Profi
Přihlásit pro přidání komentáře
Dinar
to je přesně výraz, který na multivan pasuje. Jezdívám tím autem na různé cestovatelské akce vyžadující odvoz šesti chlapů a jejich zavazadel na jakoukoliv vzdálenost, a to svižně a v pohodlí a komfortu. Máme momentálně druhého multivana a přestože s tím prvním (předchozí typ) panovala naprostá spokojenost, podívali jsme se při výběru i ke konkurenci (MB, Opel, Renault), abychom se velmi rychle vrátili pokorně zpět k multivanu. Totiž jedině v tomto autě je vidět, že při jeho konstruování někdo přemýšlel nad prostorem, ovladači, odkládacími prostorami, nad tím, že v sedačkách bude sedět i někdo z výškou nad 170 cm atd. atp. Je to jediné auto, kde nejraději sedím, pololežím s nataženýma nohama, ve třetí řadě nechám sebou pohupovat a v dokonalém relaxu s plechovkou piva v ruce vychutnávám cestu. Ale ani řízení multivanu není nic protivného, perfektní ergonomie u řidiče, tdi se 170 koňmi jede tempomatových 140 kopec nekopec, náklad nenáklad, perfektní zadkový i zvukový komfort. Pro mě je v této kategorii Multivan jedničkou a jasnou volbou. :yes:
Navíc má Mercedes v této kategorii celkem dost problematickou pověst skrz spolehlivost, takže pro "domácí" užití je tahle subverze Transporteru nejlepší volbou.
Chtel sem napsat ze me Multivan naprosto vyhovuje jako lehky uzitkac na prevoz krabic s materialem a dalsi bezny kramy (kazdej podnikajici vi) a zaroven ho mam desne rad na cesty na hory, chlastani na hajence a podobne obveselovacky. Predbehls me, takze za clanek i tvuj koment :yes:
Aha, Karlíku, asi si pleteš Multivan a Transporter (jako víc diskutérů). TAk v hlavě toho moc nemáš, co čekat, že...
Pro tebe a ostatní pomalejší, Multivan je lux kára, Transporter je pracovní žebřiňák. Rozdíl asi jako mezi Roomsterem Praktik s HTP a Roomsterem Comfort v max výbavě s tím nejlepším motorem co se tam dá objednat. :-!
PS: Jde poze o příměr, nikoli srovnání, aby to tvůj mozeček byl schopen pobrat.
Pro tebe a ostatní pomalejší, Multivan je lux kára, Transporter je pracovní žebřiňák. Rozdíl asi jako mezi Roomsterem Praktik s HTP a Roomsterem Comfort v max výbavě s tím nejlepším motorem co se tam dá objednat. :-!
PS: Jde poze o příměr, nikoli srovnání, aby to tvůj mozeček byl schopen pobrat.
Na tému Multivan vs. Viano som už čítal množstvo polemík, a stále mi to vychádza v zásade 1:1.
Zázraky sa nedejú, takže nečakám, že budem mať na nové auto hociktorého z nich, ale možno ma to časom pritlačí, a ja (nerozvážne) budem pozerať po zánovnej (tak 2-ročnej) jazdenke pre potreby rodiny. Nie som si istý, ktorý z tých dvoch vozov by bol výhodnejšou voľbou, voľba by padla asi na 2.0 TDI resp. 2,2 CDI. Chcelo by to pohľad niekoho znalého, aj s ohľadom na prevádzkové náklady, ND a tak podobne. 😐
Zázraky sa nedejú, takže nečakám, že budem mať na nové auto hociktorého z nich, ale možno ma to časom pritlačí, a ja (nerozvážne) budem pozerať po zánovnej (tak 2-ročnej) jazdenke pre potreby rodiny. Nie som si istý, ktorý z tých dvoch vozov by bol výhodnejšou voľbou, voľba by padla asi na 2.0 TDI resp. 2,2 CDI. Chcelo by to pohľad niekoho znalého, aj s ohľadom na prevádzkové náklady, ND a tak podobne. 😐
Tak, provozní náklady, to je otázka, servis by mělo mít levnější VW, pokud jde o spotřebu, pak je na tom líp VW také. Auto jsem vybíral spolu s dalšími pěti, mezi nimi i lidmi, kteří o autech nemají přehled a v případě krabice na cestování je jim šumák, pojedou-li na dovolenou VW, MB či Renaultem. Tohle je užitkáč rotující mezi skupinou lidí, každý si ho vezme, kdy potřebuje. Tedy, postupovali jsme tak, že "odborná komis" ve složení dvou lidí vč. mě udělala předvýběr, to přiznávám, a zůstalo právě Viano a Multivan. Každé jsme si půjčili na víkend a řádně protáhli vč. ozkoušení každým ze skupiny. Výsledek byl 6:0 pro Multivan. Nejčastější důvody, vnitřní řešení sedaček, Viano má v sedmimístné konfiguraci tři místa ve druhé řadě a v poslední řadě jsou dvě sedadla. U multivanu jsou ve druhé dvě sedadla a ve třetí lavice, kam se pohodlně vejdou tři, což se o sedačkách ve druhé řadě viana říct nedá, resp. tři chlapi se hodně mačkají. Vůbec sedačky VW byly delší a pohodlnější. Dál, jízdní komfort, viano více drncá, hodnoceno ve druhé, třetí řadě. Stejně tak hluk, ve vianu je víc slyšet zadní náprava i motor, tam přestože mluvíme u multivanu o 2,5tdi PD je motor líp odhlučněný. Navíc i ve verzi 96kW nejel multivan hůř než 110kW CDI ve vianu a rozdíl ve spotřebě na cca 300km, co jsme s tím ujeli, byl 2 litry na 100 ve prospěch VW. Ergonomie porovnatelná, materiály i zpracování multivanu v celém autě působí lépe, propracovaněji, nemluvě o pitominách jako držáky na pití nebo ovládání klimy, které je v multivanu šikovně umístěno tak, že na něj dosáhneš ze druhé i třetí řady, ve vianu musíš ty před sebou požádat. Chce to projet, vyzkoušet, vzhledem k počtu vian na cestách, myslím, že jejich majitelé ti napíšou dojmy opačné. Já jen říkám, že u nás se na multivanu shodlo šest ze šesti celkem různorodých lidí. Třeba ti to pomůže. 😉
Díky.
Plán bol vpodstate kúpiť Grand Scenic so 7 sedadlami. To sa konať asi nebude, pretože okrem Scenica potrebujem vymeniť aj Formana, ktorý už, chudák, dožíva - nemá cenu investovať do opráv. Takže vymyslené je to tak, že si vezmem niečo malé na bežné jazdenie do práce, s tým, že súčasný Scénic ešte pojazdí. O rok-dva ho chcem tiež vymeniť, ak nebude (to asi nebude) na nového Granda, potom budem voliť jazdené auto, slušný Multivan alebo Viano do 50 tisíc km sa dá kúpiť už okolo 15-16 tisíc...
[odkaz]
Napríklad tento sa mi celkom páči.
Plán bol vpodstate kúpiť Grand Scenic so 7 sedadlami. To sa konať asi nebude, pretože okrem Scenica potrebujem vymeniť aj Formana, ktorý už, chudák, dožíva - nemá cenu investovať do opráv. Takže vymyslené je to tak, že si vezmem niečo malé na bežné jazdenie do práce, s tým, že súčasný Scénic ešte pojazdí. O rok-dva ho chcem tiež vymeniť, ak nebude (to asi nebude) na nového Granda, potom budem voliť jazdené auto, slušný Multivan alebo Viano do 50 tisíc km sa dá kúpiť už okolo 15-16 tisíc...
[odkaz]
Napríklad tento sa mi celkom páči.
Akorát,že tohle je Transporter se sedačkami a designem Multivan,do toho bych nešel,to nemá s Multivanem nic společného.Všiml sis toho papundeklového obložení boků z pracovní verze?Raději si vyber klasického Multivana,v tomhle bude randál.
Dinar:Z MB jsem měl naprosto stejné pocity :yes:
Dinar:Z MB jsem měl naprosto stejné pocity :yes:
to som len tak narýchlo našiel na nete, keby k tomu došlo, zariadim sa inak 😉
každopádne je to jedna z reálnejších možností, aj keď VW príliš nemusím...
každopádne je to jedna z reálnejších možností, aj keď VW príliš nemusím...
Ada je zase tady
"Využití systému common rail se neprojevilo jen na příznivějších hodnotách spotřeby a lepším dynamickém projevu" - to je ovsem jen reklamni nesmysl!
Common rail a zejmena v rezimu Euro5 ma vzdy vyssi spotrebu a horsi dynamicky projev, nez motory PD. Pokud neni vykon motoru PD softwarove omezen, ma nizsi spotrebu a lepsi dynamicky projev (zejmena zatah mezi 1700 a 2300RPM) nez srovnatelny motor CR, ktery zacina tahnout az nad 2000 RPM a postrada to tolik prijemne "nakopnuti", velmi uzitecne zejmena v mestskem provozu a pri predjizdeni. Subjektivne je motor CR oproti PD jednoznacne linejsi a mnohem "zravejsi". Samozrejme zalezi na SW - a pokud srovnavame ty motory, kde PD verze ma z "koncernovych duvodu" omezeny vykon a naopak CR verze je "vytuneny" na max, muze to byt klidne i naopak. Jedinou podstatnou vyhodou CR TDI je splneni emisnich limitu Euro5 - a proto se svet prozatim s PD rozloucil. Ale jiste ne nadlouho 😉
Common rail a zejmena v rezimu Euro5 ma vzdy vyssi spotrebu a horsi dynamicky projev, nez motory PD. Pokud neni vykon motoru PD softwarove omezen, ma nizsi spotrebu a lepsi dynamicky projev (zejmena zatah mezi 1700 a 2300RPM) nez srovnatelny motor CR, ktery zacina tahnout az nad 2000 RPM a postrada to tolik prijemne "nakopnuti", velmi uzitecne zejmena v mestskem provozu a pri predjizdeni. Subjektivne je motor CR oproti PD jednoznacne linejsi a mnohem "zravejsi". Samozrejme zalezi na SW - a pokud srovnavame ty motory, kde PD verze ma z "koncernovych duvodu" omezeny vykon a naopak CR verze je "vytuneny" na max, muze to byt klidne i naopak. Jedinou podstatnou vyhodou CR TDI je splneni emisnich limitu Euro5 - a proto se svet prozatim s PD rozloucil. Ale jiste ne nadlouho 😉
PD ma jedinou prednost - spotreba je relativne nizka i kdyz mu porad stojis za krkem. Jinak jsou tu, zvlast v dnesni dobe (!) samy negativa: "kopanec", hluk, vibrace, hmotnost...
Adolfe:
1) Kdyby sis mel vybrat mezi systemem, ktery umozuje casovani vstriku, a tim, ktery ho neumoznuje, co bys zvolil? (Ja ten prvni.)
2) Jak jsi prisel na to, ze zvyseni spotreby prechodem na Euro V je prave kvuli CR? (Tech zmen je tam totiz vic a myslim, ze za zvysenou spotrebou jsou hlavne ty dalsi.)
1) Kdyby sis mel vybrat mezi systemem, ktery umozuje casovani vstriku, a tim, ktery ho neumoznuje, co bys zvolil? (Ja ten prvni.)
2) Jak jsi prisel na to, ze zvyseni spotreby prechodem na Euro V je prave kvuli CR? (Tech zmen je tam totiz vic a myslim, ze za zvysenou spotrebou jsou hlavne ty dalsi.)
Common Rail vymysleli Francúzi, prsty v tom má hlavne firma Rendlík a syn, a vlastne od začiatku ani nešlo o vývoj nového motora, ale o snahu potopiť nemecký vysokokvalitný spoľahlivý systém čerpadlo-dýza. Riadením osudu sa im to podarilo, nachytali hlúpych motoristov na zamatovo-pridusený zvuk z výfuku, aj keď zdravé klepanie TDI, svedčiace o jeho dobrej kondícii, sa im podarilo stlačiť do úzadia až po dlhoročných snahách. Nakoniec samotní Nemci boli nútení pristúpiť na túto frašku, neprestajne podorovanou armádou nekompetentných novinárov. Pri oslave CR sa ale zabúda na jej najväčšie negatíva - nižie výkony, vyššia spotreba, väčšie namáhanie blokov motorov a tým pádom nižšia životnosť, vyššie výrobné náklady a tým väčšia rana ekológii ako stihnú sprísňujúce sa normy Euro negovať. Nakoniec sa dosiahol cieľ, ktorého dôsledok je každému rozumnému motoristovi úplne jasný - kupujeme drahšie, ale poruchovejšie, špinavšie a menej úsporné motory len kvôlizmene zvuku z výfuku. proste ľudia sú stádo, a stádo sa dá vždy zblbnúť.
Nepřišli s CR náhodou taloši?
parezzbablu
Taky jsem si snil o Multivanu osobne se me moc libi. Sedel jsem ve starsim v predu i vzadu. Jo bylo to pohodlny.
Sef je ale zatizenej na FIAT. Tak je novy (rozumej FUNGL) Scudo Family (2,0 MultiJET 120k, 6-ti mistny). Po 16.500km(asi) se objevil problem se stabilizatorem (prej vyrobni vada u dodavatele, bez remcani vymenili). Ted mam najeto 18.000km a jinak dal jen praskla zarovka 😄
Kdyz to porovnam s tim MULTIVANEM tak ten se me jevil pohodlnejsi. Mam rad vyssi posez. I na zadnich sedadlech bylo tak nejak pohodlneji. Ale muze to byt tim ze je o malinko sirsi (nehcce se me hledat rozmery).
Ale ta cena............. Scudo bylo za 385k + DPH Cenikova cena je ted cca 490k+ DPH. I kdyz bych mel spise porovnavat verzi Panorama, ta je pochopitelne o neco drazsi...
Sef je ale zatizenej na FIAT. Tak je novy (rozumej FUNGL) Scudo Family (2,0 MultiJET 120k, 6-ti mistny). Po 16.500km(asi) se objevil problem se stabilizatorem (prej vyrobni vada u dodavatele, bez remcani vymenili). Ted mam najeto 18.000km a jinak dal jen praskla zarovka 😄
Kdyz to porovnam s tim MULTIVANEM tak ten se me jevil pohodlnejsi. Mam rad vyssi posez. I na zadnich sedadlech bylo tak nejak pohodlneji. Ale muze to byt tim ze je o malinko sirsi (nehcce se me hledat rozmery).
Ale ta cena............. Scudo bylo za 385k + DPH Cenikova cena je ted cca 490k+ DPH. I kdyz bych mel spise porovnavat verzi Panorama, ta je pochopitelne o neco drazsi...
Díky >😁