Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai-Kia 1,6 GDI (99 kW, 167 Nm): Nejvýkonnější šestnáctistovka přichází z Koreje

Automobilka Hyundai a její dceřiná společnost Kia zveřejnily definitivní specifikace přímovstřikového zážehového motoru 1,6 GDI, který debutuje v modelech Hyundai ix35 a Kia Sportage.
Zpět na článek
3. 9. 2010 08:29
3. 9. 2010 08:40
3. 9. 2010 10:25
3. 9. 2010 10:25
3. 9. 2010 14:21
3. 9. 2010 18:45
neregistrovaný "m4lcolm"
18. 10. 2010 22:47
3. 9. 2010 08:39
3. 9. 2010 08:44
3. 9. 2010 08:52
3. 9. 2010 09:19
3. 9. 2010 09:23
3. 9. 2010 08:48
3. 9. 2010 08:53
3. 9. 2010 11:03
3. 9. 2010 10:32
4. 9. 2010 00:07
3. 9. 2010 12:19
3. 9. 2010 15:36
3. 9. 2010 13:03
3. 9. 2010 13:05
3. 9. 2010 13:15
2. 1. 2011 10:10
3. 9. 2010 13:12
3. 9. 2010 23:32
21. 10. 2010 19:00
9. 11. 2010 17:56
neregistrovaný "luky249"
4. 9. 2010 12:02
5. 11. 2010 22:24
neregistrovaný "lenkalenka"
3. 9. 2010 08:29
Výkon
"Původně byly oznámeny parametry 103 kW při 6200 min-1 a 167 Nm při 4200 min-1 – udávaný výkon je nakonec 99 kW při 6300 min-1 a maximum točivého momentu 167 Nm se posunulo do 4850 min-1."
Toto mě stačí k tomu aby mě byla jasná spotřeba. Pokud budu točit motor na optimální krouťák tedy 4850ot, tak výkon bude kolem 80-ti koní. Spotřeba tím pádem v takhle těžkým autě bude tak 10/100.Pokud ho budu podtáčet-jezdit normálně 2,5-3,5 tis tak to prostě nepojede.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
3. 9. 2010 08:40
Re: Výkon
Odpovedal si si sám poslednou vetou" "...pokud ho budu podtáčet..." pri podtočení nejde žiaden motor, atmo ani turbo. ;-)
Avatar - Ricardo
3. 9. 2010 10:25
Re: Výkon
Jak víš, že bude podtočený? Neznáme křivku točivého momentu, třeba naopak bude ten motor dole živý a za 5000 mrtvý...
Vůbec není potřeba vytáčet při běžné jízdě právě do maxima točivého momentu a taky je spousta motorů, které mají nejvyšší moment kolem 5000 a rozhodně nejsou v nízkých otáčkách slabé
3. 9. 2010 10:25
Re: Výkon
Prosím ťa, ako často využívaš oblasť otáčok s najvyšším krútiacim momentom? 4850 je maximum krútiaceho momentu, nie optimum - nepleť si pojmy a dojmy. Škoda, že v článku nie je graf, priebeh momentu je podstatne zaujímavejší údaj ako maximálna hodnota.
3. 9. 2010 14:21
Re: Výkon
vsetko zalezi na krivke momentu, pokial bude mat od 2000 otacok aspn 70% krutaku tak nie je problem. To ze ma vrchol pri 4850 nic neznamena..
neregistrovaný "m4lcolm"
3. 9. 2010 18:45
Re: Výkon
Než budeš příště plácat blbosti, zkus předtím použít tu věc na krku. Oněch 167 Nm ve 4850 otáčkách odpovídá výkonu 115 koní.
18. 10. 2010 22:47
Re: Výkon
no, kedze sa tomuto motoru venuje slusny pocet uzivatelov, tak Vam vsetkym dam vediet, ako pracuje v reale, nakolko od stredy ho budem mat na novom Sportage. chcel som kupit 2.0 benzin s automatom, predajca sa mi rehotal, ze to co za pacienta by uz len kupovalo takuto kombinaciu, ale moc ma na skusobnej jazde nepresvedcil ani s 5 kvaltovym manualom. mozno preto, ze to bolo predvadzacie auto s malo najazdenymi kilometrami a teda nevybehane. moje prve dojmy zo skusobnej jazdy s 1.6 GDi boli vcelku slusne - motor reagoval pruzne na stlacenie plynoveho pedalu, v nizkych rychlostiach aj otackach, a bolo to aj citit, ze sa zatlacil, motor bezal tak, ze som ho nepocul, chcel som nanovo nastartovat, a servisak sa ma pytal, ze co robim, ved motor stale bezi. sorry, ale prave predavam Rover 75 1.8i s automatom, jazdil som ho vyse 4 roky, a na tento motor sa tiez hodne nadavalo. ja som nadaval do doby, kym som nenasiel to "spravne" tesnenie pod hlavu, potom uz slapal ako svajciarske hodinky. je jasne, ze s tymi trapnymi 88 kW bolo hodne narocne "vydriapat" nieco z toho motora, ked vaha prazdneho auta bola 1600 kg, ale mne vyhovoval, aj pokial ide o spotrebu. nie som a nebol som nikdy cestny pirat, aj ked som mu vedel aj nalozit, a uzival si to. a ze to islo, niet pochyb, mozno nie tak ohromujuco, ako na nejakom patkovom bavoraku, ale ako "beznemu" vodicovi, ktory sa bezpecne chcel prepravit z bodu A do bodu B, plne postacoval, komfortom aj vykonom, slabsie to bolo iba v kopcoch. preto som hodne zvedavy na tento 1.6 GDi-ckovy. zlavil som z narokov na automat, snad to nikdy neolutujem, som sa zaprisahal, ze manual uz "nikdy", ale kedze sem sa dava iba manual, ale zato 6-kvaltovy, tak to moze byt nakoniec velmi dobra kombinacia na "bezne" prepravovanie. a myslim si, laikom bude uplne jedno, kde je polozeny krutiaci moment, kde najlepsie zabera a tak vsetko okolo toho. podstatne bude pruznost aspon do rychlosti 80 km za hodinu, to je to, na co som zvedavy najviac, pretoze potom ist s rychlostou hore uz problem byt nemoze ani pri takomto malom motore na take velke auto ... ktore mimochodom vazi cca 1300 kg ... ked si porovnam pomer vykonu k vahe u 75-ky a Sportage ... len tipujem, ze sportage bude na tom o hodne lepsie. ved uvidime. svoje dojmy tu uverejnim. auto by som mal mat uz v stredu ... tak sa nan tesim ... a snad ma nesklame ... aj ked si uz teraz zo mna vsetci kamosi robia srandu, ze nebudem mat auto, ale iba KIU ... ;-)
Avatar - iudex
3. 9. 2010 08:39
Prvá liga
Určite sa tu začne omieľať, ako bude tento motor treba točiť, aká bude pritom vysoká spotreba a ako bude vlastne motor úplne nah.vno.
Ale ešte predtým treba upriamiť pozornosť na jednu vec: Huyndai/Kia sa be pochybností dostala do prvej ligy výrobcov (atmosférických) benzínov, teda tam, kde dlhodobo a bez väčšieho ohrozenia kraľovali doteraz Honda (VTEC), Toyota (VVTi) a BMW. Bez ďalšieho už len fakt, že sa porovnávajú z najlepšími a papierovo ich prekonávajú, je ohromný úspech Kórejcov.
P.S. Môj benzín má vrchol výkonu pri 6000 rpm a nik o ňom nikdy nepovedal, že je to o ničom, lebo ho trebsa vysoko točiť. Moderné Audi FSI majú výkonové parametre podobne vysoko (6200-6300) a opäť ich za to nik neodsudzuje. Lebo priatelia, atmo benzín treba točiť. ;-) A niektorým z nás to robí radosť. :-)
Rozbalit vlákno
32
3. 9. 2010 09:19
Re: Prvá liga
No přátelé je třeba si ale uvědomit, že tenhle motor vznikl abychom se mohli dozvědět že nový iX35 je již od ... a věřte mi, že 80% lidí si ho právě kvůli ceně koupí. Pak, věřte mi, poznáte až se majitel rozhodne předjíždět kolonu když má přece "velkýho džípa" a 140 koní....
Avatar - iudex
3. 9. 2010 09:23
Re: Prvá liga
To sa nik neháda, tiež myslím, že vysokootáčkový benzín a SUV nejdú moc dohromady (obdobne ako silne fúkaný maloobjemový benzín). Ja som ale hodnotil motor ako taký a jeho miesto by som videl v nižšej strednej, kde by hviezdil.
3. 9. 2010 10:11
Re: Prvá liga
Já myslím, že R36 přehání: základní motor v běžném mainstreamu si nekupuje nikdo, kdo chce závodit. Je to stejný nonsens jako si koupit atmosférickou klasickou 1,4, která stále jako základ převládá, a snažit se s ní plašit něco ze střední nebo nedej pámbu vyšší střední. Základní motor je pro základní přepravu standardní rychlostí. Kdo umí trochu jezdit, dokáže i z něj dostat zajímavé výkony, ale v zásadě to o tom prostě není. 1.6 GDI má imho v ix35/Sportage jasnou funkci "rodinného kombi na vyšších kolech", žádného SUV. Je to prostě zpřístupnění téhle kategorie i těm, kteří by předtím nikdy o takovém autě neuvažovali (maximalizace cílové skupiny kupujících), a odpovídá to současným crossover trendům.
Souhlasím s tebou, že až tenhle motor osadí do nižší střední (i30/cee'd), do kupátka Veloster a případně i do svých MPV (ix20/Venga a chystané nižší střední MPV), bude nejspíš právě pro ně ideální. Hyundai si dal na vývoji opravdu záležet a chce s tímhle motorem zazářit, to je evidentní. Čili tohle všechno vysloveně volá po tom, aby si některá redakce vzala GDI co nejdřív do dlouhodobého testu a pořádně ho proklepla.
3. 9. 2010 08:48
Re: Prvá liga
otázkou je zda hrát dneska první ligu na kterou nechodí diváci?
Avatar - iudex
3. 9. 2010 08:53
Re: Prvá liga
No, o slovenskom futbale radšej nehovorme... >:-[]
3. 9. 2010 11:03
Re: Prvá liga
No a o ceskym uz vubec ne! >:D
Avatar - escorpion
3. 9. 2010 09:09
Re: Prvá liga
Ale chodia a výsledkom sú predaje. GDi je nový motor, ale vysokootáčková atmosféra (1,4, resp. 1,6 u i30 sa predáva dobre).
Avatar - kari.laz
3. 9. 2010 09:49
Re: Prvá liga
A nebude to tím, že nic jiného na výběr nemají? >:D
Pokud si teda nevyberou dvoulitr, který bude spíše okrajová záležitost.
Avatar - kari.laz
3. 9. 2010 09:06
Re: Prvá liga
Bohužel trend se ubírá jinam. A to k benzínu s turbem. Je pořád dost příznivců atmosféry, ale turbobenzín 1,4 od VW je až 132 KW. Podobné výkony jako VW mají i koncern Fiat na oturbených 1,4. Ať se nám to líbí ne bo, tak trend se ubírá k oturbeným benzínům a spíše se dá říci, že korejci zde zaspali dobu. Nemají jediný malý turbobenzín.
Mě osobně je hodně sympatický 4,2 atmov RS5. Ale musím se přiklonit, že malé objemy s turbem v malých autech mají něco do sebe. I fabia 1,2, TSI je super do tak malého auta.
3. 9. 2010 09:56
Re: Prvá liga
Je otázka, jestli bohužel. Chronické problémy natlakovaných benzínů s malým objemem už jsou známé - především mimořádná citlivost spotřeby na styl jízdy. To je závěr, který se opakuje snad v každém testu autozinů i papírových časopisů. Jinak nic proti turbu, ale downsizing ještě neznamená, že jsou z mapy vymazané větší objemy a atmosférická konstrukce. Zrovna u přímovstřiku imho ještě vývoj neřekl poslední slovo. O spánek Korejců bych se nebál, zrovna ve vývoji motorů skáčou mílovými kroky kupředu - dá se celkem s jistotou spekulovat, že už mají hodně daleko vývoj i v malých turbech, ale budou se snažit přijít s ním na trh až ve chvíli, kdy bude pokud možno lepší než konkurence. Vývoj motorů jak známo dělají na vlastní triko, předchozí kooperace nebyly uspokojivé. Tudíž přístup k aktuálnímu know-how byl dost s překážkami, domácí tradice konstrukce motorů veškerá žádná. Stačí to porovnat s handly, které mezi sebou provozují jiné automobilky - typicky u common railů. A je tady ještě jedno hledisko: náboženství downsizingu je typické pro zpanikařenou EU-Evropu, v ostatních regionech je vývoj míň hysterický. A Hyundai/Kia musí jako globální automobilka při vývoji myslet i na své další klíčové trhy - právě třeba pro USA je 1.6 GDI "minimotor", který bude mnohem líp ke skousnutí než nějaký (v amerických očích) splašený motůrek ze šicího stroje.
3. 9. 2010 10:32
Re: Prvá liga
Hyundai samozřejmě vývoj motoru s tubem nepodcenil a do sporťáku Veloster má už být motor 1.6 TGDi s turbem a výkonem 147 kW. Další maloobjemové turbo označené 1,25 TGDi s výkonem 96 kW příjde do nové i 30.
3. 9. 2010 10:34
Re: Prvá liga
:-) :yes:

Díky za připomenutí - zapomněl jsem napsat, že Hyundai o začátku uvádí, že bude konstrukci GDI kombinovat v některých případech z turbem.
4. 9. 2010 00:07
Re: Prvá liga
Třeba do USA půjde zajímavý motor :yes:
[odkaz]
Avatar - Ricardo
3. 9. 2010 10:29
Re: Prvá liga
Mají 2,0 Turbo s 200 kW. A nejsou to Italové, aby se zajímavou technikou zůtali u jediné okrejové motorizace...
PS: Fabia zhruba hraniční velikost, aby motor 1,2 TSI něco předvedl. Jinak je to obyčejná "podmotorizace", kterou je lepší rovnou přeskočit, pokud to finance dovolí
3. 9. 2010 10:43
Re: Prvá liga
Ja, richtig. :yes: Abych sem dal taky nějaký český odkaz na doklad tvých slov: [odkaz]
3. 9. 2010 12:00
Re: Prvá liga
Ja by som si s neohrozenou pozíciou popularity nízkoobjemových turbo benzínov taký istý nebol. Na trhu sú len relatívne krátko, takže veľa ich nechcených vlastností ešte nevyšlo na svetlo. Všetci poznáme problémy commom rail turbo nafty (vstrekovače a samotné turbo "miluje" zlú údržbu), ktoré samozrejme vyplývajú z technológie a nechcem to porovnávať s turbo benzínom, ale princíp je veľmi podobný. Ružovo by som to nevidel ani v ich životnosti. Nechcem vidieť stav vytáčaného motora 1,2 TSI po napr. 150 000km. Samostatnou kapitolou je ich spotreba, ktorá pri bežnej jazde a štandardnou využívaní ich výkonu (preto si ich majiteľ kupuje) málokedy v priemere klesne pod 8 - 9 litrov, čo je pri objeme 1,2 - 1,4 skutočne dosť. Testy sú jedny vec, realita iná. Firemná Oktávia s motorom 1,4TSI chodí viac menej stále za 10, asi najhoršie sú na tom TCe od Renaultu, tam je to ešte viac. V tomto momente už vlastne strácajú svoje opodstatnenie a ich jedinou výhodou zostáva zákonná poistka. Ak mám totiž chodiť s drahým turbo motorom 1,4 (cca 160k) za 10 litrov, prečo si nevybrať výrazne lacnejší napr.obsah 2,2 litra s maximálne rovnakou,, alebo nižšou spotrebou, ale vyšším krútiacim momentom a hlavne, vyššou životnosťou?
Avatar - iudex
3. 9. 2010 12:19
Re: Prvá liga
Ano, zrovna Renault a jeho turbobenzíny moc ideu downsizingu - nižšia spotreba pri rovnakom výkone - nectia. TCe motory sú dosť kritizované pre spotrebu ďaleko prevyšujúcu papierové údaje. To TSI od VW až taký rozdiel nerobia a sú oproti TCe úspornejšie.
A principiálne atmosféra s menším počtom pohybujúcich sa súčastí a menšími tlakmi ako turbo pravdepodobne vydrží viac.
Avatar - Krispos
3. 9. 2010 12:27
Re: Prvá liga
Kdyby sis mel tedy vybrat mezi dvema motory od VW - 1.4 TSI s kompresorem a 2.0 TSI, do ktereho bys sel a proc?
3. 9. 2010 12:46
Re: Prvá liga
Myslel som výber medzi nízkoobjemovým turbom a výrazne vyšším objemom bez turba. Motory TSI patria koncernu a ten v ponuke silnejší štvorvalec bez turba nemá, takže na toto odpovedať neviem, ale ako som spomínal, firemná Oktávia 1,4TSI zrovna úsporná nie, aj keď treba povedať, že chodí dosť vyťažená. Poviem iný, aj keď v tejto chvíli neaktuálny príklad. Alfa zvažovala pre model 159 aj 1,4 turbo vyladené na 170koní (montuje sa do MiTa QV), ako jeho ekvivalent existuje klasický 2,2 JTS so 185 koňmi. V tomto prípade by som radšej šiel do 2,2. V nízkych otáčkach sa mu moc nechce, ale inak je to výborný motor s ktorým sa dá chodiť za 9-10 litrov. O krásnom zvuku ani nehovorím. Ja by som sa v vyššieho objemu voči spotrebe príliš neobával, človek musí pri výbere vedieť, ako bude auto zaťažované, kto a kadial s ním bude chodiť. Kolega má SantaFe (2005), automat, 2,7 šesťvalec a zmestí sa do 10litrov, iný Ceed s 1,6 (126k) a bežne 8-9.
3. 9. 2010 12:50
Re: Prvá liga
V sumáre nemám nič proti nízkoobjemovým turbo benzínom. Trvám ale na tom, že ak boli vytvorené za účelom zachovať vysoký výkon pri nízkej spotrebe a zároveň zostať v pásme nízkych zákonných poistiek, v spotrebe to ich konštruktérom slušne povedané, nevyšlo.
Avatar - Krispos
3. 9. 2010 13:05
Re: Prvá liga
Já jsem se ptal proto že uvažuji o koupi VW Scirocco :-) takže zvažuju, zda je lepší 1.4 TSI twincharging nebo 2.0 TSI z hlediska spolehlivosti a životnosti toho motoru, protože je samozřejmě hezký jezdit s průměrnou spotřebou o dva litry nižší, ale když se to porouchá třikrát častěji tak to asi výhodnější nebude :-)
3. 9. 2010 15:36
Re: Prvá liga
Rozhodne 2.0TSI...
Avatar - iudex
3. 9. 2010 13:03
Re: Prvá liga
To nie je moc férový výber.Hladké FSI motory koncernu moc nevyšli, pýtali N98 a i tak subjektívne neťahali, o dosiahnutí papierových spotrieb nehovoriac. Takže v tomto prípade je voľba TSI jasná.
Keď ale popri TSI (ako špička v oblasti downsizingu) postavíš trebárs VVTi od Toyoty (dajme tomu 1,6 Valvematic - 97 kW), šiel by som v kľude do atmosféry.
Avatar - iudex
3. 9. 2010 13:05
Re: Prvá liga
Príklady zo spritmonitoru:
Octavia 1,4 TSI: 7,4 l
Auris 1,6: 7,7 l
308 1,6 VTi: 7,8 l
Astra 1,4T: 8,0 l
Megane 1,4 TCe: 8,2 l
Avatar - iudex
3. 9. 2010 13:15
Re: Prvá liga
Edit: až teraz som si všimol, že píšeš 2,0TSI, nie FSI.
8-s
3. 9. 2010 14:29
Re: Prvá liga
zaujimave citanie je predposlednom cisle 32 autobild.de kde spravili porovnanie Golfov a Pola GTI: 1.4TSI (118kW)s Golfom GTD (DSG) (125kW), Golf GTI (155kW), Golf R (DSG) (199kW) a Polo GTI (DSG) (132kW)

ohladne spotreby,ceny za auto, pomer vykon k vahe, max. v, 0-100,0-160, dyn. zrychlenie z 60-100 a 80-120, brzdy studene/zahriate a cas na 1kolo

Polo je viac ako zdatnym konkurentom pre Golf GTI , no lacnejsim o 5000,-Eur , na Golf R sa obaja nechytaju, no v celkom hodnoteni, zabava, vykon, cena, spotreba.... vyhral Golf GTI pred Golfom GTD a Polom

[odkaz]
test si mozes stiahnut za poplatok alebo nejaky ten tyzden vydrz a bude gratis
2. 1. 2011 10:10
Re: Prvá liga
Asi reaguji pozdě, ale: u prodejce mi půjčil G6 s 1,2 TSI. Protože služební auto,bylo za 2měsíce najeto 8500 km. Prům spotřeba dlohodobá 6,5...denní-přijely tím holky ráno do práce,studený start,mnajely 45 km v po okresce a městem -průměr 5,6.
S 1,4 TSI má dcera na G6 po Praze, dálnicích(tempomat 150/160),naloženo (je to kombi) po roce spotřebu 6,9-změřeno.Pokud by dodržovala rychlost jako její manžel, ten dělá 300 km po dálnici za 6,5 (jede 130-140) -ona za 7,5.K životnosti-dnes je to +/- nastejno, na objemu nesejde.
3. 9. 2010 12:52
Re: Prvá liga
Jde o to, že v Evropě už moc automobilek, které by kopaly první ligu v atm. benzínech není a postoupily výš do turboligy ;-) Mám na mysli motory s obsahem pod 2 l. Zmíněná 1,6 stejně moc nepojede ani když ji vytočíš až k nebesům.
Avatar - iudex
3. 9. 2010 13:12
Re: Prvá liga
Jeden príklad zo spritmonitoru:
Astra 1,4T - 103 kW: priemer 7,97 l/100 km
Civic 1,8 VTEC - 103 kW: priemer 7,98 l/100 km
a nemyslím, že ten VTEC by nešiel, ak ho vytočíš, zatiaľ čo to turbo točiť nad 5000 zmysel nemá.
Ale máš pravdu, z európskych výrobcov sa v atmo lige do 2 litrov už nik veľmi neangažuje, to je doména Východu (za zmienku stoja snáď len PSA-BMW a ich VTi benzíny).
Avatar - strýček BOB
3. 9. 2010 10:02
Korejská pohádka na dobrou noc
Jistě jízdně velmi pohodová atmo jedna šestka s vrcholem točivého momentu někde kolem 4000 otáček, v káře, která má skorem 1.5tuny, a kombinovanou spotřebou sedm litrů BA 95, no, bravo, korejští inženýři, to je opravdu pokrok >:D :yes: Hádám, že je to koupený patent od mitsu, tedy se všemi neduhy, například extrémní náročností na kvalitní bezsirné palivo. Problémy se zvýšeným obsahem NOx ve výfukových plynech. Dále, předpokládám, že EGR ventil přepouští nespálené výfukové plyny do sání nad sací ventily a s tím je spojený další neduh...ale korejský odborník si s tím jistě poradil. Nyní nechávám prostor k onanii členům basmati klubu :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
3. 9. 2010 10:08
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Nesklamal si...
3. 9. 2010 10:27
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Snáď si nečakal, že napíše niečo iné...? ;-)
3. 9. 2010 10:30
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Inu, Bobe, jinde nejsou tak skeptičtí, jako ty, ale neboj, nikdo tě nebude násilnit nudlemi, nakládaným zelím ani nakládanými hady. Opravdu si ten auťák ani motor nemusíš kupovat.
Pro zájemce o pár doplňkových informací k tomuhle motoru sem dávám dva odkazy - v jednom z nich jsou soustředěná prezentační videa. V obou jsou údaje i k souběžně představené 3.3 V6 GDI Lambda: [odkaz] a další [odkaz] :-)
P.S. Všimněte si, ze Krafcik -- šéf Hyundaie America - potvrdil, že 1.6 GDI v silnější verzi bude osazený do US verze kupé Veloster.
Avatar - strýček BOB
3. 9. 2010 10:38
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Já bych se k nákupu ani přinutit nenechal, neb již mám zkušenosti, celkem bohaté zkušenosti, s 1.8GDI a 2.4GDI, motory na svou dobré, ale mají spoustu "ALE". Mitsu velmi dobře ví, proč GDI zařízlo.

Tedy si dál onanujte nad tabulkovými hodnotami...
3. 9. 2010 10:50
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Bobe, až na tu poslední hloupou větu jsi mluvil celkem rozumně. Vyčkal bych, až se motor dostaví fyzicky na trh - jak to ostatně píšu nahoře - pak bych teprv vynášel soudy a snažil se porovnávat s historickými předchůdci. Nepochybně to budou dělat mnozí, protože srovnávání s Mitsu se přímo nabízí.
3. 9. 2010 11:42
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Aha a Passat s 1,4 90kw s hmotnostou 1,5 tony s kombinovanou spotrebou 7 litrov je super vsak? podla mna si typicky skodov-kar a blc.
Celkovo nizko objemne motory natlacene turbom ,alebo inym v autach vo vyssej ako nizsej strednej triedy stoja za prd...
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2010 13:19
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Hyu. fandím jak se snaží, ale |1,6ka bez turba tak velké auto neutáhne bez zapocení.
Avatar - iudex
3. 9. 2010 13:24
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Presne. Atmo 1,6ka má problém i s kombíkom nižšej strednej (ktoré majú aj cez 1,3 tony).
3. 9. 2010 14:05
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Kolko predá benzínových 1,6tiek Nissan v Quasqaii( 86kW)? Podľa mojich info tak 60-65%.
Avatar - iudex
3. 9. 2010 14:09
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
1. Koľko váži Kaškaj?
2. Aká je dynamika 1,6ky v ňom?
3. Aké iné benzíny Kaškaj ponúka? ;-)
3. 9. 2010 15:40
Re: Korejská pohádka na dobrou noc
Nevim, proc se do tebe tady navazi, myslim, ze v tomto mas pravdu, ja mam take 2.0 primy vstrik a na kvalitu paliva je to nachylny az hruza! Primy vstrik bude vzdy "mene spolehlivy" nez klasika, ale taky to je tim, ze u nas v CR stoji palivo za h...pokud neberes 100 oktanu...
3. 9. 2010 13:45
Závodníci do kopce s naloženým autem
Ano, zase to tady máme, kromě škodovky a volkswagenu je největším šuntem auto, které má korejský původ. Takový mám alespoň pocit z řady příspěvků. A argunment je podobný, jako u motoru HTP.

Nejnižší motorizace je špatná, protože s naloženým autem do kopce nepředjedu, když BUDU MUSET. Že existuje fakt, že předjíždět NIKDY NEMUSÍM, pokud ovšem nejsem magor, kterému neměli nikdy dát řidičák. Pokud nemohu bezpečně předjet, prostě počkám, pojedu nižší rychlostí a předjedu až tehdy, až to bude možné. Argumenty, proč musím předjet a žvásty o podmínkách silného motoru jako nutnosti pro bezpečné předjetí jsou argumenty blbů a potenciálních silničních vrahů. Předjíždět MOHU ale rozhodně NEMUSÍM. Auto má taky brzdu a dokonce platí, že rychlost je nejvyšší povolená, nikoliv nařízená. Na chodníku taky nesrazím na zem pomalu se šourajícího důchodce jenom proto, že spěchám a on mně donutí spomalit. No, ale tohle někteří nepochopí, holt východní Evropa....

Nevím, proč by měl být tenhle motor špatný, málo výkonný, naopak si myslím, že to je právě pro kupce předokolky s menšími požadavky na dynamiku nebo pohybu v terémnu volba, která je méně náchylná na styl jízdy, jak píše výše tusím Patrik. Nakonec, tahle šestnáctka má oproti boleslavské koncernové asi největší nevýhodu v pojišťovací (a někde i daňové) sazbě, její jednoduchost a menší citlivost na kombinaci spotřeba/styl jízdy to ale rozhodně vynahradí. Lidi si prostě nekupujou auta jenom proto, aby závodili v otevřeném provozu na silnicích a vesměs si tak léčili svoje komplexy méněcennosti. Jsou i lidé, kteří chtějí sedět výš, mít subjektivně (ale i objektivně) větší pocit bezpečí, nakládat věci jinak, než se ponořovat do nízkých zavazadlových prostorů - těch důvodů je celá řada a jejich váha je miliónkrát vyšší, než "nutnost" předjíždět "bezpečně" do kopce...
Rozbalit vlákno
9
3. 9. 2010 14:07
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Ono je to asi tým, že za väčšinov príspevkov vo fóre stoja chlapcí v adolescentnom veku....
3. 9. 2010 14:20
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
:-) Inu, ba, něco takového jsem psal. A souhlasím, že zkrátka prožíváme další část přechodové fáze od pravověrného teréňáku. Došlo se k jakési kombinaci kombíku a MPV, která má v některých výbavách jako bonus 4WD. Nazírání na ix35 jako na off-road je nesmysl, sám Hyundai ho zařadil jako CUV = crossover utility vehicle, já bych to česky nejraději přeložil jako "rodinný sluha všedního dne". Alespoň v těch nižších 2WD výbavách. Hyundai si vytváří svou kategorii kupců, stejně jako si je dělá Nissan kolem QQ (a Juke). Ano, i já už nerad do auta uléhám, protože mě bolí kříž a kolena, takže i já chci nastupování "v jedné rovině" a tomu odpovídající sezení. Snad není tak obtížné pochopit marketingový záměr, orientovaný na stále rostoucí věkovou kategorii brzkých-, mladých- a starších- důchodců - našetřili si, chtějí auto do penze a na prvním místě je pro ně pohodlí a pohoda, dost místa pro vnoučata a psy a nachytané ryby a bicykly nebo lyže. Mnohem víc než drtivá akcelerace nebo šmejdění někde v bahňáku je zajímá spotřeba a spolehlivost v denním provozu.

Pokud jde o 1,6 GDI, nikdo s ním zatím nejel, takže tvrzení typu "bude to líný jako veš"/"pojede to jako z praku" jsou čiré spekulace. Můžu leda opakovat, že pro ix35 má evidentně funkci základního motoru a s tím, jak známo, se nezávodí, tečka. A fakt, že se Hyundai pustil to projektu přímovstřiku, znamená, že si v tom věří a že bude chtít prokázat, že to byl uvážený projekt. Takže já prostě čekám, až mě přesvědčí. Jak se bude chovat v kombinaci s turbem atd., to už je zase jiná kapitola i jiná cena.
3. 9. 2010 15:45
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Ok, ale psat, nejlepsi motor...bla bla bla...kdyz je rozdil treba proti Toyote ci ostatnim 1 az 2kW, to je velice usmevne...a rozdil mezi temi motory bude minimalni, ale vahu auta poznas 10x vic...
Avatar - iudex
3. 9. 2010 16:13
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Spojenie "najlepší motor" som tu nikde nečítal, kde si ho videl Ty?
3. 9. 2010 16:24
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Pardon tak nejvykonnejsi >:D >:D >:D
3. 9. 2010 23:04
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Asi nereaguješ na mě. ;-)
Avatar - saldy
3. 9. 2010 17:30
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Tak samozřejmě dobrý šofér si než s kilovaty lépe vystačí s vlastní hlavou ale dostatečná výkonová rezerva je především významný bezpečnostní prvek, takže paušálně nemohu úplně souhlasit.
Jinak, velká část z nových technických úprav v GDi už je dnes součástí motorů jak ix35 či sonaty, nejedná se o krok do neznáma spíše postupná evoluce, 1,6GDi bude dobře prodávat ale věřím,že patří primárně do nové i30. Pro ix35 bude jako základní motor vhodnější crdi 1,7 85kW.
3. 9. 2010 21:30
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
A takych co idu pomaly mam najradcej.Obmedzuju a spomaluju premavku a budu este hovorit ako setria benzin ked vyhodi rychlost pred kazdou cervenou.To su ludia ktory pozeraju iba pred seba a nemyslia na druhych.Potom sa trtkaju na cestach a to ze sposobi aj nehodu ani nevie....
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2010 09:33
Re: Závodníci do kopce s naloženým autem
Píšeš kraviny, jaké jsem tu dlouho nečetl. BeranK nepsal nic o bezdůvodně pomalé jízdě, ale o zbytečných předjížděních třeba tam, kde není prostor nebo rozhled. Před zatáčkami, když jede v protisměru auto... Tedy o typickém bordelu českých silnic, předváděném zejména specialisty TDI a TSI všech značek, karoserií a motorizací.
Taky jseš ta potrefená husa, že?
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
3. 9. 2010 14:35
Raději 1,2 TSI
Krouťák 175Nm v rozsahu 1550 - 4100ot. - možná nemá takovou výkonovou špičku, zato utáhne 1,5 tunové auto naprosto bez problémů. Myslím, že GDI je slepá ulička...
Rozbalit vlákno
3
3. 9. 2010 15:43
Re: Raději 1,2 TSI
1.2 Turbo utahne 1.5 tuny ??? Ty to mas doma ? Ja tedy ne, ale docela bych se hadal! Ano utahne, ale line to bude, to si pis...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
3. 9. 2010 18:20
Re: Raději 1,2 TSI
Mám zkušenost s tímto motorem ve sněžňákovi (možná nemá celou 1,5 tuny), ale v tomto autě jede velice pěkně a běžnému řidiči poslouží nad míru. Aspoň co se kroutícího momentu týče, výkon chybí, pokud se chceš závodit na dálnici, tam je lepší držet se limitů (no dobrá, tak do 150kmh - - - v Německu, samozřejmě).
3. 9. 2010 18:35
Re: Raději 1,2 TSI
Ono taky zalezi co s tim udela 4x4 a plus 150kg navic... Zalezi zda to beres na normal jizdu ci na "poradne svezeni". Ja si myslim, ze tahle 1.6 se 1.2TSI minimalne vyrovna... Nicmene i ta 1.6 je do tohoto auta malo...
3. 9. 2010 23:32
Motor 1.6
Je pravda,že s tímto motorem v republice ještě nikdo nejel.Ptal jsem se na zastoupení ,bohužel nemůžou sloužit.Auta s tímto motorem se již zadávájí do výroby,jak bude info dám to sem.
Rozbalit vlákno
2
21. 10. 2010 19:00
Re: Motor 1.6
;-) ... tak pani a damy, ja auto (KIA Sportage) s tymto motorom mam, je to sice len druhy den, nakolko som odporca dieslov, a dvojliter sa mi zdal akysi divny na skusobnej jazde. musim povedat, ze to vcelku ide. je zatial surovy, ma len nieco cez 100 km, ale nie je to az taka lemra, ako tu o nej pisete. do 90-100 km rychlosti je to absolutne bez problemov, ano mozno pomalsie, ako by pretekari ocakavali, ale "beznemu" smrtelnikovi to musi stacit. nesiel som zatial cez 120-tku, takze netusim, co sa v nom skryva dalej, ale je vcelku zivy a nie je ani velmi pazravy .. ale ostatne az neskor ... mna zatial prijemne prekvapil, uvidime, co povie dialnica.
neregistrovaný "luky249"
9. 11. 2010 17:56
Re: Motor 1.6
Rasto tiez uvazujem o kupe 1.6gdi takze ak mozes napis nieco o tom motore,hlavne ma zaujima dialnica a spotreba,pripadne hlucnost.dik :-) :yes:
4. 9. 2010 12:02
GDi vs. TSi
Myslím, že dosť zásadná vec pri porovnávaní týchto dvoch druhov motorov je reálnosť spotreby. TSi má síce tabuľkové hodnoty úžasné, ale majitelia i novinári sa zhodujú, že stačí trošku na to "šliapnuť" a už je spotreba úplne mimo tabuliek ...

Samozrejme väčšina tých tabuľkových hodnôt je skôr optimistická, ale atmosféra je vždy bližšie a čím je vodič "športovejší" - tým sa rozdiel prudko zvyšuje ...
Rozbalit vlákno
0
5. 9. 2010 11:07
není nejvýkonější..
tento motor není zdaleka v 1,6 nejvýkonější... třeba Peugeot používá motor 1,6 THP o výkonu 147 kW ae je fakt že je přeplňovaná turbem.. mno ae na co atmosféru...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
5. 9. 2010 18:13
Re: není nejvýkonější..
Priste si alespon precti clanek, na ktery reagujes. Nebudes pak mozna za troubu, jako ted. 8-s :no:
neregistrovaný "lenkalenka"
5. 11. 2010 22:24
Nová Kia Sportage
Dobrý večer všem,chtěla bych se na něco zeptat.Koupila jsem si novou Sportage,jsem z ní nadšená co se týče designu,ale jelikož mám 1,6GDi zdá se mi autíčko nějak líný.Ne,že bych byla pirátka silnic,ale přece jenom po 14ti dnech jěždění se mi to nějak nezdá.Máte někdo prosím zkušenosti? Díky moc za odpovědi.
Hodně šťastných kilometrů bez nehody všem.Lenka
Rozbalit vlákno
0