Testy
Jo a hlavně všechny ty diskuse a uživatelské zkušenosti z něj dělaji opravdu auto pro chlapáky,protože ženská si s těmi problémy neporadí >😒] hlavně výtečný motor 1.6FSI a 2.0TDI to je excelentní počin a hlavně že se najdou šupáci co to za ty prachy koupí.
Jinak musim uznat,libí se mi.
Jinak musim uznat,libí se mi.
Milý gti, vím, že tvé úsilý diskvalifikovat každou automobilku na úkor vw je více než chorobné, ale přes to, nebo právě proto budu reagovat.
Další skvělý výkon. Nicméně v případě porovnání Scéniku s Bouránem už téměř brečím smíchy.Téměř dokonale si porovnání otočil. Nevadí. Jen ti připomenu. kdo zavedl a vymyslel tuto třídu a kdo v ní jednoznačně kraluluje. Je to Renault gti a opičkami jsou ostatní.
Bourán vedle Scéniku vypadá jako batole vedle taťky.
A mimochodem, když jsi tak férový, čestný a objektivní. Tato otázka je psána před 10lety.
Které auto je krásnější než Scénik?
Další skvělý výkon. Nicméně v případě porovnání Scéniku s Bouránem už téměř brečím smíchy.Téměř dokonale si porovnání otočil. Nevadí. Jen ti připomenu. kdo zavedl a vymyslel tuto třídu a kdo v ní jednoznačně kraluluje. Je to Renault gti a opičkami jsou ostatní.
Bourán vedle Scéniku vypadá jako batole vedle taťky.
A mimochodem, když jsi tak férový, čestný a objektivní. Tato otázka je psána před 10lety.
Které auto je krásnější než Scénik?
Z mého pohledu vyrábí z větších automobilek zaručeně nejhnusnější auta Renault a za ním jsou některé kreace Nisanu (naštesí jen některé modely)
To že tobě připadá Scenik edle touranu dospělý je tvůj věmový handicap.
Touran je na trhu už dost dlouho a scenic je novinka, Je jasné, že se to musí projevit. Ale rozhodně jsou ty auta i přes svůj věkový rodíl kounkurence schopná, nehledě na to, že do Touranu si můžeš naházet mnohem více výbavy i 4x4.
To že Renaul tuhle třídu vymyslel mu nikdo nebere a byl to dobrý počin. Ale to neznamená, že v tom musí být nutně nejlepší.
To že tobě připadá Scenik edle touranu dospělý je tvůj věmový handicap.
Touran je na trhu už dost dlouho a scenic je novinka, Je jasné, že se to musí projevit. Ale rozhodně jsou ty auta i přes svůj věkový rodíl kounkurence schopná, nehledě na to, že do Touranu si můžeš naházet mnohem více výbavy i 4x4.
To že Renaul tuhle třídu vymyslel mu nikdo nebere a byl to dobrý počin. Ale to neznamená, že v tom musí být nutně nejlepší.
Každý názor je názor. 😉
Renault na rozdiel od VW chápe poslanie MPV - pre rodinu. Pohodlné a priestorné auto s množstvom odkladacích priestorov, praktických doplnkov a výbornou variabilitou. Priplácať veľmi nie je za čo, výbavy sú za slušné ceny docela šikovné.
VW poňal Touran ako bežný produkt svojho portfólia, pre denné vozenie famílie je to tvrdé a dosť nepohodlné, v našich mestách zvlášť. Dizajn žiadna sláva, hranatá plechová krabica, občas s novým mejkapom, interiér až zúfalo nudný.
4x4 je fajn vec, ale nijak zvlášť u MPV, Renault to pochopil skôr a od štvorkolky upustil.
Ak sa mňa niekto spýta, či Touran alebo Scenic, tak určite Scenic.
Renault na rozdiel od VW chápe poslanie MPV - pre rodinu. Pohodlné a priestorné auto s množstvom odkladacích priestorov, praktických doplnkov a výbornou variabilitou. Priplácať veľmi nie je za čo, výbavy sú za slušné ceny docela šikovné.
VW poňal Touran ako bežný produkt svojho portfólia, pre denné vozenie famílie je to tvrdé a dosť nepohodlné, v našich mestách zvlášť. Dizajn žiadna sláva, hranatá plechová krabica, občas s novým mejkapom, interiér až zúfalo nudný.
4x4 je fajn vec, ale nijak zvlášť u MPV, Renault to pochopil skôr a od štvorkolky upustil.
Ak sa mňa niekto spýta, či Touran alebo Scenic, tak určite Scenic.
Z pohledu desetiletí je v této kategorii jasným králem Scénic. Jeho pozici mu nikdo nemůže upřít. Navíc nový model se více než povedl. Nádherný design, skvělá výbava, výborné jízdní vlastnosti a v neposlední řadě opravdu velmi příjemný a prostorný interiér. Je pravda, že třeba u VW si můžeš "musíš" tučně připlácet za rozsáhlou výbavu. U Scénicu je výhoda, že velmi slušná výbava je již v základní verzi a pokud si jen trochu připlatíš, máš plně vybavené auto. Touran je stařeček, se strohým interiérem, s tvrdýma sedačkama a celkově to dle mého názoru není ve třídě malých MPV moc velký konkurent pro Scenic, je z něho příliš cítit jeho původ v užitkovém CADDY.
scénic a krásný?! 😲 8-s
To si píš.
nejlepší je ta trapná reklama na "skvělé turbomotory ve škodárně, ta reklama s těma motrkářema a tou děvočkou a oktávkou přijíždějící tam smykem, to je trapárna, předohrab s 70 KW ve smyku, boha jeho.....
To dá na prde* všechno krom pionýru, z jedné stopy.
Prostě laciná ubohost.
Asi si tam mohli dát nálepku výkonné turbomotory, musí chlapci tak 130 KW přitlačit...
To dá na prde* všechno krom pionýru, z jedné stopy.
Prostě laciná ubohost.
Asi si tam mohli dát nálepku výkonné turbomotory, musí chlapci tak 130 KW přitlačit...
Začíná se potvrzovat to, co "otevřené hlavy" tvrdili od začátku a zabedněnci neuměli pochopit. Totiž to, že 1.2TSI bez problémů může zvládnout roli základní motorizace. Takže pochvala VW a vlastně i nejen jim. :yes:
Výkonově určitě. Otázkou je, co takové zatížení udělá se životností motoru.
Před nějakými deseti lety míval Chrysler Voyager problémy s praskáním hlav válců u dieselového motoru, protože ten byl na tak těžké auto tak akorát dostačující a pro vyšší výkony se musel důkladně trápit. Mám obavy, aby stejné problémy časem netrápily tyhle základní TSI, protože spousta lidí s nimi bude spěchat, když "je to přece turbo".
Před nějakými deseti lety míval Chrysler Voyager problémy s praskáním hlav válců u dieselového motoru, protože ten byl na tak těžké auto tak akorát dostačující a pro vyšší výkony se musel důkladně trápit. Mám obavy, aby stejné problémy časem netrápily tyhle základní TSI, protože spousta lidí s nimi bude spěchat, když "je to přece turbo".
Prohlásit tohle pod článkem,který má pár odstavců a motoru se věnuje zhruba z jedné třetiny,o vozu s 1600 kg pohotovostní,bez vlastních zkušeností,to chce dávku optimismu.Tady je na místě trocha obezřetnosti.
Samozřejmě. Narážel jsem na "spory" a tvrzení, kdy na jedné straně byl názor, že jako základní motorizace to bude dostatečné (což je i zmíněno v článku) a na druhé straně výkřiky, jak kdyby se jakýkoliv automobil s tímto motorem neměl být ani schopen rozjet.
Jak nad tebou píše kolega, bude v budoucnu zajímavé sledovat otázku životnosti a poruch obecně. Je trochu škoda, že automobilový výrobci nedělají víc pro zvýšení životnosti motorů a hlavně motorů osazených turbem, protože systémy např. proměnlivého omezovače otáček (studený motor např. omezovač na 3000 s postupným zvyšováním na základě ohřívání motoru) a dochlazování motoru (turba) po odtavení vozidla (v kombinaci s aut. převodovkami bez problémů) jsou již nějakou dobu známou věcí.
Jak nad tebou píše kolega, bude v budoucnu zajímavé sledovat otázku životnosti a poruch obecně. Je trochu škoda, že automobilový výrobci nedělají víc pro zvýšení životnosti motorů a hlavně motorů osazených turbem, protože systémy např. proměnlivého omezovače otáček (studený motor např. omezovač na 3000 s postupným zvyšováním na základě ohřívání motoru) a dochlazování motoru (turba) po odtavení vozidla (v kombinaci s aut. převodovkami bez problémů) jsou již nějakou dobu známou věcí.
No tak to nenapadlo jen mě. Taky jsem si říkal, že pro takový řidiče na baterky, který ani nevědí z který strany auta mají hledat motor by to chtělo omezovat otáček při studeným motoru z postupným zvyšování jak se motor ohřívá. Spolu s minimálně varovnou kontrolkou signalizující přehřátý turbo, aby to aspoň informovalo o tom, že mám nechat ten motor chvíli běžet a ne ho hnedka chcípnout. Určitě by to bylo užitečnější než přiblblá signalizace doporučený rychlosti, která mě nutí mnohdy až nepěkně podtáčet motor. Třeba na to ve VW přijdou a příští generace turbo motorů to bude mít. V opačným případě myslím, že bude spolehlivost těchle motorů kolísat podle toho kdo s tím jak jezdil.
Faktem je,že dříve co by základ byla 1,6 atmosféra,oproti které je tsi celkově charakterem 100% jinde.A právě životnost(nemluvím o apetitu při celkovém využití)je otázka.O tom,proč se výrobci v tomto směru víc neangažují(dle mne jim to vyhovuje a jde přece o peníze)je na dlouhou debatu.
Životnosť je ešte vec neznáma, uvidí sa za pár rokov. Osobne si myslím, že číslo 77, označujúce maximálny výkon je absolútne k ničomu. Ale keď sa povie 175 Nm od 1500 do 4100 otáčok, to už ma začína zaujímať.
Pokiaľ je motor dôkladne skonštruovaný nadimenzovaný na všetku tu záťaž a tlaky (určite najmä blok a hlava), ktorým musí vzdorovať, nemal by som o jeho životnosť strach.
Pokiaľ je motor dôkladne skonštruovaný nadimenzovaný na všetku tu záťaž a tlaky (určite najmä blok a hlava), ktorým musí vzdorovať, nemal by som o jeho životnosť strach.
1,2 TSI se zatím projevuje ve velmi příznivém světle (vlastní zkušenost) a myslím, že pokud se nebude úchylně honit a vůbec se k němu bude chovat tak, jak se k turbomotoru má, tak by neměl být problém ani s životností.
1,2TSI zatím :yes: Je to motor nejen pro důchodce, ale pro každodenního řidiče na našich cestách, s přimhouřením oka si s ním můžeš v menším autě i trochu zasportovat.
1,2TSI zatím :yes: Je to motor nejen pro důchodce, ale pro každodenního řidiče na našich cestách, s přimhouřením oka si s ním můžeš v menším autě i trochu zasportovat.
😄 Zašportovať s dalo aj s Favoritom 135 😉
Jistě,hodnota krouťáku je na kubaturu příjemná a např. v GVI ve dvou lidech byla cítit.Řekl bych,optimální kombinace pro místní realitu,pro normální ježdění s možností nechat se občas tím motorem překvapit 😉.Ale v Touranu -> při vší úctě,ono to pojede,ale trochu to nalož,pošli to do kopců,protáhni po nějaké D a bude se lámát chleba...Očekávám,že kdo zakoupí,měl by mít sečtené plusy i mínusy.Jééé,pardon,to patřilo Klaudiovi >😁
..... v testu se uvádí spotřeba při 130kmh cca 8l. Dovolím si nad touto hodnotou malinko pochybovat.... 😉 Jestli to auto váží skoro 1600kg, tak mi ta spotřeba opravdu přijde z říše snů.... Taky záleží, jestli je to 130kmh reálných, nebo tachometrových, že....
Když těch testů udělají 50 a vyjde jim to pořád stejně, tak bude pořád někdo pochybobat. Proč by nemohl abýt sotřeba 8 litrů při ustálené rychlosti 130. A kolik mslíš že tam bude odchykla od tacho při 130. To píšeš, jak kdyby tam mělo být odchylka 20Km/h. Nezapoměň, že to je šestikvalt a otáčky při těch 130 nebudou nijak enormní.
Nezapomeň, že to má šestikvalt, který hodně pomáhá, při tachometrových 130 to jede tak +-122
Tak Golf 1,4 TSI podľa mojej skúsenosti berie pri ustálenej 130ke (tacho) 7,5l. Preto sa mi javí spotreba o pol litra vyššia s menším motorom ako reálna a uveriteľná.
Spotřeba Touranu odpovídá reálu. Yeti při tachometrových 140, což odpovídá reálným cca 135, bere 8-8.5litru se zapnutou klimou.
Mne 1,4 TSI v Altee berie pri tacho 14O(133reál) na tempomate cca 8,5l . Každým km/h navyše tá spotreba strašne stúpa. Pochybujem, že sa s tým bude dať jazdiť za tých 8l. Aerodynamika a váha nie je silnou stránkou tohoto auta. Tá 1,2ka sa myslím "narobí" s tým autom trochu viac ako 1,4 s Alteou.
Inak stačí, keď vypnem tempomat a idem podľa tacho tých 140, kede-tu obehnem niekoho kto "zavadzia" a som hneď na 9l/100km. A to sú trasy o dĺžke cca 500km po diaľnici. Za 1,5 mesiaca som najazdil už skoro 10t km a toto sú moje poznatky... 😉
Inak motor je to fajn, po dieslovej Ravke skoro ako z rozprávky. >😁
Inak stačí, keď vypnem tempomat a idem podľa tacho tých 140, kede-tu obehnem niekoho kto "zavadzia" a som hneď na 9l/100km. A to sú trasy o dĺžke cca 500km po diaľnici. Za 1,5 mesiaca som najazdil už skoro 10t km a toto sú moje poznatky... 😉
Inak motor je to fajn, po dieslovej Ravke skoro ako z rozprávky. >😁
Tak to oneskorene gratulujem k novému autu. Ten 1,4 TSI je do rodinného auta (nižšia stredná) ideál. :yes:
Ideál by bol 1,8TSI. 😉 Toto je taký príjemný kompromis... s 1,2 TSI by som sa trápil ja a následne by som trápil ja tú 1,2ku. >😁
Mám rád trochu "svižnejšiu" jazdu. :-!
Mám rád trochu "svižnejšiu" jazdu. :-!
Alteu 1.8TSI jsem měl vyhlédnutou, ale nešel do ní namontovat v továrně bufík a elektrické křeslo pro řidiče, tak měl seat smůlu, jinak výborné auto.
Ok, takže kdyby ten Yeti nejel 135 ale 130, tak bude brát řekněme těch 8. A co se spotřebou udělá, když se ten stejný motor dá do auta, které je o cca 200kg těžší? :😉 Pošle to spotřebu pod 8 litrů?
1.2TSi je v těchto rychlostech extrémně choulostivý na zacházení s plynovým pedálem. Reálných 130 = znamená průměrnou spotřebu cca 7.5l.
Touran je sice těžší, ale má pravděpodobně lepší aerodynamiku, to je pouze má doměnka, hodnoty Cx neznám a hledat je nechci, tedy spotřeba bude díky lepší aerodynamice srovnatelná, nebo jenom mírně horší oproti yetimu se stejným motorem. Má-li Touran aerodynamiku letící šatní skříně, potom bude dálniční spotřeba kolem devíti litrů ;-\
Touran je sice těžší, ale má pravděpodobně lepší aerodynamiku, to je pouze má doměnka, hodnoty Cx neznám a hledat je nechci, tedy spotřeba bude díky lepší aerodynamice srovnatelná, nebo jenom mírně horší oproti yetimu se stejným motorem. Má-li Touran aerodynamiku letící šatní skříně, potom bude dálniční spotřeba kolem devíti litrů ;-\
Slabší motor má vyššiu sptrebu, lebo pri tej rýchlosti je viac zaťažovaný a pracuje v inom režime ako ten silnejší .. viď. spotreba Kia Ceed 1,4 vs. 1,6 - tabuľkovo je úspornejšia 1,4 - reálne je to 1,6-ka.
I ľudia čo majú TSi motory - čo poznám - sú spokojný, ale na "tabuľkové" spotreby už dávno zabudli - sú ďaleko "nepresnejšie" (je jasné akým smerom) - ako atmosféfické ...
I ľudia čo majú TSi motory - čo poznám - sú spokojný, ale na "tabuľkové" spotreby už dávno zabudli - sú ďaleko "nepresnejšie" (je jasné akým smerom) - ako atmosféfické ...
To auto nevazi skoro 1600kg, ale 1450kg. 1600kg ma verze s 2.0TDI a DSG prevodovkou.
"My jsme byli více zvědaví na to, jak se malý motor popere s bezmála 1,6 t těžkým vozem, osazeným dvěma českými novináři a jejich zavazadly." Jen vycházím z textu.... 😐 Ale OK, jestli to auto váží jen 1450kg tak je ta spotřeba kolem 8l snad reálná.....
Ok. Myslim ale ze se ta vaha auta trochu precenuje, na dalnici ma daleko vetsi vliv odpor vzduchu (tvar auta) nez vaha auta, ta pri ustalene rychlosti moc velke rozdily nenadela. Horsi to je pak ve meste, tam se vaha na spotrebe projevi celkem zasadne.
sou krásné spotřeby, 8 litrů při 130ti a 1600 kg, má to malej problém že moderní V6 DOHC s výkonem přes 200 Hp žere při stejné váze v tu chvíli tak 8,5-9 na sto.
Tomu se říká rozdíl, to určitě stojí za to jezdit v otrubeným motůrku ze zahradního traktoru a bát se jak na tom bude po 100 tis km turbo >😁
Tomu se říká rozdíl, to určitě stojí za to jezdit v otrubeným motůrku ze zahradního traktoru a bát se jak na tom bude po 100 tis km turbo >😁
Toto je velmi kvalitni postřeh. :no:
Tech sestivalcu je v MPV velikosti nizsi stredni opravdu jak naseto >😁
Kdybys uz nejaky nasel (zajimalo by me u koho), chces rict ze si priplatis statisice navic za sestivalec abys pak mel spotrebu jeste o litr vetsi, gratuluji ke kvalitni uvaze...
Kdybys uz nejaky nasel (zajimalo by me u koho), chces rict ze si priplatis statisice navic za sestivalec abys pak mel spotrebu jeste o litr vetsi, gratuluji ke kvalitni uvaze...
A hlavně budou ty 6valce s 200hp+ velmi usporne v městskem a přiměstskem provozu. >😁
o tom tu nebyla řeč, pouze o tom že v tu chvíli vám to na dálnici žere skoro jak V6ka. 😄
Jinak v MPV střední třídy by se i nějaký našel, dokonce by se našlo i něco, co umí spalovat E85 přímo z fabriky, takže pak vychází náklady na palivo na té dálnici u toho V6 dokonce nižší jak u té 1,4 turbo.
Ale to nebylo podstatou myšlenky, podstatou bylo to že 1,4ka 1600 kg (jedno v čem prakticky) tedy bere 8 a nějaká 2,5-2,9 V6 (taky skoro jedno v čem mimo suv)dnes s výkonem něco mezi 230-300 Hp žere 8,5-9.
Aneb downsizing má jen samé výhody, že, v dálničním provozu a na dlouhých tratích na okreskách zejména
😄
Jinak v MPV střední třídy by se i nějaký našel, dokonce by se našlo i něco, co umí spalovat E85 přímo z fabriky, takže pak vychází náklady na palivo na té dálnici u toho V6 dokonce nižší jak u té 1,4 turbo.
Ale to nebylo podstatou myšlenky, podstatou bylo to že 1,4ka 1600 kg (jedno v čem prakticky) tedy bere 8 a nějaká 2,5-2,9 V6 (taky skoro jedno v čem mimo suv)dnes s výkonem něco mezi 230-300 Hp žere 8,5-9.
Aneb downsizing má jen samé výhody, že, v dálničním provozu a na dlouhých tratích na okreskách zejména
😄
"O tom nebyla rec...." - tak holt miromen tu rec rozsiril, a dobre udelal, chapu ze ti to moc nevoni 😄
Mas to nejake pomotane, neni rec o 1.4, ale 1.2, a ne o aute co vazi 1600kg, ale 1450kg (vcetne ridice cca 70kg). To se pak tady jinak muzeme bavit i o Fabii jako o aute co vazi 1600kg (kdyz bude narvana po strechu)...
Z ciste zvedavosti jsem se podival kolik ze bere napr. trilitr BMW 530i, 258 koniku - jiste uznas ze BMW motory docela umi - a svete div se, pri 130kmh mu namerili spotrebu 11.7, coz cini z tvych 8.5-9 litru pouze zbozne prani.
Mas to nejake pomotane, neni rec o 1.4, ale 1.2, a ne o aute co vazi 1600kg, ale 1450kg (vcetne ridice cca 70kg). To se pak tady jinak muzeme bavit i o Fabii jako o aute co vazi 1600kg (kdyz bude narvana po strechu)...
Z ciste zvedavosti jsem se podival kolik ze bere napr. trilitr BMW 530i, 258 koniku - jiste uznas ze BMW motory docela umi - a svete div se, pri 130kmh mu namerili spotrebu 11.7, coz cini z tvych 8.5-9 litru pouze zbozne prani.
No tak v tom případě bohužel bud byla v případě toho testu BMW závada mezi volantem a pedály nebo jaksi slovy klasika musím konstatovat že "Historie porazila současnost", neb je mi velmi líto, ale 11,7 mi při 130ti bere V8 5,7 OHV....
Takže pokud to bere nějaký současný V6 tak s tím někdo neumí jezdit nebo se to nedá označit jako úsporný motor, protože taková spotřeba je sice u V6 adektvátní, ovšem pokud by byl tak 15 a víc let starý 😄
Jinak je to holý nemysl, a nikdo mi tu nebudete věšet bulíky na nos, já měl V6ky 6 let, a když mě to bavilo, tak sem tu spotřebu měřil a věř mi že jsem měl průměrnou spotřebu za 10 000 km 8,8 litru (2,7 V6 DOHC 203 HP). A to nebyl žádný hypermoderní motor s FSI atd.
Takže pokud to bere nějaký současný V6 tak s tím někdo neumí jezdit nebo se to nedá označit jako úsporný motor, protože taková spotřeba je sice u V6 adektvátní, ovšem pokud by byl tak 15 a víc let starý 😄
Jinak je to holý nemysl, a nikdo mi tu nebudete věšet bulíky na nos, já měl V6ky 6 let, a když mě to bavilo, tak sem tu spotřebu měřil a věř mi že jsem měl průměrnou spotřebu za 10 000 km 8,8 litru (2,7 V6 DOHC 203 HP). A to nebyl žádný hypermoderní motor s FSI atd.
Mozna bys mohl vysvetlit v cem ze ma spocivat ta tvoje zavada mezi pedaly a volantem u testu, pri kterem krouzi stabilni rychlosti po testovacim okruhu...
Historie tezko porazi soucasnost, zpravidla jde jen, jako v tvem pripade, o porovnavani hrusek s jablky. U BMW jsou podle tebe asi totalni nazdarci, kteri motory vubec neumi, kam se hrabou na tvuj historicky X-valec >😁
Proc sem motas prumernou spotrebu vubec nechapu, prece se resilo kolik to bere pri 130kmh. Hele, nekdy rozjed tu tvoji zazracnou karu co zere o 2-3 litry min nez srovnatelny sestivalec od BMW, najed na dalnici, vynuluj za jizdy PP, ujed aspon tak 100km na tempomat s realnou rychlosti130kmh (ne tou kterou ti nakeca tachometr) - coz znamena ze prumerna rychlosti po tehle jizde min 130kmh, spis by mela byt tak 134-135 aby se eliminovala chyba tachometru (real), pak to otoc a zajed to same v protismeru a pak se koukni na palubni pocitac (nebo si aspon zajisti aby byl start a cil je ve stejne nadmorske vysce kdyz meris v jednom smeru). Jestli tam budes mit 8.5 jsem cinsky buh srandy a rovnou s tim zajed do fabriky BMW, ze mas pro ne super kseft a prodej jim ten svuj motor za tezky penize >😁
Nic ve zlem ale uz jsem vypozoroval jak tyhle zazracne spotreby vznikaji - modelovy priklad - borec ujede 100km, z toho prvnich 25km mezimesto nez najede na dalnici (ze mu hezky pada spotreba je asi jasne), najede na dalnici, po ktere jede 50km, z toho jsou 5km stavebni prace s omezenim na 80kmh, pak trefi par kamionu za kterymi se vlece 90kmh, kdyz ma konecne volno to rozkouli na 130kmh, sjede z dalnice, 25km nez dojede do cile mezimesto, koukne na palubni pocitac - HA, jel jsem 130kmh po dalnici a mam spotrebu 8.5, to je super motor 😄
Historie tezko porazi soucasnost, zpravidla jde jen, jako v tvem pripade, o porovnavani hrusek s jablky. U BMW jsou podle tebe asi totalni nazdarci, kteri motory vubec neumi, kam se hrabou na tvuj historicky X-valec >😁
Proc sem motas prumernou spotrebu vubec nechapu, prece se resilo kolik to bere pri 130kmh. Hele, nekdy rozjed tu tvoji zazracnou karu co zere o 2-3 litry min nez srovnatelny sestivalec od BMW, najed na dalnici, vynuluj za jizdy PP, ujed aspon tak 100km na tempomat s realnou rychlosti130kmh (ne tou kterou ti nakeca tachometr) - coz znamena ze prumerna rychlosti po tehle jizde min 130kmh, spis by mela byt tak 134-135 aby se eliminovala chyba tachometru (real), pak to otoc a zajed to same v protismeru a pak se koukni na palubni pocitac (nebo si aspon zajisti aby byl start a cil je ve stejne nadmorske vysce kdyz meris v jednom smeru). Jestli tam budes mit 8.5 jsem cinsky buh srandy a rovnou s tim zajed do fabriky BMW, ze mas pro ne super kseft a prodej jim ten svuj motor za tezky penize >😁
Nic ve zlem ale uz jsem vypozoroval jak tyhle zazracne spotreby vznikaji - modelovy priklad - borec ujede 100km, z toho prvnich 25km mezimesto nez najede na dalnici (ze mu hezky pada spotreba je asi jasne), najede na dalnici, po ktere jede 50km, z toho jsou 5km stavebni prace s omezenim na 80kmh, pak trefi par kamionu za kterymi se vlece 90kmh, kdyz ma konecne volno to rozkouli na 130kmh, sjede z dalnice, 25km nez dojede do cile mezimesto, koukne na palubni pocitac - HA, jel jsem 130kmh po dalnici a mam spotrebu 8.5, to je super motor 😄
že PP umí ukazovat okamžitou spotřebu si nikdy neviděl, že? 😄 😄
Jo a průměrná spotřeba za 10 000 km zajímavá je, neb tady půl národa žije v tom, že ta průměrná spotřeba musí být u takovéhohle motoru aspon 13 litrů- ne-li 15.
A já měl 8,8, hehe a soused s Fabií 1,4 kou kombi 6,3 >😒]
Takže kdybyste to čistě jen vynásobili, (což je samo v reálu blbost), ale i tak je to úsměvné, tak ta kára s 2 válcema navrch a jednou takovým objemem by měla žrát 12,5 litru na sto. No a soused rozhodně žádný závodník není.
Takže spotřeba rozhodně není přímo úměrná obsahu a i s tím hitoricko-moderním V8 (historický je pouzem typem rozvodů) jde jezdit klidně za 11 litrů průměr. Pravda, má to odpojování válců, takže když se plížíš za těmi kamiony a dopravním omezení, tak to je v tu chvíli vlastně R4 2,9.
😄
Jo a průměrná spotřeba za 10 000 km zajímavá je, neb tady půl národa žije v tom, že ta průměrná spotřeba musí být u takovéhohle motoru aspon 13 litrů- ne-li 15.
A já měl 8,8, hehe a soused s Fabií 1,4 kou kombi 6,3 >😒]
Takže kdybyste to čistě jen vynásobili, (což je samo v reálu blbost), ale i tak je to úsměvné, tak ta kára s 2 válcema navrch a jednou takovým objemem by měla žrát 12,5 litru na sto. No a soused rozhodně žádný závodník není.
Takže spotřeba rozhodně není přímo úměrná obsahu a i s tím hitoricko-moderním V8 (historický je pouzem typem rozvodů) jde jezdit klidně za 11 litrů průměr. Pravda, má to odpojování válců, takže když se plížíš za těmi kamiony a dopravním omezení, tak to je v tu chvíli vlastně R4 2,9.
😄
No jestli jsi to odecital z okamzite spotreby, pak uz je jasne proc ti to vychazi tak blbe 😄 Holt sis nevsimnul ze jedes tak trochu z kopecka a fouka ti do zad.
Celkem by me zajimalo z ceho vychazis pri hodnoceni toho co si mysli nebo nemysli pulka naroda, ja myslim ze narodu celemu (a nejen pulce) je tvoje V6 fakt ukradena.
Proc mas radost z toho ze mas vyssi spotrebu o 2.5litru nez soused? Kdyz ji budes mit vyssi o 4 litry budes mi jeste vetsi radost? >😁
Spravne jsi ve finale vitezoslavne uvedl, ze spotreba neni primo umerna obsahu, ovsem nikdo tady netvrdil opak, takze neni moc jasne komu se to snazis vyvracet.
Celkem by me zajimalo z ceho vychazis pri hodnoceni toho co si mysli nebo nemysli pulka naroda, ja myslim ze narodu celemu (a nejen pulce) je tvoje V6 fakt ukradena.
Proc mas radost z toho ze mas vyssi spotrebu o 2.5litru nez soused? Kdyz ji budes mit vyssi o 4 litry budes mi jeste vetsi radost? >😁
Spravne jsi ve finale vitezoslavne uvedl, ze spotreba neni primo umerna obsahu, ovsem nikdo tady netvrdil opak, takze neni moc jasne komu se to snazis vyvracet.
Jo fouká mi do zad, to jsou argumenty jak z mateřinky. BTW jel sem po naprosté rovině ustálenou rychlostí 130.
Vycházím z toho, na co sem mě ptal každý koho sem kdy potkal a ptal se na spotřebu. U všech to bylo stejný? To žere tak 13 nebo 15 ne?? Jejich typická otázka. Já říkám, ne 8,8 - ukážu vám PP a na něm za kolik je to km (já to nikdy neresetoval). Nastal pohled slovy klasika "čuměli jak tele na na nový vrata".
Mam radost, mam moc velkou radost, že V6 s 203 Hp žere o 2,5 litru víc než chcíplá R4 - navíc váhově o něco lehčí, kterou když naložíš rodinkou a pustíš klimu (pokud by tam byla), tak už v kopci nestíhá.
Jelikož spotřeba není přímo úměrná objemu, jsou snahy některých nejnenovaých firem o downsizing velmi úsměvné zejména proto, že tam ta papírová spotřeba bohužel neodopovídá skutečnosti a navíc o výdrži těchto motorů ve srovnání s V6 atmosférou není třeba vůbec spekulovat, bude tak sotva, opravdu sotva poloviční....
Vycházím z toho, na co sem mě ptal každý koho sem kdy potkal a ptal se na spotřebu. U všech to bylo stejný? To žere tak 13 nebo 15 ne?? Jejich typická otázka. Já říkám, ne 8,8 - ukážu vám PP a na něm za kolik je to km (já to nikdy neresetoval). Nastal pohled slovy klasika "čuměli jak tele na na nový vrata".
Mam radost, mam moc velkou radost, že V6 s 203 Hp žere o 2,5 litru víc než chcíplá R4 - navíc váhově o něco lehčí, kterou když naložíš rodinkou a pustíš klimu (pokud by tam byla), tak už v kopci nestíhá.
Jelikož spotřeba není přímo úměrná objemu, jsou snahy některých nejnenovaých firem o downsizing velmi úsměvné zejména proto, že tam ta papírová spotřeba bohužel neodopovídá skutečnosti a navíc o výdrži těchto motorů ve srovnání s V6 atmosférou není třeba vůbec spekulovat, bude tak sotva, opravdu sotva poloviční....
preco na vsetky modely musia cpat podlhovaste svetla.. napr A6 do dost uskodilo, k tejto neforemnej krabici sa je skoda vyjadrovat :no:
Nepochybuju o tom, ze Touran je kvalitni auto se spickovyma motorizacema, hodnotnejma materialama a moznosti individualizace, o ktery se konkurentum ani nezda, nicmene jeho pozici v prislusny tride nevidim prave ruzove. Duvodem cislo jedna je cena, nedavno ho v AutoTIPu poronavali s konkurenci (Verso, Scenic, Zafira) a kdyz si clovek dorovnal vybavy, Touran byl o cca 200 tisic, tzn. nejakych 30% drazsi. Uznavam, ze Zafira ani Verso mu nejsou z ruznych duvodu konkurenti (prvni je vybehovej model, druhej je Japonec a navic sereda), ale cenove srovnani s Renckem bylo do oci bijici. Test sice samozrejme vyhral Touran, ale pokud nekdo jako ja cte AutoTIP uz aspon par let, vi, jak tyhle testy v 80-90% pripadu konci...
A to pritom v testu nebyly dalsi francouzsky konkurenti jako C4 Picasso nebo nova 5008ka, ktery by cenovej odstup VW jeste vice zduraznily. Taky si nejsem jistej, jestli se zrovna v tyhle tride hraje na konzervativni design, nicmene kdyz ted nad tim premyslim, tak vsichni konkurenti (krome ty Zafiry) jsou naopak znacne moderni a Touran tak z toho muze paradoxne tezit.
Klicovym problemem tak zustava cena, pro jejiz nastaveni podle me VW nema moc padnych duvodu. Na rozdil od nizsi stredni nebo stredni tridy ho zde vidim pouze jako jednoho z mnoha, ktery objektivne (krome jizdnich vlastnosti) nenabizi vic nez vozy francouzsky provenience (ty zase hrajou na komfort, takze je to obtizny srovnani). Mimo Nemecko to podle me zkratka zadny terno nebude. Kdybych volil v tyhle tride ja, bral bych Peugeot 5008, idealni mix stylu a legenace v designu extereru i interieru, dobrych uzitnych vlastnosti, slusnych motoru (THP i dyzly) a v neposledni rade sympaticky ceny. Bez prihlednuti k ni totiz nelze zadny auto v techto tridach rozumne hodnotit.
A to pritom v testu nebyly dalsi francouzsky konkurenti jako C4 Picasso nebo nova 5008ka, ktery by cenovej odstup VW jeste vice zduraznily. Taky si nejsem jistej, jestli se zrovna v tyhle tride hraje na konzervativni design, nicmene kdyz ted nad tim premyslim, tak vsichni konkurenti (krome ty Zafiry) jsou naopak znacne moderni a Touran tak z toho muze paradoxne tezit.
Klicovym problemem tak zustava cena, pro jejiz nastaveni podle me VW nema moc padnych duvodu. Na rozdil od nizsi stredni nebo stredni tridy ho zde vidim pouze jako jednoho z mnoha, ktery objektivne (krome jizdnich vlastnosti) nenabizi vic nez vozy francouzsky provenience (ty zase hrajou na komfort, takze je to obtizny srovnani). Mimo Nemecko to podle me zkratka zadny terno nebude. Kdybych volil v tyhle tride ja, bral bych Peugeot 5008, idealni mix stylu a legenace v designu extereru i interieru, dobrych uzitnych vlastnosti, slusnych motoru (THP i dyzly) a v neposledni rade sympaticky ceny. Bez prihlednuti k ni totiz nelze zadny auto v techto tridach rozumne hodnotit.
V Autobildu jsem videl test a poradi bylo Scenic, Touran, Verso.
Muze byt, v AutoTIPu to bylo Touran, Scenic, Zafira, Verso. A faktem je, ze v tomhle magazinu v drtivy vetsine pripadu srovnavacky vyhravaj nemecky vozy, byt se to casto prilis neshoduje s obsahem samotnyho clanku (to byl i pripad tohoto testu).
V AB delali, neni to tak davno, pokus. Reagovali na to ze jim lidi vycitaji ze vyhravaji nemecka auta, tak si par tech kritiku pozvali, aby delali testy s nimi. Hadej jak to dopadlo, nemecka auta dle jejich bodovych hodnoceni dostala nektera jeste vic bodu nez dostaly od samotnych redaktoru. Chapu se ze hned vyroji nejaky pomatenec, ktery prohlasi ze to bylo koupene, ale pokus to byl zajimavy.
Dival jsem se na ten test, na bodove ohodnoceni, a celkem by me zajimalo proc by mel byt Touran (podle nekterych mistnich diskuteru) tak spatny, resp. cim by mel Scenic tak neskutecne Touran valcovat (s vyjimkou ceny).
Dival jsem se na ten test, na bodove ohodnoceni, a celkem by me zajimalo proc by mel byt Touran (podle nekterych mistnich diskuteru) tak spatny, resp. cim by mel Scenic tak neskutecne Touran valcovat (s vyjimkou ceny).
Heh, ja veru nechci zpochybnovat kvality nemeckych aut jako takovych, sam jedno mam (Golf VI) a zbyly dve auta v rodine jsou Audiny, takze tak. 😄 Jde mi o to, ze nemecky automagaziny obcas tlacej nemecky auta tam, kde pro to neni objektivni duvod (treba ten test v AutoTIPu) nebo jim nahravaj nefer zpusobem (treba kdyz ve stejnym casopise porovnavali nemecky a japonsky auta napric tridama a podle myho nazoru nevybirali nemeckym autum adekvatni soupere - ve vysledku taky test dopadl jednoznacne pro Nemecko). Podobne se chovaj treba anglicky magaziny, ktery se v zoufaly snaze podporovat nejakou tuzemskou automobilku posadej z kazdyho Forda na zadek, neb ten se podle nich ty "domackosti" blizi nejvic.
Ale zpatky k Touranu a Scenicu - nikde nepisu, ze by Renault nekde VW valcoval. S jednou zasadni vyjimkou, a tou je cena. Bavime se o rodinnych autech pro stredni tridu a tak je cena zkratka zasadni parametr. Mam-li tedy v podstate stejne kvalitni, vybavove i motoricky vybavena auta (design pomijim, to je subektivni zalezitost) a jedno stoji 500 tisic a druhy 700, stavi je to kazdy do zasadne jinyho svetla.
Ale zpatky k Touranu a Scenicu - nikde nepisu, ze by Renault nekde VW valcoval. S jednou zasadni vyjimkou, a tou je cena. Bavime se o rodinnych autech pro stredni tridu a tak je cena zkratka zasadni parametr. Mam-li tedy v podstate stejne kvalitni, vybavove i motoricky vybavena auta (design pomijim, to je subektivni zalezitost) a jedno stoji 500 tisic a druhy 700, stavi je to kazdy do zasadne jinyho svetla.
Ackoliv Tourana osobne nemam, myslim ze je to vyborne auto - mame jej v rodine kupovane jako nove. Za 2,5 roku bez JEDINE zavady, problemu, cehokoliv... To o necem svedci.
Na druhou stranu je zrejme a v ceniku patrne, jak velkou cestu musel Touran urazit, aby se k lidem - myslim Cechum - dostal. Drtiva vetsina vsech vozu s VW ve znaku je z Nemecka a to same plati pro Touran - tedy jetiny - v tu chvili Citroen a podobne hracky konci (viz. predchozi poruchova generace Piccasa). A samozrejme u jetin vyhrava dlouhodobost - tedy design, materialy, technika - a tady VW neco tezko predci. Dorovna se snad jen Renault - ten je par kroku napred a cenova politika je drtiva.
Jinak nejvyse osobne hodnotim Fordy - mensiho C-Maxe (osobne vlastnim) jako perfektni alternativu ke kombiku, nejsportovnejsi MPV S-Maxe a perfektni Galaxy. Ford se taky chvili ucil (nepovedeny prvni Galaxy), ale ted je vse OK. A taky bych nezatracoval Opel (jako v tom testu) - tak spatny neni. Podvozek slusny a ceny v akcich skvele!
Na druhou stranu je zrejme a v ceniku patrne, jak velkou cestu musel Touran urazit, aby se k lidem - myslim Cechum - dostal. Drtiva vetsina vsech vozu s VW ve znaku je z Nemecka a to same plati pro Touran - tedy jetiny - v tu chvili Citroen a podobne hracky konci (viz. predchozi poruchova generace Piccasa). A samozrejme u jetin vyhrava dlouhodobost - tedy design, materialy, technika - a tady VW neco tezko predci. Dorovna se snad jen Renault - ten je par kroku napred a cenova politika je drtiva.
Jinak nejvyse osobne hodnotim Fordy - mensiho C-Maxe (osobne vlastnim) jako perfektni alternativu ke kombiku, nejsportovnejsi MPV S-Maxe a perfektni Galaxy. Ford se taky chvili ucil (nepovedeny prvni Galaxy), ale ted je vse OK. A taky bych nezatracoval Opel (jako v tom testu) - tak spatny neni. Podvozek slusny a ceny v akcich skvele!
je zaujimave ze ked prisla insignia s 1,6 turbo tak vsetci tarali aky je to slaby motor.. A ajhla, tu zrazu je pre 1600kg tourana 1,2 77kw TSI akurat a pochvalujeme si ho...
Mám taký pocit, že po neslávnom launchi "nového a lepšieho" auto.cz sa niečo opäť prerába, usudzujúc z toho, že celý týždeň nebol jediný test a ani dnes sa s článkami redakcia nepretŕha.
Avšak nepáči sa mi ficovský postoj k rebelujúcim užívateľom moje.auto.cz😒/a> keď namiesto fotiek vyvesili bojkot, boli okažite stiahnutí. :no:
Avšak nepáči sa mi ficovský postoj k rebelujúcim užívateľom moje.auto.cz😒/a> keď namiesto fotiek vyvesili bojkot, boli okažite stiahnutí. :no:
1,2 TSI v Touranu jsem nejel, ale mám najeto 1500km v 1,6 TDI. Nepopsatelně lepší odhlučnění oproti předchozí verzi, subjektivně lepší materiál na stejně vypadající palubce a spotřeba zatím 5,2 :yes:
Buďte rádi že tam nedali HTP. A proč nikdo nevěří turbomotoru? Dyť na to dávaj stejný záruky jako na obyč motor a záruky se prodlužují. Tento motor jestli jede opravdu tak jak se píše je OK stejně se tu má jezdit 50-90-130 to vám jede i každá stará škodárna. Stejně přes 130kmh už je většina motorů hodně namáhána a pak se nedivte že se oddělá >😒]
Ktovie, či sa aj Touran už vylízal z detských chorôb a okrem dobrých výkonov vie ponúknuť aj spoľahlivosť, povesť vraj nemá hodnú mena Volkswagen.
Po 7 rokoch by to už chcelo nový model, dizajn nemá extra nadčasový, vidno aj z pomerne rozsiahlych úprav dizajnu v rámci faceliftov. Chcelo by to niečo nové v tomto segmente, a zároveň by sa žiadalo dopriať MPV-model aj značke Škoda.
Slogan - Teprve v Touranu si můžeš připadat na silnici jako chlap.
Jinak samozřejmě souhlasím s tvým pohledem na motory.
P.S. Ale že mu to na hlavní v té bílé na těch nových stránkách sluší, co? 😉
Jedine comu neviem prist na chut je volant s pevnym stredom
PS: ten interier c4 vyzera v skutocnosti ovela lepsie ako na fotkach (opat subjektivne)
Ja uprednostním pohodlie a príjemný vzhľad. Auto používam predovšetkým na vozenie, nie na vzbudzovanie chlapských pocitov. Tie si nechávam pre úplne iné sféry. 😉
Spomínaný motor vidím vo veľmi svetlých farbách, určite má skvelú budúcnosť v autách odspodu ponuky až po nižšiu strednú.