Automobilka Volvo připravila pro novou řadu S60/V60 agregáty T3 a T4. Jedná se o přímovstřikové přeplňované zážehové čtyřválce, které se objeví i pod kapotami nových Fordů.
Je zaujímavé, že i dávno po pretrhnutí väzieb Volva a Fordu stále budú tieto značky ponúkať rovnaké motory. Zaujímavé je to najmä s ohľadom na koniec motora 2,5 R5 vo Fordoch a naopak koniec 2,0 R4 dízla vo Volvách. Každopádne ak ide o moderné a parametrami zaujímavé motory, ako vyzerajú byť tieto GTDI, môže to byť jedno.
Inak podľa mojich informácií motor 1,6 EcoBoost (=1,6 GTDi) v Mondeu bude mať 160 koní (118 kW), čiže pôjde o odlišne naladenú verziu; v predaji bude na jeseň a objednávať sa dá už od septembra.
Avšak v novom Focuse sa avizovali práve v článku spomínané verzie, t.j. 110 a 132 kW. Dôvody takýchto drobných odchýlok mi unikajú.
nu 118kw je moc blízko k 2,0l....leda že by dali jen jednu verzi, ať 132kw ne konkuruje příliš 2,0T 149kw a u Focus počítám to bude tak že 1,6 110 i 132kw ale 2,0 jen pro ST a to se 176kw.
ToŤ ale spekulace >:D
Jinak Volvo potažmo Geely uzavřelo dohodu s Fordem, že minimálně 3 roky budou od nich odebírat techniku
S tým FOcusom to vidím i ja rovnako, teda 1,6T - 110 a 132 kW a 2,0T - 176 kW. ST už bolo nepriamo avizované s 2,0 EcoBoostom v silnejšej verzii 176 kW, bolo by potom nelogické cpať do úzkej medzery medzi ST a 1,6 - 132 kW ešte 149 kW. Čiže komplet Focus bude vyzerať motoricky asi takto:
1,6 16v - 77 kW
1,6 Ti-VCT - 92 kW
1,6 SCTi - 110 kW
1,6 SCTi - 132 kW
ST: 2,0 SCTi - 176 kW
RS: 2,0 SCTi + elektromotor 8-s ? kW
1,6 TDCI - 68 kW
1,6 TDCI - 82 kW
2,0 TDCI - 103 kW
a možno aj 2,0 TDCI - 120 kW
s Focusem máš pravdu, jediné co není jisté je to RS, jinak ostatní včetně 2,0TDCi 120 kw je potvrzené (na 99% ;-)) ... teda nezkoumal jsem ty slabé varianty bez turba u benzínu, a slabou naftu
takže je jisté 1,6 SCTi 110 a 132kW a nafta 2,0 TDCi 103 a 120 kW
s tím RS si také myslím, že to dopadne v kombinaci s elektromotorem.
Německá nabídka na nového C-maxe zatím vypadá takto:
Die neuen Ford C-MAX-Benzinmotoren
1,6-l-Duratec-Benzinmotor
mit 77 kW (105 PS), 5-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 8,9–8,7 l/100 km (innerorts), 5,7–5,3 l/100 km (außerorts),
6,9–6,6 l/100 km (kombiniert);
1,6-l-Duratec-Benzinmotor
mit 92 kW (125 PS), 5-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 8,9–8,7 l/100 km (innerorts), 5,7–5,3 l/100 km (außerorts),
6,9–6,6 l/100 km (kombiniert);
1,6-l-EcoBoost-Benzinmotor
mit 110 kW (150 PS), 6-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 9,2–8,8 l/100 km (innerorts), 5,5–5,3 l/100 km (außerorts),
6,9–6,6 l/100 km (kombiniert);
1,6-l-EcoBoost-Benzinmotor
mit 134 kW (182 PS), 6-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 9,2–8,8 l/100 km (innerorts), 5,5–5,3 l/100 km (außerorts),
6,9–6,6 l/100 km (kombiniert);
Die neuen Ford C-MAX-Dieselmotoren
1,6-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 70 kW (95 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, 6-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 5,8–5,4 l/100 km (innerorts), 4,4–4,1 l/100 km (außerorts),
4,9–4,6 l/100 km (kombiniert);
1,6-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 85 kW (115 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, 6-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 5,8–5,4 l/100 km (innerorts), 4,4–4,1 l/100 km (außerorts),
4,9–4,6 l/100 km (kombiniert);
2,0-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 85 kW (115 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, Ford PowerShift-Automatikgetriebe
Verbrauch: 7,4–7,1 l/100 km (innerorts), 5,0–4,8 l/100 km (außerorts),
5,8–5,6 l/100 km (kombiniert);
2,0-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 103 kW (140 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, 6-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 6,6–6,4 l/100 km (innerorts), 4,5–4,4 l/100 km (außerorts),
5,3–5,1 l/100 km (kombiniert);
2,0-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 103 kW (140 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, Ford PowerShift-Automatikgetriebe
Verbrauch: 7,4–7,1 l/100 km (innerorts), 5,0–4,8 l/100 km (außerorts),
5,8–5,6 l/100 km (kombiniert);
2,0-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 120 kW (163 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, 6-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 6,6–6,4 l/100 km (innerorts), 4,5–4,4 l/100 km (außerorts),
5,3–5,1 l/100 km (kombiniert);
2,0-l-Duratorq-TDCi-Dieselmotor
mit 120 kW (163 PS), inkl. Dieselpartikelfilter, Ford PowerShift-Automatikgetriebe
Verbrauch: 7,4–7,1 l/100 km (innerorts), 5,0–4,8 l/100 km (außerorts),
5,8–5,6 l/100 km (kombiniert);
:yes:
Skutočne zrejme v C-Maxe vidíme kompletnú motorovú ponuku FoFo III. Tak konečne Ford nedá príležitosť kritikom jeho zastaralej motorovej palety, ako je tomu teraz.
Myslel som, ze TiVCT kvoli poruchovosti vackoveho mechanizmu konci a pribudne este minimalne 1.4EcoBoost a pripadne do Fiesty trojvalec 1.0EcoBoost. Ten 1.4 alebo 1.2 by mohol definitivne nahradit atmosfericku 1.6.
Mozno si ju ale drzia pre pripadny hybrid so stop-startom, co by turbu neprospievalo.
Kdysi se šlo do benzínu protože byl jednoduchý, teď už to není pravda. Dalši fajň vlastnost benzinového turba je, že když na to šlápneš tak rychle spotřeba roste, takže nafta je teď jasná volba.
no hlavne že atmosférický benzín nie je závislý od toho, ako silno stláčaš pedál plynu, že... (s mojím atmo benzínom tiež viem jazdiť za 6,5 i za 12). Akurát že ten atmo benzín musím hnať do otáčok stále, aby išiel. ;-\
Samozrejme, že je aj pri atmo benzíne závislá spotreba od toho ako na to šlapeš. Problém je, že pri turbe je to viac. Ukáže sa to ale iba v extrémoch - vysoké otáčky. Pekným príkladom je súboj Porsche vs Jaguar niekedy v 80 tych rokoch v Le Mans: Porsche s turbom vtedy bolo porazené atmo Jaguarom - práve kvôli menšej spotrebe atmo motoru.
Vsechny "Volvo GTDI" (T 1.6/2.0) jsou ve skutecnosti motory I4 Ford EcoBoost, tyto motory jsou vyvinute Fordem v UK a ve Spojenych statech (US). 1.6. 2008... [odkaz]