Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Touran 1,2 TSI: První jízdní dojmy

V rámci probíhající modernizace modelové škály Volkswagenu došlo i na Touran. Model, který je na trhu od roku 2003, se ale tentokrát nedočkal jen decentní změny vizáže, ale celkem hloubkového omlazení. V okolí Kölnu jsme vyzkoušeli základní motorizaci.
Zpět na článek
9. 9. 2010 22:13
9. 9. 2010 22:37
9. 9. 2010 23:09
10. 9. 2010 15:24
10. 9. 2010 06:52
10. 9. 2010 09:14
10. 9. 2010 15:37
10. 9. 2010 15:33
10. 9. 2010 18:10
10. 9. 2010 18:29
10. 9. 2010 20:25
10. 9. 2010 23:53
10. 9. 2010 06:41
10. 9. 2010 10:06
10. 9. 2010 20:30
10. 9. 2010 23:52
10. 9. 2010 07:02
12. 9. 2010 20:22
10. 9. 2010 04:45
10. 9. 2010 15:42
10. 9. 2010 09:53
10. 9. 2010 20:37
10. 9. 2010 10:18
10. 9. 2010 15:42
10. 9. 2010 21:04
10. 9. 2010 15:44
12. 9. 2010 20:22
13. 9. 2010 10:50
10. 9. 2010 10:22
neregistrovaný "Heine"
10. 9. 2010 10:27
neregistrovaný "Heine"
10. 9. 2010 11:09
10. 9. 2010 11:55
10. 9. 2010 16:14
10. 9. 2010 17:40
11. 9. 2010 00:07
neregistrovaný "naivni"
11. 9. 2010 09:27
14. 9. 2010 08:04
9. 9. 2010 22:13
TSI
Zdá sa, že motormi TSI sa Volkswagenu podaril dobrý ťah.
Ktovie, či sa aj Touran už vylízal z detských chorôb a okrem dobrých výkonov vie ponúknuť aj spoľahlivosť, povesť vraj nemá hodnú mena Volkswagen.
Po 7 rokoch by to už chcelo nový model, dizajn nemá extra nadčasový, vidno aj z pomerne rozsiahlych úprav dizajnu v rámci faceliftov. Chcelo by to niečo nové v tomto segmente, a zároveň by sa žiadalo dopriať MPV-model aj značke Škoda.
Rozbalit vlákno
18
9. 9. 2010 22:37
Re: TSI
Klaudie, když už, pak kompaktní MPV má (musí) vypadat právě tak jako horní produkt. Žádný triky Franty Kliky, ale festovní neokázalá plechařina. Takhle ho nemusí měnit dalších padesát let, pořád bude vedle Scéniku vypadat jako bizon vedle kačera donalda...

Slogan - Teprve v Touranu si můžeš připadat na silnici jako chlap.

Jinak samozřejmě souhlasím s tvým pohledem na motory.

P.S. Ale že mu to na hlavní v té bílé na těch nových stránkách sluší, co? ;-)
9. 9. 2010 23:09
Re: TSI
Touran je zatím jen nadaný žáček, který po Scénicu může jen z dálky pokukovat. Udělat kvalitní napodobeninu chvilku trvá a navodit v autě nezaměnitelnou scenicovskou atmosféru pohody / poznávací znamení MPV /, je úkol jen pro ty nejnadanější žáčky. Zatím se to nepovedlo, tak snad v další generaci. :-)
10. 9. 2010 15:24
Re: TSI
P.S. To jo, ..vypadá to jak maringotka. Ale prktický to, vzhledem ke krabicoidnosti určitě bude, o tom není pochyb.
10. 9. 2010 06:52
Re: TSI
ak postavim vedla touranu C4 picasso, zistis, ze aj C4 vyzera celkom ddobre (z mojho pohlad lepsie) a pritom je bez dizajnovych vystrelkom (scenica nemusim). V interiery (subjektivne) prekonava c4 picasso tourana o svetelne roky
Avatar - PicoBello
10. 9. 2010 09:14
Re: TSI
ja si to iste myslim o P5008, to je podla mna jednotka triedy aktualne (dosvedcuje to aj test tu na auto.cz).
10. 9. 2010 15:37
Re: TSI
Ten nevypada spatne :yes:
10. 9. 2010 15:33
Re: TSI
No jestli tenhle interier [odkaz] ma prekonavat ten od Tourana o svetelne roky, pak potes panbuh... Zvlast to radio vypada jako by ho prave donesl z burzy a namontoval [odkaz] , o dvou ruznych displejich v jedne kaplicce ani nemluve.
10. 9. 2010 18:10
Re: TSI
interier s tym podivnym radiom som nemal stastie vidiet..iba tento [odkaz]

Jedine comu neviem prist na chut je volant s pevnym stredom

PS: ten interier c4 vyzera v skutocnosti ovela lepsie ako na fotkach (opat subjektivne)
10. 9. 2010 18:29
Re: TSI
To je ale to same, akorat ze u meho odkazu je ten dekl uprostred otevreny, pod nim je to radio. V cerne to vypada ale kazdopadne lip, ja ty stribrite plasty teda nemusim...
10. 9. 2010 20:25
Re: TSI
Novým motorom VW by to viac slušalo v nových autách. Vyrábať jedno a to isté, s faceliftom len s najnovším ksichtom, to je na dnešnú dobu málo. Pozri, čím sa chváli konkurencia. Tento voz na Scenic nemá, ani keby sa jeho tvorcovia modlili denne 24 hodín. Mal som tú česť, a ak Tebe k pocitu chlapa v silne rodinnom aute stačí fádny interiér a športovo sa tváriaci podvozok, tak nech sa páči.
Ja uprednostním pohodlie a príjemný vzhľad. Auto používam predovšetkým na vozenie, nie na vzbudzovanie chlapských pocitov. Tie si nechávam pre úplne iné sféry. ;-)
10. 9. 2010 06:41
Re: TSI
k ym detskym chorobam....stryko ho ma, kupoval ho v 3. roku vyroby a je maximalne spokojny, ziadne technicke problemy ho nestretli. Som prekvapeny hodnotenim 1,2 tsi, pre kludneho jazdca postacujuci motor
Avatar - pocitac
10. 9. 2010 10:06
Re: TSI
Taky vidím P5008 jako jasnou jeničku :yes: Škoda, že když redakce testuje Touran 1,2 tsi, nepřipojí také pár fotek z toho testování. Nebo snad žádné fotky nejsou? Nebo jsou snad výrazně hnusnější než vyretušované a přehnaně upravené fotky z marketingového oddělení VW? Zrovna ty fotky interiéru, když si pak člověk sedne do skutečného Touranu, udělá se mu nevolno z těch levných plastů a ošizených detailů. :no:
10. 9. 2010 20:30
Re: TSI
U každého auta záleží, ako sa oňho staráš aj aký kus chytíš. Osobnú skúsenosť mám iba zo skúšobnej jazdy. O častých návštevách v servise mi hovoril kamarát mechanik - tiež sa tomu divil, technika koncernová klasika, a pritom vraj v tomto aute tak spoľahlivo ako by sa dalo čakať, nefunguje.

Spomínaný motor vidím vo veľmi svetlých farbách, určite má skvelú budúcnosť v autách odspodu ponuky až po nižšiu strednú.
10. 9. 2010 07:02
Re: TSI
uz bolo moc neskoro vcera na zdrave myslienky, co? >:-[]
12. 9. 2010 20:22
Re: TSI
Aspoň tušíš, o čom píšeš? :-!
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
10. 9. 2010 10:18
Re: TSI
I když mám konzervativní design á la koncern docela rád, tak Touran je opravdu extrémně nudný a nezajímavý auto a ten interiér vypadá strašidelně... skoro jak z fiaťácké dodávky (a teď do mě Vlčáku >:-[] )!
Avatar - theolli
10. 9. 2010 04:45
Touran
Jo a hlavně všechny ty diskuse a uživatelské zkušenosti z něj dělaji opravdu auto pro chlapáky,protože ženská si s těmi problémy neporadí >:-[] hlavně výtečný motor 1.6FSI a 2.0TDI to je excelentní počin a hlavně že se najdou šupáci co to za ty prachy koupí.
Jinak musim uznat,libí se mi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 15:42
Re: Touran
a já už málem myslel že tam 1.6 FSI nedávají...
tsi
Milý gti, vím, že tvé úsilý diskvalifikovat každou automobilku na úkor vw je více než chorobné, ale přes to, nebo právě proto budu reagovat.

Další skvělý výkon. Nicméně v případě porovnání Scéniku s Bouránem už téměř brečím smíchy.Téměř dokonale si porovnání otočil. Nevadí. Jen ti připomenu. kdo zavedl a vymyslel tuto třídu a kdo v ní jednoznačně kraluluje. Je to Renault gti a opičkami jsou ostatní.
Bourán vedle Scéniku vypadá jako batole vedle taťky.

A mimochodem, když jsi tak férový, čestný a objektivní. Tato otázka je psána před 10lety.
Které auto je krásnější než Scénik?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - kari.laz
10. 9. 2010 09:53
Re: tsi
Z mého pohledu vyrábí z větších automobilek zaručeně nejhnusnější auta Renault a za ním jsou některé kreace Nisanu (naštesí jen některé modely)
To že tobě připadá Scenik edle touranu dospělý je tvůj věmový handicap.
Touran je na trhu už dost dlouho a scenic je novinka, Je jasné, že se to musí projevit. Ale rozhodně jsou ty auta i přes svůj věkový rodíl kounkurence schopná, nehledě na to, že do Touranu si můžeš naházet mnohem více výbavy i 4x4.
To že Renaul tuhle třídu vymyslel mu nikdo nebere a byl to dobrý počin. Ale to neznamená, že v tom musí být nutně nejlepší.
10. 9. 2010 20:37
Re: tsi
Každý názor je názor. ;-)
Renault na rozdiel od VW chápe poslanie MPV - pre rodinu. Pohodlné a priestorné auto s množstvom odkladacích priestorov, praktických doplnkov a výbornou variabilitou. Priplácať veľmi nie je za čo, výbavy sú za slušné ceny docela šikovné.
VW poňal Touran ako bežný produkt svojho portfólia, pre denné vozenie famílie je to tvrdé a dosť nepohodlné, v našich mestách zvlášť. Dizajn žiadna sláva, hranatá plechová krabica, občas s novým mejkapom, interiér až zúfalo nudný.
4x4 je fajn vec, ale nijak zvlášť u MPV, Renault to pochopil skôr a od štvorkolky upustil.
Ak sa mňa niekto spýta, či Touran alebo Scenic, tak určite Scenic.
Avatar - pocitac
10. 9. 2010 10:18
Re: tsi
Z pohledu desetiletí je v této kategorii jasným králem Scénic. Jeho pozici mu nikdo nemůže upřít. Navíc nový model se více než povedl. Nádherný design, skvělá výbava, výborné jízdní vlastnosti a v neposlední řadě opravdu velmi příjemný a prostorný interiér. Je pravda, že třeba u VW si můžeš "musíš" tučně připlácet za rozsáhlou výbavu. U Scénicu je výhoda, že velmi slušná výbava je již v základní verzi a pokud si jen trochu připlatíš, máš plně vybavené auto. Touran je stařeček, se strohým interiérem, s tvrdýma sedačkama a celkově to dle mého názoru není ve třídě malých MPV moc velký konkurent pro Scenic, je z něho příliš cítit jeho původ v užitkovém CADDY.
10. 9. 2010 15:42
Re: tsi
"...je z něho příliš cítit jeho původ v užitkovém CADDY." - ty teda perlis hovadiny pri patku >:D
10. 9. 2010 21:04
Re: tsi
dizajnom exterieru od seba daleko nemaju...interier samozrejme zrovnanie neznesie (samozrejme v prospech touranu)
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 15:44
Re: tsi
scénic a krásný?! :-O 8-s
Avatar - Barrichello
13. 9. 2010 10:50
Re: tsi
nejlepší je ta trapná reklama na "skvělé turbomotory ve škodárně, ta reklama s těma motrkářema a tou děvočkou a oktávkou přijíždějící tam smykem, to je trapárna, předohrab s 70 KW ve smyku, boha jeho.....
To dá na prde* všechno krom pionýru, z jedné stopy.

Prostě laciná ubohost.
Asi si tam mohli dát nálepku výkonné turbomotory, musí chlapci tak 130 KW přitlačit...
10. 9. 2010 08:14
OK a nejen pro Volkswagen
Začíná se potvrzovat to, co "otevřené hlavy" tvrdili od začátku a zabedněnci neuměli pochopit. Totiž to, že 1.2TSI bez problémů může zvládnout roli základní motorizace. Takže pochvala VW a vlastně i nejen jim. :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Blue Sun
10. 9. 2010 08:51
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Výkonově určitě. Otázkou je, co takové zatížení udělá se životností motoru.
Před nějakými deseti lety míval Chrysler Voyager problémy s praskáním hlav válců u dieselového motoru, protože ten byl na tak těžké auto tak akorát dostačující a pro vyšší výkony se musel důkladně trápit. Mám obavy, aby stejné problémy časem netrápily tyhle základní TSI, protože spousta lidí s nimi bude spěchat, když "je to přece turbo".
Avatar - Andromeda
10. 9. 2010 09:13
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Prohlásit tohle pod článkem,který má pár odstavců a motoru se věnuje zhruba z jedné třetiny,o vozu s 1600 kg pohotovostní,bez vlastních zkušeností,to chce dávku optimismu.Tady je na místě trocha obezřetnosti.
10. 9. 2010 09:25
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Samozřejmě. Narážel jsem na "spory" a tvrzení, kdy na jedné straně byl názor, že jako základní motorizace to bude dostatečné (což je i zmíněno v článku) a na druhé straně výkřiky, jak kdyby se jakýkoliv automobil s tímto motorem neměl být ani schopen rozjet.
Jak nad tebou píše kolega, bude v budoucnu zajímavé sledovat otázku životnosti a poruch obecně. Je trochu škoda, že automobilový výrobci nedělají víc pro zvýšení životnosti motorů a hlavně motorů osazených turbem, protože systémy např. proměnlivého omezovače otáček (studený motor např. omezovač na 3000 s postupným zvyšováním na základě ohřívání motoru) a dochlazování motoru (turba) po odtavení vozidla (v kombinaci s aut. převodovkami bez problémů) jsou již nějakou dobu známou věcí.
10. 9. 2010 09:48
Re: OK a nejen pro Volkswagen
No tak to nenapadlo jen mě. Taky jsem si říkal, že pro takový řidiče na baterky, který ani nevědí z který strany auta mají hledat motor by to chtělo omezovat otáček při studeným motoru z postupným zvyšování jak se motor ohřívá. Spolu s minimálně varovnou kontrolkou signalizující přehřátý turbo, aby to aspoň informovalo o tom, že mám nechat ten motor chvíli běžet a ne ho hnedka chcípnout. Určitě by to bylo užitečnější než přiblblá signalizace doporučený rychlosti, která mě nutí mnohdy až nepěkně podtáčet motor. Třeba na to ve VW přijdou a příští generace turbo motorů to bude mít. V opačným případě myslím, že bude spolehlivost těchle motorů kolísat podle toho kdo s tím jak jezdil.
10. 9. 2010 10:08
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Nejsem si zcela jist, ale mám dojem, že tenhle "aktivní" omezovač otáček měla M3 E46.
neregistrovaný "Heine"
10. 9. 2010 10:22
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Tam se jen menil rozsah cerveneho pole, vytocit jsii to mohl jak jsi chtel.
10. 9. 2010 10:40
Re: OK a nejen pro Volkswagen
:yes: díky
Avatar - Andromeda
10. 9. 2010 09:57
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Faktem je,že dříve co by základ byla 1,6 atmosféra,oproti které je tsi celkově charakterem 100% jinde.A právě životnost(nemluvím o apetitu při celkovém využití)je otázka.O tom,proč se výrobci v tomto směru víc neangažují(dle mne jim to vyhovuje a jde přece o peníze)je na dlouhou debatu.
10. 9. 2010 20:42
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Životnosť je ešte vec neznáma, uvidí sa za pár rokov. Osobne si myslím, že číslo 77, označujúce maximálny výkon je absolútne k ničomu. Ale keď sa povie 175 Nm od 1500 do 4100 otáčok, to už ma začína zaujímať.
Pokiaľ je motor dôkladne skonštruovaný nadimenzovaný na všetku tu záťaž a tlaky (určite najmä blok a hlava), ktorým musí vzdorovať, nemal by som o jeho životnosť strach.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
10. 9. 2010 09:26
Re: OK a nejen pro Volkswagen
1,2 TSI se zatím projevuje ve velmi příznivém světle (vlastní zkušenost) a myslím, že pokud se nebude úchylně honit a vůbec se k němu bude chovat tak, jak se k turbomotoru má, tak by neměl být problém ani s životností.

1,2TSI zatím :yes: Je to motor nejen pro důchodce, ale pro každodenního řidiče na našich cestách, s přimhouřením oka si s ním můžeš v menším autě i trochu zasportovat.
10. 9. 2010 20:43
Re: OK a nejen pro Volkswagen
:-) Zašportovať s dalo aj s Favoritom 135 ;-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
13. 9. 2010 09:49
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Tak s tímhle určitě: [odkaz]

To sportování jsem samozřejmě myslel na Fabii, Polo, Ibizu!
Avatar - Andromeda
10. 9. 2010 23:27
Re: OK a nejen pro Volkswagen
Jistě,hodnota krouťáku je na kubaturu příjemná a např. v GVI ve dvou lidech byla cítit.Řekl bych,optimální kombinace pro místní realitu,pro normální ježdění s možností nechat se občas tím motorem překvapit ;-).Ale v Touranu -> při vší úctě,ono to pojede,ale trochu to nalož,pošli to do kopců,protáhni po nějaké D a bude se lámát chleba...Očekávám,že kdo zakoupí,měl by mít sečtené plusy i mínusy.Jééé,pardon,to patřilo Klaudiovi >:D
10. 9. 2010 09:43
Spotřeba při 130kmh....
..... v testu se uvádí spotřeba při 130kmh cca 8l. Dovolím si nad touto hodnotou malinko pochybovat.... ;-) Jestli to auto váží skoro 1600kg, tak mi ta spotřeba opravdu přijde z říše snů.... Taky záleží, jestli je to 130kmh reálných, nebo tachometrových, že....
Rozbalit vlákno
28
Avatar - kari.laz
10. 9. 2010 10:00
Re: Spotřeba při 130kmh....
Když těch testů udělají 50 a vyjde jim to pořád stejně, tak bude pořád někdo pochybobat. Proč by nemohl abýt sotřeba 8 litrů při ustálené rychlosti 130. A kolik mslíš že tam bude odchykla od tacho při 130. To píšeš, jak kdyby tam mělo být odchylka 20Km/h. Nezapoměň, že to je šestikvalt a otáčky při těch 130 nebudou nijak enormní.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
10. 9. 2010 10:01
Re: Spotřeba při 130kmh....
Nezapomeň, že to má šestikvalt, který hodně pomáhá, při tachometrových 130 to jede tak +-122
Avatar - iudex
10. 9. 2010 10:19
Re: Spotřeba při 130kmh....
Tak Golf 1,4 TSI podľa mojej skúsenosti berie pri ustálenej 130ke (tacho) 7,5l. Preto sa mi javí spotreba o pol litra vyššia s menším motorom ako reálna a uveriteľná.
Avatar - strýček BOB
10. 9. 2010 10:23
Re: Spotřeba při 130kmh....
Spotřeba Touranu odpovídá reálu. Yeti při tachometrových 140, což odpovídá reálným cca 135, bere 8-8.5litru se zapnutou klimou.
Avatar - jazva
10. 9. 2010 10:36
Re: Spotřeba při 130kmh....
Mne 1,4 TSI v Altee berie pri tacho 14O(133reál) na tempomate cca 8,5l . Každým km/h navyše tá spotreba strašne stúpa. Pochybujem, že sa s tým bude dať jazdiť za tých 8l. Aerodynamika a váha nie je silnou stránkou tohoto auta. Tá 1,2ka sa myslím "narobí" s tým autom trochu viac ako 1,4 s Alteou.

Inak stačí, keď vypnem tempomat a idem podľa tacho tých 140, kede-tu obehnem niekoho kto "zavadzia" a som hneď na 9l/100km. A to sú trasy o dĺžke cca 500km po diaľnici. Za 1,5 mesiaca som najazdil už skoro 10t km a toto sú moje poznatky... ;-)

Inak motor je to fajn, po dieslovej Ravke skoro ako z rozprávky. >:D
Avatar - iudex
10. 9. 2010 10:40
Re: Spotřeba při 130kmh....
Tak to oneskorene gratulujem k novému autu. Ten 1,4 TSI je do rodinného auta (nižšia stredná) ideál. :yes:
Avatar - jazva
10. 9. 2010 10:50
Re: Spotřeba při 130kmh....
Ideál by bol 1,8TSI. ;-) Toto je taký príjemný kompromis... s 1,2 TSI by som sa trápil ja a následne by som trápil ja tú 1,2ku. >:D

Mám rád trochu "svižnejšiu" jazdu. :-!
Avatar - strýček BOB
10. 9. 2010 10:59
Re: Spotřeba při 130kmh....
Alteu 1.8TSI jsem měl vyhlédnutou, ale nešel do ní namontovat v továrně bufík a elektrické křeslo pro řidiče, tak měl seat smůlu, jinak výborné auto.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
10. 9. 2010 10:59
Re: Spotřeba při 130kmh....
S 1,2 TSI se dá jezdit svižně i hodně svižně, ale na velké porce na dálnicích není, tam už je to opravdu pro 1,4 a výše.
10. 9. 2010 11:34
Re: Spotřeba při 130kmh....
Ok, takže kdyby ten Yeti nejel 135 ale 130, tak bude brát řekněme těch 8. A co se spotřebou udělá, když se ten stejný motor dá do auta, které je o cca 200kg těžší? :*) Pošle to spotřebu pod 8 litrů?
Avatar - strýček BOB
10. 9. 2010 12:23
Re: Spotřeba při 130kmh....
1.2TSi je v těchto rychlostech extrémně choulostivý na zacházení s plynovým pedálem. Reálných 130 = znamená průměrnou spotřebu cca 7.5l.

Touran je sice těžší, ale má pravděpodobně lepší aerodynamiku, to je pouze má doměnka, hodnoty Cx neznám a hledat je nechci, tedy spotřeba bude díky lepší aerodynamice srovnatelná, nebo jenom mírně horší oproti yetimu se stejným motorem. Má-li Touran aerodynamiku letící šatní skříně, potom bude dálniční spotřeba kolem devíti litrů ;-\
Avatar - miromen
10. 9. 2010 14:32
Re: Spotřeba při 130kmh....
Golf 1.2TSI při ustalene rychlosti 130 tacho 6.5-6.8l.
10. 9. 2010 20:49
Re: Je to presne naopak : )
Slabší motor má vyššiu sptrebu, lebo pri tej rýchlosti je viac zaťažovaný a pracuje v inom režime ako ten silnejší .. viď. spotreba Kia Ceed 1,4 vs. 1,6 - tabuľkovo je úspornejšia 1,4 - reálne je to 1,6-ka.

I ľudia čo majú TSi motory - čo poznám - sú spokojný, ale na "tabuľkové" spotreby už dávno zabudli - sú ďaleko "nepresnejšie" (je jasné akým smerom) - ako atmosféfické ...
neregistrovaný "Heine"
10. 9. 2010 10:27
Re: Je to presne naopak : )
Tech osm litru je naprosto bez problemu.
11. 9. 2010 01:09
Re: Je to presne naopak : )
To auto nevazi skoro 1600kg, ale 1450kg. 1600kg ma verze s 2.0TDI a DSG prevodovkou.
11. 9. 2010 08:02
Re: Je to presne naopak : )
"My jsme byli více zvědaví na to, jak se malý motor popere s bezmála 1,6 t těžkým vozem, osazeným dvěma českými novináři a jejich zavazadly." Jen vycházím z textu.... :-| Ale OK, jestli to auto váží jen 1450kg tak je ta spotřeba kolem 8l snad reálná.....
11. 9. 2010 08:56
Re: Je to presne naopak : )
Ok. Myslim ale ze se ta vaha auta trochu precenuje, na dalnici ma daleko vetsi vliv odpor vzduchu (tvar auta) nez vaha auta, ta pri ustalene rychlosti moc velke rozdily nenadela. Horsi to je pak ve meste, tam se vaha na spotrebe projevi celkem zasadne.
Avatar - Barrichello
13. 9. 2010 10:55
Re: Je to presne naopak : )
sou krásné spotřeby, 8 litrů při 130ti a 1600 kg, má to malej problém že moderní V6 DOHC s výkonem přes 200 Hp žere při stejné váze v tu chvíli tak 8,5-9 na sto.
Tomu se říká rozdíl, to určitě stojí za to jezdit v otrubeným motůrku ze zahradního traktoru a bát se jak na tom bude po 100 tis km turbo >:D
Avatar - miromen
13. 9. 2010 12:27
Re: Je to presne naopak : )
Toto je velmi kvalitni postřeh. :no:
13. 9. 2010 13:31
Re: Je to presne naopak : )
Tech sestivalcu je v MPV velikosti nizsi stredni opravdu jak naseto >:D
Kdybys uz nejaky nasel (zajimalo by me u koho), chces rict ze si priplatis statisice navic za sestivalec abys pak mel spotrebu jeste o litr vetsi, gratuluji ke kvalitni uvaze...
Avatar - miromen
13. 9. 2010 14:53
Re: Je to presne naopak : )
A hlavně budou ty 6valce s 200hp+ velmi usporne v městskem a přiměstskem provozu. >:D
Avatar - Barrichello
13. 9. 2010 15:41
Re: Je to presne naopak : )
o tom tu nebyla řeč, pouze o tom že v tu chvíli vám to na dálnici žere skoro jak V6ka. :-)

Jinak v MPV střední třídy by se i nějaký našel, dokonce by se našlo i něco, co umí spalovat E85 přímo z fabriky, takže pak vychází náklady na palivo na té dálnici u toho V6 dokonce nižší jak u té 1,4 turbo.

Ale to nebylo podstatou myšlenky, podstatou bylo to že 1,4ka 1600 kg (jedno v čem prakticky) tedy bere 8 a nějaká 2,5-2,9 V6 (taky skoro jedno v čem mimo suv)dnes s výkonem něco mezi 230-300 Hp žere 8,5-9.

Aneb downsizing má jen samé výhody, že, v dálničním provozu a na dlouhých tratích na okreskách zejména
:-)
13. 9. 2010 21:27
Re: Je to presne naopak : )
"O tom nebyla rec...." - tak holt miromen tu rec rozsiril, a dobre udelal, chapu ze ti to moc nevoni :-)

Mas to nejake pomotane, neni rec o 1.4, ale 1.2, a ne o aute co vazi 1600kg, ale 1450kg (vcetne ridice cca 70kg). To se pak tady jinak muzeme bavit i o Fabii jako o aute co vazi 1600kg (kdyz bude narvana po strechu)...

Z ciste zvedavosti jsem se podival kolik ze bere napr. trilitr BMW 530i, 258 koniku - jiste uznas ze BMW motory docela umi - a svete div se, pri 130kmh mu namerili spotrebu 11.7, coz cini z tvych 8.5-9 litru pouze zbozne prani.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2010 08:49
Re: Je to presne naopak : )
No tak v tom případě bohužel bud byla v případě toho testu BMW závada mezi volantem a pedály nebo jaksi slovy klasika musím konstatovat že "Historie porazila současnost", neb je mi velmi líto, ale 11,7 mi při 130ti bere V8 5,7 OHV....
Takže pokud to bere nějaký současný V6 tak s tím někdo neumí jezdit nebo se to nedá označit jako úsporný motor, protože taková spotřeba je sice u V6 adektvátní, ovšem pokud by byl tak 15 a víc let starý :-)
Jinak je to holý nemysl, a nikdo mi tu nebudete věšet bulíky na nos, já měl V6ky 6 let, a když mě to bavilo, tak sem tu spotřebu měřil a věř mi že jsem měl průměrnou spotřebu za 10 000 km 8,8 litru (2,7 V6 DOHC 203 HP). A to nebyl žádný hypermoderní motor s FSI atd.
14. 9. 2010 11:12
Re: Je to presne naopak : )
Mozna bys mohl vysvetlit v cem ze ma spocivat ta tvoje zavada mezi pedaly a volantem u testu, pri kterem krouzi stabilni rychlosti po testovacim okruhu...

Historie tezko porazi soucasnost, zpravidla jde jen, jako v tvem pripade, o porovnavani hrusek s jablky. U BMW jsou podle tebe asi totalni nazdarci, kteri motory vubec neumi, kam se hrabou na tvuj historicky X-valec >:D

Proc sem motas prumernou spotrebu vubec nechapu, prece se resilo kolik to bere pri 130kmh. Hele, nekdy rozjed tu tvoji zazracnou karu co zere o 2-3 litry min nez srovnatelny sestivalec od BMW, najed na dalnici, vynuluj za jizdy PP, ujed aspon tak 100km na tempomat s realnou rychlosti130kmh (ne tou kterou ti nakeca tachometr) - coz znamena ze prumerna rychlosti po tehle jizde min 130kmh, spis by mela byt tak 134-135 aby se eliminovala chyba tachometru (real), pak to otoc a zajed to same v protismeru a pak se koukni na palubni pocitac (nebo si aspon zajisti aby byl start a cil je ve stejne nadmorske vysce kdyz meris v jednom smeru). Jestli tam budes mit 8.5 jsem cinsky buh srandy a rovnou s tim zajed do fabriky BMW, ze mas pro ne super kseft a prodej jim ten svuj motor za tezky penize >:D

Nic ve zlem ale uz jsem vypozoroval jak tyhle zazracne spotreby vznikaji - modelovy priklad - borec ujede 100km, z toho prvnich 25km mezimesto nez najede na dalnici (ze mu hezky pada spotreba je asi jasne), najede na dalnici, po ktere jede 50km, z toho jsou 5km stavebni prace s omezenim na 80kmh, pak trefi par kamionu za kterymi se vlece 90kmh, kdyz ma konecne volno to rozkouli na 130kmh, sjede z dalnice, 25km nez dojede do cile mezimesto, koukne na palubni pocitac - HA, jel jsem 130kmh po dalnici a mam spotrebu 8.5, to je super motor :-)
Avatar - Barrichello
14. 9. 2010 15:15
Re: Je to presne naopak : )
že PP umí ukazovat okamžitou spotřebu si nikdy neviděl, že? :-) :-)

Jo a průměrná spotřeba za 10 000 km zajímavá je, neb tady půl národa žije v tom, že ta průměrná spotřeba musí být u takovéhohle motoru aspon 13 litrů- ne-li 15.
A já měl 8,8, hehe a soused s Fabií 1,4 kou kombi 6,3 >:-[]

Takže kdybyste to čistě jen vynásobili, (což je samo v reálu blbost), ale i tak je to úsměvné, tak ta kára s 2 válcema navrch a jednou takovým objemem by měla žrát 12,5 litru na sto. No a soused rozhodně žádný závodník není.
Takže spotřeba rozhodně není přímo úměrná obsahu a i s tím hitoricko-moderním V8 (historický je pouzem typem rozvodů) jde jezdit klidně za 11 litrů průměr. Pravda, má to odpojování válců, takže když se plížíš za těmi kamiony a dopravním omezení, tak to je v tu chvíli vlastně R4 2,9.
:-)
14. 9. 2010 17:29
Re: Je to presne naopak : )
No jestli jsi to odecital z okamzite spotreby, pak uz je jasne proc ti to vychazi tak blbe :-) Holt sis nevsimnul ze jedes tak trochu z kopecka a fouka ti do zad.

Celkem by me zajimalo z ceho vychazis pri hodnoceni toho co si mysli nebo nemysli pulka naroda, ja myslim ze narodu celemu (a nejen pulce) je tvoje V6 fakt ukradena.

Proc mas radost z toho ze mas vyssi spotrebu o 2.5litru nez soused? Kdyz ji budes mit vyssi o 4 litry budes mi jeste vetsi radost? >:D

Spravne jsi ve finale vitezoslavne uvedl, ze spotreba neni primo umerna obsahu, ovsem nikdo tady netvrdil opak, takze neni moc jasne komu se to snazis vyvracet.
Avatar - Barrichello
16. 9. 2010 09:42
Re: Je to presne naopak : )
Jo fouká mi do zad, to jsou argumenty jak z mateřinky. BTW jel sem po naprosté rovině ustálenou rychlostí 130.

Vycházím z toho, na co sem mě ptal každý koho sem kdy potkal a ptal se na spotřebu. U všech to bylo stejný? To žere tak 13 nebo 15 ne?? Jejich typická otázka. Já říkám, ne 8,8 - ukážu vám PP a na něm za kolik je to km (já to nikdy neresetoval). Nastal pohled slovy klasika "čuměli jak tele na na nový vrata".

Mam radost, mam moc velkou radost, že V6 s 203 Hp žere o 2,5 litru víc než chcíplá R4 - navíc váhově o něco lehčí, kterou když naložíš rodinkou a pustíš klimu (pokud by tam byla), tak už v kopci nestíhá.

Jelikož spotřeba není přímo úměrná objemu, jsou snahy některých nejnenovaých firem o downsizing velmi úsměvné zejména proto, že tam ta papírová spotřeba bohužel neodopovídá skutečnosti a navíc o výdrži těchto motorů ve srovnání s V6 atmosférou není třeba vůbec spekulovat, bude tak sotva, opravdu sotva poloviční....
10. 9. 2010 11:09
asi ma drbne
preco na vsetky modely musia cpat podlhovaste svetla.. napr A6 do dost uskodilo, k tejto neforemnej krabici sa je skoda vyjadrovat :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Righ
10. 9. 2010 11:55
Tezka pozice
Nepochybuju o tom, ze Touran je kvalitni auto se spickovyma motorizacema, hodnotnejma materialama a moznosti individualizace, o ktery se konkurentum ani nezda, nicmene jeho pozici v prislusny tride nevidim prave ruzove. Duvodem cislo jedna je cena, nedavno ho v AutoTIPu poronavali s konkurenci (Verso, Scenic, Zafira) a kdyz si clovek dorovnal vybavy, Touran byl o cca 200 tisic, tzn. nejakych 30% drazsi. Uznavam, ze Zafira ani Verso mu nejsou z ruznych duvodu konkurenti (prvni je vybehovej model, druhej je Japonec a navic sereda), ale cenove srovnani s Renckem bylo do oci bijici. Test sice samozrejme vyhral Touran, ale pokud nekdo jako ja cte AutoTIP uz aspon par let, vi, jak tyhle testy v 80-90% pripadu konci...
A to pritom v testu nebyly dalsi francouzsky konkurenti jako C4 Picasso nebo nova 5008ka, ktery by cenovej odstup VW jeste vice zduraznily. Taky si nejsem jistej, jestli se zrovna v tyhle tride hraje na konzervativni design, nicmene kdyz ted nad tim premyslim, tak vsichni konkurenti (krome ty Zafiry) jsou naopak znacne moderni a Touran tak z toho muze paradoxne tezit.
Klicovym problemem tak zustava cena, pro jejiz nastaveni podle me VW nema moc padnych duvodu. Na rozdil od nizsi stredni nebo stredni tridy ho zde vidim pouze jako jednoho z mnoha, ktery objektivne (krome jizdnich vlastnosti) nenabizi vic nez vozy francouzsky provenience (ty zase hrajou na komfort, takze je to obtizny srovnani). Mimo Nemecko to podle me zkratka zadny terno nebude. Kdybych volil v tyhle tride ja, bral bych Peugeot 5008, idealni mix stylu a legenace v designu extereru i interieru, dobrych uzitnych vlastnosti, slusnych motoru (THP i dyzly) a v neposledni rade sympaticky ceny. Bez prihlednuti k ni totiz nelze zadny auto v techto tridach rozumne hodnotit.
Rozbalit vlákno
6
10. 9. 2010 15:58
Re: Tezka pozice
V Autobildu jsem videl test a poradi bylo Scenic, Touran, Verso.
Avatar - Righ
10. 9. 2010 16:14
Re: Tezka pozice
Muze byt, v AutoTIPu to bylo Touran, Scenic, Zafira, Verso. A faktem je, ze v tomhle magazinu v drtivy vetsine pripadu srovnavacky vyhravaj nemecky vozy, byt se to casto prilis neshoduje s obsahem samotnyho clanku (to byl i pripad tohoto testu).
10. 9. 2010 16:39
Re: Tezka pozice
V AB delali, neni to tak davno, pokus. Reagovali na to ze jim lidi vycitaji ze vyhravaji nemecka auta, tak si par tech kritiku pozvali, aby delali testy s nimi. Hadej jak to dopadlo, nemecka auta dle jejich bodovych hodnoceni dostala nektera jeste vic bodu nez dostaly od samotnych redaktoru. Chapu se ze hned vyroji nejaky pomatenec, ktery prohlasi ze to bylo koupene, ale pokus to byl zajimavy.
Dival jsem se na ten test, na bodove ohodnoceni, a celkem by me zajimalo proc by mel byt Touran (podle nekterych mistnich diskuteru) tak spatny, resp. cim by mel Scenic tak neskutecne Touran valcovat (s vyjimkou ceny).
Avatar - Righ
10. 9. 2010 17:40
Re: Tezka pozice
Heh, ja veru nechci zpochybnovat kvality nemeckych aut jako takovych, sam jedno mam (Golf VI) a zbyly dve auta v rodine jsou Audiny, takze tak. :-) Jde mi o to, ze nemecky automagaziny obcas tlacej nemecky auta tam, kde pro to neni objektivni duvod (treba ten test v AutoTIPu) nebo jim nahravaj nefer zpusobem (treba kdyz ve stejnym casopise porovnavali nemecky a japonsky auta napric tridama a podle myho nazoru nevybirali nemeckym autum adekvatni soupere - ve vysledku taky test dopadl jednoznacne pro Nemecko). Podobne se chovaj treba anglicky magaziny, ktery se v zoufaly snaze podporovat nejakou tuzemskou automobilku posadej z kazdyho Forda na zadek, neb ten se podle nich ty "domackosti" blizi nejvic.
Ale zpatky k Touranu a Scenicu - nikde nepisu, ze by Renault nekde VW valcoval. S jednou zasadni vyjimkou, a tou je cena. Bavime se o rodinnych autech pro stredni tridu a tak je cena zkratka zasadni parametr. Mam-li tedy v podstate stejne kvalitni, vybavove i motoricky vybavena auta (design pomijim, to je subektivni zalezitost) a jedno stoji 500 tisic a druhy 700, stavi je to kazdy do zasadne jinyho svetla.
neregistrovaný "naivni"
11. 9. 2010 00:07
Re: Tezka pozice
Ja bych to rekl takhle: rozdil mezi Touranem a Scenicem pozna akorat tatinek za volantem. Pro rodinu je auto jako auto a ocenuje uplne jine veci nez vetsina diskutujicich ve foru.
11. 9. 2010 01:56
Re: Tezka pozice
Ackoliv Tourana osobne nemam, myslim ze je to vyborne auto - mame jej v rodine kupovane jako nove. Za 2,5 roku bez JEDINE zavady, problemu, cehokoliv... To o necem svedci.
Na druhou stranu je zrejme a v ceniku patrne, jak velkou cestu musel Touran urazit, aby se k lidem - myslim Cechum - dostal. Drtiva vetsina vsech vozu s VW ve znaku je z Nemecka a to same plati pro Touran - tedy jetiny - v tu chvili Citroen a podobne hracky konci (viz. predchozi poruchova generace Piccasa). A samozrejme u jetin vyhrava dlouhodobost - tedy design, materialy, technika - a tady VW neco tezko predci. Dorovna se snad jen Renault - ten je par kroku napred a cenova politika je drtiva.
Jinak nejvyse osobne hodnotim Fordy - mensiho C-Maxe (osobne vlastnim) jako perfektni alternativu ke kombiku, nejsportovnejsi MPV S-Maxe a perfektni Galaxy. Ford se taky chvili ucil (nepovedeny prvni Galaxy), ale ted je vse OK. A taky bych nezatracoval Opel (jako v tom testu) - tak spatny neni. Podvozek slusny a ceny v akcich skvele!
10. 9. 2010 12:36
zrazu staci aj 1,2
je zaujimave ze ked prisla insignia s 1,6 turbo tak vsetci tarali aky je to slaby motor.. A ajhla, tu zrazu je pre 1600kg tourana 1,2 77kw TSI akurat a pochvalujeme si ho...
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2010 01:03
Re: zrazu staci aj 1,2
Na to ze vazi 1600kg jsi prisel jak? :-!
ještě jednou tsi
Strašně se omlouvám za slovo úsilí. Sorry!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
10. 9. 2010 15:32
OT: prerába sa webstránka?
Mám taký pocit, že po neslávnom launchi "nového a lepšieho" auto.cz sa niečo opäť prerába, usudzujúc z toho, že celý týždeň nebol jediný test a ani dnes sa s článkami redakcia nepretŕha.
Avšak nepáči sa mi ficovský postoj k rebelujúcim užívateľom moje.auto.cz: keď namiesto fotiek vyvesili bojkot, boli okažite stiahnutí. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
10. 9. 2010 16:09
Re: OT: prerába sa webstránka?
Už to chápu... hnus! 8-s
11. 9. 2010 09:27
Touran TDI
1,2 TSI v Touranu jsem nejel, ale mám najeto 1500km v 1,6 TDI. Nepopsatelně lepší odhlučnění oproti předchozí verzi, subjektivně lepší materiál na stejně vypadající palubce a spotřeba zatím 5,2 :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2010 08:04
TSI 12
Buďte rádi že tam nedali HTP. A proč nikdo nevěří turbomotoru? Dyť na to dávaj stejný záruky jako na obyč motor a záruky se prodlužují. Tento motor jestli jede opravdu tak jak se píše je OK stejně se tu má jezdit 50-90-130 to vám jede i každá stará škodárna. Stejně přes 130kmh už je většina motorů hodně namáhána a pak se nedivte že se oddělá >:-[]
Rozbalit vlákno
0