Testy
můj favorit je tvůrce třídy-nissan qashqai 😉
Sam poznám aspoň piatych ludi ktorým odišiel tdi zázrak od vw a oni si to ešte pochvaluju.Kúpili by si to znova.Proste ovce.Netvrdím ale ze všetko od Japoncov je nepokazitelne.Ved pokaziť sa moze aj Bugatti.
Máš absolutní pravdu... Taky znám hodně lidí, kterým se zázrak jménem TDI pokazil. A taky vim narozdíl od VW-znalců-chytrolínů, že u Mit. Outlander byla ta 2.0 TDI dost hodně poruchová. Stejně jako 1.9 DI-D v Carismě made by Renault. Pánové v Evropě, děláte úžasné diesely, gratuluju!
PS.: tim sem chtěl říct, že stížností na 2.0 TDI bylo mnohonásobně víc, než na 2.2 HDI nebo třeba 2.4 MIVEC v Outlanderu. A až neúměrně vzhledem k počtu prodaných kusů.
PS.: tim sem chtěl říct, že stížností na 2.0 TDI bylo mnohonásobně víc, než na 2.2 HDI nebo třeba 2.4 MIVEC v Outlanderu. A až neúměrně vzhledem k počtu prodaných kusů.
Přesně, sám mám Avensise 2.2 150k, bez problémů, ve firmě máme přes 30 Toyot, bez problémů, každý najíždí kolem 50.000 / rok. A večer jdeš stejně na pivo a všichni chytráci co mají Passaty brečí, jak v 6000km se jim sjely gumy, nebo chodí pořád do servisu s nějakými debilitami s motorem. A nakonec řeknou, stejně si zase koupím pašíka. Jo Češi jsou strašné OVCE. Ale pánové, aspoň z nim můžeme mít srandu ne? Zdravím všechny NE-PAŠÍKY, a je mi jedno, jestli to je Japonec nebo Frantík.
tohle autíčko se mi líbí (kromě toho tupého unifikovaného rypáku, který v té tmavě hnědé naštěstí trochu zaniká - pomohlo by zvýraznění horizontály nárazníku), umím si ho představit i doma 😄 , ale ideální motorizace je pro mě ta nová 1.8 a ve spojení s 6-ti stupňovou převodovkou a s 4WD, chci dobrý "atmosferický benzín", je vyzkoušený, spolehlivý, kultivovaný, nenáročný, ekonomický atd..., diesel do těhle malých aut, které nikdy nebudou mít 50-ti tisícové roční nájezdy je ekonomický nesmysl, akorát zdroj budoucích problémů a drahého servisu, příznivý průběh točivého momentu dieselu zde ostatní nevýhody dieselu nepřekoná ... a ty nízkoobjemové turbo benzíny jsou jen móda a budoucí obživa pro servisy - děkuji ne, v žádném případě ... test mohl být podrobnější, např. o fungování a srovnání použitého systému 4WD tam není nic, také by mě třeba zajímalo proč má diesel. verze o 2 cm nižší světlou výšku než 1.6 benzín atd...
a ještě mě pobavily školsky jalové stesky nad malou nabídkou velkoobjemových motorů u japonských automobilek (v diskuzi výše), odhaduju, že 90% řidičů v Evropě kupuje motorizaci 1.4 až 2.0 (u dieselu 2.2), zajímalo by mě v čem jezdí ten kritický rozumbrada, tipnul bych kolo a občas, na dvoře, auto rodičů
a ještě mě pobavily školsky jalové stesky nad malou nabídkou velkoobjemových motorů u japonských automobilek (v diskuzi výše), odhaduju, že 90% řidičů v Evropě kupuje motorizaci 1.4 až 2.0 (u dieselu 2.2), zajímalo by mě v čem jezdí ten kritický rozumbrada, tipnul bych kolo a občas, na dvoře, auto rodičů
"rypák" je věc názoru. Jinak máš pravdu, osobně bych radši bral 1.6 nebo 1.8 benziňák ve spojení s 4x4..... No, co se dá dělat. Diesel se opravdu nevyplatí, pokud člověk nenajezdí oněch zmíněných několik desítek tisíc.
Nízkoobjemové turbobenziny... móda... obživa pro servisy.... proč myslíš? Zatím nevím, že by měli nějaký výraznější nedostatek. Snad sem jenom zaslechl něco o přímém vstřikování, to by byl průse..švih u těch TSIček ve spojení s ruskym benzinem. Nijak extrémně se o ně nezajímám, koncernová auta VW jsou příliš fádní a kradená na to, abych uvažoval o koupi, tak nevim....A motor může být sebelepší, ale k čemu mi to potom je, když mi to najednou nestojí před barákem. Jedině o TDIčkách vim z Mitsubishi docela dost...
Jinak souhlas se všim, co píšeš :yes:
Nízkoobjemové turbobenziny... móda... obživa pro servisy.... proč myslíš? Zatím nevím, že by měli nějaký výraznější nedostatek. Snad sem jenom zaslechl něco o přímém vstřikování, to by byl průse..švih u těch TSIček ve spojení s ruskym benzinem. Nijak extrémně se o ně nezajímám, koncernová auta VW jsou příliš fádní a kradená na to, abych uvažoval o koupi, tak nevim....A motor může být sebelepší, ale k čemu mi to potom je, když mi to najednou nestojí před barákem. Jedině o TDIčkách vim z Mitsubishi docela dost...
Jinak souhlas se všim, co píšeš :yes:
Jestli nekde hledat lidry v produkci dyzlovych motoru, pak jednoznacne v Evrope. Podivejme se na par prikladu. Tak treba koncern VW - jeho dyzlovy portfolio saha od veleuspornyho trivalce 1.2l pres nekonecnou skalu motoru o objemu 1.6 a 2l (vcetne novyho 2l biturba se 132kW), sestivalce 2.7 a 3l az po genialni 4.2l V8 pro A8cku s nejakymi 258kw a 800Nm. Dalsi priklad budiz treba Mercedes - v Cecku a Ecku ma dvoulitry s vykonem az 150kW u dvojite preplnovany verze, i kdyz zde je nutny napsat, ze problemy se vstrikovanim u motoru OM651 jeho povest ponekud kali. Zase se muze pochlubit i sestivalci vcetne tech, ktery uz dneska plnej Euro 6. Rovnez dvoulitr u BMW ma nejakych 130kW a o kvalite trilitru, at uz jednou nebo dvojite preplnovanych, neni treba pochybovat. I vykon dvoulitru od Fordu je u silnejsi varianty 120kW a novy 2.2l Duratorq ma dokonce 147kW, a to aniz by mel biturbo. Matador ve vyvoji a vyrobe dyzlu je i Fiat, viz takovy biturba 1.9 a nove 2l treba v Lancii, Opelu nebo Saabu. Nemel bych zapomenout ani na PSA, jejichz vrchol predstavujou dyzly v Jagu a Land Roveru, ale i nespocet beznych motoru v "obycejnych" autech.
Zkratka podivam-li se do Evropy a do Japonska, vidim na poli dyzlu nekonecnej rozdil. A dva slusny dvoulitry a jeden velkej motor v Infinity (coz je navic jenom upravenej motor od Rencka) to nezachrani, podobne jako hondacky CDTI nebo D-CATy v Toyotach, ktery nijak nevybocujou z prumeru. Nemluve o tom, ze tech japonskych dyzlu se ve srovnani s evropskymi proda pet a pul. Jestli za neco chvalit japonskou motorarinu jako takovou, pak za maloobjemovy atmosfericky benziny, na tom ani tenhle povedenej motor od Mitsubishi nic nemeni.
Rozhodně se nedá říct, že by se podobal těm "prototypům", co sjíždějí ze sériových linek evropských automobilek. Tady bych zase jako takový ukázkový případ předvedl koncern VW, kde jsou ty motory nejen neskutečně nespolehlivé (opět, najdou se lidi, kteří měli štěstí a nic se s tim nestalo, popřípadě mají VW rádi natolik, že se koncernu budou tak jako tak zastávat - ale uvědomte si, pohybujeme se v řádek několika procent, ne většiny), ale u hlučné a nekultivované a ve finále mají i vyšší spotřebu. Nehledě na to, VW se zase soustředí na kvantitu a rychlost, než na kvalitu. Mnohdy se jim to sice vyplatí..... ale zákazníci odjíždějí s "prototypem" >😁
A nezapomínej... Japonskejch aut se celkově prodá pět a půl, nemůžeš porovnávat prodeje. Navíc lidi, když vidí, že maj velmi dobré benzinové motory, tak ví, co zvolit.
A pokud jde o ty "prototypy" u evropskych automobilek, tak ani nevim, jestli to myslis vazne. Rict, ze dyzly VW jsou "neskutecne nespolehlive" je fakt legracni tvrzeni tvari v tvar statisicum (spise vsak milionum) dyzlovych volkswagnu, ktery dennodenne bez poruch krizujou hlavne ve firemnich sluzbach celou Evropu a maji takovy rocni probehy, ze se o tom vetsine ostatnich aut ani nezda. Sam mam zrovna s Passaty bohate zkusenosti, a to bez jakychkoliv nestandardnih poruch. Hod sem nejakou relevantni statistiku poruchovosti (tj. ne poznamky z for, osobni zkusenosti nebo testy jednoho kusu) a muzem se bavit dal. Mel jsi radsi nadhodit ty vstrikovace u Mercedesu, to byl totiz opravdu kardinalni pruser, kterej nikdo nemuze zpochybnit.
Mimochodem kvalitra dieslů u VW - je to opravdu hodně masová produkce a uhlídat kvalitu při výrobě takového množství motorů není nic jednoduchého. Žádnou relevantní statistiku neznám, ale několik příkladů z okolí znám. Ikdyž... znám i jednoho, kterýmu se rozsypal diesel v Accordu, takže všude bude asi nějaké procento zmetků a ještě větší procento lidí, kteří si ten motor zničí vlastní vinou....
A koukám, že se tu další "úchyl" na velkoobjemové motory. Tyto motory jsou úplně zbytečný, navíc když je celosvětový tlak na downsizing. Jestli chceš 3.0, nebo 3.8 V6, jeď do USA, tam Mit. tyto motory nabízí...... Ale vyšší výkon se dá dosáhnout i rozumnějším a úspornějším řešením.
A opět (podruhý) řikám, že teď nemířím přímo k dieselům, nevim, jestli sis toho všiml.... Nicméně sem chtěl říct, že jestli Mit. se bude držet zmíněné taktiky, tak po rozšíření dieselového portfolia by mohla mít velmi slušný výběr z dobrých, kvalitních a silnějších motorů. A ROZHODNĚ neřikám, že Japonsko je dieselová velmoc, naopak. Jen řikám, že timhle tempem by mohli mít opravdu kvalitní diesely v brzké době.
A (promiň, opakuju se) opět řikám, že poruchovost se u všech firem pohybuje v řádech několika procent, NE většiny (snad si toho už všimneš). Ono se sice tomu těžko věří, když člověk pořád slyší "no, ten Passat je výbornej, spolehlivej, ALE.....""jenom dvakrát sem tam byl kvůli tomu motoru" a další, ale tak statistiky poruchovosti naznačují, že VW je jen lehce pod průměrem.
Spolahlivost je vzdy diskutabilna, no minule som sa zameral na Accord a bol problem najst cloveka co sa stazoval. Opak bolo pri cca rovnakom pocte casu stravenom na nete pri VW, ich 2.0 TDI je naozaj podpriemerna a o ich problemoch mozme hovorit v radach desiatkach percent, pricom tie motory od hodny v radach percentach. Samozrejme velmi zalezi od jazdenia, rozbit sa da vsetko, no osobne mam skusenost, ze sused tento agregat zadrel pri 90 tis. km - auto bolo pol roka po zaruke!!! potesilo!!!
Apropo ked sme pri dieseloch zajdem do odlisnych vod. Dost mam pod lupou off road a je neuveritelne zaujimave ako toyota poskladala 3.0 D-4D. V LC to jazdi po celom svete, mnozstvo ludi (aj u nas) do toho napr. v rumunsku naleje nekvalitnu naftu a tie motory nemaju problem to "stravit" aj pri vyletoch do afriky a statisicom najazdenych km. Netusim ake su tam cerpadla a vstrekovace, no chvalu pri drsnom zachadzani sm pocul uz z viacerych stran!
Proste nejte tu o honbu za kW, ale japonci testuju neporovnatelne viac a az potom to pustia do sveta - to si myslim, ze je pre zakaznikov vyhodnejsie nie?
PS: honda uz nepouziva CDTi ale i-DTEC s piezoelektronickymi vstrekovacmi, uz je aj 180 konova verzia 😉
Ze sedacky Te muzou odvezt rovnou do nemocnice, jak je dobra a posaz prirozenej. No, mel jsem tu cest par dni v tom stravit a uz nikdy vic mitsubishi, nez budu muset.
Jeste jsem ridil space star, tam ta pozice za volantem taky neni idealni 😊. Snad se uz polepsili.
Jsi taky jako já poměrně mladý a ty motory taky dost staré, mohli být vyvinuty ve spolupráci s nějakou firmou a ani to nemusí být na internetu. Nevím, o starších Mitsubishi bych mohl mít lepší znalosti 😊))) ale podle všeho máš asi pravdu.... Ale kromě toho dieselu v Pajeru o jinym dieselu nevim (za posledních 10 let)
V testu jde ale o víc, než papírové hodnoty. Jde o zkušenost s reálným autem a z toho pramenící nadšení nebo zklamání. V tomto případě jsem to pochopil tak, že motor se opravdu povedl. Kdybys to chtěl brát jen podle čísel, testy by nebyly potřeba.