Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely S40 a V50 modelového roku 2011. Nové úspornější turbodiesely nesou označení D2, D3 a D4.
Blbost. Motor 1,6 HDI zůstal zachován, ve verzi 84 kW Euro 5, a mají mezeru na 100 kW (mezi 84 kW a 110 kW zeje velká mezera), 2,0 HDI zůstane zachován také, ve 100 kW Euro 5, přijde ale až ke konci roku.
Dieselisti potřebujou mít motorizace odstupňované po 10kW? Proboha proč? Aby si mohli koupit levnější variantu, kterou si následně nechají chipnout? Když chci úspornýho diblíka, koupím 1.6HDI. Když budu chtít výkonej motor spalující naftu - beru 2.0L pětiválec Volvo. Chci ještě silnější? Vykašlu se na naftu, koupím benzín ;-)
Nehledě na to ... co bude je pro Volvo výhodnější, prodat svůj motor, nebo přeprodat cizí?
Těch 10 kW? To je jednoduché, jsou státy, kde je důležitých i 5 kW, hlavně Belgie a Francie, tam se za normálních okolností 125 kW Mercedes 220CDI prodává se 120 kW, a místo 200CDI se 100 kW se nabízí 180CDI s 88 kW....
Hm, zajímavá motorpolitika, mmch. včera jsem krátce okusil ten zmenšený pětihrnek v S60 a musím říct, že se velmi povedl. Zajímavý zvuk, jede prakticky od volnoběhu, jestli bude mít spotřebu srovnatelnou s konkurenčními R4 dvoulitry, pak má Volvo na čas vystaráno a může se HDI s klidem vzdát.
Súhlas s 2,0d. Tak, ako zaostáva Volvo za konkurenciou v absencii dízla V6 (t.j. kategória cca. 3 litre), tak týmto patvalcom zabodoval v dvojlitrovej kategórii.
Len s tým vyhodením mensích "HDI" (t.j. 1,6) by som bol opatrný, zatial nemajú nic ako náhradu.
Nesmysl. 1,6 HDI se nepovedl, a proto je zgruntu předělán, přes 50% dílu je nových a opouští se 16v, je to 8ventil. 2,0 HDI nemá žádné větší slabiny, a zvládne od 85 kW (Ford) do 120 kW (Ford a PSA). Kultivovanost bude lepší u pětiválce Volvo ale výrobní cena bude výrazně vyšší, při těch sériích. To byla zřejmě první věc, kterou si u Číňanů prosadili, ale ekonomické rozhodnutí to tedy není, od PSA to měli levně. A těch 10 kW? To je jednoduché, jsou státy, kde je důležitých i 5 kW, hlavně Belgie a Francie, tam se za normálních okolností 125 kW Mercedes 220CDI prodává se 120 kW, a místo 200CDI se 100 kW se nabízí 180CDI s 88 kW....
no nevím. Slyšel jsem již o pár 2.0HDI, které se po necelých 200t km odporoučeli díky přisávání oleje do spalování a následném nekontrolovatelném roztočení motoru na více než maximální otáčky. U 1.6HDI jsem o tom neslyšel.
Ve článku to špatně napsali. Těch 80 kW u 1,6 HDI je Euro 4, 84 kW je Euro 5, tedy nástupce. Euro 4 končí ke konci roku 2010.
Je ovšem zajímavé, že Ford a PSA mají, jestli se nepletu, hihihihihi, pouze 82 kW na 1,6 HDI Euro 5.
holt každej to vidíme jinak. Někdo má rád oblinky, někdo strohé geometrické tvary, někdo má rád plastové dřevo, někdo raději pravou fošnu, někdo látku, někdo kůži a najdou se i tací, co si chrochtají blahem v kožence ...
Koukal jsem např. na ten tvůj Chrysler 300C a po interierové stránce by mě naprosto odradil od koupě i když se mi po stránce techniky i exteriéru velice líbí.
Já bych to řekl takhle - to 300C si s tímhle nemá co vyčítat, problém je že 300 se začlo vyrábět před 6ti lety a letos v současné podobě končí.
Narozdíl od Volva.
A narozdíl od něj má aspon vcelku normální středový panel.
no vidíš ... ten Volváckej středovej panel je prostě taková vizitka Volva a spoustě lidí se líbí. I když uvidíš jen výřez z fotky, hned poznáš, že jde o Volvo. U toho Chryslera na první pohled nevíš jestli jde o Mondeo, 300C, nebo úplně něco jiného.
Jinak S40/V50 je tu už 7let. Stáří už někde znát bude. A to že 300C končí a S40/V50 ne ... otázka poptávky. Když to lidi kupujou, proč by končili? S60tka první generace tu byla s náma 9let.
No vidíš, kdežto Chrysler míval každých 5 let vždy nový model, popř. novou generaci. Vyjimkou je PT Cruiser.
Radši interiér z Mondea než kus rovný desky posetý divnejma čudlíkama.
BTW já káru vevybírám podle vnitřku, ale podle designu exteriéru, výkonu, pohodlí, ceny a výbavy.
exterier mě netrápí, ten vidím cca 5 minut denně. Jestli se to líbí ostatním mě netrápí. Ale potěší, když je líbivej.
Ale používat každý den neergonomický nepohledný interier ... to bych nezvládl. Takže za mě - výkon, interier/pohodlí, výbava a až potom design exterieru.
Já zas nečučím po vnitřku, já koukám na cestu.
Pro mě je důležitý zda to má klimu, el. vokýnka, kožený sedačky s el. nastavením a nějaký rádio a automat. A hlavně jestli v tom nebudu trpět skrčeninou a po 300 km nevylezu napůl chromej.
Víc už je bonus navíc a až tak mě to nezajímá, i když to potěší.
A jezdit v autě který je příšerný zvenku- blee. Jako i kdyby měl SsangYong či Multipla interiér z Bentley tak s tím nikdy nepojedu. Každej to holt má jinak.
Interiér téhle řady je pro mne ukázkou úžasné designové čistoty a propracovanosti, na kterou se nechytá ani obvyklý premiant třídy, Volkswagen. Je ukázkou krásy, na kterou se nechytá ani jinak výborně tvořící Renault. Je to prostě něco svébytného, typicky severského. A musím říci, že kombinace černá - světlé dřevo mě zcela dostává do kolen.
Za sebe dávám interiéru :yes: ... žádné čipovinky... žádná hra na rádoby luxus... prostě elegantní originální neokázalý interiér.... jezdím v tom interiéru už 4 roky a je to jeden z důvodů, proč zatím nechci měnit... méně je někdy více... i když chápu, že v dnešní době tento přístup moc prodejů nepřináší... :-(
...v tabulkach u diesl motoru...neni tam nahodou prehozeny parametry? u nejsilnejsiho dieslu mensi max. rychlost i horsi zrychleni z 0 na 100km/h nez u slabsiho dieslu :o))
jinak by to chtelo novy model uz a taky uplne jine ceny...
njn, neperspektivní motory od Forda. Proč by k nim mělo Volvo vyvíjet 6ti kvalt? Ale té manuální převodovky pro T5 je škoda. Ta 6ti kvaltová alamara by mu "slušela".
A co im bráni vyvinút vlastné benzíny? Asi to nie je také jednoduché, ze. Tak zatial musí prémiovému Volvu stacit zastaralá atmosféra od Fordu (mimochodom, vyvíjaná v spolupráci s Yamahou). ;-)
vývoj motoru není otázka 5 minut. Vždyť teprve nedávno se "vymanili" z područí Fordu. A kdo si myslíte, že rozhodl o tom, jaký motor se tam bude strkat? Vlastník - Ford. Teď už je jen otázka, jak se k vývoji postaví nový vlastník. Jestli bude nadále nakupovat motory a převodovky všudemožně, nebo si vyvine svoje.
btw ... se tu spousta lidí k tomu staví kriticky jako kdyby Volvo uvedlo nový model. Vždyť nejde ani o facelift. Jde pouze o optimalizaci výroby.
Vymanili s područí Fordu? ROFL Pokud si pamatuji tak ford sanoval volvo když balancovalo mezi bytím a nebytím a že pro volvo dost udělal je asi zbytečné komentovat, jak známo ať Američané udělají co udělají je vše špatně aspoň tady na auto.cz. Jinak pokud si dobře vzpomínám součásti smlouvy mezi Geely a Fordem jsou dodávky komponent, takže Ford asi ještě chvíli z osudu Volva jen tak nevymizí stejně jako GM ze Saabu.
bu
OMG. Tahle "zastaralá" atmosféra od Fordu/Mazda která se objevila poprve v roce 2001/2002 v Mondeu/Mazda6 jako Duratec HE/MZR je podstatně mladší než Volvo pětiválec který se objevil poprvé ve Volvu 850 a pak již jen procházel dalšími úpravmi (turbo atp.). S Yamahou nemá nic společného.
Sice je tu mezi námi V50 nějakých 7 let, ale pořád je to absolutně nejhezčí kombi nižší střední. U Volva je jasně vidět, že kombi a sedan vyvíjí od počátku a ne jako konkurence, která vyrobí hatchback a pak ho roubují na sedan a kombi. Problém by ale pro mě byl vybrat správný motor s převodovkou.