Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2010

Zpět na článek

BMW bude dodávat motory 1,6 Turbo pro nový Saab

44 komentářů

Avatar - kosmonaut
kosmonaut
:yes:
Avatar - DJdick
DJdick
:yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Je pozitívne, že špičkové benzínové motory od BMW bude mať aj Saab. Ako ukazuje pozitívna skúsenosť PSA, tieto motory výrazne pozdvihli celkové dojmy z tých áut, kde sú namontované. Pri (takmer)prémiovom Saabe a jeho snahe o záchranu je to ešte dôležitejšie. :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Škoda, že jim nebude nabízet i větší motory. Ta 1,6 je super motor, ale Saabu by slušel i nějaký větší prověřený motor z BMW. Ale i tak je to pro Saaba skvělé.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, za chvíli se budou ve skladech BMW válet s cedulkou "výprodej" všechny enkové atmo šestiválce, stačí si vybrat. ;-\
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Bezva 😄 To pak koupíš 1,6 a dáš si do ní za levný peníz namontovat ten šestiválec >😁 Pokud se ovšem pod kapotu vejde.
kyklop
je to smutne, ale je to tak. Spejeme to k tomu, ze vrcholnou motorizaciou bude 1,5 litrovy trojvalec s kompresorom a dvoma turb ami 😲
Klaudius
Keby sme boli zvyknutí na kompresory a turbá, a dnes by sa od nich upúšťalo a trendové by bolo zvyšovať objem motora, boli by sme z toho podobne smutní... 😉
kuko
Tak jestli vyjede nová 9-3 skutečně v 2012, bude mít Saab napříč modelovými řadami pěkný motorový gulášek😒br />
současné benziny Opel, 2.8V6 původ u Holdenu, turbo + úpravy Saab
nafta - 1.9 ještě od Fiatu, 2.0 Opel
k tomu teď BMW

chybí vám tam něco? Bingo! Žádný vlastní motor.... 😒

Osobně bych tipl, že nová 9-3 dostane 1.6T (jsem zvědavý, jak to budou rozlišovat od 1.6T Opel) ve více výkonových verzích jako základní i stěžejní motorizaci. Vrchol bude 2.0T a na šestiválec rezignují. I současná generace ho měla jen pro limitovanou edici Aero X a celkově v této třídě Saab nikdy neměl tradici co se týče šestiválců. Do toho ekoterorizmu a downsizingové šílenství...

Hlavně ať už je ta nová 9-3 hotová, aby ceny ojetých 9-3 padly ještě trochu níž a mohl rozbít to své vyhublé prasátko a přesedlat na subprémii >😒]
Avatar - iudex
iudex
No len aby z tej 9-3 pri predstavení novej generácie neboli veterány, nielen ojetiny. >😒]
P.S. Teraz, keď Laguna tak opeknela, špekuluješ? 😉
kuko
čo iného mi zostáva, len to špekulovanie, keď love nemám >😁

Lagunu by som asi kupoval ešte dvojkovú, aj keď trojkovej verím čo sa týka kvality, ale prvý ročník proste brať nebudem a nebudem a nebudem >😒]
u aktuálne 9-3 je najvačší problém s motormi - ja chcem benzín a tých je jak šafránu. Dávajú do nej 5 benzínov a aj tak všetci kupujú ten jeden diesel! >😒]

no a hlavne, keď pojde všetko podla plánu, tak v dobe predaja aktuálneho Megoša už by podla ultrazvuku malo byť jasné, či to nebude musieť byť rovno Grand Scénic alebo niečo podobné pre dve autosedačky :😉
Avatar - iudex
iudex
Tak to gratulujem!
Mne je už teraz podľa UZ jasné, že kupujem druhú autosedačku. Ešteže môj kombík je dosť široký (aj keď ako povedal Klaudius, 3 sedačky by mi tam už nevošli). 😄
kuko
Klaudius je extrémista >😒] No ale niekto musí držať národ aby nevymrel :yes: 😄

Osobne by som tiež asi najradšej nejaké kombi strednej triedy, to je také optimum medzi nákladmi a value

A samozrejme gratulácia :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Já nějak pořád nevěřím tomu, že vůbec na novou 9-3 dojde. Možná jsem přílišný skeptik, ale 9-5 se prodávat nebude, skalní to koupí, ostatní ne, a to je málo. Řekl bych, že otázka stojí, jak dlouho bude tahle zábava Koenigsegga bavit, než mu dojde, že je příliš drahá. Být 9-5ka nějakou peckou, pak by byla šance, ale takhle to vidím (tak do tří let) spíš na opakování loňského scénáře, tentokrát s definitivním výsledkem.
Petrko
Jak dlouho to bude bavit Koenigsegga netuším a to hlavně proto že pokud vím majitelem Saabu je holandský Spyker.
Avatar - iudex
iudex
😉
Klaudius
V tomto smere sa už dávnejšie zo Saabu niekto vyjadril: "Postačí nám, ak získame nazad starých zákazníkov, nepotrebujeme nutne nových"...
Avatar - euro89
euro89
Koenigsegga to bude bavit asi stejně dlouho, jako Toyotu, Ford, nebo Daimler >😁 >😁 Ale dokud to nepřestane bavit Spykera, tak můžeš být v klidu 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
A pan neomylný se spletl >😒] Nicméně tě omlouvá to, že i Christian Koenigsegg jevil jistou dobu o Saab zájem, ale ani za symbolickou 1 švédskou korunu si jej nekoupil 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Bohužel, Koenigsegg mi u toho saabu nějak zůstal, ale je to ostuda, uznávám. :😉 Pokud jde o obsah toho příspěvku, ten ale zůstává i se Spykerem stejný.
kuko
"být nová 9-5 pecka..."

čekal snad někdo vážně, že Saab dokáže po pár letech prakticky v klinické smrti najednou naservírovat vůz, který překoná třeba novéou 5-er a zválcuje vyšší střední? A že najednou si ho budou kupovat všichni taxikáři v Reichu? >😒]

Saab se s novou 9-5 částečně dotáhl na současnou úroveň vyšší střední. V něčem stále strácí, v nečem má plus. Asi jako všechny produkty menších výrobců. Nikdy nebude moci nabídnou paletu motorů a techniky alá německá trojka. Saab je prostě alternativou, podobně jako třeba Jaguar XF.

Prodeje bych zatím viděl s mírným optimismem, ještě přibyde základní benzinový motor i stěžejní nafta s AWD, plus kombík.

Silácké řeči o tom, že nepotřebují nové zákazníky a že jim stačí současní, nebo o hranici rentabilnosti 100tis. kusů (všech modelů dohromady) ročně bych bral jako čistý marketing. Ta hranice je možná tak na přežití, bez šance na akumulování zdrojů na vývoj nových modelů. Což i při nákupu podvozků a motorů u partnerů pořád vyžaduje spoustu prachů... 😐
simson33
Ty motory od BMW budou určitě dobré, o tom není třeba pochybovat, když je kupuje třeba Peugeot tak nic proti tomu. Je ale smutné, že SAAB, tedy automobilka, která používala turbo benzíny i v dobách kdy o nich ostatní nechtěli slyšet, místo toho aby nyní sklízela ovoce svého vývoje naopak bude tuto technologii draze (opravdu draze) kupovat. Tož tak. 😒
Avatar - iudex
iudex
Je to samozrejme pravda. Realita je ale taká, že Saab žiadny reálny samostatný vývoj v poslednej dobe nerobil a preto zaspal. Dnes už obyč turbo nestačí, štandardom je kombinácia s priamym vstrekom a špička i s variabilným časovaním, čo je dohromady kopec náročnej techniky a dlhotrvajúci vývoj a testovanie. Preto je v situácii, v akej sa Saab nachádza, najrozumnejšie brať od iných a je len dobre, že berie od tých najlepších.
kuko
ono zas Saab možno nemá síl a prostriedkov na vývoj kompletného motoru od píky, ale v rámci GM mal silnú pozíciu čo sa týka napr. oturbovania (2.0T a 2.8T V6 benzin), alebo ladenia - 1.9TiD vyladili na biturbo 1.9TTiD. Tuším, že majú prsty aj v biturbo verzii súčasného 2.0TTiD.

Škoda legendárnej 2.3T, ale zjavne padla za obeť emisiám....
wolff
A nejhorší je na tom to, že to bere od svého, do doby než totálně upadl, přímého konkurenta. Co to pro Saab jako takový znamená asi ví všichni. Proti BMW má SAAB v podobě svých aut nulovou přidanou hodnotu.

P.S. Já celou dobu myslel, že ty motory jsou společným dílem PSA a BMW a jak je vidět... němci jako vždy hrají prim. Potěš koště.

P.S. Nevšiml sem si, že by zrovna v této oblasti hrály ty motory prim. Jak VW, tak Fiat má min. stejně dobré motory a myslím, že ani Fordí Ecoboost nebude z nejhorších. I z tohoto pohledu ten nákup od BMW vidím pro Saab jako velmi nevýhodný a je to pouze rezignace na svoji vlastní prestige.
Avatar - iudex
iudex
Čiže čo navrhuješ? Nekupovať od BMW a nechať, aby Saab vlastná hrdosť a prestíž doviedla do náručia správcu konkurznej podstaty? 8-s
Avatar - Dinar
Dinar
Koupit u fijatu přece! To by jim tu imidž tepr zvedlo. >😁 😉
Klaudius
Od Fiatu sa mi najviac páči nový dvojvalec 0,8 litra...
Len neviem, do čoho by to Saab montoval, musel by sa vrátiť k filozofii modelov radu 90...teda až na ten dvojtaktný cyklus...
Deadlift
:yes:
simson33
Ne, s tím rozhodnutím se nedá než souhlasit, jen jsem napsal, že je smutné jak Saab dopadl, toť vše...
kyklop
prestiz je sice pekna vec, ale ak nevyrabas dostatocne velke mnozstva motorov, tak je vyvoj drahy....je jednoduchsie a lacnejsie kupit hotovy motor a "implementovat" ho do vozidla
kuko
Wolffe, to že Saab bude brát tyto motory od BMW má zřejmě svůj důvod, který asi nikdo z nás přesně nezná. Možná prostě Ford a VW odmítli spolupráci. S Fiaťáky měl GM kdysi celkem čilou motorovou kooperaci (1.9JTD do Oplů, Saabů a tuším i evropských Cadillaců, naopak nějaký větší benzin (2.2?) do Fiatů) ale pak se nějak rozkmotřili, takže tohle asi nebylo průchodné.

Mě spíš zaráží jiný fakt - že budou brát právě motor 1.6 turbo benzin.
Když teď nová 9-5 bude mít jako základ oplácký 1.6 turbo benzin.

Som z toho voľajaký zmatený súdruh plukovník....
Avatar - T613
T613
tak třeba ten oplácký vyřadí po FL
kuko
to mě taky napadlo, jako jediné rozumné řešení této situace 😉
Avatar - iudex
iudex
Alebo ponúka BMW jednoducho lepší motor (THP má priamy vstrek, na rodziel od oplovskej 1,6T). 😉
Avatar - R32
R32
tento článok je o Saabu no tu sú fotečky new (?) Passata.... [odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
takto jsem nečekal 😲
Avatar - jazva
jazva
a to je ako zvnútra nové auto? >😁 tragédi... :no:
Avatar - euro89
euro89
>😁 >😁 >😁 Tady je vidět, že si je VW moc dobře vědomo tuposti svých zákazníků. Moc dobře vědí, že se jejich auta budou jen kvůli logu prodávat, i kdyby vypadaly jak pytel sr**ek. Jinak by totiž nikdy nemohli udělat tohle. Kromě toho mi to připomíná novou generaci asi stejně, jako Golf VI (V po fl.) Ale což, proti gustu... >😒]
Avatar - T613
T613
To že si Saab nemůže dovolit vývoj vlastních motorů je logické, na to je příliš ekonomicky slabá. Nákupem motorů u BMW udělá vícero zásahů najednou. Prvně dostane dobré motory a navíc Saabu pomůže i image BMW v prodejích.
kuko
a možná si je časem BMW koupí jako svoji lowcost značku >😒]
Avatar - T613
T613
zas máš vlhké sny? >😁
kuko
když už mám teď ten lowcost, tak bych se toho nejraději držel i do budoucna