Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Test letních pneumatik: Rozměr 225/45 R17 W, Y

Vitek Vitek 18. 4. 2011 • 21:12
18
S dvanácti kladně hodnocenými pneumatikami nelze při volbě zavedené značky v rozměru 225/45 R17 udělat chybu. Jak si typy zkoušené ADACem vedly v jednotlivých kategoriích?

Srovnání jednotlivých značek pneumatik vychází z pěti sledovaných kategorií. Dvě z nich se týkají jízdních vlastností – na suchu a na mokru, dále ADAC posuzuje hlučnost pneumatik, jejich vliv na spotřebu paliva a opotřebení.

Testováno bylo celkem 17 pneumatik (každá jiné značky) v rozměru 225/45 R17 s rychlostním indexem W a Y (do 270, resp. 300 km/h). Pneumatiky této velikosti lze použít například pro Audi A3, Ford Focus, Opel Astra nebo Mercedes-Benz třídy C. Výsledky testu je možné aplikovat také při výběru obutí 215/45 R17 nebo 235/45 R17.

Metodika

Pneumatiky jsou hodnoceny podobně jako ve škole na bodové škále od 0,5 do 5,5. Do hodnocení vstupují jak objektivně měřitelné veličiny (například délka brzdné dráhy nebo hlučnost), tak subjektivní dojmy testovacích jezdců. Body jsou rozděleny do pěti kategorií, které se dělí na další kritéria. Výsledné hodnocení je jejich váženým průměrem.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: jízda na suchu 20 % (jízdní stabilita 35 %, ovladatelnost 35 %, brzdění 30 %), jízda na mokru 40 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), komfort, respektive hlučnost 10 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 % a opotřebení 20 %.

Požadavkem na získání nejvyššího hodnocení „zvláště doporučujeme“ je známka do 2,5 za jízdu na suchu a na mokru a do 3,0 za spotřebu paliva a opotřebení. Vedle co nejlepšího skóre, potažmo co nejnižšího váženého průměru, klade ADAC důraz na vyrovnanost výsledků.

Výsledky – sucho

Na suchu se všechny pneumatiky z horní poloviny tabulky vyhnuly jakýmkoliv zásadním problémům. Nejlépe si vedl Continental ContiSportContact 3, který je zároveň nejdražší pneumatikou v testu. Celkově nejvýše hodnocené Pirelli Cinturato P7 na špičku mírně ztrácí, přesto vykazuje výborné výsledky. Nedostatky na suchu vykázaly jen pneumatiky hodnocené „nedoporučujeme“.

Výsledky – mokro

Na mokrém povrchu dopadly nejlépe pneumatiky Goodyear Eagle F1 s asymetrickým vzorkem, které excelovaly při brzdění a směrové stabilitě. Jejich odolnost vůči aquaplaningu ale patří k průměru. Velmi dobré hodnocení si vysloužil také Dunlop SP Sport MAXX TT, již zmiňovaný Continental a Pirelli Citurato P7. Zcela propadly produkty značek Wanli, Sunny, Goodride a Sava.

Spotřeba paliva a opotřebení pneumatik

V této disciplíně vyniká především Pirelli. Úsporná při jízdě je také pneumatika Vredestein a Michelin, dlouhou životností se vedle Pirelli vyznačuje také Goodyear. Nízkým valivým odporem se pyšní jako obvykle pneumatiky ze spodních řádků tabulky, v jejich případě je tato vlastnost ale vykoupena špatnými jízdními vlastnostmi.

ADAC Test letních pneumatik 225/45 R17 W, Y (2010)
Pneumatika index známka sucho mokro hluk spotřeba paliva opotřebení  
Pirelli Cinturato P7 W *** 1,8 2,2 2,9 1,9 1,6 koupit
Dunlop SP Sport MAXX TT Y *** 1,6 2,0 3,3 2,6 2,4 koupit
Continental ContiSportContact 3 Y *** 1,4 2,1 3,5 2,3 3,0 koupit
Michelin Pilot Sport PS3 Y *** 1,5 2,2 3,7 2,2 2,8 koupit
Bridgestone Potenza RE050 A Y *** 1,5 2,4 3,3 2,9 2,7 koupit
Goodyear Eagle F1 Asymetric Y ** 1,7 1,9 3,6 3,2 1,9 koupit
Vredestein Ultrac Cento Y ** 1,7 2,7 3,2 2,1 2,6  
Hankook Ventus S1-evo W ** 1,7 2,9 3,1 2,4 2,3  
Kumho ECSTA LE Sport (KU39) Y ** 1,7 2,4 3,1 2,5 3,5  
Uniroyal RainSport 2 W ** 1,9 2,5 3,5 2,7 2,9 koupit
Firestone Firehawk SZ90 Y ** 1,8 2,6 3,6 3,1 2,9 koupit
Maloya Futura Sport W W ** 2,1 2,9 3,9 2,5 3,0  
Nankang Noble Sport NS-20 W - 2,2 3,8 3,5 3,0 2,1  
Sava Intensa W - 3,2 4,3 3,5 1,5 1,1  
Goodride Neza200 M+S W - 3,2 4,5 4,1 2,5 1,2  
Wanli S-1063 W - 2,9 5,0 3,2 2,2 1,8  
Sunny SN3800 M+S W - 3,5 4,8 3,8 2,4 1,9  

Legenda k hodnocení ADAC:

*** zvláště doporučujeme

** doporučujeme

* doporučujeme s výhradami

- nedoporučujeme

Body se udělují v rozmezí 0,5 (vynikající) až 5,5 (nedostatečný).

Další pneumatiky nakupte na www.pneumatiky.cz. Nejspolehlivější prodejce v ČR - internetový obchod Pneumatiky.cz nabízí nejširší výběr pneumatik, alu disků, ocelových disků, sněhových řetězů a doplňkového sortimentu od více než 45 výrobců. Samozřejmostí je nejkratší možná doba dodání a garantovaná kvalita služeb. Pneumatiky.cz vítěz kvality Shop Roku 2010 v kategorii Auto-Moto.

Nepřehlédněte
ADAC Test letních pneumatik (1. díl): Rozměr 185/60 R14 H
ADAC Test letních pneumatik (2. díl): Rozměr 205/55 R16 W
ADAC Test letních pneumatik (3. díl): Rozměr 195/65 R15 V
ADAC Test letních pneumatik (4. díl): Rozměr 155/70 R13 T
ADAC Test letních pneumatik (5. díl): Rozměr 175/65 R14 T
ADAC Test letních pneumatik: Rozměr 185/65 R15 H

Související články

Témata
20. 4. 2011 14:29
Re: Cinturato P7
No som kupíl a čochvíla idem nahodiť tak dúfam, že potom budem zdielať tvoj názor s tebou...
18. 4. 2011 18:38
M+S
Mud+Snow - to by asi nemely byt letni pneu, ne?
Avatar - ryman
18. 4. 2011 18:04
Cinturato P7
mohu jen doporučit :yes: :-)
18. 4. 2011 16:51
Testy pneumatik
Kupoval som na tuto sezonu nove letne pneu.
Tento test som nasiel uz vo februari, podla neho som sa aj riadil.

Doteraz som mal letne pneu Continental ContiSport 2, odjazdene na nich okolo 60 000km.
Posledny rok to uz bolo o dzku, ked naprsalo. Na dialnici som mohol ist do 100km/h.
Inak gumy boli dobre, trocha mi vadilo, ze hucali.

Tak som kupil DUNLOP SP Sport Maxx GP, mala by to byt este vyssia rada od tych testovanych. A pocitovo sa mi naozaj zdaju tichsie, uvidim neskor.

Myslim si, ze taketo testy su potrebne, aby clovek vedel porovnat produkty na trhu.

Co ma vsak trochu zaraza je fakt, ze odlisne su vysledky rovnakych modelov, ale pri odlisnych rozmeroch. V tomto teste napr. vyhralo Pirelli Cinturato, a v inom teste bolo niekde v strede tabulky, co mi pride naozaj divne, tam vtedy vyhral Vredestein.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
10. 4. 2010 23:38
Re: Náhodou
Jak? Normálně v běžném provozu. přesně tak jak je celou dobu používám a tak jak je vždy používat budu. Nestavím ty auta vedle sebe na okruh a nejedu hranu. Ale jezdím třebas stejnou okresku za +- stejných povětrnostních podmínek a z toho posuzuju. Neříkám že lepší jsou, jen že to je můj názor. Chápu že tady to prochází celkovým testem a dává se důraz na různé kategorie. Spotřebu prostě nehlídám protože jsou to rozdílné auta a nemám možnost si ty gumy přehazovat z jednoho na druhé. Tak stejně neposuzuji opotřebení. Sjedou se tak se koupí nové. Pokud tedy vydrží aspoň nějakou dobu na autě.