Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi začne testovat flotilu elektrických A1 v Mnichově

Od poloviny příštího roku se ulicemi Mnichova začne prohánět 20 elektromobilů s rozšířeným dojezdem Audi A1 e-tron. Zároveň vznikne síť 200 dobíjecích stanic.
Zpět na článek
13. 9. 2010 13:28
neregistrovaný "Hooonza"
13. 9. 2010 15:20
neregistrovaný "Hooonza"
14. 9. 2010 01:20
13. 9. 2010 12:05
blizime sa k perpetum mobile?
To ma elektromotor taku ucinnost, ze na nabijanie jeho baterii krmiacich 75 kW staci 15 kW? :-O
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Hooonza"
13. 9. 2010 13:28
Re: blizime sa k perpetum mobile?
75 kW je jeho maximální výkon. Pro jízdu ustálenou rychlostí dejme tomu 50 kmh stačí většinou odběr něco mezi 5 a 10 kW. Za těchto podmínek to ten generátor stihne dobít úplně hladce.
13. 9. 2010 15:03
Re: blizime sa k perpetum mobile?
Asi to tak bude. :-)
Avatar - saldy
13. 9. 2010 15:12
Re: blizime sa k perpetum mobile?
bavil jsem se nedávno s jedním profesorem na mechaniku(přijel na pozvání do ujepu v UL), tvrdil že se zná s člověkem původem z Čech žijícím Itálii a ten nyní jedná o odprodeji svého patentu jejich vládě- ten přístroj pracuje na bázi odstředivé síly, je tam rotor který se točí obrovskou rychlostí, z 1 kW na vstupu to vytvoří 15kW , prý se to snažili na škole spočítat a nemohli to potvrdit ale ani vyvrátit, zařízení metr x metr dokáže pokrýt spotřebu celého domu, otázkou je, zdali to odkoupí jen aby to to dali do šuplíku.
neregistrovaný "Hooonza"
13. 9. 2010 15:20
Re: blizime sa k perpetum mobile?
Homopolární dynamo je dost stará věc a je mu bohužel věnována příliš malá pozornost... Stejně si ale myslim, že větší perspektivu má sebeurychlující plazmový kruh [odkaz]
13. 9. 2010 15:48
Klamlivá spotreba
To je síce krásna spotreba tých 1,9 litra, ale to je zrejme celková spotreba po vyjazdení plnej nádrže vydelená celkovou ubehnutnou vzdialenosťou, teda nie 200 km na benzín, ale až 250 km na benzín + elektrinu.

Ešte nikdy som sa ale nestretol, aby niekto uvádzal aj spotrebu elektriny na 1 km jazdy. Všetci sa tvária tak, ako keby dobíjanie akumulátorov bolo zadarmo. Ale keby sa to pripočítalo k cene benzínu, určite by tie čísla už tak pekne nevyzerali.
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2010 01:20
zase ten LiIon
Muze me prosim nekdo z pritomnych vysvetlit proc se do aut rvou porad ty LiIonky? za prve sou celkem mekke(nejsou schopny davat velke proudy) tj.: auto motor nemuze mit poradny vykon, no za druhe kvuli tomu ze jsou tak mekke tak nejsou schopny ani rychleho nabijeni takze rekuperace neni zdaleka vyuzita doplna, za treti jsou prostorove narocnejsi nez LiPol, za ctvrte ac se vyrabi v obrovskych seriich tak jsou porad drahe(napr.: u lipol pytliku tam jeste urco velke rezery jsou) no a za pate nejdou proste rychle nabit. pokud pujde ciste o plug-in auta tak nikoho nebude bavit cekat 30minut na "benzice" zatimco nano LiPol je nabita na 85% za cca 5 minut z plne vybiteho stavu.

nevim proste to nejak nechapu, jestli je to kvuli tomu aby nam za 5 let vytezoslavne oznamili ze maj uzasnou novinku v podobe LiPol ktere jsou ve vsech parametrech lepsi a za dalsich 5 let prisli s tim ze maj LiFe ktere maj supr zivotnost?
nebo je to proste kvuli tomu ze maj smlouvy na aku davno dopredu uzavrene s spatnyma firmama(sanyo, samsung, atd...) misto opravdovych machru v oboru? (hyperion, enerland, A123)?

opravdu by me zajimala odpoved.
No a taky by me zajimalo jestli klesnou ceny tech akumulatoru po tom co si udelame v afganistanu poradek(nejvetsi zasoby lithia na svete + levna pracovni sila)
Rozbalit vlákno
0