Je pozitívne, že špičkové benzínové motory od BMW bude mať aj Saab. Ako ukazuje pozitívna skúsenosť PSA, tieto motory výrazne pozdvihli celkové dojmy z tých áut, kde sú namontované. Pri (takmer)prémiovom Saabe a jeho snahe o záchranu je to ešte dôležitejšie. :yes:
Škoda, že jim nebude nabízet i větší motory. Ta 1,6 je super motor, ale Saabu by slušel i nějaký větší prověřený motor z BMW. Ale i tak je to pro Saaba skvělé.
Keby sme boli zvyknutí na kompresory a turbá, a dnes by sa od nich upúšťalo a trendové by bolo zvyšovať objem motora, boli by sme z toho podobne smutní... ;-)
Tak jestli vyjede nová 9-3 skutečně v 2012, bude mít Saab napříč modelovými řadami pěkný motorový gulášek:
současné benziny Opel, 2.8V6 původ u Holdenu, turbo + úpravy Saab
nafta - 1.9 ještě od Fiatu, 2.0 Opel
k tomu teď BMW
chybí vám tam něco? Bingo! Žádný vlastní motor.... :-(
Osobně bych tipl, že nová 9-3 dostane 1.6T (jsem zvědavý, jak to budou rozlišovat od 1.6T Opel) ve více výkonových verzích jako základní i stěžejní motorizaci. Vrchol bude 2.0T a na šestiválec rezignují. I současná generace ho měla jen pro limitovanou edici Aero X a celkově v této třídě Saab nikdy neměl tradici co se týče šestiválců. Do toho ekoterorizmu a downsizingové šílenství...
Hlavně ať už je ta nová 9-3 hotová, aby ceny ojetých 9-3 padly ještě trochu níž a mohl rozbít to své vyhublé prasátko a přesedlat na subprémii >:-[]
čo iného mi zostáva, len to špekulovanie, keď love nemám >:D
Lagunu by som asi kupoval ešte dvojkovú, aj keď trojkovej verím čo sa týka kvality, ale prvý ročník proste brať nebudem a nebudem a nebudem >:-[]
u aktuálne 9-3 je najvačší problém s motormi - ja chcem benzín a tých je jak šafránu. Dávajú do nej 5 benzínov a aj tak všetci kupujú ten jeden diesel! >:-[]
no a hlavne, keď pojde všetko podla plánu, tak v dobe predaja aktuálneho Megoša už by podla ultrazvuku malo byť jasné, či to nebude musieť byť rovno Grand Scénic alebo niečo podobné pre dve autosedačky :*)
Tak to gratulujem!
Mne je už teraz podľa UZ jasné, že kupujem druhú autosedačku. Ešteže môj kombík je dosť široký (aj keď ako povedal Klaudius, 3 sedačky by mi tam už nevošli). :-)
Já nějak pořád nevěřím tomu, že vůbec na novou 9-3 dojde. Možná jsem přílišný skeptik, ale 9-5 se prodávat nebude, skalní to koupí, ostatní ne, a to je málo. Řekl bych, že otázka stojí, jak dlouho bude tahle zábava Koenigsegga bavit, než mu dojde, že je příliš drahá. Být 9-5ka nějakou peckou, pak by byla šance, ale takhle to vidím (tak do tří let) spíš na opakování loňského scénáře, tentokrát s definitivním výsledkem.
A pan neomylný se spletl >:-[] Nicméně tě omlouvá to, že i Christian Koenigsegg jevil jistou dobu o Saab zájem, ale ani za symbolickou 1 švédskou korunu si jej nekoupil ;-)
Bohužel, Koenigsegg mi u toho saabu nějak zůstal, ale je to ostuda, uznávám. :*) Pokud jde o obsah toho příspěvku, ten ale zůstává i se Spykerem stejný.
čekal snad někdo vážně, že Saab dokáže po pár letech prakticky v klinické smrti najednou naservírovat vůz, který překoná třeba novéou 5-er a zválcuje vyšší střední? A že najednou si ho budou kupovat všichni taxikáři v Reichu? >:-[]
Saab se s novou 9-5 částečně dotáhl na současnou úroveň vyšší střední. V něčem stále strácí, v nečem má plus. Asi jako všechny produkty menších výrobců. Nikdy nebude moci nabídnou paletu motorů a techniky alá německá trojka. Saab je prostě alternativou, podobně jako třeba Jaguar XF.
Prodeje bych zatím viděl s mírným optimismem, ještě přibyde základní benzinový motor i stěžejní nafta s AWD, plus kombík.
Silácké řeči o tom, že nepotřebují nové zákazníky a že jim stačí současní, nebo o hranici rentabilnosti 100tis. kusů (všech modelů dohromady) ročně bych bral jako čistý marketing. Ta hranice je možná tak na přežití, bez šance na akumulování zdrojů na vývoj nových modelů. Což i při nákupu podvozků a motorů u partnerů pořád vyžaduje spoustu prachů... :-|
Ty motory od BMW budou určitě dobré, o tom není třeba pochybovat, když je kupuje třeba Peugeot tak nic proti tomu. Je ale smutné, že SAAB, tedy automobilka, která používala turbo benzíny i v dobách kdy o nich ostatní nechtěli slyšet, místo toho aby nyní sklízela ovoce svého vývoje naopak bude tuto technologii draze (opravdu draze) kupovat. Tož tak. :-(
Je to samozrejme pravda. Realita je ale taká, že Saab žiadny reálny samostatný vývoj v poslednej dobe nerobil a preto zaspal. Dnes už obyč turbo nestačí, štandardom je kombinácia s priamym vstrekom a špička i s variabilným časovaním, čo je dohromady kopec náročnej techniky a dlhotrvajúci vývoj a testovanie. Preto je v situácii, v akej sa Saab nachádza, najrozumnejšie brať od iných a je len dobre, že berie od tých najlepších.
ono zas Saab možno nemá síl a prostriedkov na vývoj kompletného motoru od píky, ale v rámci GM mal silnú pozíciu čo sa týka napr. oturbovania (2.0T a 2.8T V6 benzin), alebo ladenia - 1.9TiD vyladili na biturbo 1.9TTiD. Tuším, že majú prsty aj v biturbo verzii súčasného 2.0TTiD.
Škoda legendárnej 2.3T, ale zjavne padla za obeť emisiám....
A nejhorší je na tom to, že to bere od svého, do doby než totálně upadl, přímého konkurenta. Co to pro Saab jako takový znamená asi ví všichni. Proti BMW má SAAB v podobě svých aut nulovou přidanou hodnotu.
P.S. Já celou dobu myslel, že ty motory jsou společným dílem PSA a BMW a jak je vidět... němci jako vždy hrají prim. Potěš koště.
P.S. Nevšiml sem si, že by zrovna v této oblasti hrály ty motory prim. Jak VW, tak Fiat má min. stejně dobré motory a myslím, že ani Fordí Ecoboost nebude z nejhorších. I z tohoto pohledu ten nákup od BMW vidím pro Saab jako velmi nevýhodný a je to pouze rezignace na svoji vlastní prestige.
Od Fiatu sa mi najviac páči nový dvojvalec 0,8 litra...
Len neviem, do čoho by to Saab montoval, musel by sa vrátiť k filozofii modelov radu 90...teda až na ten dvojtaktný cyklus...
prestiz je sice pekna vec, ale ak nevyrabas dostatocne velke mnozstva motorov, tak je vyvoj drahy....je jednoduchsie a lacnejsie kupit hotovy motor a "implementovat" ho do vozidla
Wolffe, to že Saab bude brát tyto motory od BMW má zřejmě svůj důvod, který asi nikdo z nás přesně nezná. Možná prostě Ford a VW odmítli spolupráci. S Fiaťáky měl GM kdysi celkem čilou motorovou kooperaci (1.9JTD do Oplů, Saabů a tuším i evropských Cadillaců, naopak nějaký větší benzin (2.2?) do Fiatů) ale pak se nějak rozkmotřili, takže tohle asi nebylo průchodné.
Mě spíš zaráží jiný fakt - že budou brát právě motor 1.6 turbo benzin.
Když teď nová 9-5 bude mít jako základ oplácký 1.6 turbo benzin.
>:D >:D >:D Tady je vidět, že si je VW moc dobře vědomo tuposti svých zákazníků. Moc dobře vědí, že se jejich auta budou jen kvůli logu prodávat, i kdyby vypadaly jak pytel sr**ek. Jinak by totiž nikdy nemohli udělat tohle. Kromě toho mi to připomíná novou generaci asi stejně, jako Golf VI (V po fl.) Ale což, proti gustu... >:-[]
To že si Saab nemůže dovolit vývoj vlastních motorů je logické, na to je příliš ekonomicky slabá. Nákupem motorů u BMW udělá vícero zásahů najednou. Prvně dostane dobré motory a navíc Saabu pomůže i image BMW v prodejích.