Nižší výkon motoru o tomto objemu je dán rozdílem konstrukce motoru použitého u "ruské" varianty a v USA. Na americkém trhu je tento motor prodáván ve verzi s přímým vstřikováním GDI, Rusko a potažmo Evropa bude mít v nabídce verzi se vstřikováním nepřímým :-( .
Informace o výrobě v Nošovicích je velmi zajímavá. Tamní montážní linka je, pokud je mi známo, schopná výroby 4 modelů, a to bude naplněno přístí rok (i30, i30cw, Venga a její HYUNDAI dvojče). Velmi by mne zajímalo odkud tuto informaci autor čerpal.
Vzhledem k tomu, že Venga a ix25 jsou konstrukčně identické vozy, se z pohledu výroby ve skutečnosti jedná o model jeden. Je to stejné, jako v Kolíně - 3 auta, ale pro linku model jeden. Kapišto?
Kapišto, v rovině teorie. Definování ix25 jako samostatného modelu z pohledu výroby je ale definice přímo HMMC, nikoli moje. Na ověření informace o výrobě i40 v HMMC již pracuji z vlastních zdrojů přímo tam.
I proto jsem chtěl znát zdroj této informace.
A ještě jedna poznámka. Podle této logiky by se Sportage a ix35 měly brát jako jeden model. Proč tomu tak v Žilině není a oficiálně Žilina produkuje 5 různých modelů (3 verze Cee'du, Sportage a ix35).
Nie je linka ako linka, je to hodne zjednodušený pohľad. Karosérie sa samozrejme zvárajú každá zvlášť, montáž môže bežať na jednej linke, ak je možné túto linku dostatočne technicky vybaviť a zásobiť montovanými dielmi, alebo sa jednotlivé modely stretávajú na menších linkách, kde sa montujú podobné alebo identické diely. Tak sa môže stať, že z dvoch zvarovní vyjdú dve rôzne karosérie rôznych modelov, stretnú sa na jednej linke pri montáži povedzme pohonu a káblových zväzkov, ale iné celky sa montujú zase osve, alebo v kombinácii s ďalším modelom. Výrobný čas a logistika sú drahé záležitosti, preto to mávajú výrobcovia sakramentsky prešpekulované. ;-)
Odpovím si sám ;-) . Dle informací přímo z HMMC je tato informace naprostá blbost :-) . Veškeré i40 by měly pocházet přímo z Ulsanu.
A název ix25 by neměl být správným označením dvojčete Vengy. Ale uvidíme v Paříži jak to nakonec bude.
svede tahle sonáta s mazdou 6, potažmo veškerou ostatní asijskou produkcí, světla v lístečkovém designu, křivky obloučky, uvnitř x-tá variace úchvatného asijského mustru přístrojovky s oblouky od středového tunelu "rozkvétajícími" do stran, nebo tam jen dali omylem fotku vnitřku z legacy? Do Ruska dobrý, v Evropě s šestiválcem za pětsetpade tohle auto prodeje staré sonáty dá taky. ;-)
Když k tomu designovému boji přidaj i cenový boj, tak ve střední nebo východní Evropě se pár kůpců na úkor Laguny najde. Špička v podobě Mondea nebo Passatu může být zatím v klidu.
Na jaře tohoto roku jsem přešel z předposlední řady Mondea na Sonátu NF 2010 a to z mnoha důvodů, které jsem popsal v sekci moje auto. Dosud mého rozhodnutí nelituji :-)
Dle různých spyphotos, které se objevují tu a tam na internetu, bude zejména přední část nové Sonaty, v Evropě nově prodávané pod označením i40, dost odlišná od americké a korejské verze, viz. [odkaz] Přední část bude navazovat na styl, který začal ix35, tedy zejména horní a spodní části masky do šestiúhelníku. I světlomety budou odlišné. Na obrázku je vidět poměrně dobře detail s LED proužkem, tak jak ho známe např. z Audi. Samozřejmě se neočekává, že ohrozí rovnoupremiovou třídu, ale určitě sebere zákazníky ne zrovna povedné Mazdě 6 a Toyotě Avensis.
A rozhodně jí pomůže verze kombi. A ta přijde do prodeje jako první, zhruba půl roku před sedanem. I interiér má být jiný, minimálně co se použitých materiálů týče, podvozek bude tvrdší než u stávající Sonaty YF. Tedy jiné auto na stejném základu.