Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

ADAC Test letních pneumatik: Rozměr 225/45 R17 W, Y

18 komentářů

Avatar - Vampix(Diesel Power)
Vampix(Diesel Power)
Není někde na internetu Test pneumatik s funkci RFT? Dočkáme se ještě širších rozměru, či nikoliv? 😄 Jinak jsem s výsledky spokojen, Potenzy na 3er mi sice přijdou lepší než ContiSport na Cčku ale budiž 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mě by zajímalo, jak ty gumy porovnáváš, na okruhu se stopkama nebo jak.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
Vampix(Diesel Power)
Jak? Normálně v běžném provozu. přesně tak jak je celou dobu používám a tak jak je vždy používat budu. Nestavím ty auta vedle sebe na okruh a nejedu hranu. Ale jezdím třebas stejnou okresku za +- stejných povětrnostních podmínek a z toho posuzuju. Neříkám že lepší jsou, jen že to je můj názor. Chápu že tady to prochází celkovým testem a dává se důraz na různé kategorie. Spotřebu prostě nehlídám protože jsou to rozdílné auta a nemám možnost si ty gumy přehazovat z jednoho na druhé. Tak stejně neposuzuji opotřebení. Sjedou se tak se koupí nové. Pokud tedy vydrží aspoň nějakou dobu na autě.
Avatar - stevosk
stevosk
Príliš vysokú váhu majú v teste hlučnosť a nízka spotreba. Avšak u širokých gúm ich častejšie majitelia využívajú na rýchlu jazdu a jazdu na "limite". V tých chvíľach však aerodynamický hluk a hluk motora poväčšinou prehluší valivý hluk a rozdiel v spotrebe 0,2 litru na 100 km sa stáva zanedbateľný. V takýchto situáciách človek ocení gumy s vysokou prilnavosťou za dažda i na suchu, krátku brzdnú dráhu atd. V týchto ukazovateľoch však najlepšie ukazovatele majú stále Goodyear EagleF1. Pre mňa osobne je víťazom skôr táto guma. A v prípade ak ma zaujíma nízka hlučnosť a spotreba, tak zvolím úžšie gumy (a bude mať ešte nižšie hodnoty ako najlepšie gumy z tohto testu).
jamp
:yes: ...si im to nabúral, a toľko sa na tom narobili 😒 , ale je pravda, že pri gume do 300km/h spotreba a hluk nebudú to najdôležitejšie a také auto si nekupuje niekto, kto sleduje, či je na počítači 4,7 alebo 4,8 litra na 100 a hneď sa ide vešať :-! . A ani záhradník s Hondou insight
krultheking
hloupost
takove gumy si kupuje kazdy, kdo je na auto potrebuje
mas snad dojem, ze kdyz najezdim 30tis kilaku rocne, ze jezdim furt rychle a "na limite"? - ne, me zajima, kolik sezon na tom odjezidm, a kolik to zere, pro me je vitezem goodride a sava :no:
_Teddy_
Kazdy ma svoje vlastne kriteria. Pre mna je hlucnost dost dolezita. Teraz som mal zimne UG7+ a nikdy viac. Jazdnymi vlastnostami sice vyborne, ale hlucne. Hlavne od zadnej, malo zatazenej napravy siel od 110 vyssie vylozene otravny zvuk, uz som myslel ze su snad loziska vadne alebo co. Nebol to ani motor, ani aerodynamicky hluk, ale prave pneumatiky, co sa mi hlukom stale pripominali. Po prezuti na letne tichucko. Ked budem nabuduce kupovat zimne, veru si pozriem aj hlucnost. Aj opotrebovanie, pretoze tieto UG7+ sa ojazdili dako prilis rychlo...

Samozrejme ze aj jazdne vlastnosti su dolezite, ale zas brzdna draha zo 100 na nulu kratsia o 3 metre (pritom vylozene nudzove brzdim mozno raz za mesiac) u mna nevyvazi otravny hluk, ktory mam pocuvat pri jazde dlhe hodiny...
oIoo
UltraGripy jsem měl asi před 6ti lety = a bylo to to samé, adheze 1. rok super, na druhou sezónu ztvrdly začaly dělat randál a adheze byla v průměru. Pro mě jsou nejlepší zimní Dunlopy a letní Bridgestony
_Teddy_
Clovece, presne ako hovoris! Prvu zimu vsetko OK, celkom dobry zaber na snehu, a ziaden problem s hlukom. Preto som si teraz (druha sezona) myslel ze mam asi vadne naboje alebo loziska, vobec ma nenapadlo ze by to mohli byt pneumatiky (az ked som prezul na letne). Ale ako mohli behom jedneho roka tak vyrazne zmenit vlastnosti, to naozaj nechapem...
Avatar - 12Eagle
12Eagle
Súhlas. Po viacerých kombináciach som sa dostal aj ja k tejto variante: na zimu Dunlop a na leto Bridgeston. Nie zle ešte vypadajú Contimental a teraz sa derie dopredu Pirelli, tak uvidím, či im to vydrží...
Klaudius
Tieto testy sú o ničom. Podľa čoho tie body prideľovali, podľa vetra? Žiadne relevantné porovnanie, žiadne namerané hodnoty. Chýba akýkoľvek popis metodiky, takéto tabuľky si hocikedy vymyslím a napíšem "nameral som". Pri akých rýchlostiach skúšali brzdné dráhy, ovládateľnosť a aquaplaning, ako merali hlučnosť?
Toto je len také blá blá, ktorému neverím ani o trochu viac ako hocijakému bulváru. Keď už test, tak nech sú tie gumy aspoň vyfotené, nech je ku každej skúške tabuľka nameraných hodnôt a nech sú tie výsledky nejak zhrnuté a porovnané. Keby bol aspoň odkaz na tieto veci. Ale tu je asi dôležitejšie u niektorých značiek doplniť kolonku "koupit"... :no:
Ale vlastne nevyčítam nič redakcii, ADAC má na svojich stránkach presne to isté howno: [odkaz] ...jedine že by som zle hľadal...
S ohledem na to,že lidé obecně mají problém se čtením psaného textu se domníváš, že mají pro laickou veřejnost psát v duchu např. těchto norem?
[odkaz]
Pak je otázka,kdo by to četl,v prac. dobu,třeba,že? :-!
Obecně,neb mám různé rozměry gum na několika autech se s tím dá souhlasit s tím,že kupuji podle sebe a test je pro mne jen zábava.
Kdo to žere,jeho problém.
Tři-čtyři výrobci mají pneu +/_ nastejno,některá je lepší na suchu,jiná za mokra,jiná je drobet tišší,jiná má zase lepší životnost...ideální neexistuje,vlastnosti jsou z podstaty fyziky proti sobě,takže ať si koupí každý co chce.
Asi tu z toho nebudou dělat vědecký ústav.Nebo si kupuješ auto podle testů?Já fakt nikdy.
Už vidím,jak se tu vysvětluje něco o logaritmické stupnici v souvislosti s hlukem,fyziologii vnímání hluku člověkem... 😉
Klaudius
Zase nepreháňaj, ako má vyzerať aspoň trochu vypovedajúci a dôveryhodný tesz pneumatík sa stačí iba poobzerať v niektorých lepších časopisoch o autách.
Chceš mi povedať, že pár riadkov s konštatovaním "táto je dobrá, táto lepšia a táto je zlá" ťa uspokojuje? Potom si asi fakt motorista na úrovni... 8-s
Ja by som si rád prečítal, ktorá pneumatika mala aké dlhé brzdné dráhy z rôznych rýchlostí, na mokre a na suchu, poprípade na rôznych povrchoch. Akú rýchlosť pneumatika zniesla, kým podľahla aquaplaningu, zaujíma ma porovnanie časov v slalome, zaujíma ma hlučnosť pri jazde. Aký je rozdiel medzi najlepšou a najhoršou v jednotlivých disciplínach a celkom zaujímavé by bolo aj porovnanie, ako ktorá pneumatika na aute vyzerá, niektoré majú "umierneneý" vzhľad, iné ultrašportový...
Ak toto všetko nepotrebuješ poprípade nechápeš, tak mi nie je jasné, o čom chodíš na auto.cz diskutovať. A načo ešte testy áut teda, však nakoniec aj tak kúpiš to, čo má dobrú farbu a silný motor... >😒] 😉
bonoslav
sportcontact 2, a mozem ich len odporucit, su vyborne.
Buducu sezonu pojdem urcite do sportcontact 3.
Tiche, vyborny zaber na suchu a nizky valivy odpor.

Zimne TS830 / vyborny zaber na snehu a lade, vyskrbal som sa bez retazi vsade, no mega hlucne, vibracie, mega spotreba... 😒
jurkoboss
Kupoval som na tuto sezonu nove letne pneu.
Tento test som nasiel uz vo februari, podla neho som sa aj riadil.

Doteraz som mal letne pneu Continental ContiSport 2, odjazdene na nich okolo 60 000km.
Posledny rok to uz bolo o dzku, ked naprsalo. Na dialnici som mohol ist do 100km/h.
Inak gumy boli dobre, trocha mi vadilo, ze hucali.

Tak som kupil DUNLOP SP Sport Maxx GP, mala by to byt este vyssia rada od tych testovanych. A pocitovo sa mi naozaj zdaju tichsie, uvidim neskor.

Myslim si, ze taketo testy su potrebne, aby clovek vedel porovnat produkty na trhu.

Co ma vsak trochu zaraza je fakt, ze odlisne su vysledky rovnakych modelov, ale pri odlisnych rozmeroch. V tomto teste napr. vyhralo Pirelli Cinturato, a v inom teste bolo niekde v strede tabulky, co mi pride naozaj divne, tam vtedy vyhral Vredestein.
Avatar - ryman
ryman
mohu jen doporučit :yes: 😄
RisoNMNV
No som kupíl a čochvíla idem nahodiť tak dúfam, že potom budem zdielať tvoj názor s tebou...
MariAchi
Mud+Snow - to by asi nemely byt letni pneu, ne?