Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Roomster 2010 startuje na 269.900,-Kč, 1,2 TSI s klimatizací za 294.900,-Kč

65 komentářů

lulinak
i kdyz to eni zadny krasavec tak bych po dukladnem promereni zavazadloveho prostoru a mista na sedadlech silne zvazoval zda jit do treba MeganeIII Combi za 290 nebo do Roomstera 1,2T s klimkou za stejnou cenu, jak je na tom Room v porovnani vnitrniho prostoru a zavazdelniku treba s MIII??
Klaudius
Čo myslíš tým miestom na zadných sedadlách? Jasne, máš kam dať kolená a aj nad hlavou vozíš vzduchu dosť. Ale čo zo zadkom? Nevadí, že na ňom budeš mať otlačené zámky bezpečnostných pásov? A nezabudni si zabezpečiť riadne tmavé fólie na okná, riadne to cez ne praží... 😉
Ale inak pravda, konečne je cena tam, kde má byť.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tady - na konci - najdes presna cisla😒br /> Megane: [odkaz]

Roomster: [odkaz]

Obecne je Roomster o dost uzsi, ma vzadu kratsi sedaky a operadla, ovsem ma vic mista nad hlavou. Ale ani v Meganu nebudou cestujici mset sedet se sklonenou hlavou. Co se zavazadelniku tyce, je na tom Grandtour lepe jak v zakladni konfiguraci, tak se sklopenymi zadnimi sedackami.
Design je hodne subjektivni, takze i kdyz se nekomu muze Roomster libit, pro me mezi temito dvema vozy je Megane jasnou volbou, a to sam o sobe neni po strance designu prave mym salkem kavy.
Klaudius
Hlavne má tie sedáky vzadu až nezdravo úzke, na šamlíku v strede sa prakticky skoro nedá sedieť. Ak má ísť o auto primárne pre dvoch a náklad, tak nebude najhoršou voľbou, ak to má byť auto pre rodinu, Megane ja výrazne lepšou voľbou. Tiež je to za rovnaké peniaze auto o triedu vyššie, a nie iba rozmermi.
vrkuboy
Musím s tebou naprosto souhlasit a to i s předchozím příspěvkem. Jako majitel Scénica první generace vím o čem píšeš. Prostoru všude dost, ale zadní sedačky jsou utrpení a to prostřední je vhodné spíše jako loketní opěrka. No a protisluneční folie byla jedna z prvních investic do auta. V létě vypneš klimu na 5 minut a máš uvnitř šílenej skleník. To stejné platí i naopak v zimě 😒
Klaudius
Nejak tak. Aj v Scenicu II sú zadné sedadlá trochu kopromis, stredné je trochu užšie a ani krajné nepatria k šampiónom, ale to je kliatba troch samostatných sedadiel, keď sú spojené do jednej lavice, prípadne delené 1:2, človeku to tak nepríde. Celkovo je na šírku ale miesta dosť (na rozdiel od Roomstera - ten je síce o triedu nižšie, ale aj v tejto triede C3Picasso a Venga ukázali, že sa to dá aj lepšie). Renault dáva do svojich áut na zadné okná roletky, najnovšie aj na dvere kufra. Super nápad, akurát nekryjú celé okno, čo niekedy prekáža. Ale v kombinácii so zatmavenými oknami priam ideálne riešenie.
Venga nemá samostatná sedadla. Navíc z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se v Roomsteru vzadu posadí dvě děti do autosedaček a manželka jakš takš mezi ně. V Megane III se to nepovedlo... Pravda ale je, že to samé se nepodařilo v Superbu... Já naopak vidím Roomstera jako ideální auto pro rodinku s dětma do cca 15-ti let. Relativně levné a praktické auto, právě díky systému sedadel, kdy z něj můžeš udělat "stěhovák" nebo prostřední sedačku vyhodit a mít kolem sebe spoustu prostoru ve čtyřech. Ale souhlasím, že na mě (185cm/105kg) jsou ta sedadla poněkud menší.
Klaudius
Chcem vidieť dospelého človeka, ktorý sa usadí na ten tvrdý stolček vzadu v strede (nazývaný sedadlom), navyše medzi dve detské sedačky... A že sa to nepodarilo v Megane III tiež nemám dôvod veriť, má väčšiu šírku interiéru (+50mm), tak tu prosím ťa nepíš také sprostosti. Roomster si videl, zdá sa, iba ak na reklamných letákoch.
Pozri na tieto zadné sedadlá [odkaz] a pozri na tieto [odkaz]
Mimochodom, kde kto písal, že Venga má vzadu samostatné 3 sedadlá?
bojler_
k cemu je o nekolik cm delsi sedak, kdyz stejne stehna nepodepira...
Jack1989
Asi tak, navíc se tu zase nesmyslně srovnávají dvě kategorie vozidel. Mícháte tady jablka z hruškami. Neberu nikomu že sedačky v zadu mohli být lepší ale největší katastrofu z toho dělají novináři...
Avatar - Anonym
Anonym
... spotřeba nižší jen o litr, ale cena vyšší o 95 resp. 80 tisíc vůči srovnatelné výkonové verzi beznínu. Diesel si může koupit fakt jen blázen, ten se nemůže vyplatit ani při vysokém nájezdu km.
kyklop
ada ti vysvetli ako je to naftovymi motormi a cb televiziami
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
A to az se chudak dozvi, ze hlavni strategie vyvoje VW pro nasledujicich par let jsou primarne benzinove motory (s technologii HCCI), to ho asi uplne odvezou >😁
kyklop
nohami dopredu ho nalozia do outlander f tedeicku
Petrko
Myslíš jako Out f dechtu ? 😄
Jack1989
Možná proto že součastná TDI se zatím vyvýjet nemusí
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak nemusi, jo? >😁 E5 je sice v kapse (i diky seriovym DPF), AdBlue je dalsi krok, ale pak vidim problem...
Yazaman
Ten rozdíl je fakt nehorázný. I když budu srovnávat TSI a TDI, které už z konstrukčného hlediska nemají zásadní rozdíly, tak pořád jsou ty příplatky za diesel přehnaně vysoké.
Když to porovnám třeba s tou Vengou, tak tam je rozdíl mezi nejlevnějším benzínem a nejdražším turbodieselem 70 tisíc.
Jako jediné vysvětlení mě napadají snad jen mzdové náklady - práce českého dělníka u 1,2TSI vs. německý soudruh ve Wolfsburgu montující TDI.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V tabulce chybí 1,2 TDI 55 kW, který bude situován někde tam, kde je výkonnější TSI, potom už to nebude tak šílený rozdíl. Jinak ten rozdíl tam byl vždycka hodně podobný.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale já srovnávám srovnatelně výkonné verze. 1.2 TDI se bude srovnávat s 1.2 HTP.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Nový ceník je pecka, DSG za 35k :yes: Projeďte si nové TSI, stačí to s nižším výkonem, v Roomsteru a potom argumentujte. Proč Venga a ne Roomster?

Rozumných argumetů pro Vengu bude minimum, pokud vůbec nějaký...
Klaudius
...a drísta.
Ak dá nízku cenu nejaký Francúz alebo Kórejec, je to cenové "podbízení se", aby sa ten šrot vôbec predal.
Keď zníži ceny Škoda, je to skrátka "pecka"!
Prečo Venga a nie Roomster? Venga je MPV, čo je Roomster? Argumentov pre Vengu sa nájde dosť.
Avatar - Emel
Emel
:yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
Samotná KIA Motors v ČR neřadí Vengu do kategorie MPV ale do kategorie malých vozů... SDA řadí obě auta do kategorie mini MPV (jak Venga tak Roomster), takže nechápu na co narážíš.
Klaudius
Je mi fuk, kto kam tie autá radí, ja ich beriem podľa vzhľadu, priestoru, praktického použitia. Ako napísal GTI, Roomster je zrejme viac koncipovaný ako úžitkové vozidlo, ktoré popri tom môže plniť aj úlohu MPV. Venga je typické malé MPV s veľkým a priestranným interiérom určené primárne pre rodinu.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
"Argumentů pro Vengu se najde dost", že prosím...ty argumety. Budu na vás hodný, za argument beru i "líbí se" 😉
Avatar - Emel
Emel
No, tak třeba nedávno Venga suverénně vyhrála srovnávací test Autobildu... mohl bych ti i vypsat proč, ale raději si to přečti celé. Konkurence: Cube, C3 Picasso, Grand Modus TCE, Jazz.
Klaudius
Tak ale nebol tam Roomter, keby bol, určite na plnej čiare všetky disciplíny vyhrá... >😒]
mikesh
Takhle ukazkove si nabehnout na vidle, to chce talent >😒] [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
I v tomhle testu najdeš bez problémů argumenty pro Vengu...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Tohle už nevokecáš >😒]
Avatar - Emel
Emel
Není co, Venga v tom testu dopadla dobře... tentokrát sice nevyhrála, ale podala vyvážený výsledek a s nejnižší cenou skončila na druhém místě.
velitel mesta bugulmy
Tomu se u nás v kraji říkalo utěrka. To bylo od tebe snad až příliš kruté... 😄 Teď se jistě dočkáme nářků, že němečtí soudruzi jsou zaujatí...
Klaudius
A načo? Ty máš možno dosť argumentov pre Roomster, a pre mňa akosi nič neznamenajú, tak načo? Ale dobre, občas treba robiť aj zbytočnosti, tak aspoň pár praktických - voči Roomsteru má Venga dostatočne široký interiér a aj vzadu solídne sedadlá. Nemá nadrozmerné okná ako vzadu Roomster, takže pasažierom nebude toľko svietiť slnko do očí, ani tak nedostane zabrať klíma. Je kratšia a kompaktnejšia ako Roomster, čiže o kúsoček vhodnejšia aj do preplneného mesta. No a cena...najdrahšia Venga s motorom 1.6 CRDi/94 kW a 6-stupňovou prevodovkou vyjde na 480.000,-Kč. Vo výbave sú 16" Alu kolesá,automatická klíma, rádio s CD+MP3+USB+AUX, polokožené čalúnenie a volant so šaltpákou v koži, plná elektrika, zatmavené bočné a zadné okná, el. sklopné vonkajšie zrkadlá elektrochromatické vnútorné, 8 airbagov, aktívne predné oierky hláv, cúvacie senzory, ABS a ESP.
Roomster v najvyššej výbave stojí podľa článku o 9000,-Kč menej, ale motor 1.6TDI má len 77 kW a o kvalt menej. Hliníkové disky majú o palec menej, airbagy sú iba 4. Vonkajšie zrkadlá nie sú sklponé, ani vnútorné samostmievacie. Rádio zvláda CD aj MP3, chýba USB vstup. Kufor má síce väčší, ale zas v ňom chýba rezerva, tá sada na opravu je fakt na smiech. Navrch má kontrolu tlaku v pneumatikách, ale načo to, keď rezervu aj tak nevymeníš, lebo ju nemáš? 😉
mikesh
Si rikam ze se jim tech 94kW podarilo celkem slusne v praxi utajit kdyz ma maximalku stejnou jako auto stejne tridy s pouhymi 77kW :-!
Klaudius
A?
mikesh
A? >😁 Nechapes?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ani já. Maximální rychlost u takového auta je asi tak důležitá jako u 911 velikost kufru. Samozřejmě nemluvě o tom, že max. r. není jen o výkonu.
kyklop
:yes: :yes:
mikesh
No vida, zacina chapat :-! Tak prozrad o cem je maximalni rychlost kdyz neni o vykonu?
Avatar - T613
T613
taky o aerodynamice a převodech, zřejmě proto tam vložil slůvko JEN
mikesh
Tak tak, ale velikost auta i tvar je v podstate stejny, nejde o srovnani s limuzinou, a 6kvalt urcite neni mene vhodny k dosazeni max. rychlosti nez 5kvalt.
Auta se stejnym vykonem a stejnym tvarem maji v praxi minimalni rozdily v maximalni rychlosti.
Klaudius
Tomu sa hovorí odbornosť. >😒] :yes: >😁
mikesh
Tak to uz jses hezky v koncich kdyz ses na nic jineho nez 3 smajliky nezmohl >😁
Klaudius
A na čo si sa zmohol ty, pséku...? :-!
mikesh
Ty dneska z te frustrace snad ani neusnes, pséku >😁
zlysoused
Musím zatleskat tomu, jaká je cenová poltika škodovky v případě tohoto motoru u Fabie a Roomstera. V dnešní době už nedává moc smysl nákup 1,2 htp, snad jen u úplných social verzí.
Avatar - Well-being
Well-being
v Roomstru za celkem akceptovatelnou cenu vypadá docela dobře, ale já bych raději počkal několik let, až se škodovka tyto motory naučí dělat a odstraní mouchy. V případě technického výkřiku HTP jim to trvalo celých sedm let.
Avatar - miromen
miromen
Mysliš že v MB neumi smontovat motor vyvinuty v Německu ?
Jack1989
A jsi si jistý že např HTP bylo navrhnuté v německu?
Avatar - miromen
miromen
Tento članek je předevšim o TSI nebo se mylim ?
Avatar - Emel
Emel
Výborná cena, Škodovka se konečně srovnala s konkurencí. 1.2TSI s klimou za 300, to je velmi dobrá nabídka v této kategorii.

Zamrzí absence ESP, to je +17.000. Paket plus s rádiem, zadními senzory a litými koly se také vyplatí, +10.000. Základních barev je pomálu, ale bílá na liťácích by asi šla. 325.000, to je stále sympatické :yes: .
bojler_
ESP je v paketu Sport II. za 10 000Kč společně s Maxidotem, Sunsetem, kontrolou tlaku v pneu a rádiem Swing..
Avatar - Emel
Emel
Díky za info, v tom případě tedy komplet auto za 320 s těmi dvěma pakety... kožený volant je nutnost a sportovní sedačky Škoda umí dost dobře.
pakety bohužel nejdou kombinovat, jak v konfigurátory zaškrtneš jeden, druhej zešedne 😒
Avatar - Emel
Emel
To je sabotáž... chci koženej volant, liťáky, ESP, nějaký rádio a sportovní sedačky! 😄
bojler_
Ale jdou - jak u FII, tak u R. Nekompatibilní jsou akorát Plus a Sport I.
bojler_
Pakety Plus ani Easy nsjou vázány na motor TSI 63kW! Tenhle motor má jenom zaváděcí slevu 10 000Kč... nejsou taky zmíněný pakety Sport I. (sportovní sedadla, kožený paket, kola z lehkých slitin) a Sport II. (ESP, 2DIN Swing, SunSet, MaxiDot). Oba jsou za 10 000Kč.
jossalito
Jaký máš motor ty?
bojler_
1.6/77kW, proč?
jossalito
Jen tak mne to zajímá. Osobně bych volil v té době asi stejně.
bojler_
Jinak pisálci nedokázali opsat ani cenu metalízy, 11000Kč stojí barvy ze vzorníku fleetových zákazníků.
Klaudius
No a ty si to dotiahol aspň na toho pisálka...?
bojler_
Ale ale, urazil jsem členy tvojeho kmene? Sorry, ale co takle něco k věci...