Paříž 2010
Přihlásit pro přidání komentáře
megacruiser
Chápu, že tyto úpravy jsou poměrně laciné, tak se dělají. Trochu přečipovat aby motor míň táhnul a už vůbec nereagoval na plyn, pneumatiky s mizernou přilnavostí. Ale co takhle navrhnout auta s nižší hmotností a lepší aerodnamikou? A třeba přestat cpát do výfuku různé "zátky" které ničemu moc nepomůžou, akorát silně zvyšují spotřebu. A taky zrušit smradlavé adblue přídavky do moderních dieselů.
Na úspornost provozu má stejně největší vliv styl jízdy.
Na úspornost provozu má stejně největší vliv styl jízdy.
S8
Nevím, ale myslím, že kdyby udělali eko verzi tak, že zoptimalizují aerodynamiku, přidají šestku, aby to na dálnici nežralo jak ZIL, odlehčili auto o 10%, software by rovnou naladili jako při čiptuningu (v podstatě zvýšit tlak turba), altik s rekuperaci (to je fakt dobra vec), prenastavili reakci na plyn, ze bude plynulejsi (mirnejsi) a naplno to sepne jen v krizovce, kdyz slapnu na plnej plyn (neco jako FORDi overboost), tak by usetrili vic paliva, ale nebylo by to marketingove tak zajimavy a nemohli by tvrdit, jak vyspely technologie (jako prehustovani uzkych pneu) pouzivaji..
Zdravý rozum jde stranou, důležitá jsou oficiální (a v provozu) nereálná čísla. Se skutečnou ekologií tohle má společného asi tolik jako sluneční a větrné elektrárny.
Pravda je, že automobilky s tímto asi musí mezi lidi právě kvůli zmiňovaným CO2....