Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Paříži předvede kompletní řadu nových modelů GreenLine

Diskuze (12)
Škoda Auto představí na pařížském autosalonu druhou generaci modelů GreenLine. Pohánět je budou motory 1,2 TDI (55 kW) a 1,6 TDI (77 kW).

První oznámenou novinkou mladoboleslavské Škoda Auto pro nadcházející autosalonu v Paříži je nová generace úsporných modelů s přívlastkem GreenLine. První generace vznikla před dvěma lety a spoléhala na motory 1,4 TDI PD (55 kW) ve Fabii a Roomsteru a 1,9 TDI PD (77 kW) v Octavii a Superbu. Stejné modely nyní dostanou modernější downsizované agregáty 1,2 TDI a 1,6 TDI se stejným výkonem, avšak se vstřikováním common-rail.

Základem úprav GreenLine je systém Start-Stop, alternátor s funkcí rekuperace brzdné energie, aerodynamické úpravy, optimalizace řídící jednotky motoru, prodloužení převodů a použití pneumatik s nižším valivým odporem. Jen samotné automatické vypínání motoru (které je umožněno účinnějším dobíjením akumulátoru díky rekuperaci) ušetří 10 % paliva. Řidič může potenciálu celého balíčku úprav v praxi lépe využít díky ukazateli doporučeného zařazeného převodu.

Kromě toho se chystá také řada modelů GreenLine Technologie. Ty půjdou stejnou cestou jako BlueMotion Technology od VW, potažmo Ecomotive Technology od SEATu. To znamená, že dostanou některá úsporná opatření (především Start-Stop systém), rozsah úprav ale nebude tak radikální.

Škoda Fabia Combi a Roomster v provedení GreenLine II s motorem 1,2 TDI se na českém trhu prodávají už od letošního června.

Škoda GreenLine - ceny na českém trhu
ModelFabia CombiRoomsterOctaviaOctavia Combi
Motor1,2 TDI1,2 TDI1,6 TDI1,6 TDI
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1199119915981598
Válce/ventily3/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400055/400077/440077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000180/2000250/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]172165191191
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,315,411,811,8
Komb. spotřeba [l/100 km]3,44,24,44,4
Cena Prima [Kč]366.900,-390.900,-508.900,-548.900,-

Diskuze (12)
Avatar - S8
19. 9. 2010 07:50
Eko verze jinak?
Nevím, ale myslím, že kdyby udělali eko verzi tak, že zoptimalizují aerodynamiku, přidají šestku, aby to na dálnici nežralo jak ZIL, odlehčili auto o 10%, software by rovnou naladili jako při čiptuningu (v podstatě zvýšit tlak turba), altik s rekuperaci (to je fakt dobra vec), prenastavili reakci na plyn, ze bude plynulejsi (mirnejsi) a naplno to sepne jen v krizovce, kdyz slapnu na plnej plyn (neco jako FORDi overboost), tak by usetrili vic paliva, ale nebylo by to marketingove tak zajimavy a nemohli by tvrdit, jak vyspely technologie (jako prehustovani uzkych pneu) pouzivaji..
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2010 17:37
Re: zamyšlení
taky to tak vidím ;-\
17. 9. 2010 15:21
Re: zamyšlení
U fabie bych to tak černě neviděl. V green verzi je "výhoda" aspoň v menším motoru 1.2TDi . A s normální nabízenou 1,6 55kw jsou ceny skoro identické. I když nemá tam rozáhlou příplatkovou nabítku.
17. 9. 2010 15:06
Jiná cesta
Chápu, že tyto úpravy jsou poměrně laciné, tak se dělají. Trochu přečipovat aby motor míň táhnul a už vůbec nereagoval na plyn, pneumatiky s mizernou přilnavostí. Ale co takhle navrhnout auta s nižší hmotností a lepší aerodnamikou? A třeba přestat cpát do výfuku různé "zátky" které ničemu moc nepomůžou, akorát silně zvyšují spotřebu. A taky zrušit smradlavé adblue přídavky do moderních dieselů.
Na úspornost provozu má stejně největší vliv styl jízdy.
17. 9. 2010 15:00
Re: zamyšlení
JJ, preco nemozu mat vsetky auta od vyroby optimalizovanu aerodynamiku, ale treba nehorazne priplacat za trapny kus plastu zakryvajuci podlahu a prehustene pneu... :no: