Ekonomika
Možná by měli soudruzi z Itálie zauvažovat o verzi combi, pak by o koupi možná začalo uvažovat víc lidí (P.S. nová "podobná " astra už ji např. testuje) 😉
Jo, s tím kombíkem je to chyba. Nabízet jednu kategorii v tak žádané třídě je docela úlet. Že není třídveřák, to celkem chápu, protože by byl vlastně přímou konkurencí pro Fiat Punto Evo. Sice je 400 litrů u hatchbacku záviděníhodná hodnota, ale Bravo Multiwagon to přece jen není... Tak snad to automobilka brzy napraví.
V týhle generaci už určitě ne. Jestli bude nějaký Bravo MW, tak leda možná v nějaký příští generaci... Je to sice škoda, ale je to tak. Já jsem osobně víc zvědavej, jestli bude nová Delta v kombíku...(?)
při fiaťáckém umění nedotahovat věci do konce? Asi těžko ..
tohle je pravda... napadá mě jediné možné vysvětlení, že snad chtějí ještě dodprodat Cromy... Jinak samo tohle je taky důvod, proč jsou prodeje Focusu a Golfu v Itálii ve srovnání s Bravem takové jaké jsou... (tak mimochodem).
kdo uvažuje nad Bravo kombi tak uvažuje ve stejné třídě. Na Cromu si ani nevzpomene
Tak o máš do jisté míry pravdu..., na druhou stranu, dkyby byl Focus kombi s 2,0 TDCI za stejno cenu jako Croma s 1,9 MJTD (což bohužel není), tak si zase já nevzpomenu na toho fíkuse... Takže opět sme u subjektivního vnímání...
zbytečné špiritizování, kombík tady měl být nejpozději loni. Ve třídě, kde v EU 30-40% prodejů dělají kombíky je to maximální drzost >😒]
detto když Fiat z vlastní zkušenosti musí vědět, že Marea SW, nebo Stilo SW byly docela žádané. Vývoj kombíku snad nemohl stát tolik prostředků, aby se jim to nevyplatilo - zejména když nemají ani CC, ani coupé a pod.
detto když Fiat z vlastní zkušenosti musí vědět, že Marea SW, nebo Stilo SW byly docela žádané. Vývoj kombíku snad nemohl stát tolik prostředků, aby se jim to nevyplatilo - zejména když nemají ani CC, ani coupé a pod.
Bratr Wolf opět mistrně přechází z třídy do třídy přesně podle toho jak to vyhovuje koncernu. Fiat má v nižší střední i střední třídě zcela zásadní trhliny (Bravo není v kombíku a Croma není typická střední třída , nikdo ve světě ji také nesrovnáná s Passatem, Mondeem, Insignií nebo Mazdou 6, neboť by to vypadalo směšně). Fiat prostě umí perfektně malá auta (Panda,500). Punto ani Bravo nic moc a ty větší pokusy byly a jsou pro co se týče prodejů pro smích. Uvidíme co nová Giulietta (nová platforma, ale jestůli tanebude naprosto nadstandartní, můžou to v těchto třídách zabalit, svět už jim ty jejich nedodělané pokusy nezbaští,má své platné standardy.
pomalu ale jiste vidime co s ceskymi cenami dela agresivni politika Renaultu, za posledni rok a pul jsou zpravidla prvni kdo se cenove dostanou vyrazne pod konkurenci a pak se zpozdenim se na stejnou cenovou uroven postupne dostavaji ostatni konkurenti... Jestli je cena za Bravo 1,4 s klimkou za 280 dobra nevim, ale stale je trochu vejs nez MIII za 270 s motorem 1,6 a leasingem bez navyseni, i kdyz ta auta pojedou tak nejak stejne.... ale jen dobre, prostor dolu tam myslim stale jeste je a jestli ho muzeme ocekavat ukazou uz prodejni statistiky za prvni kvartal...
Tak jestli Bravo a nebo megane, to sme už probírali jinde...
Objektivní měřítka hovoří spíše pro Bravo, byť megane enní špatné auto. Bravo je o něco kvalitnější volbou...
Objektivní měřítka hovoří spíše pro Bravo, byť megane enní špatné auto. Bravo je o něco kvalitnější volbou...
Kvalitnější v čem? 😉
Megane má výhodu, že je přece jen novější a hlavně reklama/marketing v podání Rencka je úplně jiný level než u Fiatu. To je ale problém importéra, ne automobilky a jejich produktů jako takových.
Megane má výhodu, že je přece jen novější a hlavně reklama/marketing v podání Rencka je úplně jiný level než u Fiatu. To je ale problém importéra, ne automobilky a jejich produktů jako takových.
vo všetkom sa dá súhlasit, ale v čom je Megane novší???má nejaké novšie technologie?alebo sa bavíme len o roku uvedenia na trh? napríklad v motorizáciach Meganu žiadne novoty nevidno...
ano, práve to uvedenie na trh (spojené s reklamnou masírkou NOVINKA) je často rozhodujúce. Bravo tu je/neni, nikdo o ňom poriadne nevie, má slušné motory za slušné ceny, vyzerá dobre, ale akosi sa stále nie a nie začať predávať ;-\
Megane nemá žiadne revolučné technológie, ale to v tejto triede snáď nikdo. Skor sem prenikajú technológie z vyšších tried, postupne. Megane 2 bol v tomto ovela "revolučnejší", Megane 3 je skor taká lahšia evolúcia.
Osobne by som v hatch uprednostnil Bravo (ideálne by bolo s interiérom z Fluence >😒] ) 1.4T má v rozumnejších kombináciách výbavy než Megane + vyzerá podla mňa lepšie. Ale vzhladom k tomu, že budem potrebovať kombík....
Megane nemá žiadne revolučné technológie, ale to v tejto triede snáď nikdo. Skor sem prenikajú technológie z vyšších tried, postupne. Megane 2 bol v tomto ovela "revolučnejší", Megane 3 je skor taká lahšia evolúcia.
Osobne by som v hatch uprednostnil Bravo (ideálne by bolo s interiérom z Fluence >😒] ) 1.4T má v rozumnejších kombináciách výbavy než Megane + vyzerá podla mňa lepšie. Ale vzhladom k tomu, že budem potrebovať kombík....
Vykašli se na kombík. Opravdovej(plodnej) drzek sedlá MPV. :-!
no to se ještě jenom uvidí, jestli jsem plodnej >😒]
ale jinak toto dilema právě řeším (naštěstí mám jestě cca rok na analyzování, zvažování, špiritizování >😒] )
MPV sice není auto 😄 , ale mně se prostě líbí.
Problém na který stále narazím je? Ano, jsme blízko - peníze. Střední MPV mi nenabídne moc plusů proti kombíku střední třídy. Velké MPV je na tom podstatně líp, jenže tam se posouvá výrazně i cena (případně přibývají zásadně roky/km). Další docela problém je motorizace - chci benzin, ať už atmosféru nebo turbo, a MPV jsou zaplevelena naftou neskutečně >😒]
No ale jak říkám, čas mě zatím nějak extra netlačí, a možná příští rok budu u plotu bazaru slintat na lepší výběr voňavek >😒]
ale jinak toto dilema právě řeším (naštěstí mám jestě cca rok na analyzování, zvažování, špiritizování >😒] )
MPV sice není auto 😄 , ale mně se prostě líbí.
Problém na který stále narazím je? Ano, jsme blízko - peníze. Střední MPV mi nenabídne moc plusů proti kombíku střední třídy. Velké MPV je na tom podstatně líp, jenže tam se posouvá výrazně i cena (případně přibývají zásadně roky/km). Další docela problém je motorizace - chci benzin, ať už atmosféru nebo turbo, a MPV jsou zaplevelena naftou neskutečně >😒]
No ale jak říkám, čas mě zatím nějak extra netlačí, a možná příští rok budu u plotu bazaru slintat na lepší výběr voňavek >😒]
A co Zafira? To je opravdu prostorné auto vpředu i vzadu. Akorát jak zde zaznělo pár dní nazpět, nevejdou dozadu tři sedačky vedle sebe, tak záleží, jestli máš takový požadavek.
tak to já jsem zatím jen na začátku Klaudiovi cesty >😒]
do statistik natality bych měl zasáhnout podle plánu nejdřív příští rok, takže zatím zůstaneme u jedné autosedačky (je pravda, že máme docela velkou pravděpodobnost double impact první ranou, ale nechci malovat čerta na stěnu)
Co však spíš než místo vepředu/vzadu potřebuji je dostatečně prostorný kufr, teda spíš široký než vysoký. Musí se tam totiž umístit 40kg hafan spolu s kočárkem a pod. 😄
do statistik natality bych měl zasáhnout podle plánu nejdřív příští rok, takže zatím zůstaneme u jedné autosedačky (je pravda, že máme docela velkou pravděpodobnost double impact první ranou, ale nechci malovat čerta na stěnu)
Co však spíš než místo vepředu/vzadu potřebuji je dostatečně prostorný kufr, teda spíš široký než vysoký. Musí se tam totiž umístit 40kg hafan spolu s kočárkem a pod. 😄
To ti nakukal Klaudius? >😁
To mi nakukala moje žena, akorát nevím jestli je to pravda.
To si kup Focuse. Bravo i Megane jsou nejlevnějšimi a nejporuchovějšími zástupci třídy ,u Fiatu bych se navíc bál kvality servisu, protože ho tu furt dělají stejní páni, kteří na to kašlou už od zsčátku 90. let.co se týče Brandu, cílí na zákazníka, který kouká jenom na design a cenu, tedfy takzvaného lakýrku. Focus tě neoslní designem, ale kromě špatného zpřevodování 1.6 a 1.8 TDCi motorů je to optimální volba. Prodají v čechách i na Slovensku hodně aut, takže i síť mají dobrou.To ti radím jako člověk se zkušeností se dvěma fiaty.
Technológie opravdu novšie nemá. Ty jsou stejný jako za pana Henryho Forda I. Když už, tak se bavme o technice. Nepleťte si pojmy. Proč používáte cizí slova kterým nerozumíte?
Používat cizí termity, když je suterénně neovládám, je vždy rizoto. Člověk může snadno uděla foajé...
Technológie možno nie, ale v bezpečnosti napríklad je Megane lepší, body za čelný náraz, ochranu detí v aute a ochranu chodcov😒br />
Megane/2008.....37-39-11
Brav👋2007......33-36-16
Tiež vo Fiate asi nie je k dispozícii hands-free karta a ešte by sa pár drobností našlo. Najmä je to však auto celkom iného razenia ako Bravo, ťažko sa tie dva vozy budú preťahovať o tých istých zákazníkov...
😉
Brav👋2007......33-36-16
Tiež vo Fiate asi nie je k dispozícii hands-free karta a ešte by sa pár drobností našlo. Najmä je to však auto celkom iného razenia ako Bravo, ťažko sa tie dva vozy budú preťahovať o tých istých zákazníkov...
😉
Jak jsem psal na začátku, za 260 tisíc koupíš Bravo s klimou, rádiem a metalízou!
Ovšem jedná se o skladové vozy, a jako nevýhoda je to, že si nevybereš z celé palety barev a čalounění..
Ovšem za úsporu 30 tisíc to dle mého názoru stojí.
Taky jsem dlouho vybíral mezi Hyundai i30, Megané III, Ceed-em a nakonec zvítězilo Bravo II.
(A to jsem měl předchozí vůz Brava 1.4 12V, který nebyl zrovna nejspolehlivější, ale na druhou stranu jsem s ním nikdy nezůstal viset na krajnici..)
Ovšem jedná se o skladové vozy, a jako nevýhoda je to, že si nevybereš z celé palety barev a čalounění..
Ovšem za úsporu 30 tisíc to dle mého názoru stojí.
Taky jsem dlouho vybíral mezi Hyundai i30, Megané III, Ceed-em a nakonec zvítězilo Bravo II.
(A to jsem měl předchozí vůz Brava 1.4 12V, který nebyl zrovna nejspolehlivější, ale na druhou stranu jsem s ním nikdy nezůstal viset na krajnici..)
Co se týče spolehlivosti a marketingu si obě auta můžou podat ruce, míří na stejného zákazníka (tedy toho, kterého zajímá pouze nízká cena a design)
To je omyl, každé z týchto dvoch áut je celkom iné, že sú za dobré ceny a sú pekné je síce fakt, ale to ešte neurčuje ich klientelu.
a ty už víš jaká je spolehlivost Meganu 3 po roce ve výrobě? 😉 😲
je to šrot...
no mne je to jasné, ale dúfal som, že kolega bude mať aj nejaké štatistiky čierne na bielom aby nás náhodou nejaký Ronault a pod. neobviňovali zo zaujatosti >😒]
Cca před 2 týdny německý Auto Bild napsal článek o spolehlivosti Bravo po 100t km a auto dopadlo nad očekávání dobře.
Umístílo se na 6. místě (OctaviaII byla sedmá😉
Umístílo se na 6. místě (OctaviaII byla sedmá😉
to sem netahej, všichni víme, že kromě posledních cca 5 míst to bylo vždy štěstí na dobrej kousek :-! 😉
dosť techniky pochádza ešte zo Stila a je to pekne vychytané...potvrdili my to aj v servisoch :yes:
Spolehlivost je možná dobrá, ale všichni Fiati, resp. italský auta, hnijou už na výrobní lince. Nebo se pletu? Dobrá spolehlivost je jen placenou reklamou ODS. Tedy aspoň podle vepřo-knedlo-zelo internetových odborníků.
Hnijou?! Moje 12 let staré Brava bylo rezavé jen nna jedno místě, a to na předním blatníku a to jen z důvodu, že se o něho někdo při parkování opřel a porušil lak..
Podívej se např na 12 let staré Felicie😉
Podívej se např na 12 let staré Felicie😉
Tak tady bych se zastal Koubiho, i když všechny současné Fiaty jsou s vyjímkou Pandy co se týče spolehlivosti podprůměrné vozy, nereznou. Vím to z vlastní zkušenosti, tohle je názor ze začátku 90. let, ještě z doby než (tuším v roce 1992) Fiat začal plošně pozinkovávat svoje vozy.
Ano, stále jedinečný design exteriéru a samozřejmě i interiéru, špičkové motorizace a seriová 6° převodovka ve všech modelech.
To je Bravo. :yes:
To je Bravo. :yes:
hele, ta převodovka je i pro základní 1.4?
Může mi někdo vysvětlit smysl tohoto motoru? Výkon to má jako konkureční přeplňovaná 1,4 ,spotřebu to má taky podobnou (ikdyž spotřebu 5,3 tento dvoulitr může mít leda tak když ho povezou na valníku z továrny do salonu). Takže jedinej důvod pro koupi tohoto motoru je, abych zaplatil vyšší pojistku, popř. vyšší silniční daň 😄
žeby třeba to byla nafta?
Pak by i ta spotřeba byla blíž realitě 😉
Pak by i ta spotřeba byla blíž realitě 😉
No jo, v článku o tom nepadlo slovo, ale měl jsem se mrknout do tabulky, že největší toč. moment je při 1750 otáčkách a došlo by mi to hned 😄
Tak už jen to, že se to jmenuje MultiJet, že... 😄 >😁
tak ono v těch různých označeních začíná být docela guláš, sám jsem chvíli váhal, přece jenom předtím byla nafta JTD, teď zas Multijet, k tomu T-Jet, Multiair, pomalu aby se to vyučovalo jako samostatný odbor v Plzni >😒]
Golf 2.0 TDI 125 kW, Mégane 2.0 dCi 118 kW, Auris 2.2 D_Cat 130 kW, Bravo 2.0 MultiJet 121 kW... na českém trhu dost okrajový podsegment, ale takový motor není mezi konkurencí žádnou výjimkou
ten Megane to ještě nabízí? Min. v ČR je tuším jen modernizovaný 1.9dCI a dvoulitr stáhli. Pro Megane 2 byl k mání 2.0dCi se 110 a 125kW, ale jak píšeš, je jich míň než Saabů >😁
V ČR myslím jen pro "kupé" a pro kombi. Ale nejsem si 100 % jistý. V pětidveřovém ten motor u nás není, pamatuju si, že na to tady byla docela výživná diskuse, když ten motor vyškrtli.
2.0 turbo benzín dělal fiat před 15 lety o výkonu 220 koní v seriovým autě. Takže drž, mlč provokatére.
Neminim se zminovat o benzinovych motorech, ty uz obecne patri technicke historii, ale chtel bych podotknout, ze udaje o kombinovane spotrebe dieselu 2.0 Multijet, hovorici o 5,3l/100km jsou s pravdepodobnosti, hranicici s jistotou, nepravdive. S timto motorem (byt naladenym jen na 100kW) jsem mel osobni zkusenost ve Fiatu Sedici a tam, kde jsem jezdil s VW 2.0 TDI PD v Passatu za 6,7 tak u maleho Sedici za 7,6 a po Praze za 9,2l/100km. Zkratka je to jen italsky Commonrail a jako takovy se nikdy na vic jak litr nikdy nepriblizi ke spotrebe podobneho motoru VW. Kombinovanou tabulkovou spotrebu bych u tohoto vozu odhadnul (budu schvalne strilet hodne nizko) na 6,2 l/100km.
Nechci zbytečně kalit vodu ale ta hodnota je docela reálná. Hodně záleží na stylu jízdy a jak je zajetý motor. Nevím jak moc máš zkušenosti s motory od Fiatu (mimochodem systém commonrail byl vyvinut právě v Itálii, předchůdce v AR 156)ale já mám 1,9 pod kapotou Fiatu Croma. Výkon 110 kW, hmotnost přes 15 metráků a i při svižné jízdě spotřeba kolísá mezi 6,3 až 6,5 litru na sto. :-!
ado...uz som to napisal minule. Nedavno na tomto serveri testovali fiat sedici s s tymto motorom. Ked to opatovne citam, nenachadzam tam info o pazravosti, resp. je tam konstatovanie, ze po tyzdni testovania dosiahli spotrebu uvedenu vyrobcom
[odkaz]
Zrejme bol v tvojom pripade problem medzi sedadlom a plynovym pedalom, alebo...
[odkaz]
Zrejme bol v tvojom pripade problem medzi sedadlom a plynovym pedalom, alebo...
a byl to skutečně tento motor? V Sedici je jen pár měsíců ...
Ano, byl to ten motor. Problem v tezke noze asi nebude, stejnou trasu se stejnou nohou a tezsim autem jezdim s dvoulitrem TDI po Praze o 2 litry mene.
no ale o 2 litre nizsiu spotrebu dokaze spravit iba VW pozitivny clovek, pre obycajneho smrtelnika je to nadludsky vykon... 😉
Aduško a nesrovnáváš ty nám tady tak trošku hrušky s jablky...?
Za prvé... nesrovnáv ty tak náhodou CR s Pumpe Duse? Já mám tak trošku pocit že jo... On už i ten CR v blbé Octávii má spotřebu jinou než PD... PD byly strašný motory cos e týkalo výkonu, projevu, hlučnosti atd..,a le je fakt, že co se spolehlivosti a úspornosti týkalo... tam těžko heldaly přemožitele... Bohužel ekologie a kultura chodu byla proti. Ale to se ví..., jen mám pocit, že nás tad trošku lakuješ...
Za prvé... nesrovnáv ty tak náhodou CR s Pumpe Duse? Já mám tak trošku pocit že jo... On už i ten CR v blbé Octávii má spotřebu jinou než PD... PD byly strašný motory cos e týkalo výkonu, projevu, hlučnosti atd..,a le je fakt, že co se spolehlivosti a úspornosti týkalo... tam těžko heldaly přemožitele... Bohužel ekologie a kultura chodu byla proti. Ale to se ví..., jen mám pocit, že nás tad trošku lakuješ...
Ale co ten pravopis Hujere? 😄
Nejsem sice velký příznivec ani jedné z těchto automobilek, ale fakta hovoří jasně. Bravo (jediné karosářské provedení) a dva základní objemy motorů, nedotaženy nezajímavý design, průměrná bezpečnost, prostornost a úspornost. Megane (s Fluence) kompletní karosářské pokrytí - hatch. kombík, sedan a ještě sportovní kupé (CC snad už taky bude), dneska mnohem lepší design (kombík a hlavně třídvířko je skutečně pěkné), větší škála vybavení, úspornější, širší paleta motorů. To i ta Oktávie II má alespoň dvě karoserie a RSo k tomu. Kia Cee´d má hatch, kombi a sporťáček. Bravo skutečně nemůže Meganu v ničem konkurovat, je to narychlo překapotované Stilo, aby měl Fiat v době nejhorší krize "nějakou" novinku a pokud možno hned. Kdo to vidí bez emocí, tak uzná, že to tak prostě je, zaslepenci si to nepřipustí a bude dál opakovat svoje stokrát obehrané písničky....
tak já bych k Bravu nebyl až tak nemilosrdný. Ok, dizajn je věc vkusu, chybějící minimálně kombi verze je tvrdý fakt, ale jinak třeba motoricky na tom Bravo vůbec není špatně. Prostorově to bude +/- stejné.
No, fascinuje mně, jak všichni opakují, jak je Bravo designově úžasné. Jak je italský design jedinečný, jak auta umí dělat jenom Italové. Nevím, ale dneska už to rozhodně neplatí a jásot nad novou Alfou, Mitem nebo dokonce Lancií je skutečně trochu mimo mísu, či je spíše opakováním podobných klišé jako, že je škodovka levná nebo hyundai je zastaralý a mizerný. Svět se vyvíjí a hlavně mění.
Když si pořádně prohlédneš Bravo a nebudeš zalepenec jako t další reagující dole, uvidíš, že je to skutečně "nepodarok". Podívej se na detaily (zejména záď včetně děsivých výřezů pro koncové svítilny je spíchlá hodně horkou jehlou). Porovnej ho s konkurencí (Opel Astra poslední generace i onen zmiňovaný nový Megane) a ty disproporce a nedotaženosti jsou tam vidět. A to není otázka vkusu z hlediska designu. Ani jedno z těhle aut se mi nijak zvlášť nelíbí, ale při tomhle porovnání je vidět jak jsou ta auta proporčně vyvážená a jak jejich detaily odpovídají celku. U megana a u Astry ano, u Brava ne. Vezmi si, proč je třeba Fábie ošklivá - disproporce výšky k šířce a délce, odlišně řešené reflektory a koncová světla, žádný prvek nebo prolisy na kapotě a boku karoserie, který by byl sjednoducím a výrazovým prvkem. A když si tohle vezmeš jako základní hodnotící objektivní kritéria pro design, vyjde ti to i u ostatních aut. Například dost děsivý design Corsy - ta disproporce mezi předkem a zadkem zejména u třídvéřového provedení je evidentní, jakoby někdo dal dohromady přední a zadní polovinu dvou různých aut.
Jinak k Bravu nemilosrdný nejsem - ale prostor má i pocitově i exaktně Megane lepší, v Meganu je za volantem víc místa a snáz se hledá dobrá poloha za volantem. Pravda je, že s Bravem jsme nejel, pouze jsem si ho "proseděl" na autosalonu, s Meganem jsme i jel (cca 50 km).
No a poslední podrobnější test, co jsem četl někdy loni na podzim v SM hodnotil pět aut - Golf, Megane, Cee´d, Auris a Bravo. Golf vyhrál před Cee´dem, Megane byl čtvrtý a Barvo bylo vyhodnoceno lépe jen než Auris. Poslední místo Aurisu bylo překvapující, ale podložené to měli hoši dost dobře. Navíc zde bylo konstatováno, že rozdíl mezi Golfem a Cee´dem byl menší, než mezi Cee´dem a zybtkem. Motorizaci tvořil tuším diesel, ale ruku do ohně bych za to už nedal.
Když si pořádně prohlédneš Bravo a nebudeš zalepenec jako t další reagující dole, uvidíš, že je to skutečně "nepodarok". Podívej se na detaily (zejména záď včetně děsivých výřezů pro koncové svítilny je spíchlá hodně horkou jehlou). Porovnej ho s konkurencí (Opel Astra poslední generace i onen zmiňovaný nový Megane) a ty disproporce a nedotaženosti jsou tam vidět. A to není otázka vkusu z hlediska designu. Ani jedno z těhle aut se mi nijak zvlášť nelíbí, ale při tomhle porovnání je vidět jak jsou ta auta proporčně vyvážená a jak jejich detaily odpovídají celku. U megana a u Astry ano, u Brava ne. Vezmi si, proč je třeba Fábie ošklivá - disproporce výšky k šířce a délce, odlišně řešené reflektory a koncová světla, žádný prvek nebo prolisy na kapotě a boku karoserie, který by byl sjednoducím a výrazovým prvkem. A když si tohle vezmeš jako základní hodnotící objektivní kritéria pro design, vyjde ti to i u ostatních aut. Například dost děsivý design Corsy - ta disproporce mezi předkem a zadkem zejména u třídvéřového provedení je evidentní, jakoby někdo dal dohromady přední a zadní polovinu dvou různých aut.
Jinak k Bravu nemilosrdný nejsem - ale prostor má i pocitově i exaktně Megane lepší, v Meganu je za volantem víc místa a snáz se hledá dobrá poloha za volantem. Pravda je, že s Bravem jsme nejel, pouze jsem si ho "proseděl" na autosalonu, s Meganem jsme i jel (cca 50 km).
No a poslední podrobnější test, co jsem četl někdy loni na podzim v SM hodnotil pět aut - Golf, Megane, Cee´d, Auris a Bravo. Golf vyhrál před Cee´dem, Megane byl čtvrtý a Barvo bylo vyhodnoceno lépe jen než Auris. Poslední místo Aurisu bylo překvapující, ale podložené to měli hoši dost dobře. Navíc zde bylo konstatováno, že rozdíl mezi Golfem a Cee´dem byl menší, než mezi Cee´dem a zybtkem. Motorizaci tvořil tuším diesel, ale ruku do ohně bych za to už nedal.
jak říkám, dizajn je věc vkusu. Mně Bravo nepříjde nějaké nedotažené. Naopak, líbí se mi víc než Megan, který je takový bezpohlavní ve verzi hatch. Kombík naopak vypadá supr. Až takové detaily jako ty si zjevně nevšímám, prostě buď se mi auto jako celek líbí nebo ne. Samozřejmě někdy může něco extrémně vyskočit (třeba tvar světel), ale tady je to u obou z mého pohledu +/- ok.
Testy jsou fajn, ale vždy záleží, jak to auto sedne tobě. 😉
Testy jsou fajn, ale vždy záleží, jak to auto sedne tobě. 😉
BeranaKu chápu, že pr zájemce o hatch je hroznou nevýhodou, když auto nem kombiverzi a nebo starý rozežraný atmosferický dvoulitr. Ale jo, já tomu ropzumím, argumenty se haldají blbě, ale přece se nějaké najít musí... jen tak dál, třeba se něco zajímavého dovíme, ale zatím je to samá voda...
Víš, že od tebe se vlastně nic nového čekat ani nedá, právě ta "obehraná písnička" pasuje přesně na tebe.
Megane je dnes skutečně nejvýhodnější nabídka co se týče ceny a nabízené výbavy základního modelu, ale rozhodně nelze zatracovat ani Bravo, které vítězí designem a to ve všech směrech. Hlavní devizou jsou šestistupňové převodovky ve všech stupních a motorech.
Psát tu o úspornosti(srovnej si prosím tě základy 1,6 5° vs. 1,4 6°-Bravo) a celkově kvalitnější konkurenci jen díky více karosářským verzím je hodno automobilového analfabeta, tj. přesně tvůj formát tuším. :yes:
Megane je dnes skutečně nejvýhodnější nabídka co se týče ceny a nabízené výbavy základního modelu, ale rozhodně nelze zatracovat ani Bravo, které vítězí designem a to ve všech směrech. Hlavní devizou jsou šestistupňové převodovky ve všech stupních a motorech.
Psát tu o úspornosti(srovnej si prosím tě základy 1,6 5° vs. 1,4 6°-Bravo) a celkově kvalitnější konkurenci jen díky více karosářským verzím je hodno automobilového analfabeta, tj. přesně tvůj formát tuším. :yes:
Ale skladové vozy se dají koupit ještě za lepší ceny!
Např. 1.4 16V výbava PLUS a metalíza +- do 260 tisíc s DPH 😉