Pouhý měsíc po uvedení nového modelu ix35 na trh přesáhl počet objednávek od evropských zákazníků hranici 33.000, čímž byla překonána veškerá očekávání výrobce.
hm, o tom som nevedel. Napriklad taka I30- da sa ist s cenou este nizsie a pritom aby /inak dobry automobil/ nastratil na kredite?
Mozno derivat z toho - limuzina nieco ako Fluence alebo smiesny pokus C4 Sedan, ale to sa v tychto koncinach az tak nenosi, takze neviem
Přiznám, že na tohle nemám nějaký pevný názor. Třeba politika Renaultu, který "na dolním konci" dává na trh auta hraničící opravdu s low-endem, zatímco o kus výš už se tváří pod stejným brandem jako lepší mainstream, mě osobně nepřivádí do extáze. I když jim to celkem funguje. Uvidíme, co začne Hyundai vyrábět za "nové modely" v tom Sankt Petěrburgu a co v Indii, kde taky ohlásil nové levné stroje. A co z toho vyplyne pro chudé části Evropy. :-)
Bobe Bobe, mluvíš jak politik v neděli v poledne >:D Nesrovnávali jsme tady váhu image, ale prosté počty prodaných kusů = podíl na trhu. Jistěže jeden Rolls posuzovaný image váží jako plná loď běžných aut, ale to je zase jiný metr. V prostých číslech evropských prodejů na Hyundaii a Kie nic směšného není, s tím nic nenaděláš. Proč nemůžou neevropské automobilky nějak zásadně navyšovat tržní podíl v Evropě, je docela jednoduše vysvětlitelné a už jsme si to řekli x-krát. Nevím vlastně, proč ti to pořád tak straší v hlavě, nikdo přece netvrdí, že Japonci nebo Korejci musí nutně zabrat 50% a víc evropského trhu, aby byli spokojení. Jestli letos nebo napřesrok Hyundai prodá v Evropě víceméně tolik jako Škoda, určitě se nebude mračit - přesně jak to píše Slávek. ;-)
No nevim, nechci nejak kazit tvou zabavu, ale uz soucasna 1/5 prodeju VW vs. Hyundai na evropskym trhu mi teda extra smesna nepripada. A pokud se potvrdi odhady, bude do dvou let jak Hyundai tak Kia prodavat to co Skoda - na ukor tradicnich evropskych znacek.
Ano, bavme sa ale o Europe. Co sa tyka ceny je to problem oboch - maju zhruba rovanke image. Hore moc nemozu ist a dolu - vzhladom na relativne uspechy nemaju dovody. Ono posuvat image znacky od stola je vzdy hazard - ukazkovy priklad Seat - a jeho radoby sportove image.
Presne, riesenie nie je automaticke - uprimne - kolkokrat sa strategovia uz sekli aj v planovani 2 roky dopredu, a navyse vsetko moze zmenit aktualny model ktory sa bud chyti alebo nie - marketing nsetko nezachrani.
Takze riesenie je vlastne jednoduche - robit auta tak ako najlepsie sa da :-) aj za cenu "kanibalizmu"
Ano, tvá slova jenom potvrzují, to, co jsem říkal, korejský podíl je směšný... Srovnávat korejce s BMW, Audi a Daimleru, no >:-[] Jak, říkám zaměř se na srovnání japonců a korejců. Těch 5% je maximum možného a bude to trvat ještě dalších dvacet let korejského pinožení a vnucování se evropským zákazníkům.
Díky za informaci, Cassady :-) Máš pravdu, měl jsem v hlavě negativní zprávy z loňského léta o zpomalení výstavby kvůli recesi a váhání bank s poskytnutím úvěru. Teď se dívám na ruské/korejské zprávy z letošního března: oficiální zahájení provozu v září 2010, zkoušky strojního zařízení od května, zkušební výroba od srpna. Kapacita postupně maximálně 150 000 v r. 2012. Orientace prvotně na ruský trh, Hyundai avizoval "nové modely malé až střední třídy". To je dobrá zpráva (= z hlediska Hyundaie) pro Rusko, ale vypadá to, že kapacitu na nějakou výpomoc Nošovicím/Žilině asi mít nebudou. A do Turecka se má stěhovat výroba i20 z Indie.
Jestli budou Korejci úspěšný i v Evrpopě si budem muset ještě chvíli počkat. Ono je jednoduchý z minimálních prodejů a zisků povyskočit nahoru, ale mnohem těžší je to udržet ;-)
Patriku, závod v Petěrburgu pokračuje (proč to tak trvalo, nevím), jestli mám dobré informace tak letos začne zkušební výroba a nejpozději v lednu 2011 sériová. Vyrábět by se měl asi levný menší sedan pro ruský trh, ale to spíš hádám.
(pro Paice nahoru, nevím, proč to skočilo sem) - Anebo notoricky koncern VW. Ono je to podobné, ale v každém koncernu jsou jiné podmínky a řešení není automatické. Pokud si HAK chtějí udržet nízkopříjmovou klientelu, musí pro ně mít většinový laciný model, nebo aspoň lacinou alternativu nějakého modelu. Designové odlišení a speciality tohle neřeší - i když je samozřejmě povzbudivé pozorovat, jak se design obou značek začíná už hodně jasně standardizovat, každý kolem vlastní odlišující filozofie. Taky hraje roli různé vnímání modelů v různých regionech. třeba Soul je tady vnímaný jako trochu okrajový a divný exot, zatímco v US se z něj podle všeho stává docela populární městské a mládežnické vozítko.
Tohle je zajímavý argument - že je jako Sportage podařenější než ix35. Ukazuje to velkou postupnou změnu v základním postoji k oběma značkám - že už začínají hrát roli také emoce a loajalita, to v dobách laciných škatulí nebývalo. V US podle nějakých posledních průzkumů Hyundai už předstihl v loajalitě ke značce některé konkurenty, takže ani některé zdejší názory nebudou náhoda. - Jinak, co se bude dít po rozběhu nové Sportage, můžeme asi spekulovat podle cee'du a i30. Ty dokážou na trhu žít docela úspěšně vedle sebe - loni se podle údajů z Nošovic z jejich výroby prodalo 86653 i30tek (plán byl myslím 70000) a v Žilině asi 120000 cee'dů. Bude to mimo jiné záležet i na dovednosti marketingářů obou značek, aby se ty modely nestavěly do konkurence proti sobě, ale proti "vnějšímu světu". - Zkušební výroba Sportage začala v Žilině v březnu.
Dobrá poznámka :-). Nošovice jsou taky otazník. Mají rezervovanou kapacitu asi 100 000 (1/3), ale s tou se počítá na rozběh výroby evropského MPV od Hyundaie. I když ještě není stopro jasné, jestli to bude sestra Vengy (2011) nebo dokonce větší MPV třídy Scénic, které se má začít vyrábět už letos. Fakt ale je, že s tou rezervní kapacitou se dá všelijak šachovat. Linky jsou vysoce flexibilní, Žilina nedaleko. Na druhé straně ze spy fotek víme, že to větší MPV už je prakticky hotové, interiér to prozrazuje. Uvidíme - jestli začne Hyundai s intenzivním náborem do 3. směny, bude jasné, že je něco za dveřmi.
až príde v lete na trh nová Kia Sportage? Lebo tá sa mi zdá ešte viac podarená. V Žiline budú mať asi príjemné starosti, len aby potom čakacie lehoty neboli pol roka, ako vlani na Golfa.
toto v 90-tych rokoch riesilo PSA. Citroen mal byt samozrejme ten lacnejsi. Rozdiel bude /a vlastne uz je/ v dizajne a v specialitkach - crossovery, sportove modely.
:-) Ty objednávky ix35 jsou opravdu překvapivé, v Žilině se z toho zblázní. I kdyby to tempo reálně spadlo někam na polovinu, udělají za 9 měsíců asi 135 000 kusů prodejů jen v Evropě - na to Žilina skoro nemá kapacitu, protože budou chtít určitě co nejdříve najet výrobu nové Sportage a těší se, že se taky bude prodávat "jako teplé buchty". Výstavba fabriky v Sankt Pitěru myslím zamrzla kvůli domácím politickým důvodům. Turecká fabrika má kapacitu jenom 100 000. V Indii jsou sice 2 fabriky s kombinovanou kapacitou 600 000, ale ty nejsou určené primárně pro Evropu, naopak se z nich Hyundai snaží přesunout do Evropy výrobu malých modelů, aby snížil náklady. A když tu uvádím tenhle přehled, tak ani neberu v úvahu, co by to znamenalo pro strojní park a celou přípravu výroby. Proto jsem psal, že tempo růstu není vůbec švanda ukočírovat.
Jojo, však oni ty ceny postupně opatrně zvedají - protože na druhé straně je limituje pořád nízký strop image, specificky v evropském regionu + nebudou chtít ztratit už získané loajální méně majetné klienty. Ale budou si tu cenovou politiku stejně muset v rámci skupiny vyřešit - původně se předpokládalo, že Hyundai bude vyrábět auta pro náročnější klientelu a Kia levnější. Teď se zdá, že tohle vertikální rozlišení tak úplně platit nebude - Kia se chová velice sebevědomě. Uvidíme, co s tím provedou. :-)
:yes: dobře vysvětleno. To už musel pochopit i Bob >:D
Je směšné jak tu počet objednávek někdo srovnával s Golfem, 30ti-letou stálicí na evropském trhu. Asi dotyčný nepochopil, že tím vzdal ix35 dost velkou pochvalu. Za 5-10 let budeme mít na tento korejský koncern docela jiný náhled všichni.
Bobe, opatrně, aby sis nemusel ukousnout jazyk. Dívám se opět do statistik ACEA na čísla registrací za rozšířenou Evropu celorok 2009 a už asi po třetí ti to odtamtud namátkou ocituju: BMW (skupina) 4,4% trhu (709536), Daimler (skupina) 5,4% (869288), Honda 1,5% (244643), Nissan 2,6% (414585), Toyota+Lex 4,7% (769451), Škoda 3% (490444), Audi 3,8% (614299). Jediná značka, která sama (vyjmutá ze skupiny) dělá dvojciferné procento, je - jak jinak - VW 11,1% (1800694). Ve stejném roce skupina HKA (Hyundai a Kia) 3,8% (609938). Z toho Hyundai 2,2% (351437) a Kia 1,6%(258501).
Takže s plahočením to nemá nic společného, jsou to čísla přiměřená době faktického vstupu na evropský trh a zcela konkurenceschopná. Jestliže má aktuálně Hyundai 2,5% a plánuje za 2010 dosáhnout 2,75%, je to poměrně razantní zvýšení v řádu asi sta tisíc plus. A dá se očekávat, že budou s Kií jako skupina atakovat kolem 5% trhu, což na neevropskou skupinu je dost slušné, Toyotě to určitě trvalo podstatně déle. Krom toho není na světě jenom Evropa - jelikož HKA každý měsíc reportuje meziroční rekordní nárůsty prodejů (přičemž jim prodeje rostly i loni), nestačily by jim za chvíli ani výrobní kapacity, aby stíhali nakrmit globální trh. Jinak řečeno, ani rychlost růstu se nesmí přešvihnout.
Tradiční evropské značky v Evropě dominují - a už jsem psal, že cokoli jiného by bylo fakt smutné. Akorát že na rozdíl od tebe jim Korejci nepřijdou ani trochu směšní.
Sčítat můžeš co chceš.Faktem je ten že Hyundai-Kia mají momentálně velmi dobře našlápnuto,nejen v Evropě,i globálně.Nedávno bylo i v nějakém finančním periodiku psáno o reálném letošním prodeji 5,4milionů aut Hyundai-Kia(růst o 17%).Vždyť nedávno prodávala celá skupina 4miliony aut.Tímto by výrazně doháněli Toyotu,GM a VW,takže zřejmě budou spokojení i bez tebe.
2,5% je prý zoufalé číslo a přitom se můžeme jindy dočíst o obrovském úspěchu.Ale každá značka má zřejmě jiná měřítka...
Slušné PR, ale hraje se na celkový počet prodaných vozů, tedy sčítat budeme na konci roku...
Směšný je podíl Huyjindai na evropském trhu, 2,5% je zoufalé číslo, výsledek více než dvacetiletého plahočení korejských značek v Evropě. Konkurence pro japonské značky, ale nikoliv pro evropské výrobce. Výsledek je zajímavý i s přihlédnutím k některým komentářům zde, neb z nich má člověk pocit, že už nás korea pohltila.
Nu 100% verim, ze prodeje budou lepsi nez posledni generace uz jen proto ze se hyundai posunul o kus dal s designem/ kvalitou/ motory!
Necekam a nerikam, ze to bude nejaky masovni trhak a budou muset stavet x tovaren navic jen aby se pokryla poptavka!
Pokud pocital hyundai s velmi nizkym poctem objednavek tak je jen videt, ze nemaji velke oci a radeji pomalu ale poskromnu si chteji vysekat cestu a jmeno do evropskeho zakaznika ze tu jsou a hodlaji byt i nadale po dlouhou dobu.
Mne osobne zajima vice prodeje a konkurece s jejich novym sedanem, tedy dva od hyundai a Kia.
A zase necekam zadne velkolepe prodeje, ale solidni umisteni a respekt mezi nevericim Evropanem!
33 tisic objednavek za mesic v evropskym meritku je opravdu perfektni vykon, muzeme-li srovnavat napriklad s Yetim. Pokud ovsem vetsinu objednavek netvori Cina nebo domaci trh, pak jsou cisla ze Ziliny nekde jinde.
EDIT: tak se musim omluvit, prehledl jsem "od evropskych zakazniku". Tim padem to je velmi slusny cislo.
V článku je nejméně pětkrát slovo Evropa, evropský apod., zatímco svět ani jednou. Chápeš ten rozdíl?
Jinak ix35 se už nějakou dobu nevyrábí jenom v Žilině, ale také v Koreji, odkud se vozí do zbytku světa kromě Evropy. A pokud vím, neprodává se špatně ani tam, i když čísla nemám.
Každopádně uvidíme, jak nadšení zákazníků vydrží, osobně ale nevím o autě, které by se začalo prodávat raketově a pak hned dramaticky šlo dolů - ale možná se pletu.
a hlavně to neporovnávej s GURU ;-) když tak porovnej prodejní čísla s Tigim
já SUV taky nemusím, jediná správná káre je přece kombajn, to ví každý správný eurodrzek :-! , ale významné postavení v SUV se Korejcům nedá upřít. A vypadá to, že nové modely tomu ještě pomůžou. Tady Evropa (kromě prémie a VW) docela zaspala
chlape,tak si zajdi k některému dealerovi Hyundai a garantuju Ti,že budeš mile překvapen :-! Pokud tento model neodsoudíš čistě z taktiky,že jde o korejské auto.
Otázka spíše je, jak se budou objednávky vyvíjet dále.
U každého povedeného modelu existují kopy předobjednávek. Po prvotní eufórii většinou přichází vystřízlivění a opadnutí zájmu. Jak to bude u ix35, lze těžko předjímat. Buď převrátí zažité představy, nebo půjde ve vyšlapaných kolejích. Co myslíš?
33.000 objednávek v celosvětovém měřítku za měsíc??? A to má být jako dobrý výsledek v číslech v jakých se Hyundai pohybuje? Jen si odečtěte kolik má asi Hyundai na světě dealerství, která objednávájí vozy na showroomy a na předváděčky. Myslím, že soudruzi v Korei očekávali něco lepšího...
ale já neapeluju na to,že bude patřit někdy do první desítky nejprodávanějších značek v Evropě,jen chci upozornit na to,že komentáře některých diskutijících byly na adresu ix35 velmi negativní,ale dosavadní prodeje jsou jasným důkazem povedeného a žádaného auta
Chyták na hejlu a celkem funkční. Prohlídka zdarma znamená, auto zajede na dílnu, opět vyjede ven a ty dostaneš razítko - absolvoval prohlídku vozu zdarma.
Chlapci, žádný korejský model se v žebříčku nejpordávanějších aut v Evropě, nikdy nedostal ani do první desítky.
Vy si cvrnknete do trenek z toho, že se za měsíc nahrabalo pětatřicet tisíc objednávek. To se víc měsíčně podá golfů. ;-)
Přesně tak to tu bylo řečí asijská kára, strašný design, to se nebude prodávat, pro evropany hnus atd. A zase se ukázalo že "znalci a profesionálové" na místním fóru měli pravdu. >:D
Zdravím lidi.
To bylo ještě před samotným uvedením na evropský trh negativních komentářů zde na diskusi,že je to auto pro Asiaty,Američany,s nekontroverzním stylem pro Evropany...A tak to tady máte,prodejní výsledky mluví za vše.
Super auto i prodejní výsledky a velká gratulace pro společnost Hyundai.
asi se to "zdarma" bude vztahovat jen na práci, určitě ne na spotřebák který se má v intervalech měnit jako olej, destičky, klimoška a pod. Ale při hodinových sazbách v autorizáku potěší i tahla maličkost ;-)