Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Qubo Trekking na českém trhu za 354.900,-Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 12. 4. 2010 • 23:08
36
73
Zobrazit náhledy (36)
Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo Fiat Qubo
Fiat začal na českém trhu prodávat nové osobní verze užitkového Fiorina, které nesou obchodní označení Qubo. Novinkou na českém trhu je nejvyšší výbava Trekking, která stojí jednou nohou v segmentu pseudo-SUV.

Nabídka Fiatu Qubo čítá tři motory a tři výbavy. Základní Active začíná na 259.900,-Kč a má ve standardu čelní a boční airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektricky ovládaná přední okna. Za klimatizaci musíte připlácet 35.300,-Kč, za rádio minimálně 7.100,-Kč. Další položky výbavy jsou za lidové ceny: alarm stojí 3.100,-Kč a za stejnou cenu dostanete vyhřívaná přední sedadla.

Lépe vybavený model Dynamic je v případě benzinové verze o 40 tisíc Kč dražší, v případě turbodieselu je příplatek 30 tisíc Kč. Aktuálně je však v nabídce omezené množství zážehových Qub Dynamic za 279.900,-Kč, takže odstup od Active činí jen 20 tisíc korun. Za to dostanete mj. klimatizaci, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní sedadlo nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie.

Verzi Trekking na bázi modelu Qubo mohli poprvé vidět naživo návštěvníci loňského IAA ve Frankfurtu. Je určena pro zákazníky, kteří jezdí často do přírody a vyznávají aktivní životní styl včetně různých druhů sportu.

Pod kapotou outdoorové kostky je jediný motor – turbodiesel 1,3 Multijet 16V s objemem 1248 cm3 a s největším výkonem 55 kW (75 k) při 4000 min-1. Ten se chlubí kombinovanou spotřebou dle metodiky EU jen 4,4 l/100 km.

Qubo Trekking není žádným terénním vozem, chybí mu pohon všech kol, nahlíží pouze do kategorie crossoverů. Od svých běžných sourozenců se odlišuje novým předním nárazníkem, oplastováním podvozku včetně krytu motoru a zvýšenou světlostí, celková výška vozu narostla o necelých 7 cm.

Základní výbava obsahuje nejen vše, co nabízí stupeň Dynamic, ale navíc také střešní nosiče, zatmavená zadní boční okna a speciální kola s pneumatikami 185/65 R15 M+S.

Třešničkou na dortu je systém Traction+, který byste u jiných variant řady Qubo hledali marně, o základním Fiorinu nemluvě. Traction+ pomáhá trakci při jízdě na nezpevněných površích a při horších povětrnostních podmínkách. Je jakousi nadstavbou ESP. Řídicí jednotka simuluje pomocí speciálních algoritmů pro ovládání brzdového systému chování svorného diferenciálu. Traction+ se aktivuje tlačítkem na přístrojové desce a je v činnosti do rychlosti 30 km/h. Pokud ztratí kolo přilnavost, řídicí jednotka vydá signál brzdám, aby jej zpomalily a zároveň zabere protější kolo, které je na tom s trakcí momentálně lépe.

Qubo má v základním uspořádání zavazadlový prostor s objemem 330 litrů, při zaplnění až po střechu je k dispozici 650 l. Maximální kapacita je pak 2.500 l, při té jsou vyjmuta zadní sedadla a spolujezdcovo je sklopené. Lze pak naložit předměty až 2,5 m dlouhé. Qubo Trekking přitom měří na délku jen 3,95 m.

Fiat Qubo na českém trhu (duben 2010)
Motor1,4 8V (54 kW)1,4 Natural Power1,3 JTD Multijet
Převodovka5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]136013681248
Válce/ventily4/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]54/520057/6000 (51/6000)55/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]118/2600115/3250 (104/3250)190/1750
Max. rychlost [km/h]155155 (150)155
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,215,816,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,8 (4,3)4,4
Cena Active [Kč]259.900,-344.900,-304.900,-
Cena Dynamic [Kč]279.900,--334.900,-
Cena Trekking [Kč]--354.900,-

Témata
Avatar - Venca44
22. 5. 2010 09:08
Re: Qubo
Je pravda, že by to sneslo silnější motor. Ale co se týče jízdní pohody, možnosti převážení rúzných věcí není si na co stěžovat. Platí to i pro jízdy na větší vzdálenosti, nejenom do města. Samozřejmě jsou lepší auta, ale za jakou cenu.
12. 4. 2010 14:02
Re: OT: Další VWacelift
Jako nejlepší vypadá 3,0TDI 4M
12. 4. 2010 13:56
Re: OT: Další VWacelift
Nikto netvrdí, že je zlý. Naopak. Ale nie je to prvé ani posledné dobré auto, ktoré nie je úspešné.
12. 4. 2010 12:59
Re: Ako Golf
obyc. fiorin beha dost, ten voz nema konkurenciu vo svojej kategorii ;-)
12. 4. 2010 12:50
Re: OT: Další VWacelift
Když už tu jednou je, tak ať se ještě chvíli vyrábí. Ono co se týče vlastností toho auta, tak vůbec není špatný. Je to marketingový omyl, to ano.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku