K nejzásadnějším novinkám pařížského stánku automobilky Renault patří zcela nový koncept elektromobilu se známým jménem. Pětidveřový hatchback navíc naznačuje podobu příští generace Clia.
Přátelé, automobil je to půvabný a velmi pohledný. Má propracovaný design interiéru a eleganci... avšak je mi smutno, velmi smutno. Renault přestal být Renaultem. Dokázal bych si tento produkt představit s logem Mazdy či Chevroletu, a to zejména při pohledu na záď. S výjimkou nového prvku provedení přídě cítím z nového Renaultu pocit jakéhosi odloučení...
Já tě chápu Avantime. Po letech takových kousků jako Avantime, Vel Satis a spol se dá o oklonu jaksi polemizovat, ale myslím, že s ambicemi být v top 3 na světe si již Renault nemůže dovolit v tomto duchu dále pokračovat.
Nicméně bych si osobně netroufl zřejmně nástupce nového Clia označit za produkt hodný znaku Mazdy, Chevroletu už vůbec ne.To je urážka.
To, co se u ostatních automobilek očekává a chválí,není fér přeci u Rencka kritizovat.
Byť je jasně vidět,že s nástupem nového designéra se vízor a duch mírně mění, stále tam vidím něco jiného, jaksi originálního, chceš-li Renaulťáckého.
Osobně si nemyslím, že je toto nástupce Clia, ale téměř sériová podoba elektromobilu Zoe. Děkuji za pochopení z hlediska mého zklamání nad omezením kreativity, která se přirozeně neslučuje s oblíbeností velkého davu. Ovšem stojím si za tím, že by tento vůz mohl mít s klidem logo Mazdy či jiných automobilek. V mých očích přestal být Renaultem, ačkoli je to hezké, líbivé a trochu i dynamické auto. Každopádně mu přeji mnoho úspěchů ve slibné kariéře :yes:
Odlúčenie alebo nie...ak chce renault predávať, musí sa páčiť. A musí sa páčiť množstvu ľudí, nie len úzkej skupine nadšencov. V tom to bude. Clio je auto pre masy. Fajnšmeker si môže kúpiť Wind.
Souhlasím. Touha po masovém úspěchu vyžaduje univerzálnější tvary, namísto diskutabilního hledání nových cest v designu. V reálném světě je pro mainstreamové zákazníky důležitější zisk a stabilní pozice na trhu, než hýčkání a pěstování věrnosti zákazníků, které si automobilka získá v určitém období, po jehož konci musejí dotyční hledat jinde... ačkoli ve velmi malé nabídce.
Každý se potřebuje někdy nadechnout a doufej, že současné období je jen tím nádechem. I u současných modelů musíš ocenit kvalitu i design interiéru. Co Renault ztratil navenek, získal vevnitř.
To není nádech to je Drive to change.Interiéry jsou v současné době velmi silnou stránkou Renaultu, o exteréru se dá diskutovat, ale veř, že za nějaký čas zjistíš, že získal i tam.
Např. Podívej na Mondeo a Lagunu. Stáří cca stejné a již teď je patrné jejich odlišné vnímání.
Zatímco Mondeo je kus téměř beztvarého velkého plechu, Laguna zraje a zraje.
Podívej na předešlou generaci Passata a Laguny. Rakev vs. pěkný auto. A o tom to je. :yes:
Jestli budou současné modely fungovat jako ty minulé, tak nemám strach.
Podívej na Satise. Vnitřek zámecký pokojíček, exteriér jako by vyjel včera z pera. Ostatní
(záměrně nejmenuji) mohou jen tiše závidět.
Vel Satis byl nezařaditelný unikát, interiér byl pohádkový a exteriér dokonalý polarizátor... oproti tomu Latitude je klasika - univerzálně se líbit, hlavně nikoho neprovokovat a tiše proplouvat silnicemi... vůz nemá progresi předchozích modelů a ačkoli není ošklivý, není to Renault.
To víš, frantíci jsou vynalézaví, vzpomínám na otvírání kufru strčením prstu do znaku renaultu, kde se nacházelo tlačítko. Zajímavé řešení.
Jinak koncept je to v celku pěkný, není tak extravagantní a docela bych si tak představoval nástupce současného Clia. Hlavně ten předek se moc povedl, nádhera. Interiér naznačuje, že by se mohl objevit centrální dispej, kde by se ovládalo všechno, což nemusí být špatné a tak nereálné. Dávám :yes: