Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Pop: Nový microcar z Koreje

Koncept, který Kia veze do Paříže, může znamenat, že Picanto dostane menšího sourozence.
Zpět na článek
29. 9. 2010 11:08
29. 9. 2010 16:01
29. 9. 2010 16:09
29. 9. 2010 11:08
Článok
Prvé, čo ma po prečítaní tohto "článku" napadlo, bolo - blábol. Netuším, či je to výňatok z origoš materiálov, preložený cudzojazyčný text, alebo výtvor autora (zdravím, Ondřeji), každopádne od prvého do posledného riadku nehovorí nič, je plný domnienok a protikladov.

Traja pasažieri asi budú sedieť vedľa seba - ale asi nebudú, lebo cez priehľadnú strechu vidno niečo ako núdzové sedadlo vzadu a auto nie je extrémne široké... (tak ako tam tí ľudia budú sedieť?)

Tým, že je to elektromobil, je auto jednoznačne určené do mesta. Ale prípadná sériová verzia pravdepodobne elektrický pohon nebude mať. (prečo? a už to nebude auto do mesta?)

Koncept Pop môže znamenať, že Picanto dostane menšieho súrodenca. Ale Pop asi ostane púhym konceptom. Ale ktovie, možno KIA prekvapí mikrovozítkom. Ale pravdepodobne bez elektromotora (ako som pripomenul už vyššie). (Sakra, jak to vy redaktori robíte? Na jednej strany viete prd, na strane druhej v článku stvorenom z toho prdu sa už vie, aké to auto, ktoré ešte nie je isté, bude vyzerať...)

Asi som už ako trvalejší čitateľ auto.cz rozmaznaný, inak neviem. Dúfam, že text týchto "kvalít" zostane výnimkou.
Rozbalit vlákno
2
29. 9. 2010 16:01
Re: Článok
Měl jsi asi dnes ráno studenější kafe než já, že tě ten článek takhle nadzvedl. :-) Nejdřív jsem chtěl taky redakci něco vzkázat, ale pak jsem mávnul rukou. Však za pár dnů/hodin to Kia odtajní a dozvíme se něco konkrétnějšího. Našel jsem si jejich původní tiskovou zprávu. Říká toho velmi málo: zcela nový koncept elektrického vozu, nulové emise při provozu, tři pasažéři - a to je všechno. Zbytek si všechna média musela vyspekulovat z renderingů, zdejší redakce se moc neliší od ostatních. Jen by asi bylo fajn napsat "tady končí fakta a začínají naše spekulace" ;-)

Víme ale dost o vývoji plně elektrické verze Hyundaie i10 BlueOn, abychom vzali i tenhle koncept Kie vážně. Ve zprávách kolem BlueOn možná trochu zaniklo, že projekt elektromobilů má v J Koreji státní podporu - kdosi z vlády prohlásil, že vláda jich pomůže svým domácím automobilkám vyrobit do roku 2020 až 1 milión. Víme, že i10 BlueOn používá li-pol baterie (na které má H. založený společný podnik s LG) a že jich Hyundai chce do konce letošního roku vyrobit 500. Víme taky, že sám Hyundai nedávno oznámil, že se do programu plných elektromobilů zapojí také Kia, která má koncem roku 2011 začít dělat elektrické CUV (=crossover utility vehicle), plánovaná produkce 2 tisíce kusů. Jelikož maloobchodní prodej veřejnosti má začít nejdřív v r. 2013, komentátoři předpokládají, že prozatím tyhle vozy půjdou do státních flotil v JK. Šéf programu elektrických vozidel Hyundai se taky vyjádřil, že ceny bateriových vozidel budou klesat výrazně rychleji, než se dnes předpokládá. Takže moje spekulace: Pop se stane součástí tohoto vládou JK podpořeného programu a zhruba do 2 let přijde jeho produkční verze, která se bude fedrovat na uvědomělý domácí trh (a odtamtud při první příležitosti dál do světa). Jak si Hyundai a Kia mezi sebou rozloží velikostní kategorie plně elektrických vozů, to ještě uvidíme. Nezapomínal bych ani na koncept Kia Ray odprezentovaný letos začátkem roku.
29. 9. 2010 16:09
Re: Článok
Ono to bude asi tým, že som si dnes naplánoval zdravotné voľno a po rannej návšteve lekára nemám prakticky čo robiť... ;-) No, proste článok za každú cenu nepoteší, i keď fotky sú zaujímavé a pozrel som si ich dôkladne niekoľkokrát. A pousmial som sa ešte raz napríklad nad vetou "...a navíc cosi jako třetí nouzové místo vykukuje pod průhlednou střechou v zadní části." - ono to "núdzové sedadlo" je totiž na inej fotke v plnej kráse, dokonca na dvoch tuším ... Tak si myslím, že zrovna tento článoček vznikal veľmi rýchlo a v strese, po zbežnom pozretí obrázkov a prečítaní minima údajov o tejto štúdii...

Elektrina ide vpred, dá sa predpokladať väčšie rozšírenie ako v prípade LPG alebo CNG, pretože prístup k sieti je prakticky všade - i keď kapacitne zatiaľ určite obmedzený. Hlavne si myslím, že elektromobil ako taký nenahradí autá s klasickejšími pohonmi, bude iba doplnkom na kratšie trasy a do miest. A k tomuto cieľu má našliapnuté dobre. U niektorých značiek zvlášť.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud