Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2010

Zpět na článek

Škoda v Paříži předvede kompletní řadu nových modelů GreenLine

12 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Moc těm modrozeleným autům nerozumím. Optimalizace řídící jednotky, aerodynamiky, znamená to že klasická verze to má nějak špatně? Stop start systém je fajň, ale musíš doufat, že trefíš zácpu, aby se to opravdu vyplatilo a vykompenzovalo to, že to taháš s sebou i po dálnici. Mám z toho ECO posit, že je to spíš EKOnomicky výhodné pro automobilky.
Patrik SVK
presne tak , je to urcite vyhodnejsie pre automobilku nez pre zakaznika. Kto vie a chce jazdit s lahkou nohou , tak ten dosiahne skoro na kazdom aute (nafta , benzin, hybrid) velmi dobru spotrebu.
Avatar - iudex
iudex
Ostatne stačí si prečítať akýkoľvek test Greenline škodovky a v každom druhom je vyslovený záver, že investovať do eco-verzie sa neoplatí, lebo ten istý dízel v "neeko" verzii urobí tú istú službu, možno síce s o deci väčšou spotrebou, ale so subjektívne podstatne lepšou dynamikou a za lacnejší peniaz.
BeranK
Je to přesně jak píšeš. Četl jsi někdy někde test třeba Priusu? Při normální jízdě (srovnatelná dynamika) má vyšší spotřebu benzínu než nejmodernější turbodiesely. Myslím, že automobilky mají povinně zprůměrovanou emisi CO2 a tak si pomáhají podobnými zelenými modely. Vzpomínám si, jak při zahájení výroby v Kolíně představitelé zúčastěných automobilek konstatovali, že z ekologických důvodů potřebují vyrábět malé modely s malými motory kvůkle malým emisím.

Zdravý rozum jde stranou, důležitá jsou oficiální (a v provozu) nereálná čísla. Se skutečnou ekologií tohle má společného asi tolik jako sluneční a větrné elektrárny.
bicak77
Tak, tak..dále si k úlitbě k "ekologii" přidejme úzké přehuštěné pneu(samozřejmě ECO), které sice ušetří pár deci, ale o pořádný kus prodlouží brzdnou dráhu, většinou snížený podvozek s omezeným komfortem a těžší převod, který dynamice asi nepomůže...
Pravda je, že automobilky s tímto asi musí mezi lidi právě kvůli zmiňovaným CO2....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
taky to tak vidím ;-\
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Jediné, co mi přijde smysluplné, je ten altík, ten by měl být ve všech autech, stop-start bych v autě nechtěl...
cjoctavian
JJ, preco nemozu mat vsetky auta od vyroby optimalizovanu aerodynamiku, ale treba nehorazne priplacat za trapny kus plastu zakryvajuci podlahu a prehustene pneu... :no:
Rox
U fabie bych to tak černě neviděl. V green verzi je "výhoda" aspoň v menším motoru 1.2TDi . A s normální nabízenou 1,6 55kw jsou ceny skoro identické. I když nemá tam rozáhlou příplatkovou nabítku.
Avatar - jenik1
jenik1
Škoda peněz 😄
megacruiser
Chápu, že tyto úpravy jsou poměrně laciné, tak se dělají. Trochu přečipovat aby motor míň táhnul a už vůbec nereagoval na plyn, pneumatiky s mizernou přilnavostí. Ale co takhle navrhnout auta s nižší hmotností a lepší aerodnamikou? A třeba přestat cpát do výfuku různé "zátky" které ničemu moc nepomůžou, akorát silně zvyšují spotřebu. A taky zrušit smradlavé adblue přídavky do moderních dieselů.
Na úspornost provozu má stejně největší vliv styl jízdy.
Avatar - S8
S8
Nevím, ale myslím, že kdyby udělali eko verzi tak, že zoptimalizují aerodynamiku, přidají šestku, aby to na dálnici nežralo jak ZIL, odlehčili auto o 10%, software by rovnou naladili jako při čiptuningu (v podstatě zvýšit tlak turba), altik s rekuperaci (to je fakt dobra vec), prenastavili reakci na plyn, ze bude plynulejsi (mirnejsi) a naplno to sepne jen v krizovce, kdyz slapnu na plnej plyn (neco jako FORDi overboost), tak by usetrili vic paliva, ale nebylo by to marketingove tak zajimavy a nemohli by tvrdit, jak vyspely technologie (jako prehustovani uzkych pneu) pouzivaji..