V Paříži uvidíme ne jeden, ale hned dva nové modely Citroënu, mířící do nižší střední třídy. Ano, proti Golfu nasazují Francouzi jak C4, tak i luxusnější DS4.
Tak nevím. Nová C4 mi přijde opravdu nehezká. Tohle je jiná káva, ale takhle měla vypadat nástupkyně C4
Ale aspoň už asi chápu, proč udělali novou C4 tak hnusnou... aby se jim dobře prodávala DS4.
Takže shrnuto a podtrženo - nová C4 je zcela zbytečný model a nová DS4 se jako nástupce C4 povedla
Přesto si neodpustím pár poznámek:
1) Jak to, že Citrouš opouští myšlenku pevného středu volantu? Krok vedle?
2) Kde máme digitální ukazatele? Opět návrat ke klasickým budíkům?
3) Auto je to podle mě pěkné. Ale opravdu mi to nepřijde jako stylovka. Ten vůz podle mě postrádá osobitost. Zepředu je to Citrón jako každý jiný, z profilu téměř minulá C4, zezadu C3. Pro dnešní Citroen zcela typické linky bez trošky individuality. Prostě žabožroutské Audi I proto mi vůbec v tom označení nesedí to D...
mam pocit ze v citrone si za stolom schvalili ze ake to bude super ked spravia luxusnu odnoz z kazdeho silneho modelu ako verziu DS, a teraz v praxi nevedia co stym. Na prezentacii v powerpointe sefom to asi vyzeralo ako super napad, ale teraz mam pocit ze citroen ma zbytocne 2 rozne modely v tej istej triede.. ;-\ (C3 a DS3 ale pre mna funguju..)
no tak to je prave v tom powerpointe :-) v praxi mi tie 2 auta pridu ideovo uplne rovnake... nejak nevnimam ze by DS bolo viac luxusne, viac designove, viac stylove, viac chic.. ;-\
.... ale v tomto autě vidím velmi silnou konkurenci pro Giuliettu.... Je pěkné, stylové a interiér vypadá taky krásně.... Navíc díky THP se může Alfě směle postavit i motoricky.... Vypadá to prostě na dalšího silného hráče v segmentu "lepších" kompaktů....
To mi napadlo ako prvé. Najmä tie veľké medzery medzi kolesom a blatníkom evokujú SUV s veľkým zdvihom kolies: [odkaz]
A aj svetlá výška vyzerá na štandardné SUV typu Yeti. 8-s
V rychlosti si nespominam ziadnu znacku ktora by v nizsej strednej triede poskytovala dva modely, ktore by sa tak vyrazne lisili od seba a konkurovali sami sebe (je bezne, ze k sedanu je poskytovane kombi ci hatchback, pricom zakladne rysy su totozne).
Pri DS3/C3 ide jasne o 3 dv. vs. 5 dv. verziu.
Som zvedavy na predaje.
Mimochodom, aky osud caka sedan od C3?
Citroën, zdá se, pečlivě zvažuje každý svůj tah.. Trochu přitahuje opratě svých designérů a brzdí v rozletu své displejové kreativce..
Všechno to začalo u C5, která (a to Citroën veřejně přiznal) znamenala jednoznačný příklon značky směrem k exteriérovému proudu nastolenému v Audi.. tedy jakési pokorné přiznání, že časy samoúčelných řešení postupně jaksi.. končí.
Pak přišel Peugeot s interiérem v 3008 & 5008 a nyní C4 a DS4 (ne-překvapivě pětidveřový, protože kdo by kupoval jen troje dveře, když jich může mít pět?) s interiérem ne nepodobným nejen ztvárněním, ale i kvalitou tomu z Ingolstadtu. Ti kdo se usmívají, nechť se do toho Peugeotu posadí...
Standardní C4 bude dobré, ale přeci jen standardní auto.. tedy jako ostatní. Samozřejmě s nějakými těmi výhodami navíc díky roku narození. DS4 bude jednoznačně podstatně dražší variantou, zato s ohromnými možnostmi individualizace, kterou doposud nabízel snad jen... jeden konkurenční koncern >:-[]
Jinými slovy, konkurencní pro DS4 nebude C4, ale díky svému zaměření a velikosti třeba právě spíš auta na pomezí mezi třídami a segmenty.. DS4 totiž nemá úplně jasně definovanou konkurenci. Nikdo totiž nemá tolik stylu :yes:
Jsem na DS4 opravdu zvědav, ale trend která nasadila nová C5 (pokud budu mít čas tak napíšu minitest po 20000km) se přes C3 (mimochodem podobně obrovský skok kupředu jako od staré C5 k nové) dostává k dalším modelům.
Rozhodně mi tam chybí pevný střed volantu, ale rozumím tomu, že pro řadu lidí to byl nepřekousnutelný problém. Jinak je vnitřek udělán se smyslem pro detail. Fantasticky vypadá reminiscence sedadel modelu CX.
Exteriér naopak není tak "jiný" jako u DS3. Rozhodně je ale dobré (minimálně obchodně), že má auto 4 dveře. Skvělé jsou zadní světla, které mi hodně připomínají kombi verzi C5...
Jo, Renault se v int. inspiroval BMW, a Citroen tady celkově Audi..., ale samotný volant je designově! zřejmě víc "mimo", než někdejší s pevným středem..., ale celkově za velký posun... :yes:
Tiež považujem za marketingovo zvládnuté rozdelenie ponuky v najpredávanajšom segmente na dva prúdy (mainstreamový=budgetový a imidžový=drahší). Má to potenciál osloviť širšie spektrum zákazníkov. Zdá sa Ti C4 príliš obyčajná? Máme ešte DS4! Nemáš na DS4? V podstate to isté Ti dá aj C4!
Z môjho pohľadu osobne jedna výčitka smerom k DS (platí ešte viac pre DS3): javí sa mi to ako taký továrny tuzing, skrátka tých dizajnových serepetičiek na odlíšenie je tam priveľa a niekedy sú samoúčelné. Asi ako jeden z mála tu by som šiel do dizajnovo čistejšej C4.
Je to tak. Tímhle směrem se úvahy markétérů zřejmě opravdu ubírají. Jde o to, aby jim ta myšlenka vydržela dost dlouho na to, aby to zákazníci přijali za své.
Tak v tomto predpokladám, že by mohli vydržať; predsalen predstavenie paralelných DS línií pri väčšine modelov potrvá istú dobu, za ktorú by to zákazníci mohli stráviť). Akurát neviem, čo s C5 (tu je už asi dosť neskoro na uvedenie DS5 - bude v ďalšej generácii?
Bude u nové verze C4 a DS4 i verze Coupe, tak jak je u současné C4? Nikde jsem zmínku nenašel, byla by to škoda páč s přítelkyní C4 Coupe máme a designově je to od rodiné 5-ti dveřové verze mnohem lepší, o tuhosti karoserie nemluvě
Jestli se nepletu, tak ne.. U DS4 tedy určitě ne...
O tuhosti karoserie u současné C4 nelze hovořit snad ani v žertu. I VTS se na "sportovní" coupé kroutila jako had.
Měkká karoserie celkově jízdním vlastnostem moc neprospívá a v interiéru je to časem znát také.. Hodně se tak pozná, jak kdo s autem jezdil ;-)
Souhlas, současná C4 určitě nic moc tuhá není, ale asi myslel spíš to, že jako "kupé" je na tom s tuhostí (obecně) aspoň o něco lépe, než pětidveřová C4...
Tak samozřejmě Citroen má do Porsche daleko >:D ale myslel jsem to jak psal White Label, že obecně je na tom coupé lépe, už jen ty silné a pevné dveře oproti 5-ti dveři + ten design
Protože už mám na derivátech PSA platformy 2 najeto cca tři sta tisíc kilometrů.
Včetně VTS. Tak podstatný nárůst výkonů by znamenal radikální přepracování zavěšení náprava a hlavně změnu geometrie. Jinými slovy to, co Citroën udělal s DS3 Racing za bratru 750.000 Kč v malosérii 1000 kusů ročně. Kolik by stála DS4 R? Milion? Kdo by to koupil? ;-)
V principu máš sice pravdu, ale běžná realita taková je, zvlášť u nás, kde se třeba subkompakt jako Fabia ve 3dv. karoserii (anomálně) vůbec nenabízí, proč asi?
A nač mně je 5 dveří, já nemám potřebu v autě vozit děcka protože je nemám. Z 95% jízd je jízda v 1 či 2 lidech, proto je pro mně coupe mnohem vhodnější. Holt každý máme jiné priority, taky když potkám C4 Coupe tak jej řídí převážně mladý muž, vyjímečně žena a né fotr od rodiny...
...na chodbě ve Špáru ve Varech ho maj vystavený už asi měsíc,skutečně je dost vysoké,mám 185 cm a střecha je v úrovni očí,můj názor imičovka ve stylu Civic,C 4,nebo BMW 1.Dokud jich jezdí jen pár,tak dojem,potom se rychle okouká...
Tak C4 sa mi páčila veľmi, ale musím uznať že tie detaily dodali DS4-ke neskutočný šmrnc (aspoň v mojich očiach). Citroen si od novej C5 u mňa čoraz viac získava na sympatiách. Na moje počudovanie ma veľmi zaujala aj nová C3 (paradoxne viac ako DS3) a to som predchádzajúcu generáciu považoval za šedú bublinu pre ženy. A v novej C3 som sa za volantom (aj keď len na autosalóne) usmieval jak slniečko na hnoji a dokonca by som si ju vedel predstaviť pred domom (s Visiodrive - úžasná prkotina).
Manažment Citroenu sa prebral a nasadil novú stratégiu, ktorá automobilke dúfam prinesie ovocie, pretože teraz sú Citróny aspoň v mojich očiach autá s perfektným dizajnom, štýlom a dúfam že to tak bude aj s kvalitou (motoricky určite). Ešte za minulej generácie by som nad touto značkou ani nerozmýšlal. Dnes by to bol jeden z naozaj veľkých kandidátov.
A myslím, že je úplne zbytočné porovnávať Citroen s Audi. Ja vidím v oboch prípadoch úplne svojský dizajn. Citroen veľmi vkusne využíva v nových dizajnoch krivky svojho vynoveného loga a vôbec mi nepripadá že by sa snažilo kopírovať Audi (skôr v DS4 by som otváranie zadných dverí porovnal s Alfou Romeo). Ale inak má od novej C5 Citroen svoj vlastný dizajnérsky štýl a ten istý je možné pozorovať aj s C/DS4. Navyše v dnešnej dobe je už ťažké vymyslieť niečo, čo sa nebude na nič iné aspoň minimálne podobať.
Jo, tohle se Citroenu povedlo. Kůží potažený interiér v tomhle segmentu? Německy vypadající interiér (a i stejně kvalitní, otázkou je jak moc dobře smontovaný)?
Design prémie, customizace bude taky na hodně slušné úrovni. Myslím si, že Citroen to měl rozjet pod samotnou značkou a snažit se jí pár let vytáhnout na opravdovou špici.
Tím narážíme na ten problém, je to furt Citroen :-(
Konečně začíná Citroën naplňovat svoje motto :-) C5, DS3 i DS4 jsou opravdu krásná auta, jedny z nejhezčích, které kdy v zemi galského kohouta vznikly!!! Po letech útlumu se mi Citroën zase začíná líbit :yes:
To máš jako když fifth gear testoval Superb. Zalepil tomu značky a lidi tipovali BMW, MB a další - i podle vnitřku. Ačkoliv všichni uznali, že je to velice dobré auto (vnitřek se fakt docela poved), pochybuju, že by si ho někdo z nich koupil. Je to totiž jen Škodovka.
Je možné, že predstavená ponuka motorov je iba predbežná; avšak poznajúc ponuku motorov PSA sa mi javí, že už nič silnejšie do DS4 nedajú.
A to je pre imidžové auto, mieriace nad bežný mainstream a tajne poškuľujúce po prémii, málo. Vrchol - jedna-šestka s 200 koníkmi je fajn, ale pre zamýšľané trhové umiestnenie a danú konkurenciu je to zúfalo málo. Veď ten istý motor má i sesterská (a typicky mainstreamová) 308čka, Golf končí na 272 koňoch a o prémii sa radšej nezmieňujem. V tejto triede sa nosí ako top motorizácia aspoň dvojliter a cca. 250 koní. To by si mal Citroen rýchlo uvedomiť a zapracovať na tom.
Nemyslím si, že by to mělo jít tímhle směrem a jsou k tomu hned tři dobré důvody:
1) Konstrukční řešení podvozku na 250 koní nejspíš nestačí
2) O dalších kilowattech to není, podívej se na čem běžně jezdí třeba BMW 3.. samá dvoulitrová nafta
3) Emise, emise, emise... :-)
Zrejme máš pravdu. Ale i iné kompakty s vlečenou zadnou nápravou zvládnu viac ako 1,6T - 147 kW. Samozrejme, že najpredávanejší motor bude buď 1,6 TVi alebo 1,6 HDI, ale o tom to nie je. I to BMW radu 3 síce najčastejšie jazdí s 2,0d, ale môže mať i šesťvalcové turbo alebo V8. To je veľký príspevok k image modelu (tá potencionalita výberu: "keby som chcel..."). S emisiami máš samozrejme pravdu, ale z hľadiska image sú sekundárne (i 2,0 TSI v Golfe má teoreticky nízku spotrebu = emisie). Takže zotrvávam na názore, že jednoducho Citroen nič lepšie nemá.
k Citroenu a k téhle DS obzvlášť se nějaké hraní na "hot-hatch" absolutně nehodí.... To je auto dělané na komfort a styl - nemyslím, že by to bylo tak těžké k pochopení ;-) Nová Delta (která je sice o něco větší, ale ideově je k téhle DS docela blízko) taky končí na 200koních a je to to poslední, co by jí kdo vyčítal... (a že se jí toho vyčítá dost....)
Ja nespochybňujem, že by autu veľkosti C/DS4 nestačilo, notabene pre Citroen s jeho image komfortného auta (hoci Loeb a WRC by opreávňovali i športovejší image). Z marketingového hľadiska by ale oveľa jednoduchšie "predali" snahu umiestniť DS4 vyššie ako bežnú mainstreamovú produkciu, ak by okrem variability výbav a farebných kombinácií ponúkli ľahšie predajný argument výkonných motorizácií. Ostatne nemusíš chodiť ďaleko pre príklad, na tomto webe sa pravidelne argumentuje v prospech "supermainstreamovosti" VW tak, že ponúka výkonné motory s presahom do prémie (popri 4x4 a DSG).
Tak číslu 4 tlieskam. V určitom pohľade je to hodne radikálny model. Najmä vzhľadom na posledné 3-4 generácie modelov. Treba si počkať, ako luxus a prémiové balenie s touto značkou prijmú za svoje zákazníci.
Auto na prvý pohľad vyzerá ako mestský crossover. Netvári sa terénne, ale väčšia svetlá aj celková výška napovedajú, že s obrubníkmi ani výhľadom z auta v hustej premávke problémy nebudú.
Exteriér je tvarovaný dosť odvážne a razantne, výrazné bočné prelisy a čierna maska vpredu dodávajú DS4 agresívnejší vzhľad. Spredu to ani ako veľkú tlamu nevnímam, prefarbiť čierne prvky na farbu karosérie, dojem sa stratí, vstupy vzduchu sú štandardné, a na dnešnú dobu snáď dokonca útle.
Zozadu vyzerá o chlp umiernenejšie, do prelisov po stranách nárazníka by to možno chcelo nejakú mriežku, aspoň opticky, ale inak vyzerá nadmieru dobre, haniť nie je čo.
Jediné, čo ma až tak neberie, je kľučka zadných dverí v stĺpiku. Priznám sa, s výnimkou Alfy, prípadne áut podobného razenia, ak sa vyskytujú, používanie tohto prvku celkom nechápem a ani z pohľadu dizanu, ani zo strany funkčnosti v ňom žiadny prínos nevidím.
V interiéri na prvý pohľad zaujme - všetko. Počnúc trošku extravagantným volantom, cez palubku, výplne dverí až po famózne vyzerajúce sedadlá...
Jasne, najkrajšie sú v tom interiéri tie dlhé štíhle končatiny mladej dámy v žltých šatách... >:D
Dohromady ide o opticky veľmi vydarený celok, hoci Citroen v mnohom poľavil od zaužívanej avantgardy. Namiesto nej však ponúka nový, neopozeraný dizajn, kvalitné materiály, slušnú techniku, a snáď aj kvalitu a spoľahlivosť.
Samotná myšlenka je podle mě velice zdařilá. Postavit auta ve dvou variantách. Klasická a od nich "luxusní" odnož. Tedy můžu si vybrat. Jen mi ta jejich řada moc nesedí. Připadá mi jako tuzingový výstřelek, než luxusní odnož.
Doufám, že to do budoucna vypilují a ty auta odliší jinak, než převážně tuzingem, aby jsem měl o čem přemýšlet.
Mám zatím, mimo jiné, třetí Francouzské auto po sobě. Tak doufám, že bude i nadále nějaká nabídka, aby jsem mohl hledat zase ve Francouzsých vodách, ikdyž se přiznám, že simpatizuji s německou produkcí.