Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

Diskuze (38)
Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely S40 a V50 modelového roku 2011. Nové úspornější turbodiesely nesou označení D2, D3 a D4.

Volvo S40 a V50 má modelovém roce 2011 kompletně inovovanou paletu vznětových motorů. Z dosavadních čtyř zůstává v nabídce jen jediný, novinkou je naopak trojice agregátů D2, D3 a D4. Navzdory dosavadní praxi neoznačují číslovky počet válců, ale relativní výkonové zařazení motorů.

Jediným turbodieselem, který pokračuje i nadále je úsporný DRIVe. Čtyřválcová šestnáctistovka D4164T o výkonu 80 kW je doplněna o systém Start/Stop a má vylepšenou aerodynamiku (součinitel odporu 0,29 místo běžných 0,31). Díky tomu v S40 vystačí v kombinovaném režimu s 3,9 l na 100 km.

Co do výkonu je úplnou novinkou D2. Motor s kódovým označením D4162T sdílí technický základ s DRIVe, má však výkon zvýšený na 84 kW (navíc je dosahován už při 3600 min-1) a o 30 Nm více. Navíc má Volvo S40 D2 šestistupňovou manuální převodovku a kratší stálý převod. Kombinovaná spotřeba je kvůli všem těmto rozdílům vyšší – 4,3 l/100 km.

Agregát D3 o objemu dvou litrů (pětiválcový motor D5204T přímo z vývoje Volva) známe už z dalších modelů, v čele s novou generací sedanu S60. Tato motorizace nahrazuje dosavadní čtyřválec 2,0D (100 kW, 320 Nm), novinka má 110 kW a 350 Nm. Kombinovaná spotřeba navíc klesla o půl litru na 5,1 l/100 km. Místo dvouspojkové převodovky dodávané na přání k 2,0D představuje u D3 alternativu šestistupňový měničový automat.

Volvo S40 2011 - ceny dieselových motorizací na českém trhu (srpen 2010)
MotorDRIVeD2D3D4
Převodovka5M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1560156019841984
Válce/ventily4/44/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]80/400084/3600110/3500130/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750270/1750350/1500-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]190195220 (215)210 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,48,7 (8,8)9,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,35,1 (5,6)5,1 (5,6)
Cena Volvo [Kč]-589.000,---
Cena Kinetic [Kč]-621.000,---
Cena Momentum [Kč]-660.000,---
Cena Summum [Kč]-711.000,---
Cena R-Design [Kč]-701.000,---

Nejsilnějším turbodieselem se stává D4. Jedná se o silnější variantu D3, při shodném objemu má 130 kW a 400 Nm. Vyrovná se ta předchozímu pětiválci D5, který měl při objemu 2,4 litru také 400 Nm a jen o dva kilowatty více. Díky novému šestistupňovému automatu AWF21 mají navíc obě převodovky shodné základní parametry motoru (předchozí pětistupňový automat AW55-51 vyžadoval snížení točivého momentu na 350 Nm). Kombinovaná spotřeba je také 5,1 l/100 km, proti D5 došlo ke zlepšení o 1,1 litru.

Zatímco u turbodieselů proběhly rozsáhlé inovace, u benzinových motorů se Volvo omezilo na redukci. Zůstávají motory 1,6 (74 kW), 2,0 (107 kW) a přeplňovaný pětiválec T5 (169 kW, pouze s automatickou převodovkou). Končí manuální převodovka a pohon všech kol s T5 a také atmosférické pětiválce 2,4 (103 kW) a 2,4i (125 kW).

Trojici zážehových motorů i v modelovém roce 2011 doplňuje 2,0F upravený pro spalování směsi etanolu E85.

Volvo S40 2011 - ceny benzinových motorizací na českém trhu (srpen 2010)
Motor1,62,02,0F DRIVeT5
Převodovka5M5M (6A)5M5A
Zdvihový objem [cm3]1596199919992521
Válce/ventily4/44/44/45/4
Největší výkon [kW/min-1]74/6000107/6000107/6450169/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000185/4500185/4500320/1500
Max. rychlost [km/h]185210210235
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,5 (9,8)9,57,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,17,6 (8,1)7,79,0
Cena Volvo [Kč]499.000,-535.000,-546.000,--
Cena Kinetic [Kč]531.000,-567.000,-578.000,-769.000,-
Cena Momentum [Kč]570.000,-606.000,-617.000,-808.000,-
Cena Summum [Kč]621.000,-657.000,-668.000,-859.000,-
Cena R-Design [Kč]611.000,-647.000,-658.000,-849.000,-

Ceny u kombi V50 jsou vždy o 40 tisíc Kč vyšší než v tabulce uvedené ceny pro sedan S40.

Diskuze (38)
11. 8. 2010 21:58
Re: benzíny jen s 5tikvaltem?
je to škoda :-|
11. 8. 2010 21:57
Re: Spíš by to něco chtělo udělat
Za sebe dávám interiéru :yes: ... žádné čipovinky... žádná hra na rádoby luxus... prostě elegantní originální neokázalý interiér.... jezdím v tom interiéru už 4 roky a je to jeden z důvodů, proč zatím nechci měnit... méně je někdy více... i když chápu, že v dnešní době tento přístup moc prodejů nepřináší... :-(
11. 8. 2010 13:37
Re: benzíny jen s 5tikvaltem?
Sorry mylel jsem že povídaš o dvoulitru. Mea culpa.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2010 13:19
Re: Spíš by to něco chtělo udělat
Nemluv mi o tom nebo budu zvracet.... :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - eLzyx
11. 8. 2010 13:05
Re: motory Volvo
no nevím. Slyšel jsem již o pár 2.0HDI, které se po necelých 200t km odporoučeli díky přisávání oleje do spalování a následném nekontrolovatelném roztočení motoru na více než maximální otáčky. U 1.6HDI jsem o tom neslyšel.