Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mitsubishi ASX 1,8 DI-D – Krátký proces

34 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Na tento novovyvinutý dízlový agregát som už čítal chválospevy v testoch iných médií, takže sa zjavne Japoncom (opäť) dielo vydarilo. Potvrdzuje to ostatne typický prístup japonských motorárov: najprv doladiť k dokonalosti a až potom pustiť na trh, i keď budeme medzi poslednými. Tak to ostatne bolo i s 2,2 CDTi od Hondy či dvojlitrom od Subaru, ktoré očarili svojou kultivovanosťou. Mitsu k tomu pridáva i technické fajnovosti v podobe variabilného časovania a zdvihu a nadpriemerného výkonu. Možno by nebolo zlé, keby viacerí európski výrobcovia uprednostnili túto taktiku pred snahou byť za každú cenu prví.
Avatar - gld
gld
Pravda, japonci s dízlami razia heslo " na dobré sa čakať oplatí" 😉
Avatar - iudex
iudex
Mnohí majitelia Passatov 2,0 TDI PD z prvých rokov výroby by túto taktiku uvítali tiež. 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Myslím, že v objeme do 2l je lepšie preskočiť nielen PD, ale aj CR od spomenutého výrobcu a brať iba benzín 😉
Avatar - Righ
Righ
No velebit zrovna Japonce za dyzlovy motory mne neprijde zrovna na miste. Nezpochybnuju pritom skutecnost, ze vyse popisovanej motor od Mitsu a boxer od Subaru jsou nejspis nadprumerny motory, i ja na ne slysim ze vsech stran samou chvalu, abysme ale na zaklade toho delali nejaky zavery o tom, jak jdou Japoncum dyzly, je to zatracene malo.

Jestli nekde hledat lidry v produkci dyzlovych motoru, pak jednoznacne v Evrope. Podivejme se na par prikladu. Tak treba koncern VW - jeho dyzlovy portfolio saha od veleuspornyho trivalce 1.2l pres nekonecnou skalu motoru o objemu 1.6 a 2l (vcetne novyho 2l biturba se 132kW), sestivalce 2.7 a 3l az po genialni 4.2l V8 pro A8cku s nejakymi 258kw a 800Nm. Dalsi priklad budiz treba Mercedes - v Cecku a Ecku ma dvoulitry s vykonem az 150kW u dvojite preplnovany verze, i kdyz zde je nutny napsat, ze problemy se vstrikovanim u motoru OM651 jeho povest ponekud kali. Zase se muze pochlubit i sestivalci vcetne tech, ktery uz dneska plnej Euro 6. Rovnez dvoulitr u BMW ma nejakych 130kW a o kvalite trilitru, at uz jednou nebo dvojite preplnovanych, neni treba pochybovat. I vykon dvoulitru od Fordu je u silnejsi varianty 120kW a novy 2.2l Duratorq ma dokonce 147kW, a to aniz by mel biturbo. Matador ve vyvoji a vyrobe dyzlu je i Fiat, viz takovy biturba 1.9 a nove 2l treba v Lancii, Opelu nebo Saabu. Nemel bych zapomenout ani na PSA, jejichz vrchol predstavujou dyzly v Jagu a Land Roveru, ale i nespocet beznych motoru v "obycejnych" autech.

Zkratka podivam-li se do Evropy a do Japonska, vidim na poli dyzlu nekonecnej rozdil. A dva slusny dvoulitry a jeden velkej motor v Infinity (coz je navic jenom upravenej motor od Rencka) to nezachrani, podobne jako hondacky CDTI nebo D-CATy v Toyotach, ktery nijak nevybocujou z prumeru. Nemluve o tom, ze tech japonskych dyzlu se ve srovnani s evropskymi proda pet a pul. Jestli za neco chvalit japonskou motorarinu jako takovou, pak za maloobjemovy atmosfericky benziny, na tom ani tenhle povedenej motor od Mitsubishi nic nemeni.
Avatar - Dan0044
Dan0044
Aneb neni japonec jako japonec... Vyzdvihl bych tu právě Subaru a Mitsubishi a to ne kvůli jednomu dieselu, ale kvůli jejich celkové taktice. Právě tyto dvě značky jsou jedny z těch, které si potrpí na dokonalost svých motorů. A nejedná se jen o diesely, v případě Mitsubishi se vlastně jedná o první diesel vlastní výroby (všechny ostatní mám pocit byli odkoupeny od jiných firem). Brzy přijde rozšířená 2.2 DI-D a myslim, že na tom bude podobně jako 1.8 se svou kultivovaností, spotřebou, atd. Stejně jako u benziňáků si dává Mitsubishi záležet, tak tomu bude i u dieselů a ta 1.8 to potvrzuje. Vadí to, že Mitsubishi dosud nevyrábělo diesely? Nevadí. A víte proč? Protože si zkušenosti nabralo od své dceřinné společnosti, která ty zkušenosti má. Sice se ten diesel začal prodávat docela pozdě, ale aspoň je kvalitní.

Rozhodně se nedá říct, že by se podobal těm "prototypům", co sjíždějí ze sériových linek evropských automobilek. Tady bych zase jako takový ukázkový případ předvedl koncern VW, kde jsou ty motory nejen neskutečně nespolehlivé (opět, najdou se lidi, kteří měli štěstí a nic se s tim nestalo, popřípadě mají VW rádi natolik, že se koncernu budou tak jako tak zastávat - ale uvědomte si, pohybujeme se v řádek několika procent, ne většiny), ale u hlučné a nekultivované a ve finále mají i vyšší spotřebu. Nehledě na to, VW se zase soustředí na kvantitu a rychlost, než na kvalitu. Mnohdy se jim to sice vyplatí..... ale zákazníci odjíždějí s "prototypem" >😁

A nezapomínej... Japonskejch aut se celkově prodá pět a půl, nemůžeš porovnávat prodeje. Navíc lidi, když vidí, že maj velmi dobré benzinové motory, tak ví, co zvolit.
Avatar - Righ
Righ
Uprimne receno, nevim o tom, ze by melo Mitsubishi nebo Subaru v necem dokonale motory, pokud se nebavime o extremnich variantach Imprezy a Lanceru, ktery tvorej marginalni cast prodeje. Pokud jde o Subaru, tak uznavam, ze jejich aplikace boxeru je unikatni a dava temto autum nezamenitelnej charakter, samo o sobe to z nich vsak motorarskou spicku nedela. Navic motory obou znacek v podstate konci u 2 resp. 2.5 litru objemu, takze ve vyssich patrech nemaji co nabidnout (vim, Subaru ma V6 3.6l, ale to veru neni zadny zazrak a opet se jedna o okrajovou cast nabidky). Ale drzme se dyzlu - obe znacky ted sice maji po jednom kvalitnim motoru, ale kvuli tomu zkratka nemuzu tvrdit, ze je Japonsko v dyzlech buhvi jaka velmoc, kdyz evropsky autmobilky disponuji takovym arzenalem, jakej jsem naznacil v prvnim prispevku. Krom toho, jak sam pripominas, s temi svymi motory prisly hodne pozde a dosud nemaji vykonnejsi alternativu. Mitsu sice pravdepodobne prevrta tneto DI-D a vrazi ho do Outlandera, ale o sestivalci (jaky ma treba Hyundai pro ix55) si muze nechat jenom zdat a Subaru jakbysmet. Pritom zrovna jemu by se V6 dyzl hodil, pokud chce prodat aspon nejakou Tribecu.

A pokud jde o ty "prototypy" u evropskych automobilek, tak ani nevim, jestli to myslis vazne. Rict, ze dyzly VW jsou "neskutecne nespolehlive" je fakt legracni tvrzeni tvari v tvar statisicum (spise vsak milionum) dyzlovych volkswagnu, ktery dennodenne bez poruch krizujou hlavne ve firemnich sluzbach celou Evropu a maji takovy rocni probehy, ze se o tom vetsine ostatnich aut ani nezda. Sam mam zrovna s Passaty bohate zkusenosti, a to bez jakychkoliv nestandardnih poruch. Hod sem nejakou relevantni statistiku poruchovosti (tj. ne poznamky z for, osobni zkusenosti nebo testy jednoho kusu) a muzem se bavit dal. Mel jsi radsi nadhodit ty vstrikovace u Mercedesu, to byl totiz opravdu kardinalni pruser, kterej nikdo nemuze zpochybnit.
martin_MPS
Evropa je určitě co se týká dieslů hodně před zbytkem světa, tedy i před Japonskem. Tady Japonci hodně zaspali a teď se to snaží dohnat. Samozřejmě začnou u motorů základních, tedy do objemu max 2,2 litru, takže určitě nemá smysl nadhazovat, že ta a ta automobilka má pouze jeden diesel a že nemá šestiválec. V současnosti má každá velká japonská automobilka kvalitní diesel, za což můžem být jen rádi, ostatní neusnou na vavřínech 😄.
Mimochodem kvalitra dieslů u VW - je to opravdu hodně masová produkce a uhlídat kvalitu při výrobě takového množství motorů není nic jednoduchého. Žádnou relevantní statistiku neznám, ale několik příkladů z okolí znám. Ikdyž... znám i jednoho, kterýmu se rozsypal diesel v Accordu, takže všude bude asi nějaké procento zmetků a ještě větší procento lidí, kteří si ten motor zničí vlastní vinou....
Avatar - gld
gld
Načo mi je široké spektrum európskych výrobcov keď mi stačí jeden výborný japonský motor? >😒]
Avatar - saldy
saldy
Ty vstřikovače u CDI to neni úplně fér, jednalo se o chybnou serii Delphi, byla to tvrdá rána pro spolupráci s tímto dodavatelem ale např. Bosch by mohl taky vyprávět své.
Avatar - Dan0044
Dan0044
to RIGH: Když vynecháš roky 2003-2006, které byli pro Mitsubishi tragické kvůli krizi firmy a proto měli "nouzové rychlovky", tak Mitsubishi vždy mělo nadprůměrné motory. I obyčejné auta byly rychlý a svižný. Ano, jednalo se o benziňáky. Ale proč diesel, když je opravdu dobrej benziňák? "tak co, evropani chtěj diesel, tak tam vrazíme nějaký od evropské firmy". De facto jsme měli, co jsme chtěli. Skvělá TDI ve službách Mitsubishi......... Aneb nejdiskutovanější motor u Mitsubishizákazníků. Nebo třeba Renault diesel v Carismě, odrazují od toho i profesionálové. Sám jsem jel s Mit. Grandis 2.0 TDI. Tento motor byl po všech stránkách..... no... podprůměrný.

A koukám, že se tu další "úchyl" na velkoobjemové motory. Tyto motory jsou úplně zbytečný, navíc když je celosvětový tlak na downsizing. Jestli chceš 3.0, nebo 3.8 V6, jeď do USA, tam Mit. tyto motory nabízí...... Ale vyšší výkon se dá dosáhnout i rozumnějším a úspornějším řešením.

A opět (podruhý) řikám, že teď nemířím přímo k dieselům, nevim, jestli sis toho všiml.... Nicméně sem chtěl říct, že jestli Mit. se bude držet zmíněné taktiky, tak po rozšíření dieselového portfolia by mohla mít velmi slušný výběr z dobrých, kvalitních a silnějších motorů. A ROZHODNĚ neřikám, že Japonsko je dieselová velmoc, naopak. Jen řikám, že timhle tempem by mohli mít opravdu kvalitní diesely v brzké době.

A (promiň, opakuju se) opět řikám, že poruchovost se u všech firem pohybuje v řádech několika procent, NE většiny (snad si toho už všimneš). Ono se sice tomu těžko věří, když člověk pořád slyší "no, ten Passat je výbornej, spolehlivej, ALE.....""jenom dvakrát sem tam byl kvůli tomu motoru" a další, ale tak statistiky poruchovosti naznačují, že VW je jen lehce pod průměrem.
Avatar - Dan0044
Dan0044
Ještě jeden nový poznatek - do Mit. L200 přichází právě nový diesel 2.5 DI-D 131 kW, který je ovšem bez technologie MIVEC, ale tohoto auta je předpokládáno trochu.... jiné zaměření, než na rychlost. I tak si myslim, že zrychlení za 12 sec. je u pick-upu slušné.
Avatar - kolmar
kolmar
Hovorit o japoncov ako o majstrov dieselu je vela - OK, lebo v europe sa s tym zacalo podstatne skor a inak aj ty japonci to robia hlavne pre europu, no povedat, ze napr. subaru nema nic extra motor?? tak o unikatnosti boxer dieselu dufam nemusime diskutovat, no a co tak 2.5 turbo? pises, ze nie je ziadny velky motor, toto je malo? neviem zeby sa niekto stazoval...

Spolahlivost je vzdy diskutabilna, no minule som sa zameral na Accord a bol problem najst cloveka co sa stazoval. Opak bolo pri cca rovnakom pocte casu stravenom na nete pri VW, ich 2.0 TDI je naozaj podpriemerna a o ich problemoch mozme hovorit v radach desiatkach percent, pricom tie motory od hodny v radach percentach. Samozrejme velmi zalezi od jazdenia, rozbit sa da vsetko, no osobne mam skusenost, ze sused tento agregat zadrel pri 90 tis. km - auto bolo pol roka po zaruke!!! potesilo!!!

Apropo ked sme pri dieseloch zajdem do odlisnych vod. Dost mam pod lupou off road a je neuveritelne zaujimave ako toyota poskladala 3.0 D-4D. V LC to jazdi po celom svete, mnozstvo ludi (aj u nas) do toho napr. v rumunsku naleje nekvalitnu naftu a tie motory nemaju problem to "stravit" aj pri vyletoch do afriky a statisicom najazdenych km. Netusim ake su tam cerpadla a vstrekovace, no chvalu pri drsnom zachadzani sm pocul uz z viacerych stran!

Proste nejte tu o honbu za kW, ale japonci testuju neporovnatelne viac a az potom to pustia do sveta - to si myslim, ze je pre zakaznikov vyhodnejsie nie?

PS: honda uz nepouziva CDTi ale i-DTEC s piezoelektronickymi vstrekovacmi, uz je aj 180 konova verzia 😉
Frantizsekk
Je to mimo misu, ale sedni si za volant mitsubishi canter na jeden den- z toho huceni by se jeden zblaznil, motor netahne.. dokonaly. Ze by si pockali na neco lepsiho v tomhle pripade rozodne neplati.
Ze sedacky Te muzou odvezt rovnou do nemocnice, jak je dobra a posaz prirozenej. No, mel jsem tu cest par dni v tom stravit a uz nikdy vic mitsubishi, nez budu muset.
Avatar - gld
gld
Canter je nákladiak a má motor rovno pod sedadlom..čo si čakal, šepot kvetín? 8-s
Frantizsekk
slo mi spis o pristup k ridicovi jako takovy. par nakladaku jsem uz vyzkousel a tohle mrnavy mitsubishi bylo jednoznacne nejhorsi..
Avatar - Dan0044
Dan0044
Ale to je úplně jiná firma! To si stěžuj na General Motors, ne na Mitsubishi, to na správu vozy Mitsubishi Fuso nemá....
Frantizsekk
Leda, ze by tak. Kazdopadne, canter-k hrobu o krok blize.
Jeste jsem ridil space star, tam ta pozice za volantem taky neni idealni 😊. Snad se uz polepsili.
Avatar - kolmar
kolmar
Mitsubishi nevyrabalo dieseli??? no tak pomaly, ved podme hlbsie do minulosti. V pajere 2.5 a neskor 2.8 TD intercooler ste kde zabudli? Aj 3.2 DI-D s malymi upravami dodnes na trhu je ich vyrobok nie? Len je uz velmi zastaraly a nema rad tazku nohu - nejak ho potom "rozboli" hlava a problematicky bol aj dvojhmoty zotrvacnik...
Avatar - Dan0044
Dan0044
Já.... nejsem si jistej, jestli je to vlastně jejich diesel. Protože vždycky, když si myslim, že sem našel nějaký diesel, který vyrobila přímo Mitsubishi, tak se nakonec ukáže, že jim v tom vlastně pomáhala nějaká jiná firma. Např.: zrovna nedávno jsem zkoumal, kdo vyrábí 1.5 DI-D pro Colta v Německu. Myslel jsem si, že to vyrobilo Mit., ale né, tento motor vyšel ze spolupráce s Mercedesem...

Jsi taky jako já poměrně mladý a ty motory taky dost staré, mohli být vyvinuty ve spolupráci s nějakou firmou a ani to nemusí být na internetu. Nevím, o starších Mitsubishi bych mohl mít lepší znalosti 😊))) ale podle všeho máš asi pravdu.... Ale kromě toho dieselu v Pajeru o jinym dieselu nevim (za posledních 10 let)
karlitto00
Jenom mala poznamka ke 20d od BMW, v aktualni trojce nema 130, nybrz 135 kW. 😉
Avatar - saldy
saldy
Taky jsem nepochopil čím je tenhle dýzl mimořádnej-co se týká údržby, to se ještě uvidí a výkon je podprůměr
martin_MPS
Výkon je podprůměr? Takže průměr je nad 110kW? To by mě zajímalo, kolik je tedy průměr u dieslu o objemu pod 2 litry.... Ještě bych pochopil, že se jedná o průměrný výkon, ale podprůměr mi nějak nesedí.
V testu jde ale o víc, než papírové hodnoty. Jde o zkušenost s reálným autem a z toho pramenící nadšení nebo zklamání. V tomto případě jsem to pochopil tak, že motor se opravdu povedl. Kdybys to chtěl brát jen podle čísel, testy by nebyly potřeba.
Avatar - saldy
saldy
nj máš pravdu-spíš průměr...no ale i moje šestnáctka točí ve 130ti 2550ot., i když o tichu se úplně mluvit nedá 😄
mhq
pozdravujem M MOTORS, AP a samozrejme MME 😉
Avatar - pelikoš
pelikoš
můj favorit je tvůrce třídy-nissan qashqai 😉
Frantizsekk
Ja se nebojim tvrdit, ze v terenu si fanous da kačkaje jak malinu
Sam poznám aspoň piatych ludi ktorým odišiel tdi zázrak od vw a oni si to ešte pochvaluju.Kúpili by si to znova.Proste ovce.Netvrdím ale ze všetko od Japoncov je nepokazitelne.Ved pokaziť sa moze aj Bugatti.
Avatar - Dan0044
Dan0044
Máš absolutní pravdu... Taky znám hodně lidí, kterým se zázrak jménem TDI pokazil. A taky vim narozdíl od VW-znalců-chytrolínů, že u Mit. Outlander byla ta 2.0 TDI dost hodně poruchová. Stejně jako 1.9 DI-D v Carismě made by Renault. Pánové v Evropě, děláte úžasné diesely, gratuluju!

PS.: tim sem chtěl říct, že stížností na 2.0 TDI bylo mnohonásobně víc, než na 2.2 HDI nebo třeba 2.4 MIVEC v Outlanderu. A až neúměrně vzhledem k počtu prodaných kusů.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Přesně, sám mám Avensise 2.2 150k, bez problémů, ve firmě máme přes 30 Toyot, bez problémů, každý najíždí kolem 50.000 / rok. A večer jdeš stejně na pivo a všichni chytráci co mají Passaty brečí, jak v 6000km se jim sjely gumy, nebo chodí pořád do servisu s nějakými debilitami s motorem. A nakonec řeknou, stejně si zase koupím pašíka. Jo Češi jsou strašné OVCE. Ale pánové, aspoň z nim můžeme mít srandu ne? Zdravím všechny NE-PAŠÍKY, a je mi jedno, jestli to je Japonec nebo Frantík.
mozgog
tohle autíčko se mi líbí (kromě toho tupého unifikovaného rypáku, který v té tmavě hnědé naštěstí trochu zaniká - pomohlo by zvýraznění horizontály nárazníku), umím si ho představit i doma 😄 , ale ideální motorizace je pro mě ta nová 1.8 a ve spojení s 6-ti stupňovou převodovkou a s 4WD, chci dobrý "atmosferický benzín", je vyzkoušený, spolehlivý, kultivovaný, nenáročný, ekonomický atd..., diesel do těhle malých aut, které nikdy nebudou mít 50-ti tisícové roční nájezdy je ekonomický nesmysl, akorát zdroj budoucích problémů a drahého servisu, příznivý průběh točivého momentu dieselu zde ostatní nevýhody dieselu nepřekoná ... a ty nízkoobjemové turbo benzíny jsou jen móda a budoucí obživa pro servisy - děkuji ne, v žádném případě ... test mohl být podrobnější, např. o fungování a srovnání použitého systému 4WD tam není nic, také by mě třeba zajímalo proč má diesel. verze o 2 cm nižší světlou výšku než 1.6 benzín atd...

a ještě mě pobavily školsky jalové stesky nad malou nabídkou velkoobjemových motorů u japonských automobilek (v diskuzi výše), odhaduju, že 90% řidičů v Evropě kupuje motorizaci 1.4 až 2.0 (u dieselu 2.2), zajímalo by mě v čem jezdí ten kritický rozumbrada, tipnul bych kolo a občas, na dvoře, auto rodičů
Avatar - Dan0044
Dan0044
"rypák" je věc názoru. Jinak máš pravdu, osobně bych radši bral 1.6 nebo 1.8 benziňák ve spojení s 4x4..... No, co se dá dělat. Diesel se opravdu nevyplatí, pokud člověk nenajezdí oněch zmíněných několik desítek tisíc.

Nízkoobjemové turbobenziny... móda... obživa pro servisy.... proč myslíš? Zatím nevím, že by měli nějaký výraznější nedostatek. Snad sem jenom zaslechl něco o přímém vstřikování, to by byl průse..švih u těch TSIček ve spojení s ruskym benzinem. Nijak extrémně se o ně nezajímám, koncernová auta VW jsou příliš fádní a kradená na to, abych uvažoval o koupi, tak nevim....A motor může být sebelepší, ale k čemu mi to potom je, když mi to najednou nestojí před barákem. Jedině o TDIčkách vim z Mitsubishi docela dost...

Jinak souhlas se všim, co píšeš :yes:
Avatar - superkutil
superkutil
Mě točí Mondeo 2.2TDCI ve 130km/h na 6ku cca 2200ot a připadá mi to moc. 8-s
mhq
mačka / kočka vo vreci - mitsi vo vreci ;-\