Peugeot zveřejnil bližší podrobnosti k chystanému modelu 3008 HYbrid4. Crossover kombinující dieselový motor a elektromotor bude schopen jízdy i čistě na elektřinu a vykazuje kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km.
zaujimavy koncept, skoda ze ho dali do takeho skaredeho auta a tiez cenova relacia bude o dost vyssia, ja cakam na nieco ako Thalia Hybrid v cene do 300 000 czk napriklad, a pohon 4x4 je prijemny bonus k tomu, uvidime do akej podoby sa pretavi Dacia Hamster
Proč tak drahe? ja čekám na hybrid za 200000 a nebo ještě lépe za 100000 czk. Něco jako tata nano hybrid 4x4, v prodloužené verzi 7 sedadlový s autom klimou, 12 airbagy. Přece moderní technologie musejí být dostuipný všem a i v těch největších pekáčích. A že je vývoj drahý je jen chybou automobilek že to neuměj dělat levnějc. Tak ať si ty náklady kompenzujou sami a netahaj nám to z kapsy, ne?
To není koncept a není to škaredé auto, prodává se velmi dobře. Produkční verze bude k mání již v říjnu po oficiálním uvedení na autosalonu v Paříži. Hned potom budou následovat modely DS od Citroënu a motel 508 a 5008. prostě budou mít všechny peugeoty a Citroëny v nabídce paralalně k normálním modelům i hybridy, jak benzín tak diesel. Toto je pouze první z hybridů skupiny PSA.
No to je ale totéž, protože je to již v sériové výrobě (před spuštěním sériové výroby), už to prostě není koncept.
Koncept to byl před 2 roky též na veletrhu v Paříži. :-)
Dobre vravis. Ale na papieri to znie dobre. Pri tomto aute ocenujem, ze z neho nesala "hybridnost"....auta ako Prius ci chystana Ampera musia vyzerat inak, aby okato dali najavo, ze su s alternativnym pohonom?
No Auris vypadal jako hybrid, i když ještě nebyl HSD. Toyota má prostě patent na příšerný design, který se dá těžko akceptovat.
Navíc pořád nechápu, proč neudělají to, co se chystá udělat Peugeot - hybridní benzínové i dieselové alternativy pro všechny řady vozidel značky.
Pokud vím, tak PSA hned po Hybrid 4 s 2,0 HDI vyjede pro menší auta s Habrid 4 s 1,6 HDI a s 1,6 turbobenzínem.
Auris vypada dobre o tom bych se tedy opravdu nebavil...
Navic jde o to ze Hybrid v podobe toyoty ja zalozeny na odlisne koncepci, ktera dava smysl zejmena pri pouziti se zazehovou jednotkou.. Ta navic pracuje v odlisnem pracovnim rezimu nez agregaty ve vozech s klasickym pohonem...
Takze ona to neni vec jen "jedne zastrcky navic" jako v pripade Peugeotu...
Japonci to neudělají, protože přemýšlejí jinak. Evropané se stále klanějí modle CO2, hybridní vůz tedy znamená snižování spotřeby a emisí CO2. Japonci pochopili, že ve městech dělají mnohem více škody pevné částice a proto používají zážehové motory.
Ty jsi dobrý.... :-) Zážehové motory podle Tebe nedělají ŽÁDNÉ pevné částice... Ty mne bavíš... Nikdo se jimi pouze nezabývá, ale samozřejmě dokonalé spalování neexistuje, takže zážehové motory pevné částice generují také. Proto byly zavedeny pro zážehové motory limity pro pevné částice v normách EURO 5 a EURO 6.
jediné, s čím mohu souhlasit, je jiné uvažování japonců, hlavně Toyoty.
Ono tedy to jejich uvažování nevede v Evropě k žádným skvělým výsledkům, nejúspěšnější auto japonské značky je crossover Nissan Kaškaj a ten se prodává v 60% v dieselu, vyrábí se v UK a je to auto šité na míru Evropě.
Toyota nemá ani jeden model (snad Avensis, někteří řeknou, že do jisté míry kopíruje Passat), který by masově oslovil Evropu.
nejnovější zpráva přímo z Toyoty je taková, že snížili globální výhled prodejů Priusu z 1 mil ks pro rok 2011 na 700 tis ks.
Takže asi tak, nic proti Toyotě a Japoncům, ale jejich původní výhody - kvalita, výbava a láce (80tá léta) již buď neplatí a nebo nejsou pro koncové zákazníky v Evropě zajímavé.
typický Evropan chce hezké auto (to je otázka vkusu ale Japonci tady bodují velmi málo) a chce mít možnost tvořit si auto, ne vybrat pouze ze 3 výbav natvrdo. Součástí nabídky v Evropě musí být diesel (bere 50% kupujících) a díky alternativním nabídkám, v Japonsku a USA neexistujícím (diesel, LPG, CNG) není benzín-hybrid pro Evropana zajímavý ani s horentními dotacemi těch a oněch států.
MichalPolan má pravdu. Toto opravdu tvrdili konstruktéři Toyoty v dokumentu o elektromobilech, hybridech a vodíkových autech z dob před více jak deseti lety. Tam se přímo ptali šéfa Toyoty proč nedají do Priuse diesel ;-)
Jo, a za 10 let pochopí, jak moc se spletli, jaký náskok promarnili a o jaký kus trhu přišli tvrdošíjným lpěním pouze na benzínových hybridech.
V momentě masivního nástupu diesel-hybridních ale i benzín-hybridních projektů evropských výrobců Prius v Evropě prakticky končí.
Kdybys nebyl... no radši nic. V době, kdy Toyota představila první hybridní auta, skutečně měly zážehové motory zanedbatelné hodnoty pevných emisí. Ty se objevují až v současné době s nástupem přímovstřikových motorů. Až s nástupem Euro5 se limity emisí vznětových motorů přibližují aspoň těm zážehovým. Co takové oxidy dusíku? Trojnásobná hodnota u dieselů oproti zážehovým. Pevné částice - pětinásobek hodnoty.
Díky Bohu není automobilní svět jen Evropa a tak se mohou vyrábět i auta, která si průměrný Evropan nekoupí. Proto tu máme i výjimečné nabídky, jako třeba je Toyota Prius. Naštěstí rozumní lidé nejsou zmasírovaní evropskou CO2 propagandou.
Tak kdo koho baví, panáčku?
To, že ty autům a motorům nerozumíš, neznamená, že jim nerozumí i ostatní.
Jediné, co je opravdu důležité, je, že jim rozumíš ty. Nyní jsem už klidný.
Nicméně nebyl jsem to já, kdo tu prohlásil, že benzíňáky neemitují žádné pevné částice.
Pokud tady bude mít někdo zájem, dám k dispozici americkou studii, která se vážně zabývá použitím filtrů pevných částic u benzínových aut.
A jak na to přišli?
Měřili emise v jednotlivých dnech v týdnu u amerických dálnic. Potom měřili víkendové emise, na kterých se neúčastní trucky s dieselovými motory. K překvapení všech se emise částic ani NOx nijak výrazně nesnížily.
Studie tento efekt připisuje velkoobjemovým benzínovým motorům přepravující Američany po krátkých trasách (motory nejsou zahřáté) a podobné velkobjemové motory, které mají prostě již moc najeto (žerou olej apod.).
Já bych si tedy žádné iluze o emisích částic zážehových motorů nedělal. :-!
kazdy z motorov produkuje aj pevne castice...to riesit nema vyznam je to fakt,ale
Benzinak je vyrazne menej hlucny (exterier) - chod po vlastnych po meste v okoli frekventovanych ciest, pripadne pocuvaj rano na ulici naftove orgie - ranne starty (aspon vieme, kto zo susedou vie setrit ;-) )
Dymenie z naftakov - len malo naftovych motorov nedymy (nemyslim nove, ale staci niekolko desiatok 1000 km a dymove efekty z vyfuku sprevadzaju skoro kazdy naftovy motor po silnejsiom zoslapnuti plynu)
Kurenie - som zvedavy (netvrdim, ze bude zle) ako v realnej prevadzke bude fungovat, pri mnohych aktaulnych naftovych motoroch je potreben pribalit do vybavy rukavice, ciapku a sal podla poctu pasazierov (ak padne teplota pod -10 je to celkom sranda, ides po mest 15 km a v interiery +8)
Dokud budou benzinaky zrat jako prokopnuty tak maj smulu... a k tem emisim, myslim si ze denni kolony kamionu a jejich dieselu, ktere popojizdeji krokem kvuli chybejicim dalnicim (D8), jsou mnohem vetsi zatez nez to, jestli si soused koupil BMW 123d misto 125i....
Měřeno absolutními čísly, 50% kupců nových aut si myslí že benzíňáky žerou moc, pro 50% to není problém. Tedy v Evropě. Já vím že to není tak jednoduché, ale dá se to tak zjednodušit.
Tak mi porad, hledam auto, ktere mi vydrzi do konce zivota (trocha cerneho humoru - mam raka tak to asi nebude problem :)). Jakozto invalidni duchodce s prijmem 11000 mesicne chci s autem co nejvice jezdit, protoze miluju pocit rizeni. Takze chci auto s automatem, ktere zere co nejmene a je to kupe (nebo hothatch) - Volvo C30, VW Scirroco nebo BMW 11d coupé. No, jsou to trochu dražší auta, ale budu si kupovat vlastní auto poprvé a asi i naposled v životě a chci si ho užít. Mám si snad koupit benzínovej dvoulitr, kterej žere 12 na 100?
Ked budem musiet zdolat strmu zasnezenu cestu s kuskami ladu....budem cakat pod kopcom kym sa mi dobiju baterie? alebo budem musiet prepinat rezim jazdy rovina/kopec...?
alebo tam bude vzdy nejaka rezerva pre 4x4?
nedomyslene to maju.
Strmá zasněžená cesta s ledem... Takže mačky a cepín...
Baterie každého hybridu se dobíjejí rekuperací při každém brzdění a k jejich úplnému vybití může dojít reálně snad jen při delší jízdě pěší zónou malou rychlostí v čistě elektrickém režimu.. Čili jen duševně narušený jedinec si:
a) Na hardcore offroad vezme 3008
b) Nechá si před šplháním do zimního svahu úplně vybít baterii
c) Dělá z toho vědu na webu
Dobře řečeno. Něco ale jeho dotazu bylo. Pokud vypustíme šplhání do kopců a budeme se bavit pouze o hybridním pohonu, případně o zlepšené trakci na ledové silnici, PRIUS je v severních státech Evropy v zimě prakticky jako hybrid nepoužitelný. Protože jsou baterie velmi chladné.
To by se asi mohle řešit nějakým předehřevem a Mercedes svůj dieselhybrid vyřešil tak, že blok baterií umístil do motoru, kde se se asi poměrně rychle zahřejí i v zimě...
Tak vzhledem k tomu ze za normalniho provozu je baterie potreba chladit, tak mozna krome chladiciho okruhu maji vyreseny i pripadny ohrev... Mozna tento problem nebude tak palcivy jak se tady nekdo domniva...
> PRIUS je v severních státech Evropy v zimě prakticky jako hybrid nepoužitelný. Protože jsou baterie velmi chladné.
Mas k tomu nejaky odkaz na clanek, studii, nebo statisticky vyznamne komentare majitelu, ktere by to popsaly a potvrdily? Nechci se hadat ani te nenapadam, jenom by me to zajimalo.
krasny priklad zosmiesnovania,ale seba.
ked sa ti bateria vybije tak,ze sa musi nabijat,a ty prave potrebujes,aby pohanala zadnu napravu,tak ti je nabijanie rekuperaciou na nic.
neviem,ako si prisiel na to,ze pisem o hardcore offroad 8-s
pisem o obycajnom strmom kopci,ktory u nas dlhodobo cestari v zime ignoruju.ale nie,ty si vyberies tu najhorsiu alternativu,aby si mohol zosmiesnovat :no:
nabuduce to napisem,aby sa nedalo chytit ani za slovicko.... 8-s
A čo robí v takom prípade väčšina ľudí, ktorý majú na svojich autách iba pohon prednej nápravy?
Napríklad ja to skúšam vycúvať, väčšinou velmi účinné...
do boha, tak na tohle už musím reagovat. Víš kolik potřebuješ kilowat pokud jedeš relativně pomalu do kopce? Rozhodně nevyužiješ plný potenciál motoru. A co asi dělají zbylé kilowaty? dobíjejí baterii... Systém není navržen tak, aby mohlo dojít k úplnému vybití.
Nevim, jak to bude u Peugeotu. Ale u Toyoty to funguje tak, ze kdyz se temer vybije baterie, tak se nejen rekuperaci pri brzdeni, ale i cinnosti spalovaciho motoru postupne dobiji.
Cili po vybiti na hodnutu nastavenou jako rezerva se sepne dobijeni.. Tedy akumulator se nikdy nevibije na nulu.. Ale treba pri 20ti procentech zbyvajici energie se zacne dobijet, a rezerva muze pomoci napriklad v popisovane situaci...
Stav baterek v Priusu se hybe mezi 40% a 80% maximalniho nabiti (i kdyz na displeji ridice se to ukazuje jinak, aby to nematlo). Je to kvuli prodlouzeni zivotnosti. Kdyz elektronika usoudi, ze je baterka malo nabita NEBO je momentalne vyssi vykon spalovaciho motoru nez je zrovna potreba, tak se zacne baterka dobijet. Tohle se muze menit i nekolikrat za vterinu, bez ucasti ridice. Predstav si to treba tak, ze jedes do kopce a najedes na zeleznicni prejezd, na kterem ti auto "nadskoci". V tom okamziku elektronika pozna ze nema smysl pohanet kola, ale taky neni potreba snizovat otacky motoru. Tak se na pul vteriny vykon motoru presune na dobijeni baterek.
Tohle je jenom priklad, snazim se tady popsat ze dobijeni baterek se deje automaticky a prakticky kdykoliv kdy je to potreba nebo je to momentalne vyhodne. Treba i kdyz jsou baterky skoro uplne nabite.
Mimochodem Prius (a asi i ostatni soucasne hybridy) umi soucasne generovat elektriku a spotrebovavat ji, takze tech moznych kombinaci pohonu a dobijeni je docela dost.
U Toyoty jsou oba agregáty propojené, u Peugeotu nikoli, takže tahle možnost nejspíš odpadá. Ledaže by baterie hybridního pohonu byly dobíjeny mj. alternátorem napojeným na vznětový motor. No, možné to je.
To se mi libi. Sice netusim, jak to bude fungovat, ale vim jiste ze to je nedomyslene. Tomu rikam sebevedomi.
Bude to fungovat stejne jako u ostatnich hybridu. Cast vykonu spalovaciho motoru bude obetovana na generovani elektriny pro pohon zadni napravy. Predpokladam, ze jenom v okamziku kdy je pozadovan pohon 4x4 a baterky jsou na spodni hranici nabiti nebo blizko ni, ale to uz hadam. Zalezi na konkretnim nastaveni logiky u Peugeotu
Tak jsem si to nasel. Starter Peugeotu bude posilen a bude fungovat zaroven jako 8kW generator pro situace, kdy je treba dobijet elektriku ze spalovaciho motoru.
Ja jsem jel v unoru Priusem ve Stavangeru (Norsko), kdy byly vsude okolo vrstvy ledu, a zadny problem jsem nepozoroval. Ale uz jsem se slusne zeptal na nejake doplnujici udaje, tak se jich snad dockame...
Jasně, nejnovější rozhodnutí Toyoty dovybavit Priusy generátorem zvuku spalovacího motoru ledacos naznačuje. To už se snad s tím hybridem nemuseli namáhat, zvenku příliš tichý, zevnitř ne dost tichý... (sice jsem netestoval, ale dost se o tom psalo, doufám že za toto nebudu také ukřižován)...
Na slušnou otázku jistě odpovím. Přiznám se, netestoval jsem a v Norsku nejezdil. Hodně čtu odborné časopisy a tam to někde psali, to už nenajdu. Nicméně, je to vcelku logické, a na to téma se mluvilo i tady na auto.cz, dost dobře nemůžeš vymáčknout plný výkon hybridu v momentě, kdy má baterie a celé auto minus 10 stupňů. To znamená, že na baterky to jet nemůže, zvyšuje se spotřeba a nemůže to dosáhnout těch nejlepších hodnot. Myslím si, že stačí počkat na zimu a vidělo by se i zde, v ČR, tedy pokud by se chtělo vidět.
Samozřejmě, Prius, jako auto vybočující z řady, má celkem slušný fan klub, který nepřipustí existenci žádného problému, podobně jako zdejši fan klub Fiatu a VW, potažmo Škody.
Ja nevim, myslim ze na MACZ jsem ke svemu autu napsal dost veci, ktere se mi nelibi a nikdy jsem netvrdil ze to je idealni auto.
Problem je v tom, ze pises svoje domenky nebo veci ktere "nekde psali" a ktere proste neodpovidaji realnym zkusenostem.
Ano, vi se ze Prius ma v zime vetsi spotrebu nez v lete. Je to celkem logicke a plati to i pro jina auta. U mne konkretne stoupla spotreba z letnich cca 4.9 na 5.4, presna cisla si nepamatuju ale da se to najit na spritmonitor.de (pres odkaz u meho auta na MACZ). Pripada mi, ze tvrdit ze je v zime jako hybrid nepouzitelny je trochu silne tvrzeni, i kdyz uznavam ze zima u nas neni totez jako na evropskem severu.
Hele, domluvime se jo? Jsme oba v Praze, ja te nekdy svezu.
Je logicke, ze s nizkou teplotou si baterie nerozumeju. To tu nikto nespochybnil. Pri nizkych teplotach a kratkych trasach ide hore spotreba akehokolvek spalovaciemu motoru.
Skusenost po dvoch zimach s 1.3 multijet od fiatu...
- zohriat motor na normalnu pracovnu teplotu pri mestkej prevadzke je absolutne nemozne (nedosiahne 90 stupnov ani po 20 km jazdy, pokial je vonku -5)
- spotreba pri trasach do 8km v meste je voci letnej prevadzke o 2 l/100 km vyssia (leto 5,5-6, zima 7,5-8), pri dlhsich cestach sa rozdiel znizuje
- na zaklade bodu c.1 nulova kultura chodu a teplota v interiry podobna vonkajsiej
Nechcem pausalizovat, ale vyssie uvedeny rozdiel spotreby sa netyka len konkretneho naftaku, ale zo skusenosti z firmy drvivej vacsiny naftovych motorov (spotreba,kulturu chodu a odhlucnenie neporovnavam vzhladom k rozlicnym vozidlam - trieda)
To co plati o jazde so studenym priusom sa da prrovnat k jazde s cisto spalovacim motorom
kedze toto je o Peugeot hybrid tak aby som nebol uplne mimo topic tak nedavno som isiel s chlapkom co robi v PSA na tomto projekte a ma s prezentovanym autom v clanku zopar km odjazdene. Z jeho dojmov ocenil ticho a klud mojho Priusu, nulove vibracie co sa vraj u Peugeotu nepodarilo uplne odladit (hlavne kopance ked diesel naskoci a vypne). Rovnako potvrdil ze u PSA papierove hodnoty spotreby a dojazdu ciste na elektrinu su prilis optimisticke oproti realite. Takisto pre Peugeot v suvislosti s pohodlim na palube nevyzera idealna volba konvencnej automatickej prevodovky voci bezstupnovej CVT.
Kazde auto ma zrejme svoju odlisnu cielovu skupinu a zrovnavat ich bude asi miesanie hrusiek s jabkami. Koniec koncov kazdy si kupi to co mu vyhovuje a na co ma. Je asi verejne tajomstvo ze Prius nie je ekonomicka varianta a hociaky "levny" diesel je menej nakladny na prevadzku.
PS: v Stockholme je Prius snad najrozsirenejsie taxi auto, asi ako v New York-u
A jak to je teda se zimou a hybridem?
Jak klesne dojezd na baterie po mrazivé noci a zapnutí topení?
Taky jak je to s tou energií z rekuperace? je to znát? Podle mě při brždění vznikají velké proudové nárazy které stejně do baterek nelze pustit.
No, normalne jezdi. Jeden majitel Priusu opravdu psal, ze se mu vubec nevypina spalovaci motor. Auto jezdilo bez problemu, jenom uz to nebyl uplne hybrid. Jeho "clanek" se jmenoval "Jak se chova Prius, kdyz teplota klesne pod -40 stupnu celsia". Na pozadani muzu dohledat.
> Jak klesne dojezd na baterie po mrazivé noci a zapnutí topení?
U soucasne prodavanych hybridu se dojezd na baterie prakticky neresi (mezi majiteli), protoze to proste neni k nicemu potreba. O tom jenom diskutuji salonni teoretici svymi vykriky "dojezd 2km je uplne na nic, hybridy jsou o nicem".
Tohle ma smysl resit u plug-in hybridu, ktere brzy prijdou na trh. Jak se budou v zime chovat ty, ti nepovim (ale tipnu si, ze se dojezd na baterky v zime zkrati o par procent).
Ale abych odpovedel na otazku - z zime trva o neco dele, nez se hybrid dostane do plne "hybridniho" rezimu. Konkretne Prius 2. generace se do tohoto rezimu dostane v lete cca po 3-5 minutach (v zavislosti na konkretni teplote a jizdni trase), v zime to trva tak 5-10 minut (podle toho, jak moc je zima). Ale neni to nic, co by ridic musel resit, jenom se benzinovy motor v zime prvnich par minut nevypina.
> Taky jak je to s tou energií z rekuperace? je to znát?
Znat co? Jestli je zima nebo leto? Ne, neni to znat. Auto brzdi porad stejne a dobiji pritom baterky.
> Podle mě při brždění vznikají velké proudové nárazy které stejně do baterek nelze pustit.
Ted nevim, co tim chces rict, ale vzhledem k tomu, ze takhle funguji statisice az miliony aut, tak asi nemas pravdu ;-)
Muzu to rict takhle: Prvnich cca 5-10 v zime (teplota pod nulou) bezi v Priusu (2. generace) benzinovy motor bez prestani. Je to vyhradne kvuli topeni. Mam nekolikrat vyzkouseno, ze kdyz v takovychto situacich auto stoji (treba na krizovatce) a vypne se topeni, benzinovy motor se okamzite zastavi. Po zapnuti topeni zase hned naskoci, aby melo topeni z ceho brat teplo (to trva prave tech 5-10 minut). Po tehle dobe se benzinovy motor zacne normalne vypinat, ale zapina se casteji nez v lete prave kvuli tomu, ze cast jeho energie jde do vytapeni auta.
Ze jde o 2. generaci Priusu zduraznuju proto, ze 3. generace ma system zpetneho odvodu tepla od vyfuku zpatky do motoroveho prostoru, takze jsou tam ty casy kratsi (pry az o polovinu, ale to nemam overeno)
Článek o kterém píšeš si rád přečtu.
Opravdu má noční mráz tak minimální dopad na kapacitu baterií, jak uvádíš pár %?
Baterie se při jízdě nějak vyhřívají?
V zimě zamrazu lze jet po 5 až 10 minutách čistě na elektřinu?
Rekuperaci nemyslím ve spojení se zimou, ale obecně. Má to něco společného s těmi zelenými autíčky na display co máš na fotkách?
A prosba na závěr, nemáš v elektronické podobě manuál ke svému autu, případně nevíš o odkazu kde lze manuál k nějakému hybridu obstarat?
> Opravdu má noční mráz tak minimální dopad na kapacitu baterií, jak uvádíš pár %?
Jak jsem psal, byl to jen muj tip, protoze plug-in hybridy jeste nejsou na beznem trhu.
> Baterie se při jízdě nějak vyhřívají?
Maji vlastni klimatizacni system, i kdyz nevim jestli umi i topit. Pocitam ze je potreba baterky spis chladit, i v zime. Ale opravdu nevim. Jinak na mych fotkach je videt jeho vstup pro vzduch z kabiny, je u sedadla praveho zadniho pasazera. Komu o nem nereknu, ten si ho ani nevsimne.
> V zimě zamrazu lze jet po 5 až 10 minutách čistě na elektřinu?
Jiste, proc ne?
> Rekuperaci nemyslím ve spojení se zimou, ale obecně. Má to něco společného s těmi zelenými autíčky na display co máš na fotkách?
Ano, kazde zelene auticko je 50Wh (tvrdi Toyota :), ktere se vratily do baterek misto aby se v klasickych brzdach premenily na teplo a ztratily do okoli. Vic auticek znamena ze se jelo z kopce, nebo stylem brzda-plyn (treba na semaforech). Ty auticka tam proste jsou, nema smysl se za nimi nejak honit :-)
Na prvni strance manualu k autu je napsano "Just drive", tzn. "proste nic nereste a jedte" - to auto opravdu neni potreba pitvat nebo se ho nejak bat :-)
> A prosba na závěr, nemáš v elektronické podobě manuál ke svému autu, případně nevíš o odkazu kde lze manuál k nějakému hybridu obstarat?
Nemam, Toyota ho nejak nepribalila :-) Ale je jeden silenec, ktery sesbiral spoustu informaci a sestavil vlastni manualy k Priusu 1. a 2. generace (3. generaci jeste nema). Je to anglicky, ke stazeni tady: [odkaz] - musis vlevo jit do "Prius Info" a pak "User-Guide I"
Děkuji za odkazy.
Snažím se najít co nejvíc informací o hybridech abych si udělal názor. Prius jsem zatím neměl šanci řídit.
Stále mám pochyby o ekonomické smysluplnosti tohohle druhu pohonu.
Jistě Toyoto může tvrdit Just drive, ona utržila a zákazník musel šáhnout hluboko do kapsy aby měl hybrid.
Třeba ta rekuperace - 5OWh to je vzheldem k potřebě energie k pohonu auta vyloženě směšné. A podle fotografií se těch autíček nenazbírá tolik. To z toho dělá vyloženě pouťovou atrakci.