Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda: Nové motory 2,0 Sky-G (121 kW, 210 Nm), 2,2 Sky-D (129 kW, 420 Nm)

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Mazda chystá novou řadu motorů Sky na rok 2012. Poprvé je uvidíme v nové Mazdě 6.

V rámci naplňování interního plánu Mazdy, který počítá se snížením flotilové spotřeby vyráběných modelů o 30 % mezi rok 2008 a 2015, má automobilka z Hirošimy zavést do výroby zcela novou modulární platformu, novou generaci motorů a také hybridní hnací ústrojí. Realizace první etapy se přiblížila.

Mazda dokončuje vývoj nové generace motorů a převodovek pro své klíčové modely. Označení Sky bylo samotnou automobilkou představeno už loni na podzim, nyní jsou k dispozici další podrobnosti.

Za třípísmenným označením Sky se ukrývá nová technika, kterou poprvé Mazda použije na novou šestku. Její uvedení na trh je naplánováno na rok 2011 (USA, Japonsko), resp. na rok 2012 (Evropa, Čína).

Strategie navazuje na kroky, které automobilka prosadila už v aktuálních modelech.

Jedním z pilířů je snížení hmotnosti vozů, při současném zvýšení tuhosti karoserií. Konkrétně chce Mazda u nové šestky dosáhnout hmotnostní úsporu 100 kg při zvýšení tuhosti o 30 %. Za tím účelem je paralelně vyvíjena zcela nová modulární podvozková platforma, která bude použita hned na několik různých modelů Mazdy. V následující generaci (od roku 2016) má dojít k dalšímu snížení hmotnosti o 100 nebo více kg.

Nová šestka bude prvním modelem, který dostane motory řady Sky. Půjde o zážehový čtyřválec 2,0 l Sky-G s přímým vstřikováním a vysokým kompresním poměrem 14:1. Jeho nejvyšší výkon vzroste přibližně na 121 kW, podstatnější ale bude maximální točivý moment 210 Nm, resp. plochá momentová charakteristika motoru (195 Nm mezi 2000 a 5000 min-1). Mazda slibuje, že nový zážehový dvoulitr bude díky vyspělé technice o 15 % úspornější než současný 2,0 DISI (114 kW, 193 Nm, 6,9 l/100 km).

Co přesně stojí za deklarovanými úsporami zatím není zcela jasné, část snížení spotřeby ale jistě půjde na vrub zavedení start-stop systému a inteligentního alternátoru. Hovoří se o novém uspořádání sacího a výfukového potrubí…

Druhou motorizací rodiny Sky má být nový turbodiesel 2,2 l Sky-D, jehož maximální parametry dosáhnou 129 kW a 420 Nm. Termín uvedení na japonský, americký i evropský trh je stanoven na rok 2012.

Následovat mají další varianty motorů, včetně menších kubatur. Novým motorům by mělo být společné plnění nových přísnějších emisních standardů, které vstoupí v platnost až v roce 2014.

Současně s novými motory budou zavedeny také nové šestistupňové převodovky - manuální i automatická.

První hybrid kombinující motor Sky-G s elektromotorem plánuje Mazda uvést na domácí trh v roce 2013.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Avatar - Shr3k
20. 10. 2010 09:05
Novinky
Hmm, tak jak ten benzín, tak i ten diesel! má mít kompresi 14:1. Diesel bude plnit EURO6 bez vstřikování močoviny. :*)
Avatar - kolmar
19. 10. 2010 22:24
Re: OPEN SKY
Zdravim Dinar, tak verim ze ti tie auta drzia no je to az neuveritelne. Uz som toho dost cital na nete (a nehladam to!) a aj osobnu skusenost mam s zadretym 2.0 TDI ktory nestihol ani 100 tis. km spravit. Proste podla mojho usudku, ak si to porovnam s inymi vyrobcami je to menej spolahlive. A o maloobjemovych turbobenzinoch hovorim v globali, racej vecsi a spolahlivejsi. A ties som toho nazoru ze 20 V turbo je spolahlivejsi!!

Apropo, ty mas fakt stastie, ak budem kupovat auto dam ho kupit tebou >:D :yes: Len nie VW - nemam ho rad a on inemaju rady mna, ked som sadol prvy krat do kamaraotvho Sharana v top stave, po 40 km sa mi zasekol spojkovy valec a dalsich 40 km som bol odkazany na surovu jazdu ktora prilis lamele nerobila radost...

Inac co mi vies povedat o 16i v E46? pre kludnu povahu staci, ci v kopcoch je to taka bieda, ze racej nie?
Avatar - gld
19. 10. 2010 21:57
skywalker
Ide to aj ináč ako turbami a downsizingom..pozerať sa na auto ako celok, nie len pridávať vrtuľky do motora a uberať centimetre kubické..mazde za tento prístup môžeme len tlieskať :yes:

btw k nafte- nie je výkon ako výkon..je pekné mať na papieri veľké číselko ale ak má motor turbodieru ako svet, z nízkych otáčok neťahá a vo vysokých nevládze tak to uteší málokoho..plus emisné limity nepustia
Avatar - Plautus
19. 10. 2010 10:10
Re: věřím
Podľa predbežných informácií sa Mazda tentokrát pri 2,2 posnažila oveľa viac a motor by mal mať plynulý, ale zato silný, záťah spod hranice 1500 ot./min. až po hranicu najvyššieho výkonu v 4500 ot./min. Otáčkové maximum motora by malo byť posunuté práve z 4500 (pre súčasné MZR-CD maximum) na 5200 ot./min. Navyše i kultúra chodu motora by mala byť na oveľa vyššej úrovni oproti predchodcovi a testeri boli z tohto motora uchvátený ešte viac ako z nového Sky-G. Uvidíme aká bude realita, rok 2012 je ešte relatívne ďaleko ;-)
Avatar - Dinar
19. 10. 2010 09:26
Re: OPEN SKY
O poruchách motorů tsi uslyšíš nejvíce, stejně jako před pár lety bylo nejvíc slyšet o poruchách motorů tdi. Logicky, jezdí jich nejvíc. Tím ale netvrdím, že ty motory měly od začátku vychytány všechny mouchy, a že není ve spolehlivosti co zlepšovat. Z toho, co jsem slyšel já, plyne, že nemají obecně větší problémy než starý 1,8T, což byl také motor, na který se nadávalo, přitom ti ho dnes při hledání ojetiny většina lidí (z řad odborníků) doporučí, protože vztaženo k počtům, ve kterých byl vyráběn, to byl motor spolehlivý. Podobně tomu bude i s tsi. Osobně mám na motory nejspíš štěstí, měl jsem ve firmě dva passaty s tdi pd roč. 05, tedy první ročník, oba najely kolem dvou set a nebyl s nimi žádný problém, mimo vyšší spotřeby oleje. Stejně tak mám teď dva golfy kombi 1,4tsi, také vůbec jedny z prvních v Česku prodaných, a zase nic, auta jezdí bez závad. A to jsou služebáky, na kterých se pár řidičů střídá, tedy v nějaké rukavičkové zacházení věřit nemůžu.