Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz E: Silnější šestiválcové motory za stejné peníze

Mercedes-Benz zvýšil výkon u šestiválcových dieselových motorů pro třídu E. Navzdory této změně zůstávají ceny jednotlivých verzí nezměněny.
Zpět na článek
Avatar - iudex
25. 8. 2010 11:43
Jedno alebo dve turbá?
Pozoruhodná na novom motore 350 CDI je hodnota a priebeh krútiaceho momentu: 620 Nm z trojlitra (!), a to naviac v rozmedzí 1600 až 2400 rpm, to je jednoducho dychberúce. Je pritom pozoruhodné, že táto hodnota prekonáva dvojturbové 35/40d od BMW, ktoré doteraz kraľovalo. Možno mráčik pochybností je nad turbodierou, keď takto silno fúkajúce jediné turbo sa bude musieť poriadne nadýchnuť k takému záberu. Chcelo by to preto porovnanie s 535d.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - positivemind
25. 8. 2010 12:03
Re: Jedno alebo dve turbá?
MB nějakým způsobem tenhle motor uměl, vzpomínám si na nějaký test, kde snad 220cdi hýřilo obrovským kroutícím momentem - dělal ho Honza Koubek
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 12:10
Re: Jedno alebo dve turbá?
Jenže to je zrovna biturbo. ;-)
Avatar - MarTin1
25. 8. 2010 12:22
Re: Jedno alebo dve turbá?
220cdi biturbo neni, 250cdi má biturbo, jinak se jedná o stejnej motor akorát je tam o turbo míň.

Jinak s tou praxí souhlasim, největší problém je v tom, že bývalá 320cdi sice zatahuje brutáně, ale po 3600 otáčkách už nemá sílu a je to zbytečný dál točit. Jinak ty motory dost shazuje 7G tronik, kterej už je přeci jen dost pomalej zvlášť při řazení nahoru a kickdownu....zase je ale dosti komfortní na což mercedes hraje.

Jinak 350cdi bude mít dvouturbovou variantu, má to nahradit 420/450cdi, výkon se odhaduje kolem 250kw. Takže jedinej V8 turbodiesel z německý trojce bude mít VW.
Avatar - white label
25. 8. 2010 13:01
Re: Jedno alebo dve turbá?
To je právě velmi rozšířený omyl, který svého času (z neznalosti) podporovali dokonce i samotní prodejci MB a sem tam i nějací ti "odborní" redaktoři...
Motor 220CDI (stejně jako 250 CDI) je v novém Ečku už od začátku jako biturbo... ;-)
Avatar - iudex
25. 8. 2010 13:26
Re: Jedno alebo dve turbá?
Tak sa priznávam, že ja som jeden z "oklamaných". 8-s Doteraz som žil v presvedčení, že 200CDI a 220CDI sú len inak naladené jednoturbá a 250CDI je biturbo...
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2010 15:10
Re: Jedno alebo dve turbá?
CDI200 ... 1800 bar, solenoidové vstřikovače, monoturbo ... 100 kW
CDI220 ... 1800 bar, solenoidové vstřikovače, monoturbo ... 120 kW (Belgie a Rakousko)
CDI220 ... 1800 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 125 kW
CDI250 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 125 kW
CDI300 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 165 kW jako diesel-hybrid, již brzy
Vše na bázi 4válce OM651.
Na bázi stejného motoru ještě 3 výkonové verze 70 kW, 90 kW a 120 kW pro Sprinter, Vito a Vaneo
Avatar - white label
25. 8. 2010 22:20
Re: Jedno alebo dve turbá?
Ano a současné 220 CDI (125kW/3000–4200 ot./min.) v novém Ečku, je biturbo, podobně jako 250 CDI...

edit - jak píše Dinar, máš tam jen stejný výkon u 220 CDI i 250 CDI
Avatar - Dinar
26. 8. 2010 07:49
Re: Jedno alebo dve turbá?
CDI250 má 150kW, jinak je to o.k.
Avatar - WinDiesel
26. 8. 2010 08:49
Re: Jedno alebo dve turbá?
Safra, opravím.... :-)
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2010 15:09
Re: Jedno alebo dve turbá?
CDI200 ... 1800 bar, solenoidové vstřikovače, monoturbo ... 100 kW
CDI220 ... 1800 bar, solenoidové vstřikovače, monoturbo ... 120 kW (Belgie a Rakousko)
CDI220 ... 1800 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 125 kW
CDI250 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 150 kW
CDI300 ... 2000 bar, piezo vstřikovače, biturbo, 165 kW jako diesel-hybrid, již brzy
Vše na bázi 4válce OM651.
Na bázi stejného motoru ještě 3 výkonové verze 70 kW, 90 kW a 120 kW pro Sprinter, Vito a Vaneo
26. 8. 2010 01:30
Re: Jedno alebo dve turbá?
omyl. koukni se do všech prospektů.

220cdi je jedno turbo a 250 dvouturbo.

jedinej rozdíl od 220cdi ve face w211 je to, že ten motor je uplně novej, i když má stejný parametry.
Avatar - white label
26. 8. 2010 02:49
Re: Jedno alebo dve turbá?
Víš kolik českých prodejců MB mi tohleto zaručeně tvrdilo ještě tak před rokem a jak se potom červenali...
Podíval bych se na info, kde se uvádí, že má nové Ečko (minimálně pro německý a český trh) s 220CDI/170 PS jednoturbo, ale jaksi není kam, protože má biturbo, resp. twinturbo, stejně jako 250 CDI. Ale můžeš mi sem ty údajné prospekty k aktuálnímu E 220 CDI "vypsat", nebo dát odkaz...

edit - třeba zrovna v aktuálním čísle AutoTipu je srovnávačka A6 2,0 TDI, 520 d a E 220 CDI u kterého je v technické specifikaci poznámka "biturbo"... ;-)
Avatar - positivemind
25. 8. 2010 16:49
Re: Jedno alebo dve turbá?
Jak jsem psal "snad", myslel jsem tím "snad" :-) nevím přesně, jaký motor to byl
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 12:09
Re: Jedno alebo dve turbá?
On ten motor už je nějakou dobu v erku, pohledej nějaký test, třeba tam na konto turboefektu něco bude. Jinak, je to pěkné, on vždycky dýzl MB papírově odpovídal hodnotám BMW nebo Audi třílitrů, v praxi jel ale o něco hůř. Každopádně je tenhle motor pro éčko přínos. ;-)
Avatar - iudex
25. 8. 2010 12:55
Re: Jedno alebo dve turbá?
Máš pravdu, nezaregistroval som jeho uvedenie do R-ka. V teste AMS ho celkom chvália, hoci nie za spotrebu. A turbodieru spomínajú: Nach einem kurzen Anfahrschwächeln packt der V6 in der Mercedes R-Klasse seine Drehmomentmassen aus, walzt damit große Berge nieder...[odkaz]
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 13:52
Re: Jedno alebo dve turbá?
Je to logické, vždycky je něco za něco, ale včera jsme tu zrovna s jedním kolegou rozebírali 30d vs. 35d resp. 40d od bmw a já říkám, že kvůli lepšímu zvuku, nová 30d ho má měkčí a míň ubručený, bych preferoval 30d s čipem před 35d. Jede to stejně, zní to líp, ale díra je tam taky. Otázka jestli např. v X5ce nebo MB-R je to tak podstatné, to jsou rodinné cesťáky, prostě počkáš až se motor nadechne. ;-)
25. 8. 2010 16:40
Re: Jedno alebo dve turbá?
Je to jednoturbový motor. Je to trend, kterým se budou všechny TDI do budoucna ubírat. Už jsem to tu psal, jde o poměrně unikátní turbodmychadlo, které nemá kluzné ložiska ale kuličkové. Tím se eliminuje "turbodíra". Myslím, že MB je jediný výrobce, který takovou techniku aplikoval do osobních vozů.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2010 14:29
6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Parametry diesel-hybridu založeném na 4 válci OM651:
165 kW, 580 Nm, spotřeba 4,5 l/100 km...
To je slovo do pranice, k mání na jaře 2011.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 14:37
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Sušny. :-) ;-)
25. 8. 2010 19:39
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
K éčku nevím :-| ale do nového emelka by to sedlo...i kdyby to bylo vzhledem k váze a odporu za 6,5...fantazie pro ekonomicky smýšlející, co chtějí jezdit v ML :-)
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2010 19:49
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Bude to slušný kickdown !!!!!!
Samozřejmě že v novém ML to bude !!!!! (Měl jsem tu možnost vidět kontrakty na nový motor OM651).
Z některých věcí jsem nebyl moudrý, ale viděl jsem tam jasně třídu S, ML, GLK, potom GLC (kompaktní GLK nebo třída GL - GL classe?)
Nenechali mne do toho dlouho koukat a kopii jsem nevyžebral... (-:

Zarazila mne jedna věc, když jsem si ověřoval to GLC. Myslel jsem, že by to mohla být verze GLK pro UK (místo GL kompakt, GL compatct).... Tak to tedy určitě ne. V UK se nabízí jen GL !!! GLK se tam vůbec nenabízí, což mne zmátlo ještě více.
Jisté je jen, že to přijde s novým ML a paralelně asi s S-kem a GLK, aby se zvýšila sériovost a snížily náklady.

Taxikáři řvou nadšním - po pár letech si koupí ojeté S-ko s 2,2 L motorem, baterky nebaterky... Češi se naučí baterky vyhodit a bude tu příma S-ko se 4válcem a 150 kW je docela dobrá hodnota i pro S-ko.... ;-)
25. 8. 2010 22:05
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
No tak to jsou dobré zprávy ;-)...ještě vědět, kdy nové ML dorazí a jestli bude od začátku s touto motorizací...netušíš?
Avatar - WinDiesel
26. 8. 2010 08:56
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Nové MLko přijde příští rok, už se tady o tom psalo - a rovnou i CDI300 diesel-hybridem. Ovšem jestli bude ČR mezi prvními zeměmi, kde to bude k mání, netuším... Obvykle to tak nebývá.
Mimochodem, Mercedes používá zajímavé metody testování v utajení - prostě kopíš auto s inovací a nevíš o tom. Oni ovšem vše sledují na dálku a díky elektronickému garančnímu systému se dozví, zda je něco v nepořádku.... To ovšem v tomto případě asi nepůjde, hybrid asi neutajíš....
Avatar - EricCartman
25. 8. 2010 23:46
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
A nevíš, jestli se to nové 350 CDI bude dávat i do 4 MATICu, nebo tam zůstane to s těmi starými hodnotami?
26. 8. 2010 03:12
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Pokud přijde do ML, ak bez 4maticu by to asi nešlo
Avatar - WinDiesel
26. 8. 2010 09:01
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Souhlas. U Mercedesu to vše bude součástí systému pohonu všech kol a 7 stupňové automatické převodovky, elektromotor je toho součástí. Takže diesel-hybrid bude pouze se 4Maticem. U Mercedesu už si o tom prodejci povídají a já už se nemůžu dočkat testu, nejraději v GLK.
Zajímavé je, že model GLK by v UK zřejmě kanibalizoval GL, tak ho tam radši ani nenabízejí. Angličani asi mají na GL, tak proč jim nabízet levnější GLK.... >:D
Avatar - EricCartman
26. 8. 2010 15:06
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Mně šlo spíš o E 350 CDI 4MATIC.
Avatar - WinDiesel
26. 8. 2010 17:31
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Ale no jistě, 350CDI je vždy s 4x4. To jen 250CDI a někdy 220CDI je k mání jen na zadek.
Avatar - EricCartman
26. 8. 2010 21:47
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
to je mi jasné, ale pravděpodobně si nerozumíme... Teď má E 350 CDI 4MATIC stále 170 kW, přičemž E 350 CDI už má 195 kW... A mě by zajímalo, jestli v dohledné době bude mít i E 350 CDI 4MATIC těch 195 kW ;-)
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2010 07:39
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
To je otázka na lidi v Mercedesu - tuhle jsem koukal jak puk - byla tam verze E 300CDI Blueficiency 170 kW a vedle stálo Éčko 350CDI 165 kW. To zjistíš jen u dealera, myslím.
Avatar - EricCartman
27. 8. 2010 14:15
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Podle mě 165 kW mělo E 320 CDI v minulé generaci po faceliftu. V nové generaci mělo až donedávna E 350 CDI 170 kW a teďka nově má 195 kW a ten původní 170 kWattový motor má teď označení E 300 CDI.
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2010 14:59
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Dává to smysl ale na salóně jsem viděl E350CDI se 165 kW...
================
A těch 300CDI příští rok převezme diesel-hybrid, bude to výkonový mezistupeň:
88 kW - E180CDI - 4válec (Rak, Bel)
100 kW - E200CDI - 4válec
120/125 kW - E220CDI (monoturbo-biturbo/solenoid-piezo) - 120 kW Rak, Bel - 4válec
150 kW - E250CDI - 4válec - biturbo
165 kW - E300CDI diesel-hybrid - 4válec biturbo
=================
170 kW - E300CDI diesel - 6válec
195 kW - E350CDI diesel - 6válec