Koexistence dvou obdobných modelů s různými názvy končí. Kia sjednocuje názvy i design, půl roku po americké premiéře tedy přichází i do Evropy Kia Optima.
Tak pri pohľade na tohto kórejského krásavca dospievam k záveru, že ide o najpozitívnejšie prekvapenie autosalónu (nezamieňať s najkrajším autom). U mňa ide o historicky prvé kórejské auto, kde by som nemusel jeho kúpu odôvodňovať racionálnymi argumentmi ako cena, value for money a pod. Jasná inšpirácia Jaguarom XF nevadí, naopak, do elegantných tvarov britskej šelmy nenásilne zakomponovali svoju firemnú identitu a výsledok je nad očakávanie elegantný.
Kia dokonale potvrdzuje svoje správne smerovanie. :yes:
Ano Optima vypadá moc pěkně a přitom zcela nezaměnitelně a originálně, ale 508ce originalita a jednoduchá nepraktická elegance 407čky zcela chybí. 508 je nezajímavý nástupce střednětřídního lva. Bez mučení přiznávám, že to už je zajímavější Passat. Kia ano, Peugeot tentokrát ne.
Mohl bys tu blížeji pojednat o tom, kde se v tobě probudil fanoušek tak imperiálně odlišných automobilek, z nichž jedna je dokonce z jiného kontinentu? Máš snad korejskou maminku, tatínka či jiného předka?
Nebo, že by tatínek koupil cee´da?
Myslím, že tvá odpověď by tu mohla zajímat více kolegů. Přeci jenom setkat se zde, v kolébce světového motorismu, s veřejným fanouškem lowendové automobilky z Asie se tu nepoštěstí tak často. Tak se prosím trochu obnaž.
A neskromné přání na závěr - jestli by jsi mohl též sdělit, proč nejsi třeba fanoušek Ferrari, Jaguar, Porsche, BMW, Mercedes-Benz, Aston Martin. Vypsal jsem automobilky u nichž by mě speciálně zajímal kořen tvého nepozitivistického, nefandovského postoje. Předem děkuju za to, že si s případnou odpovědí dáš práci :yes:
kazdy ma ine priority, niekto je fanusikom lady niva niekto passata a niekto kie. Nieviem co je na tom take divne.. A zeby bol pariz kolebkou automobiloveho prumyslu? Na to si prosim ta zase odkial prisiel? Co hulis? Daj aj mne, musi to byt super...
Priority? Jako, že pro Toppera je životní prioritou Kia? 8-s Vezmi si slovník cizích slov, pak teprve piš. Nech Toppera napsat, nebo tebe snad nezajímá, jak to přijde, že někdo z Evropy není fanouškem Porsche, Ferrari, Aston Martin například, a je fanouškem Kii natolik hlubokým, že má potřebu se o této skutečnosti veřejně šířit? Myslím, že je tu hodně kolegů, které ozřejmění takovéhoto exotického postoje jenom uvítají.
ty mas uchylku pisat tu nejaku divnu prozu na auta vzdy pod kazdym clankom a uchylku tu ospevovat a vyjadrovat sa jak uleteny intelektual so zabrzdenim vyvojom po prvych 10 rokoch zivota..To je podla mna skor zaujimave co ta k tomu vedie ako to ci sa topperovi paci kia...
Jediný důvod proč obdivovat v Evropě Kiu je být jejím spokojeným zaměstnancem. Pak je ještě možnost, že ji už všechny evropské značky hodně naštvaly, tak zkouší štěstí jinde.
jj preto sa predava ako teple rozky.. Ja nie som zastanca kie, ale treba brat nazor kazdeho.. Nechapem ako mzoe mat niekto rad francuzke auta, ale tak ked to ludia kupuju tak mam v pazi, nech ich maju radi.
Pochybuju, že se dočkáš odpovědi. Ale ta je celkem jednoduchá...na světě, tedy i v ČR, žije určité procento lidí s nejrůznějšími úchylkami, které jsou pro většinu lidí nepochopitelné ;-)
Tak já nevim jak on, ale já ti na tebou jmenovaný značky (snad s výjimkou BMW a Mercedesu) z vysoka - víš co - protože si ta auta nikdy nekoupím, i kdybych na ně měl. K čemu by mi byly? Neadoruju výkonnost, ale praktičnost a rozumný poměr cena - užitné vlastnosti. Proto třeba jezdím už šestým rokem se Sorentem a jsem výsostně spokojen. Dokonce tak, že jsem to původní vyměnil po čtyřech letech za modernizované s VGT a to mi vydrží počítám ještě aspoň tři roky. Nesmíš si myslet, že musí mít všichni stejný pohled na auta a potažmo na svět jako ty. A už vůbec není nikde psáno, že ten tvůj pohled je OK...
Netreba ale zabudnut, ze automobika hyundai, sa z dvojice hyundai - kia, zameriava na globalny trh, resp. nielen europsky, z coho vychadza aj design jednotlivych modelov. Naproti tomu, KIA, je zamerana najma na europskych zakaznikov.
Preto vyzera, tak ako vyzera - ceed, i30, ci sportage a ix35, a podobne. Ak sa nieco nezmeni, tak osobne neocakavam, od hyundai-a uplne europsky design ich aut, ale vzdy mix.
Kiu Ceed som si pri predstavení ani nevšiml a kúpil som ju len ako "auto" ...
Ale na Kiu Optimu sa vyslovene teší a hneď ako poriešim nejaké "detaily" (lízing Ceedu), tak to idem kúpiť - akurát som ešte zvedavý na kombi ... uvidím ktoré vyhrá.
Re: klasická směska ala asia - vyberu to nej ze západních a
Navíc k tomu přidají agresivní a sportovní look na hranici kýče. Nechápu co tím chce Kia naznačit. Kia nemá s motorsportem nic společného, tak proč ? Pro mě jen levná snaha se zalíbit za každou cenu. V tomto designu nevidím nic co by naznačovalo filosofii značky. Pokud chce být sportovní značkou, tak ať taky něco v tomto směru dělá. Jinak je to povchní a levné.
Re: klasická směska ala asia - vyberu to nej ze západních a
Myslíš, že je značka, která chce mít dynamický design, povinná hned závodit? Co je to za blbinu? Kdyby to mělo na kapotě nějaký "fajnovější" brandm, tak jistě píšeš jinak. Ach ty předsudky... Není chybou asiatů, že nám pomalu ale jistě dávají na pdel, je to naše chyba, že se necháme. Když VW vypotí něco jako novej Passat, nelze se divit...
Re: klasická směska ala asia - vyberu to nej ze západních a
Máš pravdu, je to naše chyba, že tyto atrapy kupujeme. Jestli tobě imponuje hraní si na něco, tak můžeš Kiu obdivovat. Na mě to jejich divadýlko nefunguje.
Re: klasická směska ala asia - vyberu to nej ze západních a
No, kdyby se i jinym automobilkam darilo mixovat takhle povedeny a libivy mix, jezdilo by po silnicich mnohem vic hezkych aut.
Jdete uz nekam s tim vykradanim. Schreyer je spickovy designer, ktery delal napr. pro Audi, takze tyhle placky o vykradani jsou nic nez ukazkou omezenosti jejich autora.
508 zklamání, Laguna stále jak masařka pod mikroskopem, C5 elegantní ale po 3 letech již začíná ztrácet, Italové ve střední = 0, Insignii trh poprávu odmítl takže jediní kdo se budou zuby nehty držet jsou pašík s mondeem, pozice asi udrží ale bude to spíš kvůli jménu, facelifty se jim až tak moc nepovedly, ten kdo se začne tlačit nahoru i ve střední bude dozajista KIA protože toto má šanci zaujmout. Jak odešli ze střední Italové tak nyní to čeká Frantíky a bude to jednoznačně předání na KIU. Jo a Japonec nakonec, snad jen Mazda 6 se ještě chvilku bude držet, ostatní (Toyota, Nissan, Honda) už nad střední začínají stavět kříž.
Jasný, strejdo. Kia poprvé v historii představila ve střední třídě auto, na který se normální člověk vydrží koukat 10 vteřin, aniž by vyprskl smíchy, a už to hned všichni začínaj balit. Jen ten Passat zuby nehty >:D:no:
Opravdu se jim to celkem povedlo, byť zadní partie z profilu proporčně úplně neuhlídali. Jednoznačně designově nejzdařilejší korejské auto střední třídy :-)
Oprostíme-li se od diskuzních nadšených jekotů hošíků, jejichž tatínek konečně dostřádal na cee´da v základu, jekotů, které by méně pozornému čtenáři mohly podprahově snad i naznačovat, že v Mnichově vyvěsili včera černou vlajku a Stuttgart, ten že to zbalil už definitivně, a soustředíme-li se na věc samu, je a (pánové) bude i tak o čem psát. Nepíše se mi to lehce, ale rytířsky uznale ctím kvalitního "soupeře".
Všechno je samozřejmě jinak, než tu bečí garážoví plakátovci . Jenomže, ať je to jak je to, současnou produkcii Kia nelze brát na lehkou váhu. Já to říkal, zavřít, zavřít, zavřít, přinejmenším nedat výjezdní doložku. Myslím Peteru Schrayerovi. Jeho přestup z AUDI do Kii byl mistrovským strategickým vítězstvím Kii pro nadcházející desetiletí.
No jen si vzpomeňmě na nedávné modely Kii. Vskutku interesantní jen pro majetkově velmi nevybavenou část společenského spektra našich zemí. Tohle se ovšem mění doslova pod našima... garážema.
Další z mistrovských tahů Kii bylo ve své době to, že cee´da stvořili jako velmi silnou kopii golfa, a to nejen ve výsledném designovém řešení, nýbrž i ve "filosofii" modelu jako takového.
Současnost Kia, jakkoli stále zvenku nahlížená diskuzně velkoryse, již není pouze k registraci, nýbrž k... zájmu. Popravdě si napišme, že to samozřejmě není kvůlivá technice, ale pro vskutku osobity design a velmi přístupnou cenu. Ovšem i to se počítá.
Horní Optima je optimální cestou jak dál, optimálním "majstrštykem" Kii. Nehledejme zase u tohoto modelu inspirace mnohdy na hranici koketováním s průmyslovými právy (viz. např. volvovská sedadla či jaguarovská záď), tohle Kii (velkoryse) promíjejme, soustřeďme se na to hlavní - Optima vypadá tak jak chceme, aby vypadalo auto střední třídy z kategorie superlowend - tedy vypadá lépe, než co sama zatím unese, ovšem nevypadá hůře, než by snad nepřejícníci Kii přáli.
Jak je vidět, Kia v Evropě "nedá a nedá pokoj", jak se k tomu staví rozvinutější Západní země je snad zřetelné, ovšem pro nás je důležitější jak se ke cause Kia staví země naše. A v tomto kontextu dokázala Kia mnoho, dokázala vplout na naše silnice v masivním proudu, a navíc aktuálně v proudu, který není oku nelahodný.
Optima ovšem znamená ještě jednu výraznou novost, a sice posun automobilky do vyšších imageových sfér. Kia krůček po krůčku vplouvá do (skoro)mainstreamových evropských vod. Ruku v ruce s tím samozřejmě půjde o to, že Kia bude získávat zájemce z majetnějších vrstev, historická takříkajíc cee´d etapa v podobě záchranného kruhu pro finančně retardované spoluobčany bude tatam. No což, stále tu ještě bude Dacia, ne?
P.S. Kdo by čekal, že se takový avensis či accord budou červenat při setkání s Optimou. Jo, svět se mění... Schrayere, Schrayere, tys nám zavařil...
GTI za tenhle článeček tě beru na milost. >:D Jak je vidět evropské designové centrum kie pod vedením Schrayera odvedlo obrovský kus práce a přes pár chytrolínů co tady vykřikují jak je to asijský design asi všichni pochopili že to kia myslí s Evropou vážně i když stěžejní trh zůstává asie a USA. A ještě detail k technice ani technika není špatná spíš mě zaskočilo že pro Evropu nebude motor 2.0 s přímým vstřikem a turbem který má 201 kW což je hodně dobré i na Evropu.
Peter SCHREYER, preboha! Ja viem ze mu nevies prist na meno odvtedy co v 2006 presiel ku Kia, ale ak uz ho spominas, pis jeho meno poriadne! Ten clovek si to minimalne svojou pracou urcite zasluzi. A myslim ze o nom budeme este vela pocut, aj ked poniektori asi nebudu z toho nadseni...
btw, tvrdit ze Cee'd je kopiou Golfa (dokonca nie len dizajnom, ale aj filozofiou), tak to skutocne zavana velmi vaznou ocnou vadou.
Mno ano, máš pravdu GTI, ale......zvenku je to dělo, to ano.... ale ta palubka.... aaaaaaach jo...... je to takový, jak to říci, domrd.....možná to je záměr, nevím.... ale když to srovnám dle jiného příkladu, který tady byl použitý, P508....ten má tu palubku a intoš prostě skvělý....tohle je rozpačité.....možná to bude v realu působit jinak, ale k tak krásnému autu se takový .... nehodí.... klidně bych si takovou káru na lítačku koupil, ale ten intoš jasně říká ne. ;-) Jnak celkem fajn počtení ;-)
Po shlédnutí fotografií a vstřebání prvních dojmů musím říct, že se Kii pod novým designerem podařilo něco, o co se snaží japonský Lexus již několik let. Přitažlivý sedan střední třídy je něco, co japoncům chybí a ejhle, korejský outsider si vyšlápl solidním počinem na evropský mainstream. Kupci střední třídy se do této chvíle nemuseli obtěžovat návštěvou autosalonu Kia a neudělali by žádnou chybu...teď už to chybou být může. Je sice potřeba vyčkat na jízdní dojmy, popřípadě si novinku sami projet, ale soudě podle povedené Sportage se žádné negativní překvapení konat nebude. Kia dospívá...rychle, ale rozumně.
Mas pravdu, prijde mi to jako Lexus, ale mnohem lepsi a vetsi.... to jako kdyby udelali fabii, co vypada, ale je hezci a vetsi nez golf. Bravo Kia. Ja sam mam v planu koupit jako rodiny auto Sorento, ale tohle je tak uzasny, ze snad tech sedum sedadel ozelim. Jsem zvedavej, za kolik to bude. Kdyby to 700 kila tak uzasny.