Fiat začal na českém trhu prodávat nové osobní verze užitkového Fiorina, které nesou obchodní označení Qubo. Novinkou na českém trhu je nejvyšší výbava Trekking, která stojí jednou nohou v segmentu pseudo-SUV.
sem si toho všiml, že už je to u nás. Já si nemůžu pomoct, ale mě se to auto fakt líbí. Považuju ho za jedno z nejrozumnějších pro (nejen) ženskou do města. Těch důvodů je samozřejmě víc, kdo má potomka asi ví o čem mluvím. Fakt super a je dobrá i cena. Myslím, že je to výborná nabídka a výborná koupě. :yes:
Včera jsem ho zahlidnul na parkovišti před obchoďakem a koukal jsem copak je to za Fiata. Vubec jsem nevěděl že něco takoveho Fiat děla a musim řict že po designove strance se Qubo opravdu povedlo.
Nejak neviem, o čom hovoríš. 330 litrov kufra je tak na skladaciu buginu, nie na solídny kočík pre potomka. Žena za volantom určite vychváli do neba cúvanie - cez minimalistické tretie bočné okno toho dozadu fakt veľa neuvidí, prakticky skoro nič. Do mesta sa hodí akurát ten motor, teda nie tým, že je diesel, ale že je tak malý a úsporný, a proste do mesta ten výkon postačí. nechápem celkom, ak sa už pod kapotu nevojde väčší motor, prečo tam nedajú aspoň výkonnejšiu verziu, myslím že majú 66 kW. Autíčko samotné váži cca 1200 kg, plus okolo 500-550 kg užitočná váha, spolu to na svižnú dovolenkovú cestu nevidím. Silnejšia altrenatíva by podľa mňa v ponuke ešte mala byť. Takto mi ani tá cena nepríde byť až taká dobrá (aj keď zlá nie je), prihodíš 20 tisíc, a máš o triedu väčšie Kangoo 1.5 dCi/63 kW vo full výbave, s podstatne väčším interiérom a dvojnásobne veľkým kufrom.
(neplatí, ak si zarytý fiaťák, poprípade chceš "mrně" naozaj iba do mesta - ale výhrady ku kufru a výhľadu dozadu platia) >:D
tak je celkem jasné, že větší "pseudo-dodávka" typu Kangoo nebo Doblo je ve všem lepší, než tenhle prcek. A je fakt, že přihodit 20-40tkč za větší auto se určitě vyplatí. Ovšem pro někoho ta velikost navíc opravdu nemusí být výhoda, ale spíš naopak. Prostě toto je auto zásadně do města nebo do příměstského provozu, nikdo nepočítá, že s tím pojedete v pěti do Chorvatska.... ;-)
Prostě je to o tom, co od auta chceš...
To je úplně to samé jako psát, že třeba Polo za 250 tisíc nedává smysl, protože za 280 máš Megana....
Jasně že kočárek tam dáš úplně v pohodě. A pokud můžeš vyjmout půl sedaček v zadu tak tam narveš i kočárek pro dvojčata...
Za další výhoda vyššího posedu je také v tom, že když se tam dá autosedačka, tak se ženská nemusí zohýbat a nemusí manipulovat zohlá, takže je to šetrné na záda. Délka pod 4 m je na manipulování úplně ideální a 55 kW na příměstský provoz jak by smet. Jinak nemusíš mít výbavu treking, můžeš mít výbavu Dynamic a ta je o dost levnější, takže cena super.
A zmiňovat výhody dvou posuvných bočních dvěří... o tom už se ani nezmiňovat. Imho design se podle mne povedl a auto vypadá větší a dravější než ve skutečnosti je.
Jinak Kyklope, tohle je přei jen civilní verze...od Fiorina se to krapet liší a taky mám pocit, že tady je už modernizovaný multijet, není? (to jen tak mezi nama...)
P.S. Na couvání máš za 4000 couvací senzory, takže není vůbec žádný problém a zpětná zrcátka jsou orpavdu velká.
Prostě chápu Klaudie, že musíš působit jako opět ten můdrý co neschybí,a le není to nutné za každou cenu... Víš kluku ušata...?
s kocarom pre dvojcata by som bol opatrny. Voci fiorinu je ten interier trochu pestrejsi, ale nevidim zasadne zmeny. Ci tam je modernizovany motor neviem posudit, ale vo fiorine to ozaj slavne nie je. Okrem aerodynamiky skrinovej avie je aj problem, ze prevadzkova hmotnost podla tp je 1285 kg, co je na styri metre dlhy voz celkom dost. Inac faktom je, ze vdaka svojej dlzke je manevrovatelnost v meste vyborna a osobne mne neprekaze vyhlad cez zadne okno, kedze nie je problem cuvat pomocou zrkadiel, ktore maju rozmer ako slonie usi. Poslednym faktom je t, ze cena vrcholnej vybavy atakuje napr. berlingo, takze vybrat si musi kazdy sam ;-)
Zase nepreháňaj, ešte raz Ti odpíšem, a strčíš tam aj trojčatá... >:D
Výhody vyššieho posedu sú jasné, rovnako aj posuvných dverí, tam niet čo kritizovať, sám som obhajcom áut s týmito vlastnosťami.
O tom cúvaní by som si teda pohovoril, čo sa tohto týka, žena je iný tvor (česť výnimkám), veľké okná sú na nezaplatenie, a dobré zrkadlá nie sú až taká pomoc ako by sa zdalo (vyskúšané).
Inak nepovažujem ho za zlé auto, naopak, ale predsa sa mi to len zdalo primalé a za podobnú cenu je o triedu väčšie auto predsa len lákavejšou ponukou. ;-)
P.S. Vieš, že tebe oponujem už zo zásady, nejaká zábava predsa musí byť. ;-)
Ja pozerám na vrcholné verzie. Aj zálusk mám na Kangoo vo vrcholnej verzii (Privilege) a s vrcholným motorom (1.5 dCi/78 kW), pri týchto autách sú základ alebo aj nižšie výbavy príliš úžitkové.
Ako vravím, nehaním Qubo, len mi tam chýba, za túto cenu, pár kW navyše a asi by som bol za väčšie okná vzadu. Na jeho obranu ale treba dodať, že sesterský Nemo tam nemá žiadne okná ani v osobnej verzii.
Asi záleží aj na tom, aký kočík. Ale nebudem sa o tom hádať. Do Scenica mi zložený kočík na plochu kufra vošiel tak-tak, rezerva bola iba na dĺžku kufra, ostávalo asi 10 cm, o čo bol kočík užší. 3írka kufra bola využitá dokonale, sotva s nejakou rezervou.
na tú recenziu sa mrknem, díky.
ten kocik tam odfoteny nemam...v tej dobe este nebol potomok. Ak by som nemal skvelu n1 social edition s mrezou, tak by som ten kocik nemusel ani rozdelovat a len by som ho hodil do kufra (za predpokladu, ze by som uz nechcel prevazat dalsie voloviny). Ten kufor ma elegantny pravidelny podorys. Na druhej strane ho vdaka mrezi plnim az po vrch a zatial sa nestalom, ze by nestacil
Zase strácaš výhľad dozadu... ja mám pocit, že kočík, čo sme pre decká používali, by sa nevošiel na šírku, resp. na jednej strene by musel byť asi vyložený na podbehu a opretý o bočnú stenu, a neviem, aký dlhý je kufor po operadlá. Moderné trojkolky a podobné "buginy" sú relatívne vpohode, pohodlnejšie klasické trojkombinácie a podobné sú predsa len o dosť objemnejšie.
mam klasicku trojkombinaciu...ten vyhlad dozadu mna absolutne nezaujima, vacsinu svojich km som odtocil na dodavkach, je to len zvyk. Inac ten kocik rozoberam kvoli tej mrezi, t.j. oddelim vanu od "podvozku" a ten zlozim. Vsetko vojde pekne pod plato. Ked chcem k tomu nakladat p.i.c.o.vi.n.y. pani manzelky tak vanu vylozim na plato a na podvozok kocika nakydam horeuvedeny naklad :-);-)
ja som to celé nechával v jednom kuse, s rozkladaním je už oštara. Kočík je celkovo problém, hlavne na dlhšiu cestu alebo na nákup, lebo zožerie podstatnú časť kufra. ešte keď máš vzadu voľnú sedačku, tak sa dá, ja už vozím vedľa seba 3, ale kočík už našťastie nie - beztak je pre nás veľký kufor nevyhnutnosťou.
velky kufor - velky bordel, pamatam si ked som chodil s dvojmiestnymi dodavkami a stale mi bolo malo. Potom som z auta povyhadzoval svoju beznu vybavu ako rychlostne inline korcule, brankarsku vystroj a zrazu bolo miesta dost :-)
Že by? ja v ňom vozím len lekárničku a bandasku so saponátom do ostrekovača, inak je to len veľká diera, do ktorej sa obvykle zmestí všetko čo treba... >:D;-)
Tých 75 koníkov je málo kamkoľvek mimo mesta, ak predpokladáš obsadenie 3-4 osobami a nejakou tou batožinou. Tých 66 kW, čo má Multijet napríklad v Linee, by sa hodilo.
pokial s tym nebezis na dialnicu je to ok. Minule dostal zabrat, ba - hochkar, styria dospely + lyziardska vystroj + box na streche. Cca 200 km dialnica, zvysok okresky a prňerla na zaver v podobe vystupania zo 600 m n.m. na 1440 m n.m. na 8,5 km. Zvladol to celkom v pohode za 6,2 l/100km a ani tato cesta nie je pre cestujucich masochizmus, teda nikto sa nestazoval >:-[]
Je pravda, že by to sneslo silnější motor. Ale co se týče jízdní pohody, možnosti převážení rúzných věcí není si na co stěžovat. Platí to i pro jízdy na větší vzdálenosti, nejenom do města. Samozřejmě jsou lepší auta, ale za jakou cenu.
este ma narychlo napadol trochu vacsi preslap sudruhov italskych. Neviem ci sa to tyka aj tejto verzie, ale pri obyc. fiorine musis dlho hladat polohu za volantom, aby si nekopal kolenami o plasty na spodnej casti palubovky. Mne sa to nejako podarilo, ale vyssi ludia s tym maju zasadny problem
Idem v stredu na bratislavský autosalón, skúsim si na to spomenúť a vyskúšať to. S mojou konfekčnou výškou 180 cm mám v máloktorom aute problém nájsť si dobrú polohu za volantom.
ano, ked dostanem priepustku od pani mamy :-):-) , dvojmesacny potomok dava riadne zabrat, pripadne to sklbim s nejakou navstevou u rodiny a ja sa decentne odparim >:-[] >:-[]
zopar drobnych zavad so este nerozpisoval...netreba to vidiet az tak ciernobielo, vo firme ich mame viac dalsi je objednany, nie fiat ale citroen nemo a problemy mam iba ja. Ked sa k tomu pridava skvely servis, v ba som otestoval dva = jeden lepsi ako druhy, tak s istotou mozem povedat za fiat uz nie
Dnes beztak nevieš, odkiaľ ten či onen diel pochádza, možno aj to Fiorino a Nemo zišli z tej istej linky (ale to fakt neviem). Vždy môžeš mať "šťastie" na chybový kus, ale aj tu to môže byť vpodstate vpohode, ak je servis na dobrej úrovni. So servismi Fiatu skúsenosť nemám (vlastne jednu hej - ale to je tak 10 rokov dozadu, kedysi na služobnom Fiate Marea Weekend sa od istého času samovoľne vybíjala batéria, aj nová, chyba odstránená asi po pol roku po asi 15 návštevách servisu - nakoniec to urobil neznačkový servis, proste vyťahal celú kabeláž a natiahol novú), s predajcami hej, a dobrá nebola ani jedna.
nemo aj fiorino su z jednej liny, rozdiel je v znaku na kapote a v naftovom motore. Mne pol roka odstranovali buchotanie od preednej napravy. Dalsie drobnosti radsej nespominam. Klincom k tomu vsetkemu je "ochota" a sposob komunikacie s klientom. Tento voz mal viac zatial problemov ako vsetky ostatne, ktore som doteraz ma ako firemne, dohromady
ked sa pozriem na zoznam zavad, tak nemam pocit, ze by to bolo moje maslo ;-)
Tento voz nie je ani zatazovany tazkym nakladom a podobne a ani z neho nerobim terenak ;-)
To sa mýliš. Vo Fiate Dobló sa určite každý usadí pohodlne, podobne aj v Crome (safra, keby bola lacnejšia). Ostatné Fiaty mi nevyhovujú veľkostne, alebo ich nemusím... ;-)
maximálně ať si kyklop zajede s tím autem do BaBy, tam by ten servis měl být trochu na úrovni. v Bratislavě co sem slyšel jsou jen babráci (ale to asi u všech servisů)...takže se nedivím, že neumí řešit problémy. Oni umí tak max. prodávat, ale řešit problémy to ne. A všechno ostatní snad už víš.. snad s výjimkou, že Nemo a Qubo jsou v podstatě ta samá auta, dělaná v závodě TOFAS v Burse v Turecku, což je rel. velmi moderní nově postavený závod na výrobu aut. Ze začátku tam možná nějaké malé problémy být mohly, ale teď si myslím, že už je kvalita na to co za auta se tam dělá úplně v pohodě (rozhodně ne horší než třeba takový touran . >:D )
Jinak oceňuji, že se této diskuze nezúčastnil zatím ani jeden šášulka... :-)
ak by som porovnaval zoznam zavad s touranom v autobilde, tak by som mu tvrdo slapal na paty a jeho pozicia by bola vazne ohrozena >:D >:D >:D. FAKTOM je to, ze so NIKDY nezostal NEPOJAZDNY v nejakej hornej dolnej
Vidis, to je furt naskok... (tourana táhli na laně x-krát)
Popravdě, kdyby nebyli lamy v servise, tak to mohli smahem poresit a mohl si byt spokojeny a auto slouzit bez problemu... Hold si na ne asi mily.. no... ;-) , nekdy musi clovek pritlacit na pilu az sice litaj trisky... ale nejde to jinak... Jedine co na ne plati je dovozce a pokud jim nedas na vedomi, ze vsechny nevyresene problemy se dostanou az na ustredi, tak si z toho hlavu nedelaji... ;-)
Na Slovensku nevedia Fiaty ani predávať, a neviem, či je to vás niekde lepšie. Ale to nie je mínus Slovenska, ale mínus značky. Jej robia meno a budujú povesť.
A čo sa diskusie týka, ja diskutovať viem, len u teba to nejak zadrháva. Zrnko sarkazmu alebo dvojzmyslu medzi riadkami je, zdá sa, trochu problém... >:D
Já ho viděl taky nedávno. Je to šikovné autíčko,které odveze spoustu věcí při sklopených sedačkách a myslím, že i kufr o velikosti 330l na 4metry dlouhé auto je vynikající..je to stejná hodnota jako u golfu(např.)
Jeho väčšou devízou ako objem je jeho kubický tvar, to je bez pochyby. V tejto veľkosti lepšia voľba nie je. Vlastne ani neviem, kto by mohol tomuto autu konkurovať...ak teda nepočítame takmer zhodných súrodencov Nemo a Bipper.
JJ, já si myslím, že to bude docela oblíbené auto. Je za docela dobré peníze, mě se na poměry "dodávky" líbí a určitě se s ním dobře i parkuje, zvlášť se senzorama za lidových 4000kč. Uvidíme