Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Mazda: Nové motory 2,0 Sky-G (121 kW, 210 Nm), 2,2 Sky-D (129 kW, 420 Nm)

18 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Mazda pokračuje v ďalšom rozvoji atmosférických motorov a potvrdzuje japonskú ambíciu nevzdať sa nepreplňovaných benzínov. A ako sa zdá, i bez preplňovania sa dá dostať z atmosféry stále vyšší výkon (a čo je tiež podstatné, i krútiaci moment). Takže priamovstrekové maloobjemové turbobenzíny síce víťazne tiahnu Európou, Japonci ale so svojou vytrvalou dôslednosťou ukazujú, že existuje iná alternatíva pre budúcnosť.
Ohľadom nového dízlu akurát dobre nerozumiem, prečo avizovaná budúca varianta zaostáva za súčasnou, ktorú má Mazda v ponuke.
zlysoused
Vidím to úplně stejně. Pokud by existovala možnost volby do stejného auta řekněme moderní 1,4T a naproti tomu moderní atmosferický 2,0 vvt, jako tenhle od mazdy, tak mi ten downsizing zdaleka nevychází, tak jednoznačně
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Když jsem motor vybíral, tak u mě vyhrál benzín ikdyž více žere než diesel pro svou jednoduchost. Proč si koupit přímovstřikový turbobenzín nevím, to už raději
tu naftu co tě nesežere i když trochu více šlapeš na plyn.
Malý turbobenzín vyhrává nad stejně výkonou atmosférou hlavně u výpočtu spotřeby v Evropě.
Avatar - Dinar
Dinar
Tenhle motor moc jednoduše nevypadá, přímovstřik s velmi vysokým kompresním poměrem. Na benzinovou jednoduchost zapomeň, té se s emisními limity a stále většími nároky na výkon už nedočkáš. A malý turbomotor nad stejně výkonnou atmosférou zatím vyhrává hlavně uživatelskou přívětivostí ve formě snažší dostupnosti výkonu v nižších a středních otáčkách díky lepšímu průběhu krouťáku.
Avatar - iudex
iudex
Obávam sa, že doba jednoduchých benzínov už je preč. Moderným technológiám preplňovaných motorov možno konkurovať iba rovnako sofistikovanými technológiami (priamy vstrek, VVT). Je to ostatne ako pri opustení atmosférického preplňovania dízlami: hladký dízel bol síce "nezničiteľný", ale dnes nikto pri priamovstrekových turbobenzínoch neplače, že jednoduchosť D/TD/SDI je preč.
P.S. A niektorí (Áda) vysoké kompresné pomery milujú. >:-[]
Avatar - Plautus
Plautus
V tom prípade Áda zavrhne oba tieto motory Mazdy. Benzín z princípu, že to nie je nafta...a naftu preto, lebo Mazda sa vydáva práve cestou zníženia kompresného pomeru zo 16,3:1 na 14:1.
Avatar - kolmar
kolmar
Mas pravdu v dovodoch, no Bohuzial je niekto na nich prilis zamerany. Suhlasim s privetivostou a hlavne s emisiami s ktorymi mi nic nenarobime - sice narobime LPG ma tusim nulu a este aj cestnu dan podnikatelom odpustia... ale odbocujem od temy.
Co som chcel povedat, ze mne este dnes stale ponukni atmosferu vs. turbobenzin tak beriem atmosferu. Prave piatok som pocul o beznych problemoch motoroch TSI kde v zaruke bezne motor strati tlak vo valci a dovod? poodstiepovane z piestu. Dokonca viem o pripade kde behom zaruky vymenili 3 polomotory, to uz ani TATA nevyrobi taky agregat! Vyvoj ide dopredu, no nech prve vyrobia ten agregat spolahlivy a az potom nech to pustaju do sveta. Je pravda ze hovorim o motoroch od VW, kde podla skusenosti by som si od nich nekupil asi ani kosacku, no ak TSI tak tych 2.0 by som sa az tak nebal, tie male prditka s turbom aj kompresorom? len preto ze to bude 1.4 ?? ani nahodou, racej 2.0 alebo 1.6-1.8 s jednym turbom a nech to je spolahlive - ved je to auto uzivatelsky privetive ak stoji castejsie v servise ako pred barakom??
Avatar - Dinar
Dinar
O poruchách motorů tsi uslyšíš nejvíce, stejně jako před pár lety bylo nejvíc slyšet o poruchách motorů tdi. Logicky, jezdí jich nejvíc. Tím ale netvrdím, že ty motory měly od začátku vychytány všechny mouchy, a že není ve spolehlivosti co zlepšovat. Z toho, co jsem slyšel já, plyne, že nemají obecně větší problémy než starý 1,8T, což byl také motor, na který se nadávalo, přitom ti ho dnes při hledání ojetiny většina lidí (z řad odborníků) doporučí, protože vztaženo k počtům, ve kterých byl vyráběn, to byl motor spolehlivý. Podobně tomu bude i s tsi. Osobně mám na motory nejspíš štěstí, měl jsem ve firmě dva passaty s tdi pd roč. 05, tedy první ročník, oba najely kolem dvou set a nebyl s nimi žádný problém, mimo vyšší spotřeby oleje. Stejně tak mám teď dva golfy kombi 1,4tsi, také vůbec jedny z prvních v Česku prodaných, a zase nic, auta jezdí bez závad. A to jsou služebáky, na kterých se pár řidičů střídá, tedy v nějaké rukavičkové zacházení věřit nemůžu.
Avatar - kolmar
kolmar
Zdravim Dinar, tak verim ze ti tie auta drzia no je to az neuveritelne. Uz som toho dost cital na nete (a nehladam to!) a aj osobnu skusenost mam s zadretym 2.0 TDI ktory nestihol ani 100 tis. km spravit. Proste podla mojho usudku, ak si to porovnam s inymi vyrobcami je to menej spolahlive. A o maloobjemovych turbobenzinoch hovorim v globali, racej vecsi a spolahlivejsi. A ties som toho nazoru ze 20 V turbo je spolahlivejsi!!

Apropo, ty mas fakt stastie, ak budem kupovat auto dam ho kupit tebou >:D :yes: Len nie VW - nemam ho rad a on inemaju rady mna, ked som sadol prvy krat do kamaraotvho Sharana v top stave, po 40 km sa mi zasekol spojkovy valec a dalsich 40 km som bol odkazany na surovu jazdu ktora prilis lamele nerobila radost...

Inac co mi vies povedat o 16i v E46? pre kludnu povahu staci, ci v kopcoch je to taka bieda, ze racej nie?
Avatar - Plautus
Plautus
Do istej miery súhlasím s Tvojím pohľadom na vec. Do istej miery len preto, lebo nie som ani zarytým odporcom maloobjemových turbobenzínov. Pokým si človek v správny čas zodpovie, čo od motorizácie očakáva, tak určite nespraví prešľap ani v prípade maloobjemového turbobenzínu. Prístup Mazdy je však sympatický o to viac, že sa rozhodla čúrať proti vetru vanúcemu v Európe. Cestou zvyšovania kompresného pomeru (v prípade Sky-G) proti zavedeniu turba. Výsledný efekt by mal byť podobný...lepší záťah od nízkych otáčok. U dieselovej verzie sa naopak vydávajú opačnou cestou, znížením kompresného pomeru, čo by malo zaistiť plnenie normy Euro 6. Ďalšie úspory paliva by mala priniesť automatická prevodovka Sky-Drive, ktorá by, podľa slov výrobcu, mala dosahovať parametre dvojspojkových skríň vďaka účinnejšiemu meniču. Skúsenosti testerov z vývojových kusov však vyjadrenia producenta nijako nepodčiarkujú...progres v oblasti prevodovky nepovažujú za zodpovedajúci progresu v oblasti motorov. Tunajší článok je dosť chabý, a krom toho, že Mazda sa chystá znižovať hmotnosť svojej produkcie (čomu tlieskam), sa tu moc človek nedozvie. Úspora hmotnosti na samotnom 2,2 Sky-D by mala predstavovať cca 25 kg.
No a v oblasti hybridných pohonov (kombinovaných práve s jednotkami Sky-G) by mala Mazda využívať hybridnú technológiu Toyoty.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dobry postreh, mazda uz jeden 2.2 diesel ma a tento novy no neviem v com je akoze lepsi snad len v spotrebe o par decilitrov ;-)
figurka
Nejvíce tleskám deklarovanému snížení hmotnosti. Výborné. Stejně tak vypadá jako příjemný počin nová benzínová atmosféra, jen bude stát za to sledovat, co tento motor udělá v dlouhodobém provozu z důvodu velmi vysokého kompresního poměru a jaké budou požadavky na palivo. Jak zmiňuje kolega, možnost volby do stejného auta maloobjemového turbo benzínu a nebo větší atmosféry by vůbec nebyla špatná.
martin_MPS
Přesně tak, ikdyž 100 kg zní až neuvěřitelně..... Jsem zvědav, jak to dopadne v reálu....
_Teddy_
Aj by som tomu veril. Uz teraz mazda prakticky u vsetkych hlavnych modelov (3, 5, 6) znizila po facelifte hmotnost, aj ked to az tak vela nebolo (tusim 30-50kg). Za to ich fakt len chvalim! V dnesnych casoch je to fakt zriedkave. A tie motory vyzeraju velmi dobre...
Avatar - saldy
saldy
že se tentokrát 2,2 CD vydaří mnohem, mnohem lépe, současný vrchol je spíše markentingový zadání, jeho parametry zůstávají za očekáváním, výkon motoru ve vysokých ot. příliš rychle vadne, na rozdíl od dvoulitru pronikají do interieru vibrace, nad volnoběhem nekonečná turbodíra a maximální rozsah příliš úzký přičemž vrcholu dosahuje až při 2850 ot.
Avatar - Plautus
Plautus
Podľa predbežných informácií sa Mazda tentokrát pri 2,2 posnažila oveľa viac a motor by mal mať plynulý, ale zato silný, záťah spod hranice 1500 ot./min. až po hranicu najvyššieho výkonu v 4500 ot./min. Otáčkové maximum motora by malo byť posunuté práve z 4500 (pre súčasné MZR-CD maximum) na 5200 ot./min. Navyše i kultúra chodu motora by mala byť na oveľa vyššej úrovni oproti predchodcovi a testeri boli z tohto motora uchvátený ešte viac ako z nového Sky-G. Uvidíme aká bude realita, rok 2012 je ešte relatívne ďaleko ;-)
Avatar - gld
gld
Ide to aj ináč ako turbami a downsizingom..pozerať sa na auto ako celok, nie len pridávať vrtuľky do motora a uberať centimetre kubické..mazde za tento prístup môžeme len tlieskať :yes:

btw k nafte- nie je výkon ako výkon..je pekné mať na papieri veľké číselko ale ak má motor turbodieru ako svet, z nízkych otáčok neťahá a vo vysokých nevládze tak to uteší málokoho..plus emisné limity nepustia
Avatar - Shr3k
Shr3k
Hmm, tak jak ten benzín, tak i ten diesel! má mít kompresi 14:1. Diesel bude plnit EURO6 bez vstřikování močoviny. :*)