Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata na ruském trhu: Nová generace se přiblížila Evropě

27. 8. 2010
48
29
Zobrazit náhledy (48)
Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai
Hyundai Sonata nové, šesté generace už stojí za branami Evropy. Včera se představila na moskevském autosalonu verze určená pro ruský trh.

První fotografie ruské verze Hyundai Sonata YF neukazují žádné designové odlišnosti proti verzi americké, která se představila už loni na autosalonu v Los Angeles. Zákazníci v Rusku se ale dočkají některých zajímavých položek už v základní výbavě – například ESP a ve vyšší specifikaci i vyhřívání zadních sedadel (to má v Evropě už crossover ix35) nebo adaptivních tlumičů.

Největší odlišností je tak paleta nabízených motorů. Tu tvoří dvojice atmosférických zážehových čtyřválců. Slabší o objemu 2,0 litru dává 110 kW a 198 Nm. Silnější variantou je 2,4 Theta II s výkonem 131 kW a nejvyšším točivým momentem 228 Nm. V USA má tento motor výkon 148 kW, jeho snížení pro ruský trh bude zřejmě vynuceno nižší kvalitou běžně dostupného benzinu.

Na výběr je u obou motorizací šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. Primární zaměření modelu na americký trh prozrazuje ovládání parkovací brzdy přídavným pedálem.

Sonata se momentálně vyrábí v Jižní Koreji a v severoamerické Alabamě. Příští rok se přidá také produkce v Číně. Pro kalendářní rok 2011, kdy bude nová Sonata (pod názvem i40) dostupná i na evropských trzích, Hyundai počítá s celkovou roční produkcí 450 tisíc kusů.

Kromě uvedených motorů určených pro Rusko se Sonata momentálně vyrábí také s agregáty 2,0 Theta (121 kW), přímovstřikovým 2,4 Theta GDi (150 kW) a chystá se i 2,0 Theta Turbo (204 kW), který nahradí atmosférické šestiválce minulé generace.

Američané se mohou těšit také na verzi 2,4 CVVT Hybrid Blue Drive (celkový výkon 151 kW), v Evropě se zase dočkáme palety turbodieselů CRDI.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Stephen
Odlišný design i40
| 31. 8. 2010
A rozhodně jí pomůže verze kombi. A ta přijde do prodeje jako první, zhruba půl roku před sedanem. I interiér má být jiný, minimálně co se použitých materiálů týče, podvozek bude tvrdší než u stávající Sonaty YF. Tedy jiné auto na stejném základu.
Odlišný design i40
| 30. 8. 2010
Dle různých spyphotos, které se objevují tu a tam na internetu, bude zejména přední část nové Sonaty, v Evropě nově prodávané pod označením i40, dost odlišná od americké a korejské verze, viz. [odkaz] Přední část bude navazovat na styl, který začal ix35, tedy zejména horní a spodní části masky do šestiúhelníku. I světlomety budou odlišné. Na obrázku je vidět poměrně dobře detail s LED proužkem, tak jak ho známe např. z Audi. Samozřejmě se neočekává, že ohrozí rovnoupremiovou třídu, ale určitě sebere zákazníky ne zrovna povedné Mazdě 6 a Toyotě Avensis.
Nošovice
| 30. 8. 2010
Sice nevím jak se bude jmenovat, ale zadek má lepší než venga a přední světla jsou podobná ruskému conceptu RB.
Avatar - Stephen
Nošovice
| 30. 8. 2010
Odpovím si sám ;-) . Dle informací přímo z HMMC je tato informace naprostá blbost :-) . Veškeré i40 by měly pocházet přímo z Ulsanu.
A název ix25 by neměl být správným označením dvojčete Vengy. Ale uvidíme v Paříži jak to nakonec bude.
Velký designový boj
| 27. 8. 2010
Na jaře tohoto roku jsem přešel z předposlední řady Mondea na Sonátu NF 2010 a to z mnoha důvodů, které jsem popsal v sekci moje auto. Dosud mého rozhodnutí nelituji :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku