Ekonomika
Parametry diesel-hybridu založeném na 4 válci OM651😒br />
165 kW, 580 Nm, spotřeba 4,5 l/100 km...
To je slovo do pranice, k mání na jaře 2011.
To je slovo do pranice, k mání na jaře 2011.
K éčku nevím 😐 ale do nového emelka by to sedlo...i kdyby to bylo vzhledem k váze a odporu za 6,5...fantazie pro ekonomicky smýšlející, co chtějí jezdit v ML 😄
Bude to slušný kickdown !!!!!!
Samozřejmě že v novém ML to bude !!!!! (Měl jsem tu možnost vidět kontrakty na nový motor OM651).
Z některých věcí jsem nebyl moudrý, ale viděl jsem tam jasně třídu S, ML, GLK, potom GLC (kompaktní GLK nebo třída GL - GL classe?)
Nenechali mne do toho dlouho koukat a kopii jsem nevyžebral... (-😒br />
Zarazila mne jedna věc, když jsem si ověřoval to GLC. Myslel jsem, že by to mohla být verze GLK pro UK (místo GL kompakt, GL compatct).... Tak to tedy určitě ne. V UK se nabízí jen GL !!! GLK se tam vůbec nenabízí, což mne zmátlo ještě více.
Jisté je jen, že to přijde s novým ML a paralelně asi s S-kem a GLK, aby se zvýšila sériovost a snížily náklady.
Taxikáři řvou nadšním - po pár letech si koupí ojeté S-ko s 2,2 L motorem, baterky nebaterky... Češi se naučí baterky vyhodit a bude tu příma S-ko se 4válcem a 150 kW je docela dobrá hodnota i pro S-ko.... 😉
Samozřejmě že v novém ML to bude !!!!! (Měl jsem tu možnost vidět kontrakty na nový motor OM651).
Z některých věcí jsem nebyl moudrý, ale viděl jsem tam jasně třídu S, ML, GLK, potom GLC (kompaktní GLK nebo třída GL - GL classe?)
Nenechali mne do toho dlouho koukat a kopii jsem nevyžebral... (-😒br />
Zarazila mne jedna věc, když jsem si ověřoval to GLC. Myslel jsem, že by to mohla být verze GLK pro UK (místo GL kompakt, GL compatct).... Tak to tedy určitě ne. V UK se nabízí jen GL !!! GLK se tam vůbec nenabízí, což mne zmátlo ještě více.
Jisté je jen, že to přijde s novým ML a paralelně asi s S-kem a GLK, aby se zvýšila sériovost a snížily náklady.
Taxikáři řvou nadšním - po pár letech si koupí ojeté S-ko s 2,2 L motorem, baterky nebaterky... Češi se naučí baterky vyhodit a bude tu příma S-ko se 4válcem a 150 kW je docela dobrá hodnota i pro S-ko.... 😉
No tak to jsou dobré zprávy 😉...ještě vědět, kdy nové ML dorazí a jestli bude od začátku s touto motorizací...netušíš?
Nové MLko přijde příští rok, už se tady o tom psalo - a rovnou i CDI300 diesel-hybridem. Ovšem jestli bude ČR mezi prvními zeměmi, kde to bude k mání, netuším... Obvykle to tak nebývá.
Mimochodem, Mercedes používá zajímavé metody testování v utajení - prostě kopíš auto s inovací a nevíš o tom. Oni ovšem vše sledují na dálku a díky elektronickému garančnímu systému se dozví, zda je něco v nepořádku.... To ovšem v tomto případě asi nepůjde, hybrid asi neutajíš....
Mimochodem, Mercedes používá zajímavé metody testování v utajení - prostě kopíš auto s inovací a nevíš o tom. Oni ovšem vše sledují na dálku a díky elektronickému garančnímu systému se dozví, zda je něco v nepořádku.... To ovšem v tomto případě asi nepůjde, hybrid asi neutajíš....
A nevíš, jestli se to nové 350 CDI bude dávat i do 4 MATICu, nebo tam zůstane to s těmi starými hodnotami?
Pokud přijde do ML, ak bez 4maticu by to asi nešlo
Souhlas. U Mercedesu to vše bude součástí systému pohonu všech kol a 7 stupňové automatické převodovky, elektromotor je toho součástí. Takže diesel-hybrid bude pouze se 4Maticem. U Mercedesu už si o tom prodejci povídají a já už se nemůžu dočkat testu, nejraději v GLK.
Zajímavé je, že model GLK by v UK zřejmě kanibalizoval GL, tak ho tam radši ani nenabízejí. Angličani asi mají na GL, tak proč jim nabízet levnější GLK.... >😁
Zajímavé je, že model GLK by v UK zřejmě kanibalizoval GL, tak ho tam radši ani nenabízejí. Angličani asi mají na GL, tak proč jim nabízet levnější GLK.... >😁
Mně šlo spíš o E 350 CDI 4MATIC.
Ale no jistě, 350CDI je vždy s 4x4. To jen 250CDI a někdy 220CDI je k mání jen na zadek.
to je mi jasné, ale pravděpodobně si nerozumíme... Teď má E 350 CDI 4MATIC stále 170 kW, přičemž E 350 CDI už má 195 kW... A mě by zajímalo, jestli v dohledné době bude mít i E 350 CDI 4MATIC těch 195 kW 😉
To je otázka na lidi v Mercedesu - tuhle jsem koukal jak puk - byla tam verze E 300CDI Blueficiency 170 kW a vedle stálo Éčko 350CDI 165 kW. To zjistíš jen u dealera, myslím.
Podle mě 165 kW mělo E 320 CDI v minulé generaci po faceliftu. V nové generaci mělo až donedávna E 350 CDI 170 kW a teďka nově má 195 kW a ten původní 170 kWattový motor má teď označení E 300 CDI.
Dává to smysl ale na salóně jsem viděl E350CDI se 165 kW...
================
A těch 300CDI příští rok převezme diesel-hybrid, bude to výkonový mezistupeň😒br /> 88 kW - E180CDI - 4válec (Rak, Bel)
100 kW - E200CDI - 4válec
120/125 kW - E220CDI (monoturbo-biturb👋solenoid-piezo) - 120 kW Rak, Bel - 4válec
150 kW - E250CDI - 4válec - biturbo
165 kW - E300CDI diesel-hybrid - 4válec biturbo
=================
170 kW - E300CDI diesel - 6válec
195 kW - E350CDI diesel - 6válec
================
A těch 300CDI příští rok převezme diesel-hybrid, bude to výkonový mezistupeň😒br /> 88 kW - E180CDI - 4válec (Rak, Bel)
100 kW - E200CDI - 4válec
120/125 kW - E220CDI (monoturbo-biturb👋solenoid-piezo) - 120 kW Rak, Bel - 4válec
150 kW - E250CDI - 4válec - biturbo
165 kW - E300CDI diesel-hybrid - 4válec biturbo
=================
170 kW - E300CDI diesel - 6válec
195 kW - E350CDI diesel - 6válec
Jinak s tou praxí souhlasim, největší problém je v tom, že bývalá 320cdi sice zatahuje brutáně, ale po 3600 otáčkách už nemá sílu a je to zbytečný dál točit. Jinak ty motory dost shazuje 7G tronik, kterej už je přeci jen dost pomalej zvlášť při řazení nahoru a kickdownu....zase je ale dosti komfortní na což mercedes hraje.
Jinak 350cdi bude mít dvouturbovou variantu, má to nahradit 420/450cdi, výkon se odhaduje kolem 250kw. Takže jedinej V8 turbodiesel z německý trojce bude mít VW.
Motor 220CDI (stejně jako 250 CDI) je v novém Ečku už od začátku jako biturbo... 😉
CDI220 ... 1800 bar, solenoidové vstřikovače, monoturbo ... 120 kW (Belgie a Rakousko)
CDI220 ... 1800 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 125 kW
CDI250 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 125 kW
CDI300 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 165 kW jako diesel-hybrid, již brzy
Vše na bázi 4válce OM651.
Na bázi stejného motoru ještě 3 výkonové verze 70 kW, 90 kW a 120 kW pro Sprinter, Vito a Vaneo
edit - jak píše Dinar, máš tam jen stejný výkon u 220 CDI i 250 CDI
CDI220 ... 1800 bar, solenoidové vstřikovače, monoturbo ... 120 kW (Belgie a Rakousko)
CDI220 ... 1800 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 125 kW
CDI250 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 150 kW
CDI300 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 165 kW jako diesel-hybrid, již brzy
Vše na bázi 4válce OM651.
Na bázi stejného motoru ještě 3 výkonové verze 70 kW, 90 kW a 120 kW pro Sprinter, Vito a Vaneo
220cdi je jedno turbo a 250 dvouturbo.
jedinej rozdíl od 220cdi ve face w211 je to, že ten motor je uplně novej, i když má stejný parametry.
Podíval bych se na info, kde se uvádí, že má nové Ečko (minimálně pro německý a český trh) s 220CDI/170 PS jednoturbo, ale jaksi není kam, protože má biturbo, resp. twinturbo, stejně jako 250 CDI. Ale můžeš mi sem ty údajné prospekty k aktuálnímu E 220 CDI "vypsat", nebo dát odkaz...
edit - třeba zrovna v aktuálním čísle AutoTipu je srovnávačka A6 2,0 TDI, 520 d a E 220 CDI u kterého je v technické specifikaci poznámka "biturbo"... 😉