Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E: Silnější šestiválcové motory za stejné peníze

Diskuze (33)
Mercedes-Benz zvýšil výkon u šestiválcových dieselových motorů pro třídu E. Navzdory této změně zůstávají ceny jednotlivých verzí nezměněny.

Motor E 300 CDI BlueEfficiency posílil ze 150 na 170 kW. Současně s tím vzrostlo maximum točivého momentu z 500 Nm mezi 1400 až 2400 min-1 na 540 Nm mezi 1600 a 2400 min-1.

Pokud se vám tyto hodnoty zdají povědomé, nejedná se o náhodu. Nový E 300 CDI BlueEfficiency má totiž stejné parametry jako dosud nabízený E 350 CDI BlueEfficiency, a to včetně zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Kombinovaná spotřeba má číselnou hodnotu také 6,8 (l/100 km), zde se však žádná změna nekoná.

Díky zachování ceny odpovídající obchodnímu označení tak nyní zákazníci při volbě takto výkonného turbodieselu pro třídu E ušetří 70 tisíc korun.

Samotná E 350 CDI BlueEfficiency ale souběžně s tím také posílila. Místo dosavadních 170 nabízí už 195 kW a především 620 Nm mezi 1600 a 2400 min-1. Hodnotou nejvyššího točivého momentu nový E 350 CDI BlueEfficiency dokonce překonává třílitrové biturbodiesely od BMW a Jaguaru. Kromě vyššího výkonu se může novinka pochlubit i lepší spotřebou – konkrétně 6,0 l/100 km.

I zde zůstává cena stejná, zákazník tak zdarma získá navíc 15 kW a 80 Nm při nižší kombinované spotřebě.

Změn nedoznala varianta s pohonem všech kol E 350 CDI BlueEfficiency 4Matic, ta zůstává na 170 kW a 540 Nm jako tomu bylo při její uvedení na trh loni v září. To samé platí pro motoru E 350 BlueTec upravený pro normu Euro 6, který také zachovává dosavadní parametry, tedy 155 kW a 540 Nm.

Mercedes-Benz třídy E - ceny šestiválcových dieselových motorů
MotorE 300 CDI
BlueEfficiency
E 350 CDI
BlueEfficiency
E 350 CDI
BlueEfficiency 4Matic
E 350 BlueTEC
Převodovka7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]2987298729872987
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]170/3800195/3800170/3800155/3400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1600-2400620/1600-2400540/1600-2400540/1600-2400
Max. rychlost [km/h]6,86,27,17,8
Zrychlení 0-100 km/h [s]250250241239
Komb. spotřeba [l/100 km]6,86,07,36,7
Cena [Kč]1.212.000,-1.278.000,-1.338.000,-1.318.000,-

Diskuze (33)
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2010 14:59
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Dává to smysl ale na salóně jsem viděl E350CDI se 165 kW...
================
A těch 300CDI příští rok převezme diesel-hybrid, bude to výkonový mezistupeň:
88 kW - E180CDI - 4válec (Rak, Bel)
100 kW - E200CDI - 4válec
120/125 kW - E220CDI (monoturbo-biturbo/solenoid-piezo) - 120 kW Rak, Bel - 4válec
150 kW - E250CDI - 4válec - biturbo
165 kW - E300CDI diesel-hybrid - 4válec biturbo
=================
170 kW - E300CDI diesel - 6válec
195 kW - E350CDI diesel - 6válec
Avatar - EricCartman
27. 8. 2010 14:15
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Podle mě 165 kW mělo E 320 CDI v minulé generaci po faceliftu. V nové generaci mělo až donedávna E 350 CDI 170 kW a teďka nově má 195 kW a ten původní 170 kWattový motor má teď označení E 300 CDI.
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2010 07:39
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
To je otázka na lidi v Mercedesu - tuhle jsem koukal jak puk - byla tam verze E 300CDI Blueficiency 170 kW a vedle stálo Éčko 350CDI 165 kW. To zjistíš jen u dealera, myslím.
Avatar - EricCartman
26. 8. 2010 21:47
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
to je mi jasné, ale pravděpodobně si nerozumíme... Teď má E 350 CDI 4MATIC stále 170 kW, přičemž E 350 CDI už má 195 kW... A mě by zajímalo, jestli v dohledné době bude mít i E 350 CDI 4MATIC těch 195 kW ;-)
Avatar - WinDiesel
26. 8. 2010 17:31
Re: 6válec 350 CDI nebo diesel-hybrid 4válec 300 CDI?
Ale no jistě, 350CDI je vždy s 4x4. To jen 250CDI a někdy 220CDI je k mání jen na zadek.