Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruská Lada vyrobila 26miliontý vůz

Diskuze (53)
AvtoVAZ, ruská automobilka, která prodává pod obchodní značkou Lada, tento týden vyrobila vůz s pořadovým číslem 26.000.000.

Automobilka AvtoVAZ letos slaví 40 let od spuštění výroby a za tu dobu vyrobila už 26 milionů aut. Z toho poslední milion od „kulatých“ 25.000.000 vzniklo v průběhu uplynulých 26 měsíců od června 2008.

Lada zveřejnila také zastoupení jednotlivých modelů v posledním milionu. Na této statistice lze dobře ilustrovat dvě skutečnosti – za celou svoji historii automobilka neukončila výrobu žádného ze svých významných modelů a o generačně starší Lady je v Rusku stále velký zájem.

Nejoblíbenější je řada Samara vyráběná nepřetržitě od roku 1984, dodnes ji žádá 26,6 % zákazníků. Druhé místo má moderní Priora (konstrukčně odvozený nástupce řady 110), která tvoří 25,3 % produkce automobilky.

Z pohledu Evropana je stěží pochopitelné, že „klasická“ dvojice 2105/2107 bez problémů drží s nejoblíbenějšími modely krok – má 24,1 %. Malá Kalina představuje 17,2 % výroby a terénní Lada 4x4 6,6 %.

Jubilejní kus, kterým je Lada Kalina, zamíří do firemního muzea. Automobilka dále chystá velké oslavy svého kulatého výročí. Jejich součástí bude představení nového modelu – typu 2190, jehož obchodní jméno bude vybráno pomocí ankety mezi zákazníky.

Diskuze (53)
4. 9. 2010 14:29
Re: Ach jo
No, z těch filmů se toho moc nedozvíš, tam se právě často různě zařizovalo, aby tam stála nějaká pěkná auta. Realita tak růžová nebyla :-)
4. 9. 2010 14:27
Re: Ach jo
Jo, ještě jsi zapomněl na Peugeot 309, podle něho se poznávali veksláci. A pak Fordy Cortina a Sierra, dokonce i Scorpio, ale to uz jsi musel byt alespon okresni tajemnik :-) Akorát že většina slušných lidí, pokud jim neposílal valuty bohatý strýček, k takovému autu mohla přijít leda tak v loterii MON >:D
21. 8. 2010 11:47
Re: Setrvej v dobrém díle
:yes: >:D
21. 8. 2010 11:46
Re: S Ladou to jde s kopce
Asi jsi tam nikdy nejel. autz jak nasráno a zácpa na hodiny, okruh neokruh. No a asi si neuvědomuješ, že Moskva (aglomerace) má asi tolik obyvatel co celá ČR. Takže ten jásot ohledně okruhu bych tlumil, zejména va vazbě na ostatní dálnice v Rusku. Díry ve vedlejších ulicích a na periferii jsou taky chuťovka. Nezapomenu v tomto směru na jízdy na periferii Petrohradu, díra 2x3 metry s hloubkou metr. Já bych se tam bál jezdit, ještě že mně tam vždycky vozili místní nebo taxíkáři.
21. 8. 2010 11:40
Re: Ach jo
Hezký dlouhý článek, ale poněkud zbytečný. Sám potvrzuješ jenom to, co píší ostatní - těch PÁR SET západních vozů ročně si mohlo pořídit skutečně jenom tak procento vyvolených a o to tady jde. Jako malej to pamatuju. Doporučuji ti, abys sledoval nějaký film ze sedmdesátých nebo osmdesátých let a všiml si, co jezdí a stojí na ulicích. To, že se "něco" dalo sehnat, neznamená, že na to měli všichni bylo to běžně dostupné. Dneska je všechno "jenom" o penězích a tehdy v tom byly ještě jiné faktory. Dneska se dá taky sehnat třeba "zámek" jeho dostupnost je přibližně stejná, jako u toho Mercedesu, o kterém píšeš. Doporučuji ti, podívat se občas na pořad Retro na ČT, kupodivu - nikde není ta doba tak objektivně a dobře popsaná (bez ideologie a politiky)...kupodivu.