Ty světla nahoře jsou jen blinkry nebo hlavní? Zepředu to na mě kouká jako nějaký ošklivý hmyz, kudlánka nebo tak něco, nevim nerozumim tomu asi už stárnu ;-\
jo přesně kudlanka (-:
já to vítám, že je tu zas jednou trochu jiný auto než ty ostatní.
nissan dělá globální modely, pro český trh tohle moc použitelný není.
ale kdo se teď chce "lišit", nemusí si hned jít kupovat volvo. :*)
Je to snad test spolehlivosti na 10 let a 300 tisic km? >:-[] Asi ne, ze... Auto sestavene z francouzskych komponentu a s prevodovkou CVT tolik km a let neprezije. :-!
Ted nechme stranou obludny design tohoto Hnissanu a obratme pozornost k otazce ekologie. Asi neni sporu, ze cely automobilovy prumysl plni jednu zakladni ulohu - a to je vyroba dopravnich prostredku. Pokud se na celou zalezitost podivame z tohoto primarniho uhlu pohledu, vidime, ze pro lidskou spolecnost je nejdulezitejsi, aby vozidlo bylo vyrobitelne s co nejniszimi naklady a s co nejmensi zatezi pro zivotni prostredi, aby jeho zivotnost byla co nejdelsi (abychom nezatezovali zivotni prostredi zbytecnou vyrobou noveho, kdyz soucasny vuz jeste muze spolehlive slouzit) a aby bylo praxi usporne -> tedy s co nejnizsi spotrebou nenahraditelnych prirodnich zdroju (ropa za chvili dojde) a s co nejmensi produkci CO2, ktery zpusobuje globalni oteplovani. Pokud se na vec vyberu vozidla budes divat z tohoto pohledu, dojdes k docela jednoznacnemu nazoru, ktere vozy jsou lepsi a ktere horsi... Co myslis? Ktere auto je ekologictejsi? Benzinove, jehoz prumerna zivotnost je 200 tisic km a jehoz exhalace CO2 jsou 200mg/km, nebo dieselove, jehoz zivotnost je 400 tisic km a ma exhalace 120mg/km? Neni nahodou efektivnejsi vyrabet mene kvalitnejsich vozu, nez zaplavovat svet nekvalitnimi vyrobky s benzinovymi motory (designovanymi temer "na jedno pouziti", jako je tenhle Hnissan)?
Proto povazuji tenhle vuz za zrudu nejen z pohledu designu a na lidi, kteri si jej koupi budu hledet s opovrzenim.
Kecy. Diesel nie je ekologickejší ako benzín. Na jeho výrobu sa spotrebuje o dosť viac zdrojov ako na benzínový motor, životnosť už dávno nie je taká ako za komôrkových nepreplňovaných dieselov, ďalej spotrebúvajú ďalšie zdroje pri servise - súčiastky sú drahšie (viac zdrojov na ich výrobu lebo sú komplikovanejšie ako benzínové a obvykle sa na ich výrobu spotrebuje viac materiálu), s CO2 - je zaujímavé, že najneekologickejšie sú motory s tebou preferovaným spaľovaním - lodne diesle :-))). Navyše nikto nikdy nedokázal vplyv človeka a exhalátov z jeho činnosti na otepľovanie celosvetovej klímy. Ešte niečo: diesle sú takisto vysoko nezdravé - ich exhaláty obsahujú sadze, ktoré sú rakovinotvorné. Dokonca moderné diesle sú v tomto ohľade nebezpečnejšie ako staré komôrkové, pretože tie vytvárali sadze s veľými časticami, ktoré si mohol takpovediac vykašľať z dýchacích ciest, to pri časticiach produkovaných modernými dieselmi nehrozí - častice sú tak malé, že sa dostanú až do pľúcnych komôrok - a odtiaľ ich nedostaneš nijako.