Ekonomika

Zpět na článek

Alfa Romeo MiTo TCT: Malá Alfa s dvouspojkovou převodovkou stojí 497 tisíc Kč

39 komentářů

Za automat chtít 40.000 Kč je stejná zvrhlost jako metalíza za 12.000 Kč - dejte automaty za 20.000 Kč a nebudete je stačit vyrábět ...
Řekni to baworskejm, kde chtěj za automat 60 tisíc...
Vím, každopádně je to jiná kategorie ...
Avatar - ryman
ryman
trochu mi přibliž jak jiná?
Subaru.in
Mozna my namysli BMW pouziva 6-7-8 stupnovej automat u svych premiovych vozu a to je jina cenova kategorie, kde samosebou chce BMW mit peknou marzi od movitych klientu.

Alfa romeo Mito je prece jenom liga o tridu dolu a kategorie nizsich trid.

A plne souhlasim: az budou dvojpojky za cca. 20 000Kc tak to se nebudu ani rozmyslet pokud budu kupovat novy vuz.
Ani ne, myslel jsem to tak, že i nejmenší BMW 1 je jiná kategorie než Mito od Alfa Romeo.

Co se týká počtu stupňů, maximálně 6, pro pohodlí
Subaru.in
Tak to jo! 😉
Jendičkový bávo stejně jako X3 jsou ostudy toho jména, BMW si vážím ale tohel chlapci pokopali a MiTo je naopak o kategorii víše. Pokud se s BMW1 seznámíte, zjsittíte že je to "obyčejnej" Golf jen má na kapotě lepší znak. A je hnusnější
>😁
Navtech
Evidentně ho ani nestačili vymyslet, natož vyrábět, i když je to nejlepší dvouspojka na světě.
kyklop
najlepsia????
wolff
Ano
Delana na miru (neb si ji dela vyrobce sam), suchá (ne jak ta většina od koncernu) a k tomu spolehlivá. :yes:
King of rain
Jak víš že je spolehlivá?To snad ukáže provoz a až léta ukaží jak to je.Proč je nejlepší?Suchá je lepší než mokrá?To by mne zajímalo.
wolff
Ano suchá je lepší než mokrá :yes: 😉 (tady neplatí obecné pravidlo, co je mokré to je dobré)... Podívej se na hodnoty zrychlení a spotřeby (normál versus TCT u AR a nebo koncernu)
manusk
Aj ford si robi sam prevodovky tiez na mieru, ved do kazdeho auta treba nejak tu prevodovku prisposobit nie len zobrat auto a dat tam automat. A preco je mokra zla a sucha dobra?
wolff
Ano Ford taky. :yes: , ale o fordu v tomto ohledu moc nevím, musel bych se podívat, co je to zač. Ano suchá je lepší než mokrá... :yes: Menší ztráty na převodovce (vyší výkon na kolech, nižší spotřeba). Fiatu se co vím právě tuhle věc podařilo uspokojivě vyřešit. nevím jestli nové DSG od VW je na tom stejně. uvidíme. Podle parametrů VW převodovka takové výsledky jako ta u mita nemá.
mikesh
Fiatu se to uspokojive podarilo vyresit tak, ze dvojspojkovou prevodovku pro motory s vyssim tocivym momentem vubec nema >😒]
mikesh
Pokud vim, Ford si je nedela sam, dodava mu ji ZF.
BaracudaJ
Pokud vím tak DSG vyvýjel koncern VW s B-W, takže to tvé na míru je mino mísu.
Starší 6° DSG jsou mokré. Nová 7° kterou má třeba Fabia RS je však suchá, protože prenáší menší kroutící moment. Spolehlivost už DSG prokázala...
wolff
No to ano. Proti převodovce ve Fabii nic, i když dle testů teda nic moc!!! Takže to žádný zázrak asi nebude. A ta spolehlivost u převodovky DSG, to snad nemyslíš vážně? Podle mě je hodně lidí co s tím má problémy (stačí zagooglit). Je toho tedy hodně, možná vzhledem k prodaným kusům, ale nikdo to neumí moc opravovat ani autorizáky a co s tím budou lidi dělat až to bude mimo záruku? Kdo ví...?
mikesh
Muzes vygooglit ty kvanta lidi co maji problemy s DSG?
Co budou delat majitele AR az budou mit po zaruce? 😄
kyklop
spolahlivost /cohokolvek/ ukaze az cas /tym netvrdim, ze spolahliva nie je/
wolff
Ano. Vývoj trval dlouho, stejně tak zkoušky. Je spolehlivá. :yes:
kyklop
dlzka vyvoja a testovania samozrejme vplyv na spolahlivost ma...ale vzdy sa najde nieco nove / co pri testovani nikoho nenapadl👋 - podmienky, blbost zakaznika, atd...
wolff
Tak to je samozřejmé. O tom nemá cenu debatovat. No kulantně bych to řekl takto. Koncern měl s mokrými dost problémů (svolávačky atd..). Suché zatím vypadají líp. A ty od Fiatu by měly být ještě o něco na tom lépe. Přeci jen, dělali si to sami pro sebe, ne od někoho jiného. Tam mohou být vždy v rámci subdodávaek problémy (a nejasnosti). Tuhle převodovku dělalo přímo MM a FPT. :yes:
Varadero
Možná tě to překvapí. Ale i když u koncernu měli s prvními DSG problémy s naladěním a softwarem, tak čistě z hlediska použité techniky se jedná o lepší než u současných 7-mi stupňových DSG, které jsou podstatně citlivější na způsob zacházení. Pokud se to nechá v automatu tak není problém, ale pokud někdo častěji bude jezdit v manuálním režimu ten na tom bude hůř, něž kdyby měl starší převodovku.
Navtech
No a máš to tady přímo od ředitele fiatu, jako na podnose! 😉
kyklop
vymalovane cierne na bielom 😉
Avatar - ethicon
ethicon
Navin?
wolff
No jo, když tady není vedoucí musí ho zastoupit navin... >😒] :yes:
Avatar - ethicon
ethicon
To je on? "Kromě několika méně znamých tváří jsem zahlédl poďobaného prodavače navigací, kterého všichni znají pod přezdívkou Navin a který je něco jako Noufakův synek – rozumu moc nepobral a tak visí Péťovi na rtech jak sopel u nosu."
Navtech
Wolfe, tebe zastoupit je velkej oříšek, ale jeden blb tobě podobný se našel. Je přesně na míru a naprosto spolehlivý.
Avatar - ethicon
ethicon
nakoniec sám odpovedal...charakteristika sedí >😁
wolff
Jojo, projevil se přesně v duchu té povídky. 😄

Blahoslavení chudí duchem. :yes: 😉
Avatar - white label
white label
Jestli je to tak, tak ty musíš "blahoslavený" přímo nepředstavitelně...
8-s :😉 >😁
wolff
No to si piš... to co tě každé ráno budí svým neskonalým odleskem není tvá dokonalá pleš... to je jen má zasloužená svatozář... 😉
Avatar - white label
white label
Aha, no tak tím se to definitivně vysvětluje/potvrzuje... 😉 >😒]
oIoo
...btw. chudý duchem v té frázi neznamená, že je někdo blb, znamená to "chudý z přesvědčení" - to aby sis nepletl vozy a kozy...
wolff
V tomto případě je to myslím úplně jedno.
Proč se dá pořídit nejvýjkonější motor jen v nejdražší výbavě, mě by stačila bohatě střední...a ta samá otázka, proč mají u fiaťáků nejlepší převodovky jen slabší motory. To samé je u Punta EVO 130kobyl, pětikvalt a u 110 šesti. Přitomna stovku to dají skoro stejně a místo aby se silnější motor netočil na dálnici jak zběsilý, dají šestikval do slabšího...
Snad to u Gulietty napraví a vymyslí něco novějšího místo 3.2 do GTA verze >😒]