Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMazda: Nové motory 2,0 Sky-G (121 kW, 210 Nm), 2,2 Sky-D (129 kW, 420 Nm)
18 komentářů
3_diamanty
dobry postreh, mazda uz jeden 2.2 diesel ma a tento novy no neviem v com je akoze lepsi snad len v spotrebe o par decilitrov ;-)
figurka
Nejvíce tleskám deklarovanému snížení hmotnosti. Výborné. Stejně tak vypadá jako příjemný počin nová benzínová atmosféra, jen bude stát za to sledovat, co tento motor udělá v dlouhodobém provozu z důvodu velmi vysokého kompresního poměru a jaké budou požadavky na palivo. Jak zmiňuje kolega, možnost volby do stejného auta maloobjemového turbo benzínu a nebo větší atmosféry by vůbec nebyla špatná.
Přesně tak, ikdyž 100 kg zní až neuvěřitelně..... Jsem zvědav, jak to dopadne v reálu....
Aj by som tomu veril. Uz teraz mazda prakticky u vsetkych hlavnych modelov (3, 5, 6) znizila po facelifte hmotnost, aj ked to az tak vela nebolo (tusim 30-50kg). Za to ich fakt len chvalim! V dnesnych casoch je to fakt zriedkave. A tie motory vyzeraju velmi dobre...
saldy
že se tentokrát 2,2 CD vydaří mnohem, mnohem lépe, současný vrchol je spíše markentingový zadání, jeho parametry zůstávají za očekáváním, výkon motoru ve vysokých ot. příliš rychle vadne, na rozdíl od dvoulitru pronikají do interieru vibrace, nad volnoběhem nekonečná turbodíra a maximální rozsah příliš úzký přičemž vrcholu dosahuje až při 2850 ot.
Podľa predbežných informácií sa Mazda tentokrát pri 2,2 posnažila oveľa viac a motor by mal mať plynulý, ale zato silný, záťah spod hranice 1500 ot./min. až po hranicu najvyššieho výkonu v 4500 ot./min. Otáčkové maximum motora by malo byť posunuté práve z 4500 (pre súčasné MZR-CD maximum) na 5200 ot./min. Navyše i kultúra chodu motora by mala byť na oveľa vyššej úrovni oproti predchodcovi a testeri boli z tohto motora uchvátený ešte viac ako z nového Sky-G. Uvidíme aká bude realita, rok 2012 je ešte relatívne ďaleko ;-)
gld
Ide to aj ináč ako turbami a downsizingom..pozerať sa na auto ako celok, nie len pridávať vrtuľky do motora a uberať centimetre kubické..mazde za tento prístup môžeme len tlieskať :yes:
btw k nafte- nie je výkon ako výkon..je pekné mať na papieri veľké číselko ale ak má motor turbodieru ako svet, z nízkych otáčok neťahá a vo vysokých nevládze tak to uteší málokoho..plus emisné limity nepustia
btw k nafte- nie je výkon ako výkon..je pekné mať na papieri veľké číselko ale ak má motor turbodieru ako svet, z nízkych otáčok neťahá a vo vysokých nevládze tak to uteší málokoho..plus emisné limity nepustia
Shr3k
Hmm, tak jak ten benzín, tak i ten diesel! má mít kompresi 14:1. Diesel bude plnit EURO6 bez vstřikování močoviny. :*)
Ohľadom nového dízlu akurát dobre nerozumiem, prečo avizovaná budúca varianta zaostáva za súčasnou, ktorú má Mazda v ponuke.
tu naftu co tě nesežere i když trochu více šlapeš na plyn.
Malý turbobenzín vyhrává nad stejně výkonou atmosférou hlavně u výpočtu spotřeby v Evropě.
P.S. A niektorí (Áda) vysoké kompresné pomery milujú. >:-[]
Co som chcel povedat, ze mne este dnes stale ponukni atmosferu vs. turbobenzin tak beriem atmosferu. Prave piatok som pocul o beznych problemoch motoroch TSI kde v zaruke bezne motor strati tlak vo valci a dovod? poodstiepovane z piestu. Dokonca viem o pripade kde behom zaruky vymenili 3 polomotory, to uz ani TATA nevyrobi taky agregat! Vyvoj ide dopredu, no nech prve vyrobia ten agregat spolahlivy a az potom nech to pustaju do sveta. Je pravda ze hovorim o motoroch od VW, kde podla skusenosti by som si od nich nekupil asi ani kosacku, no ak TSI tak tych 2.0 by som sa az tak nebal, tie male prditka s turbom aj kompresorom? len preto ze to bude 1.4 ?? ani nahodou, racej 2.0 alebo 1.6-1.8 s jednym turbom a nech to je spolahlive - ved je to auto uzivatelsky privetive ak stoji castejsie v servise ako pred barakom??
Apropo, ty mas fakt stastie, ak budem kupovat auto dam ho kupit tebou >:D :yes: Len nie VW - nemam ho rad a on inemaju rady mna, ked som sadol prvy krat do kamaraotvho Sharana v top stave, po 40 km sa mi zasekol spojkovy valec a dalsich 40 km som bol odkazany na surovu jazdu ktora prilis lamele nerobila radost...
Inac co mi vies povedat o 16i v E46? pre kludnu povahu staci, ci v kopcoch je to taka bieda, ze racej nie?
No a v oblasti hybridných pohonov (kombinovaných práve s jednotkami Sky-G) by mala Mazda využívať hybridnú technológiu Toyoty.