Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën DS4: První informace a oficiální fotografie

V Paříži uvidíme ne jeden, ale hned dva nové modely Citroënu, mířící do nižší střední třídy. Ano, proti Golfu nasazují Francouzi jak C4, tak i luxusnější DS4.
Zpět na článek
30. 8. 2010 13:49
neregistrovaný "Honzamotors"
30. 8. 2010 14:10
30. 8. 2010 14:12
30. 8. 2010 14:31
30. 8. 2010 14:41
30. 8. 2010 14:33
30. 8. 2010 15:02
30. 8. 2010 15:08
31. 8. 2010 08:41
30. 8. 2010 15:25
30. 8. 2010 16:38
30. 8. 2010 18:00
30. 8. 2010 18:50
30. 8. 2010 19:01
30. 8. 2010 20:57
31. 8. 2010 09:11
30. 8. 2010 21:52
31. 8. 2010 09:11
31. 8. 2010 10:55
31. 8. 2010 08:48
31. 8. 2010 09:09
31. 8. 2010 09:25
31. 8. 2010 09:49
31. 8. 2010 09:56
31. 8. 2010 10:21
31. 8. 2010 10:20
31. 8. 2010 13:00
31. 8. 2010 13:22
31. 8. 2010 13:24
31. 8. 2010 14:02
31. 8. 2010 14:19
31. 8. 2010 14:31
31. 8. 2010 14:40
31. 8. 2010 15:41
30. 8. 2010 18:11
30. 8. 2010 20:11
31. 8. 2010 09:05
30. 8. 2010 22:33
31. 8. 2010 01:44
31. 8. 2010 08:59
30. 8. 2010 23:22
31. 8. 2010 01:19
31. 8. 2010 06:43
31. 8. 2010 09:00
31. 8. 2010 08:49
31. 8. 2010 08:56
31. 8. 2010 09:06
31. 8. 2010 09:12
31. 8. 2010 09:22
31. 8. 2010 09:26
neregistrovaný "Honzamotors"
30. 8. 2010 13:49
Takhle měla vypadat C4!
Takhle pěkně měla vypadat nová C4. DS4 jsem očekával jako třídvéřák. Ty tlamy vepředu se mi ale nelíbí...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2010 18:01
Re: Takhle měla vypadat C4!
:yes:
31. 8. 2010 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 8. 2010 14:10
Opel
Vypadá to jako variace na Opel Astra
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
30. 8. 2010 14:12
kW nebo koně
Auto je to pěkné a výkony motoru HDI jsou v koních jak to u auta se spalovacím motorem má být, je to tradice.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
30. 8. 2010 14:19
Dobře či špatně
Tak nevím. Nová C4 mi přijde opravdu nehezká. Tohle je jiná káva, ale takhle měla vypadat nástupkyně C4
Ale aspoň už asi chápu, proč udělali novou C4 tak hnusnou... aby se jim dobře prodávala DS4.
Takže shrnuto a podtrženo - nová C4 je zcela zbytečný model a nová DS4 se jako nástupce C4 povedla
Přesto si neodpustím pár poznámek:
1) Jak to, že Citrouš opouští myšlenku pevného středu volantu? Krok vedle?
2) Kde máme digitální ukazatele? Opět návrat ke klasickým budíkům?
3) Auto je to podle mě pěkné. Ale opravdu mi to nepřijde jako stylovka. Ten vůz podle mě postrádá osobitost. Zepředu je to Citrón jako každý jiný, z profilu téměř minulá C4, zezadu C3. Pro dnešní Citroen zcela typické linky bez trošky individuality. Prostě žabožroutské Audi I proto mi vůbec v tom označení nesedí to D...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
30. 8. 2010 15:07
Re: Dobře či špatně
1) citroen to skúsil zo zaujímavým volantom ale "mainstreamoví" zákazníci to neprehryzli tak vsadil na istotu

2)digitálne ukazovatele robili moderný dojem možno koncom 80. rokov, dnes pôsobia lacno a umelo
Avatar - robertPLUS
30. 8. 2010 14:31
no nevim..
mam pocit ze v citrone si za stolom schvalili ze ake to bude super ked spravia luxusnu odnoz z kazdeho silneho modelu ako verziu DS, a teraz v praxi nevedia co stym. Na prezentacii v powerpointe sefom to asi vyzeralo ako super napad, ale teraz mam pocit ze citroen ma zbytocne 2 rozne modely v tej istej triede.. ;-\ (C3 a DS3 ale pre mna funguju..)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - T613
30. 8. 2010 14:41
Re: no nevim..
C4 = pro konzervy
DS4 = pro nekonzervativní zákazníky
Avatar - robertPLUS
30. 8. 2010 15:05
Re: no nevim..
no tak to je prave v tom powerpointe :-) v praxi mi tie 2 auta pridu ideovo uplne rovnake... nejak nevnimam ze by DS bolo viac luxusne, viac designove, viac stylove, viac chic.. ;-\
Avatar - pelikoš
30. 8. 2010 14:33
jojo
má to šmrnc,jen ty kliky na zadních dveřích jsou mimo dosah...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Glaukos
30. 8. 2010 15:02
Nevím, nevím
Tak nevím, mě se obyčejná C4 líbí zatím víc, ale počkám si, až uvidím obě auta naživo
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2010 15:08
říkám to velmi nerad....
.... ale v tomto autě vidím velmi silnou konkurenci pro Giuliettu.... Je pěkné, stylové a interiér vypadá taky krásně.... Navíc díky THP se může Alfě směle postavit i motoricky.... Vypadá to prostě na dalšího silného hráče v segmentu "lepších" kompaktů....
Rozbalit vlákno
1
31. 8. 2010 08:57
Re: říkám to velmi nerad....
:yes:
Avatar - gld
30. 8. 2010 15:08
crossover?
Tá ds4 je podozrivo vysoko, všimli sme si?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2010 18:05
Re: crossover?
jj, když jsem uviděl titulní foto, myslel jsem že je to zase nějaká offroad varianta :-)
Avatar - iudex
31. 8. 2010 08:41
Re: SUV
To mi napadlo ako prvé. Najmä tie veľké medzery medzi kolesom a blatníkom evokujú SUV s veľkým zdvihom kolies: [odkaz]
A aj svetlá výška vyzerá na štandardné SUV typu Yeti. 8-s
30. 8. 2010 15:25
hm
prečačkané, presne ako DS3... 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
30. 8. 2010 16:38
zvlastny krok
V rychlosti si nespominam ziadnu znacku ktora by v nizsej strednej triede poskytovala dva modely, ktore by sa tak vyrazne lisili od seba a konkurovali sami sebe (je bezne, ze k sedanu je poskytovane kombi ci hatchback, pricom zakladne rysy su totozne).
Pri DS3/C3 ide jasne o 3 dv. vs. 5 dv. verziu.
Som zvedavy na predaje.
Mimochodom, aky osud caka sedan od C3?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
30. 8. 2010 16:41
Škoda že je to Citroen!
Keby to bol Nemec, alebo Japonec, tak je takmer dokonalé auto nižšej strednej triedy. Ale je dobre, že Citroen sa vzdáva avantgardy za každú cenu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Perun
30. 8. 2010 18:00
Ë=DS
Citroën, zdá se, pečlivě zvažuje každý svůj tah.. Trochu přitahuje opratě svých designérů a brzdí v rozletu své displejové kreativce..

Všechno to začalo u C5, která (a to Citroën veřejně přiznal) znamenala jednoznačný příklon značky směrem k exteriérovému proudu nastolenému v Audi.. tedy jakési pokorné přiznání, že časy samoúčelných řešení postupně jaksi.. končí.

Pak přišel Peugeot s interiérem v 3008 & 5008 a nyní C4 a DS4 (ne-překvapivě pětidveřový, protože kdo by kupoval jen troje dveře, když jich může mít pět?) s interiérem ne nepodobným nejen ztvárněním, ale i kvalitou tomu z Ingolstadtu. Ti kdo se usmívají, nechť se do toho Peugeotu posadí...

Standardní C4 bude dobré, ale přeci jen standardní auto.. tedy jako ostatní. Samozřejmě s nějakými těmi výhodami navíc díky roku narození. DS4 bude jednoznačně podstatně dražší variantou, zato s ohromnými možnostmi individualizace, kterou doposud nabízel snad jen... jeden konkurenční koncern >:-[]

Jinými slovy, konkurencní pro DS4 nebude C4, ale díky svému zaměření a velikosti třeba právě spíš auta na pomezí mezi třídami a segmenty.. DS4 totiž nemá úplně jasně definovanou konkurenci. Nikdo totiž nemá tolik stylu :yes:

Citroën konečně našel svou rovnici: Ë = DS
Rozbalit vlákno
37
30. 8. 2010 18:50
Re: Ë=DS
Jsem na DS4 opravdu zvědav, ale trend která nasadila nová C5 (pokud budu mít čas tak napíšu minitest po 20000km) se přes C3 (mimochodem podobně obrovský skok kupředu jako od staré C5 k nové) dostává k dalším modelům.
Rozhodně mi tam chybí pevný střed volantu, ale rozumím tomu, že pro řadu lidí to byl nepřekousnutelný problém. Jinak je vnitřek udělán se smyslem pro detail. Fantasticky vypadá reminiscence sedadel modelu CX.
Exteriér naopak není tak "jiný" jako u DS3. Rozhodně je ale dobré (minimálně obchodně), že má auto 4 dveře. Skvělé jsou zadní světla, které mi hodně připomínají kombi verzi C5...

Už se těším, až to uvidím na vlastní oči.
Avatar - Perun
30. 8. 2010 19:01
Re: Ë=DS
Dobré postřehy :yes:
Tak sem s tím minitestem ;-)
Avatar - Andromeda
30. 8. 2010 20:57
Re: Ë=DS
Hezky vystřiženo ;-) .Detaily už zmínil kolega,tak se nechme překvapit ;-) .
Avatar - white label
30. 8. 2010 21:52
Re: Ë=DS
Jo, Renault se v int. inspiroval BMW, a Citroen tady celkově Audi..., ale samotný volant je designově! zřejmě víc "mimo", než někdejší s pevným středem..., ale celkově za velký posun... :yes:
Avatar - Perun
31. 8. 2010 09:11
Re: Ë=DS
S volantem máš absolutní pravdu.. Trochu mi (i díky barvě) připomíná starší volanty od Volva ;-)
Avatar - white label
31. 8. 2010 10:55
Re: Ë=DS
Jo, připomíná i některé starší volanty od Volva, volanty prostě umí zrovna Audi úplně jinak...
Avatar - iudex
31. 8. 2010 08:48
Re: Ë=DS
Tiež považujem za marketingovo zvládnuté rozdelenie ponuky v najpredávanajšom segmente na dva prúdy (mainstreamový=budgetový a imidžový=drahší). Má to potenciál osloviť širšie spektrum zákazníkov. Zdá sa Ti C4 príliš obyčajná? Máme ešte DS4! Nemáš na DS4? V podstate to isté Ti dá aj C4!
Z môjho pohľadu osobne jedna výčitka smerom k DS (platí ešte viac pre DS3): javí sa mi to ako taký továrny tuzing, skrátka tých dizajnových serepetičiek na odlíšenie je tam priveľa a niekedy sú samoúčelné. Asi ako jeden z mála tu by som šiel do dizajnovo čistejšej C4.
Avatar - Perun
31. 8. 2010 09:09
Re: Ë=DS
Je to tak. Tímhle směrem se úvahy markétérů zřejmě opravdu ubírají. Jde o to, aby jim ta myšlenka vydržela dost dlouho na to, aby to zákazníci přijali za své.
Avatar - iudex
31. 8. 2010 09:25
Re: Ë=DS
Tak v tomto predpokladám, že by mohli vydržať; predsalen predstavenie paralelných DS línií pri väčšine modelov potrvá istú dobu, za ktorú by to zákazníci mohli stráviť). Akurát neviem, čo s C5 (tu je už asi dosť neskoro na uvedenie DS5 - bude v ďalšej generácii?
Avatar - Perun
31. 8. 2010 09:49
Re: Ë=DS
DS5 přijde příští rok... Představ si Mazdu Cx7 s lepší technikou a jiným logem :-!
Avatar - iudex
31. 8. 2010 09:56
Re: Ë=DS
To sú insider info?
Inak akože DS5 bude mať silnejšie motorizácie ako 191 kW? Nejak sa mi to nechce veriť. :-O
Avatar - Perun
31. 8. 2010 10:21
Re: Ë=DS
Lepší technika není jen více kilowatt >:D
Avatar - PicoBello
31. 8. 2010 10:20
Re: Ë=DS
presne tak, standardna C4 sa zda dizajnovo cistejsia aj mne. kazdopadne, citroenu drzim palce.
31. 8. 2010 13:00
Re: Ë=DS
:yes: Copak to má za podvozek? Nějaká inovace stávajícího C4? ;-)
Avatar - Perun
31. 8. 2010 13:22
Re: Ë=DS
Žel... multilink nabízejí až o třídu výš. Ovšem i torzka se ale dá naladit dobře, jen se nesmí šetřit přespříliš..

Soudě dle toho co vím bude ale přestavba zejména zadní nápravy důkladná. Podobně jako mezi starší a současnou C3.
31. 8. 2010 13:24
Re: Ë=DS
A kdy jí jedeš otestovat? :-)
Avatar - Perun
31. 8. 2010 14:02
Re: Ë=DS
Až to přijde, dostaneš SZ ;-)
Avatar - T613
31. 8. 2010 14:19
Re: Ë=DS
a mi ne, jo? si ssskončil :-!
Avatar - Perun
31. 8. 2010 14:31
Re: Ë=DS
Kdo je to Amin? :-P
Avatar - T613
31. 8. 2010 14:40
Re: Ë=DS
nevim a ani mě to nezajímá >:D
Avatar - white label
31. 8. 2010 15:41
Re: Ë=DS
Amin je přece (logicky) brácha od Pučálkovic Aminy... :-O >:-[]
Avatar - Martin911Turbo
31. 8. 2010 15:46
Re: C4 a DS4 Coupe?
Bude u nové verze C4 a DS4 i verze Coupe, tak jak je u současné C4? Nikde jsem zmínku nenašel, byla by to škoda páč s přítelkyní C4 Coupe máme a designově je to od rodiné 5-ti dveřové verze mnohem lepší, o tuhosti karoserie nemluvě
Avatar - Perun
31. 8. 2010 16:01
Re: C4 a DS4 Coupe?
Jestli se nepletu, tak ne.. U DS4 tedy určitě ne...
O tuhosti karoserie u současné C4 nelze hovořit snad ani v žertu. I VTS se na "sportovní" coupé kroutila jako had.
Měkká karoserie celkově jízdním vlastnostem moc neprospívá a v interiéru je to časem znát také.. Hodně se tak pozná, jak kdo s autem jezdil ;-)
Avatar - white label
31. 8. 2010 17:37
Re: C4 a DS4 Coupe?
Souhlas, současná C4 určitě nic moc tuhá není, ale asi myslel spíš to, že jako "kupé" je na tom s tuhostí (obecně) aspoň o něco lépe, než pětidveřová C4...
Avatar - Martin911Turbo
31. 8. 2010 19:44
Re: C4 a DS4 Coupe?
Tak samozřejmě Citroen má do Porsche daleko >:D ale myslel jsem to jak psal White Label, že obecně je na tom coupé lépe, už jen ty silné a pevné dveře oproti 5-ti dveři + ten design
Avatar - Perun
31. 8. 2010 16:02
Re: C4 a DS4 Coupe?
Takže auto jedině s šíbrem :-)
Avatar - white label
31. 8. 2010 17:40
Re: C4 a DS4 Coupe?
Pro Aminu/Amina určitě jo, ale třeba pro mě šíbr rozhodně ne... :no:
Avatar - iudex
31. 8. 2010 13:27
Re: C4 a DS4 Coupe?
Tak prečo zastávaš názor, že by viac ako 200 koní nezvládla?
Avatar - Perun
31. 8. 2010 14:01
Re: C4 a DS4 Coupe?
Protože už mám na derivátech PSA platformy 2 najeto cca tři sta tisíc kilometrů.
Včetně VTS. Tak podstatný nárůst výkonů by znamenal radikální přepracování zavěšení náprava a hlavně změnu geometrie. Jinými slovy to, co Citroën udělal s DS3 Racing za bratru 750.000 Kč v malosérii 1000 kusů ročně. Kolik by stála DS4 R? Milion? Kdo by to koupil? ;-)
Avatar - T613
31. 8. 2010 14:20
Re: C4 a DS4 Coupe?
pokud bude v bíločerné kombinaci, tak WL ;-)
Avatar - Perun
31. 8. 2010 14:31
Re: C4 a DS4 Coupe?
>:-[] :yes:
Tak už jen jiné logo...
Avatar - T613
31. 8. 2010 14:40
Re: C4 a DS4 Coupe?
on to stejně nerozezná.. mu stačí černá nahoře a bílá dole ;-)
Avatar - white label
31. 8. 2010 15:39
Re: C4 a DS4 Coupe?
Ale třeba výkon v PS musí začínat "aspoň" dvojkou... ;-)
1. 9. 2010 18:05
Re: C4 a DS4 Coupe?
Vtip; Proc troje dvere u citrona kdyz jich muzes mit pet...hmm to mi pripomina hlasku " Vic pruhu vic Addidas" :yes:
Avatar - white label
1. 9. 2010 19:15
Re: C4 a DS4 Coupe?
V principu máš sice pravdu, ale běžná realita taková je, zvlášť u nás, kde se třeba subkompakt jako Fabia ve 3dv. karoserii (anomálně) vůbec nenabízí, proč asi?
Avatar - Martin911Turbo
4. 9. 2010 12:56
Re: C4 a DS4 Coupe?
A nač mně je 5 dveří, já nemám potřebu v autě vozit děcka protože je nemám. Z 95% jízd je jízda v 1 či 2 lidech, proto je pro mně coupe mnohem vhodnější. Holt každý máme jiné priority, taky když potkám C4 Coupe tak jej řídí převážně mladý muž, vyjímečně žena a né fotr od rodiny...
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2010 18:11
Ds4
taky jsem se divil, proč c4 vypadá tak strašně nezajímavě, teď už vím...tohle už je celkem koukatelný :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2010 20:11
rozpor
...na chodbě ve Špáru ve Varech ho maj vystavený už asi měsíc,skutečně je dost vysoké,mám 185 cm a střecha je v úrovni očí,můj názor imičovka ve stylu Civic,C 4,nebo BMW 1.Dokud jich jezdí jen pár,tak dojem,potom se rychle okouká...
Rozbalit vlákno
1
31. 8. 2010 09:05
Re: rozpor
Tam stojí DS3, nikoliv DS4...
Avatar - Ji/Ri
30. 8. 2010 22:33
Hech...
....to je zase snůška keců... :-!
Rozbalit vlákno
2
31. 8. 2010 01:44
Re: Hech...
ani 911 pindů nemá cenu...
Avatar - Ji/Ri
31. 8. 2010 08:59
Re: Hech...
.....ani ten 912 od tebe. :no:
30. 8. 2010 23:21
Pochvala manažmentu!
Tak C4 sa mi páčila veľmi, ale musím uznať že tie detaily dodali DS4-ke neskutočný šmrnc (aspoň v mojich očiach). Citroen si od novej C5 u mňa čoraz viac získava na sympatiách. Na moje počudovanie ma veľmi zaujala aj nová C3 (paradoxne viac ako DS3) a to som predchádzajúcu generáciu považoval za šedú bublinu pre ženy. A v novej C3 som sa za volantom (aj keď len na autosalóne) usmieval jak slniečko na hnoji a dokonca by som si ju vedel predstaviť pred domom (s Visiodrive - úžasná prkotina).

Manažment Citroenu sa prebral a nasadil novú stratégiu, ktorá automobilke dúfam prinesie ovocie, pretože teraz sú Citróny aspoň v mojich očiach autá s perfektným dizajnom, štýlom a dúfam že to tak bude aj s kvalitou (motoricky určite). Ešte za minulej generácie by som nad touto značkou ani nerozmýšlal. Dnes by to bol jeden z naozaj veľkých kandidátov.

A myslím, že je úplne zbytočné porovnávať Citroen s Audi. Ja vidím v oboch prípadoch úplne svojský dizajn. Citroen veľmi vkusne využíva v nových dizajnoch krivky svojho vynoveného loga a vôbec mi nepripadá že by sa snažilo kopírovať Audi (skôr v DS4 by som otváranie zadných dverí porovnal s Alfou Romeo). Ale inak má od novej C5 Citroen svoj vlastný dizajnérsky štýl a ten istý je možné pozorovať aj s C/DS4. Navyše v dnešnej dobe je už ťažké vymyslieť niečo, čo sa nebude na nič iné aspoň minimálne podobať.

Citroen = :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2010 23:22
BMW X6
Nemůžu se zbavit pocitu, že podle prvních fotek je to X6ka od Citroenu v nižnší střední...Moc se mi to nelíbí ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - positivemind
30. 8. 2010 23:38
Průkopník
Jo, tohle se Citroenu povedlo. Kůží potažený interiér v tomhle segmentu? Německy vypadající interiér (a i stejně kvalitní, otázkou je jak moc dobře smontovaný)?

Design prémie, customizace bude taky na hodně slušné úrovni. Myslím si, že Citroen to měl rozjet pod samotnou značkou a snažit se jí pár let vytáhnout na opravdovou špici.

Tím narážíme na ten problém, je to furt Citroen :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
30. 8. 2010 23:56
překoná vaše představy
Konečně začíná Citroën naplňovat svoje motto :-) C5, DS3 i DS4 jsou opravdu krásná auta, jedny z nejhezčích, které kdy v zemi galského kohouta vznikly!!! Po letech útlumu se mi Citroën zase začíná líbit :yes:
Rozbalit vlákno
2
31. 8. 2010 01:20
Re: překoná vaše představy
Spíš po éře Fantomase
Avatar - euro89
31. 8. 2010 18:54
Re: překoná vaše představy
Mě se líbilo ještě XM a Xantia, ale pak až do příchodu nový C5 nic.
31. 8. 2010 01:19
Pěkný auto
Ale pořád je to jen citroen...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - positivemind
31. 8. 2010 01:25
Re: Pěkný auto
Ja ja, mein Führer
31. 8. 2010 01:34
Re: Pěkný auto
Škoda, že krom DS a Fantomase nic nemaj, jinak by ho VW koupil i s Perunem...
Avatar - T613
31. 8. 2010 06:43
Re: Pěkný auto
zase jsi na dietě? >:D
Avatar - Perun
31. 8. 2010 09:00
Re: Pěkný auto
Já bych jim nevwoněl ;-)
Avatar - iudex
31. 8. 2010 08:49
Re: Pěkný auto
Ale inak neuvažujeme vôbec prvoplánovo... ;-)
Avatar - positivemind
31. 8. 2010 08:56
Re: Pěkný auto
To máš jako když fifth gear testoval Superb. Zalepil tomu značky a lidi tipovali BMW, MB a další - i podle vnitřku. Ačkoliv všichni uznali, že je to velice dobré auto (vnitřek se fakt docela poved), pochybuju, že by si ho někdo z nich koupil. Je to totiž jen Škodovka.

To samý máš s tímhle citrákem.
Avatar - iudex
31. 8. 2010 08:56
MOTOROVÁ PRÉMIA?
Je možné, že predstavená ponuka motorov je iba predbežná; avšak poznajúc ponuku motorov PSA sa mi javí, že už nič silnejšie do DS4 nedajú.
A to je pre imidžové auto, mieriace nad bežný mainstream a tajne poškuľujúce po prémii, málo. Vrchol - jedna-šestka s 200 koníkmi je fajn, ale pre zamýšľané trhové umiestnenie a danú konkurenciu je to zúfalo málo. Veď ten istý motor má i sesterská (a typicky mainstreamová) 308čka, Golf končí na 272 koňoch a o prémii sa radšej nezmieňujem. V tejto triede sa nosí ako top motorizácia aspoň dvojliter a cca. 250 koní. To by si mal Citroen rýchlo uvedomiť a zapracovať na tom.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Perun
31. 8. 2010 09:04
Re: MOTOROVÁ PRÉMIA?
Nemyslím si, že by to mělo jít tímhle směrem a jsou k tomu hned tři dobré důvody:

1) Konstrukční řešení podvozku na 250 koní nejspíš nestačí
2) O dalších kilowattech to není, podívej se na čem běžně jezdí třeba BMW 3.. samá dvoulitrová nafta
3) Emise, emise, emise... :-)
Avatar - iudex
31. 8. 2010 09:18
Re: MOTOROVÁ PRÉMIA?
Zrejme máš pravdu. Ale i iné kompakty s vlečenou zadnou nápravou zvládnu viac ako 1,6T - 147 kW. Samozrejme, že najpredávanejší motor bude buď 1,6 TVi alebo 1,6 HDI, ale o tom to nie je. I to BMW radu 3 síce najčastejšie jazdí s 2,0d, ale môže mať i šesťvalcové turbo alebo V8. To je veľký príspevok k image modelu (tá potencionalita výberu: "keby som chcel..."). S emisiami máš samozrejme pravdu, ale z hľadiska image sú sekundárne (i 2,0 TSI v Golfe má teoreticky nízku spotrebu = emisie). Takže zotrvávam na názore, že jednoducho Citroen nič lepšie nemá.
31. 8. 2010 13:20
Re: MOTOROVÁ PRÉMIA?
k Citroenu a k téhle DS obzvlášť se nějaké hraní na "hot-hatch" absolutně nehodí.... To je auto dělané na komfort a styl - nemyslím, že by to bylo tak těžké k pochopení ;-) Nová Delta (která je sice o něco větší, ale ideově je k téhle DS docela blízko) taky končí na 200koních a je to to poslední, co by jí kdo vyčítal... (a že se jí toho vyčítá dost....)
Avatar - iudex
31. 8. 2010 13:32
Re: MOTOROVÁ PRÉMIA?
Ja nespochybňujem, že by autu veľkosti C/DS4 nestačilo, notabene pre Citroen s jeho image komfortného auta (hoci Loeb a WRC by opreávňovali i športovejší image). Z marketingového hľadiska by ale oveľa jednoduchšie "predali" snahu umiestniť DS4 vyššie ako bežnú mainstreamovú produkciu, ak by okrem variability výbav a farebných kombinácií ponúkli ľahšie predajný argument výkonných motorizácií. Ostatne nemusíš chodiť ďaleko pre príklad, na tomto webe sa pravidelne argumentuje v prospech "supermainstreamovosti" VW tak, že ponúka výkonné motory s presahom do prémie (popri 4x4 a DSG).
31. 8. 2010 08:56
DS line
Tak číslu 4 tlieskam. V určitom pohľade je to hodne radikálny model. Najmä vzhľadom na posledné 3-4 generácie modelov. Treba si počkať, ako luxus a prémiové balenie s touto značkou prijmú za svoje zákazníci.

Auto na prvý pohľad vyzerá ako mestský crossover. Netvári sa terénne, ale väčšia svetlá aj celková výška napovedajú, že s obrubníkmi ani výhľadom z auta v hustej premávke problémy nebudú.
Exteriér je tvarovaný dosť odvážne a razantne, výrazné bočné prelisy a čierna maska vpredu dodávajú DS4 agresívnejší vzhľad. Spredu to ani ako veľkú tlamu nevnímam, prefarbiť čierne prvky na farbu karosérie, dojem sa stratí, vstupy vzduchu sú štandardné, a na dnešnú dobu snáď dokonca útle.
Zozadu vyzerá o chlp umiernenejšie, do prelisov po stranách nárazníka by to možno chcelo nejakú mriežku, aspoň opticky, ale inak vyzerá nadmieru dobre, haniť nie je čo.
Jediné, čo ma až tak neberie, je kľučka zadných dverí v stĺpiku. Priznám sa, s výnimkou Alfy, prípadne áut podobného razenia, ak sa vyskytujú, používanie tohto prvku celkom nechápem a ani z pohľadu dizanu, ani zo strany funkčnosti v ňom žiadny prínos nevidím.

V interiéri na prvý pohľad zaujme - všetko. Počnúc trošku extravagantným volantom, cez palubku, výplne dverí až po famózne vyzerajúce sedadlá...
Jasne, najkrajšie sú v tom interiéri tie dlhé štíhle končatiny mladej dámy v žltých šatách... >:D

Dohromady ide o opticky veľmi vydarený celok, hoci Citroen v mnohom poľavil od zaužívanej avantgardy. Namiesto nej však ponúka nový, neopozeraný dizajn, kvalitné materiály, slušnú techniku, a snáď aj kvalitu a spoľahlivosť.

Za mňa :yes: .
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Perun
31. 8. 2010 09:06
Re: DS line
:yes:

Mě ta klika vzadu ani moc nevadí, mám za to, že šlo o vyvolání dojmu tří dveří. Pokud ano,m podařilo se..
31. 8. 2010 09:12
Re: DS line
Otázka znie, k čomu ten dojem u takéhoto modelu? :-)
Avatar - T613
31. 8. 2010 09:22
Re: DS line
hledej za tím pouze snahu odlišit tento model od "lidovější" C4
31. 8. 2010 09:26
Re: DS line
Nehľadám za tým nič - proste to tam je a nepáči sa mi to. Ale je to jediná vec, či mi na dizajne na prvý pohľad nesadla. Inak je to precíz.
Avatar - kari.laz
31. 8. 2010 10:26
dobrý počin Citroenu
Samotná myšlenka je podle mě velice zdařilá. Postavit auta ve dvou variantách. Klasická a od nich "luxusní" odnož. Tedy můžu si vybrat. Jen mi ta jejich řada moc nesedí. Připadá mi jako tuzingový výstřelek, než luxusní odnož.
Doufám, že to do budoucna vypilují a ty auta odliší jinak, než převážně tuzingem, aby jsem měl o čem přemýšlet.
Mám zatím, mimo jiné, třetí Francouzské auto po sobě. Tak doufám, že bude i nadále nějaká nabídka, aby jsem mohl hledat zase ve Francouzsých vodách, ikdyž se přiznám, že simpatizuji s německou produkcí.
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2010 12:14
OT: Modré maserati
Tak nějak sem z toho textu nepochopil, jestli to dieselové letadlo je za ty prachy dobré či ne. Wolffe, kde seš? ;-)
Rozbalit vlákno
0