Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Roomster 2010 startuje na 269.900,-Kč, 1,2 TSI s klimatizací za 294.900,-Kč
65 komentářů
Anonym
... spotřeba nižší jen o litr, ale cena vyšší o 95 resp. 80 tisíc vůči srovnatelné výkonové verzi beznínu. Diesel si může koupit fakt jen blázen, ten se nemůže vyplatit ani při vysokém nájezdu km.
ada ti vysvetli ako je to naftovymi motormi a cb televiziami
A to az se chudak dozvi, ze hlavni strategie vyvoje VW pro nasledujicich par let jsou primarne benzinove motory (s technologii HCCI), to ho asi uplne odvezou >😁
Ten rozdíl je fakt nehorázný. I když budu srovnávat TSI a TDI, které už z konstrukčného hlediska nemají zásadní rozdíly, tak pořád jsou ty příplatky za diesel přehnaně vysoké.
Když to porovnám třeba s tou Vengou, tak tam je rozdíl mezi nejlevnějším benzínem a nejdražším turbodieselem 70 tisíc.
Jako jediné vysvětlení mě napadají snad jen mzdové náklady - práce českého dělníka u 1,2TSI vs. německý soudruh ve Wolfsburgu montující TDI.
Když to porovnám třeba s tou Vengou, tak tam je rozdíl mezi nejlevnějším benzínem a nejdražším turbodieselem 70 tisíc.
Jako jediné vysvětlení mě napadají snad jen mzdové náklady - práce českého dělníka u 1,2TSI vs. německý soudruh ve Wolfsburgu montující TDI.
strýček BOB
Nový ceník je pecka, DSG za 35k :yes: Projeďte si nové TSI, stačí to s nižším výkonem, v Roomsteru a potom argumentujte. Proč Venga a ne Roomster?
Rozumných argumetů pro Vengu bude minimum, pokud vůbec nějaký...
Rozumných argumetů pro Vengu bude minimum, pokud vůbec nějaký...
...a drísta.
Ak dá nízku cenu nejaký Francúz alebo Kórejec, je to cenové "podbízení se", aby sa ten šrot vôbec predal.
Keď zníži ceny Škoda, je to skrátka "pecka"!
Prečo Venga a nie Roomster? Venga je MPV, čo je Roomster? Argumentov pre Vengu sa nájde dosť.
Ak dá nízku cenu nejaký Francúz alebo Kórejec, je to cenové "podbízení se", aby sa ten šrot vôbec predal.
Keď zníži ceny Škoda, je to skrátka "pecka"!
Prečo Venga a nie Roomster? Venga je MPV, čo je Roomster? Argumentov pre Vengu sa nájde dosť.
Samotná KIA Motors v ČR neřadí Vengu do kategorie MPV ale do kategorie malých vozů... SDA řadí obě auta do kategorie mini MPV (jak Venga tak Roomster), takže nechápu na co narážíš.
Je mi fuk, kto kam tie autá radí, ja ich beriem podľa vzhľadu, priestoru, praktického použitia. Ako napísal GTI, Roomster je zrejme viac koncipovaný ako úžitkové vozidlo, ktoré popri tom môže plniť aj úlohu MPV. Venga je typické malé MPV s veľkým a priestranným interiérom určené primárne pre rodinu.
"Argumentů pro Vengu se najde dost", že prosím...ty argumety. Budu na vás hodný, za argument beru i "líbí se" 😉
No, tak třeba nedávno Venga suverénně vyhrála srovnávací test Autobildu... mohl bych ti i vypsat proč, ale raději si to přečti celé. Konkurence: Cube, C3 Picasso, Grand Modus TCE, Jazz.
Tak ale nebol tam Roomter, keby bol, určite na plnej čiare všetky disciplíny vyhrá... >😒]
Takhle ukazkove si nabehnout na vidle, to chce talent >😒] [odkaz]
I v tomhle testu najdeš bez problémů argumenty pro Vengu...
Tomu se u nás v kraji říkalo utěrka. To bylo od tebe snad až příliš kruté... 😄 Teď se jistě dočkáme nářků, že němečtí soudruzi jsou zaujatí...
A načo? Ty máš možno dosť argumentov pre Roomster, a pre mňa akosi nič neznamenajú, tak načo? Ale dobre, občas treba robiť aj zbytočnosti, tak aspoň pár praktických - voči Roomsteru má Venga dostatočne široký interiér a aj vzadu solídne sedadlá. Nemá nadrozmerné okná ako vzadu Roomster, takže pasažierom nebude toľko svietiť slnko do očí, ani tak nedostane zabrať klíma. Je kratšia a kompaktnejšia ako Roomster, čiže o kúsoček vhodnejšia aj do preplneného mesta. No a cena...najdrahšia Venga s motorom 1.6 CRDi/94 kW a 6-stupňovou prevodovkou vyjde na 480.000,-Kč. Vo výbave sú 16" Alu kolesá,automatická klíma, rádio s CD+MP3+USB+AUX, polokožené čalúnenie a volant so šaltpákou v koži, plná elektrika, zatmavené bočné a zadné okná, el. sklopné vonkajšie zrkadlá elektrochromatické vnútorné, 8 airbagov, aktívne predné oierky hláv, cúvacie senzory, ABS a ESP.
Roomster v najvyššej výbave stojí podľa článku o 9000,-Kč menej, ale motor 1.6TDI má len 77 kW a o kvalt menej. Hliníkové disky majú o palec menej, airbagy sú iba 4. Vonkajšie zrkadlá nie sú sklponé, ani vnútorné samostmievacie. Rádio zvláda CD aj MP3, chýba USB vstup. Kufor má síce väčší, ale zas v ňom chýba rezerva, tá sada na opravu je fakt na smiech. Navrch má kontrolu tlaku v pneumatikách, ale načo to, keď rezervu aj tak nevymeníš, lebo ju nemáš? 😉
Roomster v najvyššej výbave stojí podľa článku o 9000,-Kč menej, ale motor 1.6TDI má len 77 kW a o kvalt menej. Hliníkové disky majú o palec menej, airbagy sú iba 4. Vonkajšie zrkadlá nie sú sklponé, ani vnútorné samostmievacie. Rádio zvláda CD aj MP3, chýba USB vstup. Kufor má síce väčší, ale zas v ňom chýba rezerva, tá sada na opravu je fakt na smiech. Navrch má kontrolu tlaku v pneumatikách, ale načo to, keď rezervu aj tak nevymeníš, lebo ju nemáš? 😉
Si rikam ze se jim tech 94kW podarilo celkem slusne v praxi utajit kdyz ma maximalku stejnou jako auto stejne tridy s pouhymi 77kW :-!
A?
A? >😁 Nechapes?
Ani já. Maximální rychlost u takového auta je asi tak důležitá jako u 911 velikost kufru. Samozřejmě nemluvě o tom, že max. r. není jen o výkonu.
No vida, zacina chapat :-! Tak prozrad o cem je maximalni rychlost kdyz neni o vykonu?
taky o aerodynamice a převodech, zřejmě proto tam vložil slůvko JEN
Tak tak, ale velikost auta i tvar je v podstate stejny, nejde o srovnani s limuzinou, a 6kvalt urcite neni mene vhodny k dosazeni max. rychlosti nez 5kvalt.
Auta se stejnym vykonem a stejnym tvarem maji v praxi minimalni rozdily v maximalni rychlosti.
Auta se stejnym vykonem a stejnym tvarem maji v praxi minimalni rozdily v maximalni rychlosti.
zlysoused
Musím zatleskat tomu, jaká je cenová poltika škodovky v případě tohoto motoru u Fabie a Roomstera. V dnešní době už nedává moc smysl nákup 1,2 htp, snad jen u úplných social verzí.
Well-being
v Roomstru za celkem akceptovatelnou cenu vypadá docela dobře, ale já bych raději počkal několik let, až se škodovka tyto motory naučí dělat a odstraní mouchy. V případě technického výkřiku HTP jim to trvalo celých sedm let.
Emel
Výborná cena, Škodovka se konečně srovnala s konkurencí. 1.2TSI s klimou za 300, to je velmi dobrá nabídka v této kategorii.
Zamrzí absence ESP, to je +17.000. Paket plus s rádiem, zadními senzory a litými koly se také vyplatí, +10.000. Základních barev je pomálu, ale bílá na liťácích by asi šla. 325.000, to je stále sympatické :yes: .
Zamrzí absence ESP, to je +17.000. Paket plus s rádiem, zadními senzory a litými koly se také vyplatí, +10.000. Základních barev je pomálu, ale bílá na liťácích by asi šla. 325.000, to je stále sympatické :yes: .
ESP je v paketu Sport II. za 10 000Kč společně s Maxidotem, Sunsetem, kontrolou tlaku v pneu a rádiem Swing..
Díky za info, v tom případě tedy komplet auto za 320 s těmi dvěma pakety... kožený volant je nutnost a sportovní sedačky Škoda umí dost dobře.
bojler_
Pakety Plus ani Easy nsjou vázány na motor TSI 63kW! Tenhle motor má jenom zaváděcí slevu 10 000Kč... nejsou taky zmíněný pakety Sport I. (sportovní sedadla, kožený paket, kola z lehkých slitin) a Sport II. (ESP, 2DIN Swing, SunSet, MaxiDot). Oba jsou za 10 000Kč.
Jaký máš motor ty?
Ale inak pravda, konečne je cena tam, kde má byť.
Roomster: [odkaz]
Obecne je Roomster o dost uzsi, ma vzadu kratsi sedaky a operadla, ovsem ma vic mista nad hlavou. Ale ani v Meganu nebudou cestujici mset sedet se sklonenou hlavou. Co se zavazadelniku tyce, je na tom Grandtour lepe jak v zakladni konfiguraci, tak se sklopenymi zadnimi sedackami.
Design je hodne subjektivni, takze i kdyz se nekomu muze Roomster libit, pro me mezi temito dvema vozy je Megane jasnou volbou, a to sam o sobe neni po strance designu prave mym salkem kavy.
Pozri na tieto zadné sedadlá [odkaz] a pozri na tieto [odkaz]
Mimochodom, kde kto písal, že Venga má vzadu samostatné 3 sedadlá?