Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Zoe: Elektromobil s tváří budoucího Clia

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 10. 2010 • 22:59
26
15
Zobrazit náhledy (26)
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe
K nejzásadnějším novinkám pařížského stánku automobilky Renault patří zcela nový koncept elektromobilu se známým jménem. Pětidveřový hatchback navíc naznačuje podobu příští generace Clia.

Renault Zoe Z.E. bylo jméno futuristického konceptu z loňského autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a letos je bez zkratky Z.E. nese malý pětidveřový hatchback. Ten opustil extrémně futuristické linie i výstřelky v podobě vzhůru výklopných dveří a má mnohem blíže k sériovému modelu.

Podle tiskových materiálů automobilky je Zoe předobrazem budoucího sériového elektromobilu a neoficiální zdroje uvádějí, že se díváme na novou generaci Clia. To tak trochu naznačuje i samotná automobilka, když o Zoe v tiskových materiálech hovoří jako o voze velikosti Clia.

Kompaktní pětidveřový hatchback má karoserii dlouhou 4086 mm, širokou 1788 mm a vysokou 1540 mm. Rozvor náprav má dlouhý 2575 mm, rozchod kol má vpředu i vzadu 1578 mm.

K pohonu Zoe slouží elektromotor s výkonem 60 kW (80 k) a točivým momentem 222 Nm. Elektrickou energii dodávají lithium-iontové akumulátory. Čtyřmetrový hatchback je schopen dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h, akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,1 s a na jedno nabití ujede okolo 160 km.

Baterie lze dobíjet třemi způsoby. První představuje běžnou domácí síť z níž se dobíjejí 6 až 8 hodin. Druhým způsobem je rychlonabíjení Quickcharge, kdy je Zoe po deseti minutách v zásuvce schopný ujet až 60 km a po 30 minutách jsou baterie nabity na 80 %. Třetí možnost představuje výměnná stanice Quickdrop, v níž budou vybité baterie vyměněny za plné během tří minut.

Renault Zoe vedle svého designu a pohonného systému zaujme několika inovativními prvky výbavy. Mezi ně patří klimatizace udržující v interiéru ideální vlhkost zabraňujíví dehydrataci kůže cestujících. Následuje senzor monitorující toxicitu vnějšího prostředí, který zabrání vniknutí výfukových a jiných škodlivých plynů do interiéru. Příjemnou atmosféru na palubě, dobrou náladu cestujících a bdělost řidiče má podpořit speciální vnitřní osvětlení a ozvučení.

Témata
Re: Mazda ZOE...
Jestli budou současné modely fungovat jako ty minulé, tak nemám strach.
Podívej na Satise. Vnitřek zámecký pokojíček, exteriér jako by vyjel včera z pera. Ostatní
(záměrně nejmenuji) mohou jen tiše závidět.
Re: Mazda ZOE...
To není nádech to je Drive to change.Interiéry jsou v současné době velmi silnou stránkou Renaultu, o exteréru se dá diskutovat, ale veř, že za nějaký čas zjistíš, že získal i tam.
Např. Podívej na Mondeo a Lagunu. Stáří cca stejné a již teď je patrné jejich odlišné vnímání.
Zatímco Mondeo je kus téměř beztvarého velkého plechu, Laguna zraje a zraje.
Podívej na předešlou generaci Passata a Laguny. Rakev vs. pěkný auto. A o tom to je.
:yes:
Re: Mazda ZOE...
Je to tak, souhlas. :yes:
1. 10. 2010 22:57
Re: Mazda ZOE...
Každý se potřebuje někdy nadechnout a doufej, že současné období je jen tím nádechem. I u současných modelů musíš ocenit kvalitu i design interiéru. Co Renault ztratil navenek, získal vevnitř.
1. 10. 2010 22:38
Re: Mazda ZOE...
Napísal si to pekne. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku