Jo, ještě jsi zapomněl na Peugeot 309, podle něho se poznávali veksláci. A pak Fordy Cortina a Sierra, dokonce i Scorpio, ale to uz jsi musel byt alespon okresni tajemnik :-) Akorát že většina slušných lidí, pokud jim neposílal valuty bohatý strýček, k takovému autu mohla přijít leda tak v loterii MON >:D
Asi jsi tam nikdy nejel. autz jak nasráno a zácpa na hodiny, okruh neokruh. No a asi si neuvědomuješ, že Moskva (aglomerace) má asi tolik obyvatel co celá ČR. Takže ten jásot ohledně okruhu bych tlumil, zejména va vazbě na ostatní dálnice v Rusku. Díry ve vedlejších ulicích a na periferii jsou taky chuťovka. Nezapomenu v tomto směru na jízdy na periferii Petrohradu, díra 2x3 metry s hloubkou metr. Já bych se tam bál jezdit, ještě že mně tam vždycky vozili místní nebo taxíkáři.
Hezký dlouhý článek, ale poněkud zbytečný. Sám potvrzuješ jenom to, co píší ostatní - těch PÁR SET západních vozů ročně si mohlo pořídit skutečně jenom tak procento vyvolených a o to tady jde. Jako malej to pamatuju. Doporučuji ti, abys sledoval nějaký film ze sedmdesátých nebo osmdesátých let a všiml si, co jezdí a stojí na ulicích. To, že se "něco" dalo sehnat, neznamená, že na to měli všichni bylo to běžně dostupné. Dneska je všechno "jenom" o penězích a tehdy v tom byly ještě jiné faktory. Dneska se dá taky sehnat třeba "zámek" jeho dostupnost je přibližně stejná, jako u toho Mercedesu, o kterém píšeš. Doporučuji ti, podívat se občas na pořad Retro na ČT, kupodivu - nikde není ta doba tak objektivně a dobře popsaná (bez ideologie a politiky)...kupodivu.
To víš, Balšaja těchnika, na tu nic nemá!
Tož a jak se daří u Lichačeva, tavaryš?
Prý budete vyrábět nové limuzky pro Medvěděva, tak mi jednu rezervujte taky :yes:
Úžasné číslo, které rozhodně není konečné. Příklad kdy vysmívaný produkt socialismu dokáže i po 30 letech (Niva, 2015) konkurovat na trhu. Z pohledu ,,normálního" zlenivělého Evropana jezdící ve svém VW po krásných asfaltkách je to sice nanejvýš překvapivé, ale tam kde se většina francouzských, italských i německých rozpadne, ujede opovrhovaná Lada další stovky kilometrů po zmrzlé tajze. Jen tak dál :yes:
Zrovna řezníci, zelináři, ředitelé velkých podniků a občas hogofogo horníci jezdili spíš v Simce, popř v Chrysleru 160/180, Volze atd. - kdo měl známý nebo devizový konto třeba z montáží, vozil si zadek ve Fiatech, Renaultech, umělci apod. měli třeba i Mercedes (i ten byl tuzex schopen přivést, i když skřípal zuby).
Nehledě že se tu v omezených sériích běžně i západní vozy prodávaly, když ste tu všichni takový pamětníci, co si vzpomenout na (já to znám z vyprávění, zato důkladně):
Ford Anglia a Hillman Minx, Simca 1500, Renault 8 pamětníci pozdějích let jistou vzpomenou na omezenou sérii Toyot, Daewoo Racer a tuším že i Fiat Uno.
Přes tu tuzex tu jezdili zejména oblíbené Fiaty 127, bylo tu i několik Mirafiori, Chrysler Simca 1307/1308; Renaulty 5, 21 a 30, Fordy Escort atd.,
Mam doma několik archivních výtisků Svobodného slova a Lidové demokracie z let 1980-1984 - chcecete přečíst dobové inzeráty?
Vedle škůdek a žigulů obshjovaly zejémna : prodám VW Golf, vyměním Renault tenhle za jiný vůz, zn. zachovalý stav, prodám citroen, koupím Fiat 127 .....
Těch inzerátů tam nebylo sice stovky, ale byly tam.
Za ceny za které bylo sotva nová šáde 105, pravda bylo to pár let starý no.
Další káry měli někteří štastlivci od vyslanesctví jako vysloužilé vozy - Mercedesy, Oply, BMW a dokonce i nějaká ta američka, kterých tu za totáče zrovna taky nebylo 5ks, což je evidentní z několika utajovaných srazů us cars za totáče se dostala do rukou českého člověka....
nehledě na to že někteří cizinci tu třeba bourali
A třeba takové Volha s jelenem (tedy typ 21) stála jistou krátkou dobu asi o 10 tis více, než embéčko škoda 1000.
Pravda, čekalo se na ní pekelně dlouho.
Ale měli jí různí lidé, známý vyprávěl že u nich jich měl školník.
Pravda, byl to prý soudruh až na půdu, nicméně to byl školník >:-[]
Takže ono šlo sehnat leccos, v mizivých počtech oproti dnešku, ale šlo.
Lidi si to rádi přibravují že nešlo nic, ale ono to nebylo zas tak horký, soudruzi.
Sám si si odpověděl. To nejlepší co se dalo sehnat. O autech ze západu se nám jenom zdálo, takže se museli spokojit s žigulíkem jako s tím nejlepším, co tu bylo.
O to vubec nejde, rozmokle pole nebo les, kde zapadne i traktor, najdes nakonec i u Parize. Jen mi prislo legracni, ze mistni sasek Adolf ze zeme, jejiz hlavni mesto nema ani v roce 2010 silnicni okruh, poucuje ctenare auta.cz o tom, jak a jakymi auty se jezdi a ma jezdit v Rusku, kde nejspis nikdy nebyl. A taky ma hned jasno o tom, jak kvalita jejich aut souvisi s Renaultem. Auto nejlepe pouzitelne v Rusku je Niva.
Pochybuju, ze vubec tusis, o cem mluvis. Moskva ma dalnicni obchvat, 5 pruhu v kazdem smeru, od roku 1962, kdy ho bude mit hotovy Praha? O 50 let pozdeji? Moskva ted, pokud vim, dokoncuje treti okruh. Kvalitu cest v Rusku a Cesku lze tezko srovnavat, vzhledem ke klimatu a hustote osidleni, ale myslim, ze dnesni Jizni spojka silna kava i na srovnatelne ruske pomery, tj okruh kolem metropole.
:-) Pravda- Docela rád si vzpomenu jak sem měl před 25 lety Ladu 1500S, Byla na tu dobu pěkná ,pohodlná,topila a měla dobrý kufr. Nemám duvod pomlouvat! :-)
Presne od te doby, co tam nechali vstoupit francouzsky kapital :no:
Rusko potrebuje spolehlive, jednoduche, robustni a snadno opravitelne vozy. Tam, kde mezi dvema osidlenymi misty jsou stovky kilometru mizerne cesty bez pokryti mobilnim signalem a v lese medvedi, nemaji vyrobky, nad kterymi se zdejsi pubertaci rozplyvaji nadsenim, zadnou sanci.
videl som podobne fotky od cloveka, ktory pracoval niekolko rokov v rusku, vyzeralo to fakt sialene >:-[]
Predstava, ze po takej ceste idem 200 km je nocna mora
Teť to každý odsuzuje, před 25.lety jezdili ve vozech Lada, doktoři, uředníci ,řezníci, atd. Nikdo se nedivil, bylo to, to nejlepší co se dalo sehnat! :-)