Citroën DS4: První informace a oficiální fotografie
Rok po premiéře sériového provedení řady DS3, ukáže Citroën druhý model svého luxusního brandu. Premiéra míří na domácí autosalon v Paříži a už teď – měsíc před startem Mondialu – je jasné, že to bude opět velká přehlídka francouzského autoprůmyslu. Světovou premiéru zde totiž oslaví i zbrusu nový, ale levnější hatchback C4.
Citroën DS4 tvoří chic-alternativu k lidovému zboží, kterým má být v nabídce značky nová Cé-čtyřka. Pětidveřový nóbl-hatchback dostal novou karoserii dlouhou 4,27 m, širokou 1,81 m a vysokou 1,53 m.
Čelní design druhého DS připomíná v hlavních rysech tvář nové C4. Maska je ale provedena ve stylu DS, který již známe z menší trojky. Diody pro denní svícení uspořádané do pásů ve tvaru L našly své místo v rozích nárazníků. Na mohutnou a vysokou příď navazuje velkoryse provedený oblouk střechy, zvýrazněný chromovaným orámováním. Trojúhelníkový C-sloupek je řešen zcela nově, plynule navazuje na střechu jako u kupé. Místo třetího bočního okna zaujala integrovaná dveřní klika druhého páru bočních dveří. Proti C4 dostal DS4 svalnatější lemy blatníků, z továrny mohou být nainstalována až 19palcová kola z lehkých slitin.
Citroën slibuje, že interiér bude zařízen velmi exkluzivně. Na výběr bude pět kombinací kůží čalouněných sedadel, včetně dvoubarevných variant, za příplatek bude dodávána i přístrojová deska obšitá kůží. Ve druhé řadě má podle výrobce najít dost místa i trojice dospělých. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 370 l.
K dispozici bude pětice motorů - tři zážehové, dva vznětové. Naftové jednotky jsou v tuto chvíli specifikovány pouze jako HDi 110 a HDi 160. Slabší varianta bude dodávána i v úsporném provedení e-HDi se systémem stop-start (zajišťuje reverzibilní alternátor, který funguje i jko startér) a rekuperací energie při brzdění. Zážehové portfolio obsahuje známé motory 1,6 VTi (88 kW), 1,6 THP (110 kW) a 1,6 THP (147 kW, 275 Nm). Všechny motory budou dodávány se šestistupňovými převodovkami, alternativou k ručnímu řazení budou automatizované verze převodovek.
Podvozek vychází z osvědčené koncepce předních vzpěr McPherson a spodních příčných ramen, vzadu bude modifikovaná vlečená náprava spojená torzně poddajnou příčkou. DS4 se tedy bude muset obejít bez víceprvkové zadní nápravy. Řízení dostalo hydraulický posilovač jeho čerpadlo je poháněno elektromotorem.
Mimořádnou pozornost automobilka věnovala akustickému komfortu jízdy - minimalizaci přenosu vibrací od motoru a podvozku do interiéru. Čelní sklo dostalo speciální laminovanou konstrukci s tlumicí folií, kolem motoru a kabiny byly instalovány dodatečné tlumicí hmoty a utlumeny byly také boční dveře.
DS4 bude mít světovou premiéru za necelý měsíc na autosalonu v Paříži, do prodeje se dostane během roku 2011.