to vypadalo dobře.
U Fiesty ještě uvidíme s čím přijde ST. Clio RS je jedinej současnej Renault, krerej beru na milost i co se týče vzhledu.
Předpokládáš, takže uvidíme. Ať i jsou, ale na verzi se základním motorem, což je jedno, nejde vidět, ale na 15" plecháčích to bude vypadat nepatřičně :-| To Guru i na těch plecháčích vypadá seriozně.
Polo rozumiem, ale skús mi dat dovody, pre ktoré by si si kúpil Clio? 8-s (teda odmysliac Tvoju pro-renaultovskú orientáciu). Cím je to auto výnimocné, co má, co iné v triede nemajú, preco by si ho uprednostnil pred konkurentmi?
A co bys chtěl slyšet v téhle třídě malých aut slyšet v čem převratném převyšuje ostatní?
Tak například s motorem 1,2 Tce a v plné výbavě 20th Anniverasary je se slevou za 279 900, což je pádný argument. Oproti Polu pro mne nabízí docela důležitou karoserii kombi, to má jen 207 a Fabia, kde je rozdílv ceně větší, nemluvě o tom, že Fabia stále nemá rovnou nakládací hranu s dnem.
Zpracování a ztvárnění interiéru je po faceliftu zase o krůček výše, převyšuje konkurenta Ibizu, pro mne i Fiestu.
Podvozek je nastaven vzhledem k svému určení - město, vyhovuje mi. Když už jej ocení i GTI, co chceš více? >:D
Pokud bych chtěl diesel, tak 1,5 dCi je osvědčená motorizace za rozumný příplatek.
No a na závěr, nějaký ten pátek se vyrábí a Clio ve všech generacích patřilo k nejspolehlivějším ;-)
Ano, ja tiez na Cliu ocenujem moznost kombíka, ceny sú tiez prijatelné (i ked teraz u vás Fabia TSI je vcelku zaujímavá), dízle ma nezaujímajú, notabene u malých mestských áut, ale keby áno, uznávam kvality dCi-ciek. Rovnako ocenujem sírku auta, ako vizuálne, tak i priestorovo vnútri.
Naopak nesadol mi facelift, podla mna nijak autu nepomohol. Interiér je taký priemer, nicím zaujímavý. Motory 1,2 16v sú silnejsie na papieri, ako v reále a 1,2 TCe 73 kW ako v benzíne maximum je trochu málo (RS je iná liga, priam iný sport, ale medzi malými HH bezpochyby jednotka).
Ako som uviedol, u mna by boli na prvých miestach v triede Polo, Fiesta a C3 ako jasní favoriti, s vacsím odstupom potom Fabia, Ibiza (osobitne v kombi). O iných by som reálne vobec neuvazoval.
Každý máme jiné priority, výhodou je, že většina malých aut jsou natolik srovnatelné, že vyložené šlápnutí vedle neexistuje. Já Clio řadím do první trojku dle možnosti k výměně auta, která byla nedávno, i když nakonec z ní sešlo. Podmínkou bylo kombi, pod 300 litrů je pro nás málo. Takže Clio, Fabia a 207. Po poklesu cen Fabie se do výběru dostala i ona, ale v té době ještě nebylo v nabídce 1,2 TSI, nyní už je, ale i tak prostě Clio kombi i po faceliftu ve správné barvě vypadá lépe.
Absence např. 1,6 16V u Clia je škoda, ale papírově by klienti díky TCe neměli o ní tolik zájem, když má o cca 2-10 kW více.
Asi ještě budeš žádat vysvětlení kombi. Auto je už spíše pro dva a tedy současné auto střední třídy už otci příjde zbytečné, když rodina odrostla a já už třeba mám své auto. Jen kufr díky svému kutiství využívá naplno často.
Samozřejmě mimo mou volbui nadále Clio nepatří mezi outsidery, i když nástupce již není daleko.
Problém je jen to že peníze rozhoduji tzn. když budeš mít na to aby jsi si to auto koupil tak běž peníze utrať a posuň auto v žebříčku. Co by jsi raději nebo raději ne výrobce nevytrhne a žebříčky neposune. Je to jako třeba s tím Saabem všichni co na něj nemají by si ho rozhodně koupili a když si zvýší ekonomický status koupí si úplně něco jiného takže opravdu rozhodující je jen volba kupce který má patřičně naditou peněženku aby podpořil toho či onoho výrobce ten či onen model. Takže vynechat emoce jůůů to bych chtěl a tamto bych chtěl, vynechat poznámky těch kteří ti řeknou že tahle značka je nad ostatní a tamhle ta úplně na nic a svými penězi rozhodnout o tom koho kam posuneme.
No a jaký je přínos tvého příspěvku? Já jen, jestli ty květnaté věty nejsou jen pouhým projevem tvé lásky k Fordu proti mému názoru, že styl nových Fordů se mi nelíbí. Samozřejmě, můžeš tady vybízet k zakoupení a poté k diskutování, ale smysl by tyto diskuze postrádaly. Jinými slovy, taky nemáš tedy právo diskutovat o autech vyšší střední třídy?
Jistě... vlastně k čemu jsou tyhle diskuze, když nic nepřináší? A vlastně co přinesl ten tvůj příspěvek? Nic. Tak proč sem vlastně píšeš, když to nic nepřináší? Není to jen ztráta času, který bys mohl využít jinak? Pokud to tak pociťuješ, tak jdi a využij ho jinak, ale mě do toho nezatahuj.
Jediny "natuty" fakt vyplyvajici z tveho prispevku je ze jaro nejvic leze na tebe. Koeficient 2,9 realnych prodeju Pola me fakt pobavil >:-[]
Realita je takova ze duchodce ktery by treba i mel na nizsi stredni, ale staci mu mala nudna spolehliva krabicka (= Polo) se radsi uskromni a usetrenej peniz necha ve strozoku nebo to napumpuje do vnoucat.
Fiestu kupuji mlade slecny a mladi pani kteri chteji nove, pekne az stylove auto, to vse s kvalitou made by Ford. Jak ti pisu od zacatku, Fiesta je terno, tak se s tim smir, ulevi se ti, uvidis ;-)
Osobně s Fiestou nemám problém. Zvenku ji vlastně i chápu, byť by pro mne "knedlík" design byla absolutně zapovězená věc. V kontextu třídy však vypadá dobře (a souhlasím i s tím, že pro mladého subkompaktního eurokarlit00býčka i přitažlivě). Se ztvárněním přístrojovky je to horší, uvnitř je to pro mne obtížně přijatelné.
No tentokrát ti dám za pravdu i já že by nokie měla dál vyrábět telefony a ne dělat palubky do aut ale kupodivu ženským se to líbí a o to asi šlo. Na druhé straně taková palubka v Leonu tak to je teprv maso.
Pokud bych mel pouzit slovni spojeni "knedlik styl" bud u Fiesty nebo u Pola, Fiesta to nebude ;-) Podobne to vnimaji i zakaznici na ktere miri a kteri Fiestu celosvetove masove kupuji. A stejne tak interier, neni to delany pro tebe, zapoj trochu empatie. Jo a v tehle tride uz davno nebrousim, holt se umim otacet ;-)
No jo, to si Ford musel sam urobit konkurenciu, aby to na tom druhom mieste bolo aspon trochu napinave. Inak by sme dovozoveho krala v triede malych aut mohli vyhlasit kludne uz teraz. Ze to bude nieco s modrym ovalom, to je snad kazdemu jasne. Otazkou je len to, ci sa imidzovka zvitazi nad skatulou...
Kazdopadne ford valcuje konkurenciu rozdielom niekolkych tried, podobne ako Fiat o triedu nizsie. Spolu cez 20%, tak tomu sa uz vravi cislo...
Bohuzial u nás to tak rozhodne nie je (od zaciatku roku Fiestu predbehli v predajoch okrem Fabie aj C3, Polo, Yaris a 207). Uz som to turozoberal viackrát; spotrebitelské správanie Cechov a Slovákov je obdobné, autá sú rovnaké, tak chyba bude niekde v importérovi alebo predajcoch. 8-s
Jak je možné, že designový skvost, nejlepší nejen ve své třídě a navíc ještě faceliftovaný není ani v první desítce?
Aha, zapomněl jsem, je to dáno tupostí Čechů, jejich deformovaným myšlením, deformovyným postkomunistickým trhem, nevýznamností trhu, ale - prostě, je to tak.
Jinak Polo a Fiesta jsou nejlepší auta v dané kategorii, tak není divu že společně s domácím produktem, majícím řadu komparativních výhod (servis, pojištění) budou vždy na předních místech. V Evropě je to prostě nomální.
Navíc, naživo jsem měl možnost vidět faceliftovanou Fábii a musím před panem Klabaňem smeknout klobouk, zepředu ty zdánlivě malé změny udělaly víc než dost - a k lepšímu.