Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Navtech
Já gratuluji k narozeninám a myslím si, že je celkem jedno, kdo ho vymyslel, nebo jako první zavedl do výroby. Důležitý je nevědět, jak to vlastně funguje.
Smutný je, že i dnes se najdou jedinci, co si třeba připlatí radši za přípojku na nějakou mediální hovadinu, nebo 7 letou záruku, než za pytle pro cestující vzadu, nebo se najde poloprémiová automobilka, která ho ani nenabízí. Ještě smutnější je, když pak to svoje vysněný "letadlo" obhajují před konkurencí jenom proto, aby ukojili svoje ego, že v autě za 199tisíc to nandali třeba Mercedesu.
Smutný je, že i dnes se najdou jedinci, co si třeba připlatí radši za přípojku na nějakou mediální hovadinu, nebo 7 letou záruku, než za pytle pro cestující vzadu, nebo se najde poloprémiová automobilka, která ho ani nenabízí. Ještě smutnější je, když pak to svoje vysněný "letadlo" obhajují před konkurencí jenom proto, aby ukojili svoje ego, že v autě za 199tisíc to nandali třeba Mercedesu.
Smutné je, že se za takovou věc vůbec připlácí. :no: 6 airbagů by měl být základ. ESP 30 let neslaví a má být povinné a jeho význam je taky zásadní pro bezpečnost/aktivní/. No a když tady vzpomínáš to šetření, proč si drtivá většina lidí nepřiplatí za 4x4, což je taky dost zásadní prvek aktivní bezpečnosti?
Ty americke zabijeli posadku a byli nasledne v USA zakazane. Vynalezce byl Walter Linderer ktery patentoval airbag v nemecku uz v roce 1951.
30 let totiž slaví SRS, nikoliv airbag
GM s airbagy e😜erimentoval po celá 50. léta (lze dokonce dohledat video jednoho z těchto pokusů, někdy z druhé půli 50. let). tehdy šlo předevší o to, vymyslet systém, který by konkuroval bezpečnostním pásům, jež omezují řidiče a spolujezdce (sic!). pak to usnulo a airbag se znovu začal vyvíjet na sklonku 60. let, a to z vůle úřadů (na základě stejného zákona měly např. ameriky od počátku 70. let obří nárazníky kotvené na systémech lan, pružin a tlumičů, které absorbovaly nárazy do rychlosti 5 mph). u 73 impaly byl airbag jen v několika kusech pro úřady, pár kusů pro veřejnost dostal 73 olds toronado. ale od 74 je airbag již standardní příplatková option cadillacu, velkých buicků a oldsů. pozor - jednalo se o dual airbags pro řidiče i spolujezce!!!
k opomenutí autory článku pravděpodobně došlo proto, že americký systém se jmenoval "Air Cushion Restraint System (ACRS), kdežto M-B přišel se SRS (ten se používá dodnes).
kdo chce, může si systém najít v prospektech k modelům 75 (u modelů 74 ještě není uveden, protože byl zaveden až od ledna 1974, tedy v půli modelového roku). dealer airbagy objednával pod kódem AR3
jo, a návody k nim jsou běžně dostupné na ebay
kompendium😒br />
[odkaz]