Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Scout se spotřebou 2,217 l/100 km

Letošní Economy Run ovládlo zvýšené poloterénní kombi s pohonem všech kol. Za kolik jezdíte vy?
Zpět na článek
22. 10. 2010 08:59
22. 10. 2010 11:23
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:50
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:54
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 11:53
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 12:56
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 12:01
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 09:30
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 09:55
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 10:48
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 14:08
22. 10. 2010 12:16
22. 10. 2010 10:33
22. 10. 2010 11:03
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:28
22. 10. 2010 11:48
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 12:19
22. 10. 2010 13:45
22. 10. 2010 14:06
22. 10. 2010 14:07
22. 10. 2010 14:20
22. 10. 2010 14:32
22. 10. 2010 09:18
22. 10. 2010 10:53
22. 10. 2010 11:33
22. 10. 2010 14:40
22. 10. 2010 09:51
22. 10. 2010 10:19
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 12:24
22. 10. 2010 12:33
22. 10. 2010 12:51
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 13:19
22. 10. 2010 13:22
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 13:57
22. 10. 2010 14:02
22. 10. 2010 14:12
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 14:24
22. 10. 2010 14:22
22. 10. 2010 14:25
22. 10. 2010 13:23
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 13:48
22. 10. 2010 14:24
neregistrovaný "Heine"
23. 10. 2010 22:49
neregistrovaný "FR34K"
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 08:42
Nevím nevím
Vítězům i zúčastněným samozřejmě gratuluji :-) :yes:

Jenom nevím, jestli bych měl srdce na to, držet motor neustále těsně nad hranicí volnoběžných otáček a poslouchat to sténání (a rachtání) pohoného ústrojí ;-\ :no:

No a se Scoutem TDI jsem nedávno jezdil klidným tempem na pohodu po okreskách za 7 litrů, tak si navíc ten výherní údaj nedokážu úplně dobře představit 8-s
Rozbalit vlákno
80
22. 10. 2010 08:59
Re: Nevím nevím
To je proto, že neumíš jezdit. Platí jednoduchá poučka:

- spotřeba nad průměrem dle techn. průkazu - neumíš, jsi nemehlo
- spotřeba na průměru - jsi průměr
- spotřeba pod průměrem - umíš

Platí to pro běžnou, pružnou, lehce sportovní avšak neagresivní jízdu, tedy jízdu, kterou bys měl převážně jezdit.

Pravděpodobně se domníváš, že dosažení jízdního průměru přes padesát kilometrů (jako horní závodníci) je jízda na té volnoběžné hranici. Pominu-li nesmyslnost tvého vyjádření, pak snad jen jednu větu - Ti vtězové by tě s předmětnou spotřebou na těch okreskách porazili. To je právě ten rozdíl mezi jezdcem s těžkou nohou a jezdcem citařem, jezdcem který umí. Koukej se to naučit, evidentně jen tupě tlačíš na plyn.

Koukám, je ti jednadvacet, v rukách máš tak kolem 15 tisíc kilometrů, viď. Do sto tisíc můžeš na silnici jenom šoupat nohama, a na diskuzi o těchto věcech zatím jenom číst...

Nejde samozřejmě o to, jezdit na vítězný extrém, neb ti jezdci, to jsou opravdoví mistři plynu. Postačí jen, když si každý udělá předznačený testík svých řidičských schopností. Výsledkem pak bude pravda o něm. Pravdu o jezdcích shora, máme vypsanou shora. Pravdu o sobě jsi právě vypsal ve svém příZpěvku.
22. 10. 2010 09:17
Re: Nevím nevím
No ja ti nevim, ale klidne ti pujcim svoje auto a garantuju ti, ze budes bridil taky. U Chevroletu je vseobecne znama hoodne optimisticka spotreba, v realu je uplne nekde jinde. Ve meste jsem niz, mimo mesto o dost vys a to jsem zkousel ekorallye, motoru jsem se pak i omluvil :-) U nekterych aut to proste nejde, ver tomu. Neni to jen muj nazor, nikdo se s timto motorem nedostal na papirovou spotrebu
22. 10. 2010 09:32
Re: Nevím nevím
Vyhod sevroleta a kup si auto. Korejci v technicacich nakecaj cokoliv ;-)
22. 10. 2010 09:51
Re: Nevím nevím
Pojd, svezu te a pak si povime :-)
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 10:10
Re: Nevím nevím
Kdyz se objevi nekde prispevek GTIho, tak mariachi hned prispecha, aby mu JAKO dal za pravdu a podporil jeho "nazor".
Mariachi je podle mne druhy nick GTIho, nebo je to neskutecny vlezdo***ka a clovek bez vlastniho nazoru - typicka diskuzni nula, ve skutecnem zivote se takovym lidem rika ***.I.
Nejlepsi je ho ignorovat.
22. 10. 2010 11:22
Re: Nevím nevím
Tak mne ignoruj a osobni rovinu laskave predvadej jen doma pred zrcadlem.
Na tve sproste nadavani z hlubin lidskeho a diskusniho bahna tu neni nikdo zvedavy.
Avatar - Krispos
22. 10. 2010 11:29
Re: Nevím nevím
Že na něj vůbec reaguješ.... se podívej do profilu, jaké *** tady píše. To není o autech, ale pouze snaha trefovat se do ostatních uživatelů...
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 14:33
Re: Nevím nevím
Mas kratkou pamet fesaku nebo jsi opravdu jednodussi? Kdyz vcera GTI jinym nadaval do uchylaku, zoofilu a ***u, tos mu jeste nadsene tleskal a prilival olej do ohne a najednou jsi takhle precitlively a vztahovacny? Precti si jeste jednou muj prispevek a pokus se ho taky pochopit, misto soustredeni se na jedno slovo. Pokud to ovsem zvladnes...
Avatar - white label
22. 10. 2010 11:42
Re: Nevím nevím
Pokud jsi momentálně nervově labilnělnější, zkus napočítat aspoň do desíti, než se tu začneš vyjadřovat jak "dlaždič".
Vulgarismy spojené s osobními útoky jsou ty nejubožejší diskusní projevy a platí to pro všechny! bez vyjímky...

P.S.Mrkni třeba na slušnou a přitom "odzbrojující" reakci Subaru4ever
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 14:34
Re: Nevím nevím
Jsem v naprostem klidu, pouze poukazuji na to, co tady probihalo vcera - viz moje reakce vyse.
Avatar - white label
22. 10. 2010 15:22
Re: Nevím nevím
Já tohle odsuzuju u každého úplně stejně a pokud by se to začalo navíc oplácet, bude to tu za chvíli vlastně běžná forma komunikace, jako je tomu ve spoustě jiných internetových diskusí... :no:
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 15:48
Re: Nevím nevím
V tom jsme zajedno, prave proto jsem na to chtel poukazat, mozna ne uplne vhodnym zpusobem.
Kazdopadne daval jsem si zalezet, aby prispevek byl napsan v obecne rovine, nikde jsem nikoho konkretne onim slovem neoznacil, narozdil treba od GTIho vcera. To, ze si z celeho prispevku mariachi vytahl jedno slovo a vztahnul ho na sebe je jeho problem a mne to netrapi.
Avatar - white label
22. 10. 2010 16:32
Re: Nevím nevím
Ovšem, když někomu napíšeš, že lidem jako je on, se ve skutečnosti říká Z....I, pak to má do skutečně pouze obecné roviny dost daleko, nemyslíš?

P.S. Cituji ze tvé reakce: "...ve skutecnem zivote se takovym lidem rika ***.I."
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 17:35
Re: Nevím nevím
No prave, "takovym lidem", nenapsal jsem, ze konkretne on je..., navic ve skutecnem zivote - tady jsme na anonymni diskusi, ktera s realnym zivotem ma pramalo spolecneho. Asi zalezi na uhlu pohledu, ja to vnimam v obecne rovine. Nic to ovsem nemeni na faktu, ze podobna slova sem nepatri, ani jako reakce.
26. 10. 2010 21:32
Re: Nevím nevím
Presne tak - tady jsme na anonymni diskusi.
Kdybys totiz TAKOVYM lidem mel stat tvari v tvar, schoulil byses do koutku a cucal palec.
Vymlouvej se jak chces --> :no: :no: :no:
22. 10. 2010 11:20
Re: Nevím nevím
Bez urazky - pochybuji ze bys mi v Cruze 1,8 predvedl neco, po cem bych nemohl spat...
Ale k veci:
Ja nehanim auto ani tvuj vyber, pochop, hanim technicke udaje (ted tedy o spotrebe), ktere k nemu poskytuje korejsky producent (samozrejme doufam, ze nepovazujes chevrolet cruze za auto americke).
Korejci a cinani vetsinou papiry neresi a napisou do nich, co chce prislusna komise s razitky videt.
To se ti u evropskych vyrobcu nestane, tam spotreba +- odpovida udajum z TP.
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:23
Re: Nevím nevím
Ne tak docela:
[odkaz]
22. 10. 2010 11:43
Re: Nevím nevím
Dalsi otazkou pak je metodika mereni.
Tedy - jak bylo auto zatizeno, kolikrat a na jakou rychlost se muselo rozjet a zpomalit, pouzivalo-li se brzdeni motorem, bla bla...
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:50
Re: Nevím nevím
Metodika pouzivana dnes mi prijde naprosto idiotska.
Hodne se to projevuje u turbobenzinu, jak clovek nejede plynule, spotreba leti dost nahoru. (aspon u Rendlika)
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 11:54
Re: Nevím nevím
a ano, je to pravda, ta metodika a celý ten jízdní cyklus skutečně potřebují modernizaci...
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 11:53
Re: Nevím nevím
Metodika měření je přesně daná ;-)
Celé auto je ukotvené na válcích, před ním je megamonitor a ventilátor. V autě sedí zkušený řidič, který sleduje na monitoru rychlostní profil Evropského jízdního cyklu a auto ovládá tak, aby byl dodržen. Spaliny se chytají do pytle, pak se změří koncentrace a vypočte se z toho spotřeba.
22. 10. 2010 12:24
Re: Nevím nevím
Myslis, ze z koncentrace spalin? Nemaji moderni motory EGR, nebo jiny system dodatecneho spalovani? To by ty udaje asi zkreslilo, ne?
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 12:56
Re: Nevím nevím
Spotřeba se počitá ze sloučenin uhlíku ve výfukových (CO, CO2, HC) ;-) Množství toho uhlíku ti žádnej katalytickej systém neovlivní, maximálně se změní poměr CO:CO2:HC, ale to je nedůležité.
22. 10. 2010 13:53
Re: Nevím nevím
Jasne ze si nedelam iluze, ze mam doma Ameriku, nejsem naivka. Nicmene auto je homologovane pro Evropu a jako takove musi mit spotrebu merenou dle metodiky, tohle proste neosulis :-) Ta spotreba lita vsude, ne ze ne, je to jen omezenost rict, ze korejci si delaji, co chtej a nemcouri, jo to jsou chlapaci poctivi, tady zas nebud naivka ty :-)
22. 10. 2010 10:03
Re: Nevím nevím
A co by si měl koupit ?
Avatar - strýček BOB
22. 10. 2010 10:49
Re: Nevím nevím
Octavii Scout, ne?
Avatar - Krispos
22. 10. 2010 11:18
Re: Nevím nevím
Zatímco Vaše věcné příspěvky v diskuzi, prosté jakýchkoli vulgarit, jsou známkou pronikavého intelektu a etalonem slušného vyjadřování :-) Zatímco GTI, pokud ho berete s nutným nadhledem, dokáže občas i pobavit, Vy jste spíš k pláči :-)

edit: preklik, to bylo na Katika...
22. 10. 2010 11:26
Re: Nevím nevím
Důvod? Já myslel, že diskuze je od toho, aby se diskutovalo. A mě prostě zajímalo, co by doporučil na vůz. Vidíš v tom problém? Nebo si nepochopil základní věc o čem je diskuze?

P.S. Brát GTIho opravdu vážně, to může jen naprostý šílenec ;-)
Avatar - Krispos
22. 10. 2010 11:30
Re: Nevím nevím
Omlouvám se, reagoval jsem na Kati***use, ne na tebe.... ale trefit se v tom novém designu je dost těžké >:D
22. 10. 2010 11:40
Re: Nevím nevím
Mám stejný problém >:D takže se též omlouvám.. Štěstí, že jsem se nezačal vztekat.. :-)
22. 10. 2010 11:59
Re: Nevím nevím
Malem byla kvuli katalyzatoro***usovovi bouracka 8-s
Avatar - white label
22. 10. 2010 12:04
Re: Nevím nevím
Třeba já jsem včera (podobným omylem) reagoval sám na sebe... :*) >:-[]
22. 10. 2010 12:19
Re: Nevím nevím
No zdupat online sam sebe, to uz musi byt hodne husta schiza >:D :yes:
Avatar - white label
22. 10. 2010 12:24
Re: Nevím nevím
Ne, byla to naoapk "samochvála", což ale taky vyznělo docela "hustě" s odpovídajícími reakcemi...
:*) >:-[]
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 14:37
Re: Nevím nevím
Zajimave, nahore se, bez hlubsi znalosti toho na co a proc reaguji, rozcilujes nad jednim slovem, navic jasne napsanem v obecne rovine - coz ti zrejme uniklo, a tady se nezdrahas pouzit to, na co sam poukazujes. Trosku schyza, nemyslis?

PS: Priste, nez se zacnes rozcilovat, precti si prispevek poradne a pokus se ho pochopit - doprucuji nesoustredit se na jedno slovo, ale na cely text.
22. 10. 2010 11:45
Re: Nevím nevím
Jak co?!
Prece lehce jety, z rajchu dotahnuty, sedmickovy bawo, ne? ;-)
22. 10. 2010 11:55
Re: Nevím nevím
Já vim, který jezdilo jen o víkendech a měl ho starej děda.. ;-)
22. 10. 2010 11:57
Re: Nevím nevím
...nebo nejaka zenska :-)
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 12:01
Re: Nevím nevím
To by melo vobouchany rohy, to radeji ne. :-)
Avatar - white label
22. 10. 2010 12:02
Re: Nevím nevím
Měl ho starej děda/movitý důchodce, který měsíc po tom co si ho koupil zemřel a od té doby stojí pod plachtou v garáži e čeká až si ho (za pár let) konečně koupíš... ;-)
22. 10. 2010 12:15
Re: Nevím nevím
A i kdyz si ze spotreby nedelam tezkou hlavu, tak az ho koupim, predelam ho na plyn.
V Annonci se prodavaj jen trochu pouzivane plynove soustavy a nadrze i za polovicni cenu, toz nebudu jak chuj kupovat novou, ne?
A namontuju si to doma sam :yes:
Avatar - white label
22. 10. 2010 12:18
Re: Nevím nevím
A kup si k tomu CD od Lucky Bílé: "Plyn už syčí..." ;-)
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 09:30
Re: Nevím nevím
Tak v tom pripade jsou nemehla vsechni ridici modernich aut, protoze pri normalni jizde se nizsi spotreby nez v TP dosahnout neda. To, ze nekdo jede stalou rychlosti 60 km/h za spotreby cca 4 l/100km(nevim, kolik to je presne, pocitam z hlavy), neznamena, ze je to dosazitelne za beznych podminek. Pri bezne jizde(popsano nize) se tehle spotreby dosahnout neda.
Posledni auto, ve kterem pri normalni jizde(limit+10km/h, predjizdeni, obcasne vytoceni nadoraz, mix mesto a okresky) dosahuji spotreby nizsi nez je hodnota uvedena v TP je Ypsilonka z roku 2001.
Avatar - LEGOPARK
22. 10. 2010 09:50
Re: Nevím nevím
Co to trepes? Jazdil som niekolko Touaregov napriklad a VZDY (ci benzin, ci TDI) som dosiahol nizsiu spotrebu od TP a to i o 2 litre !!! Podobne u Tiguanov, atd. Vratane Octavii, ci Yetiho.
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 09:55
Re: Nevím nevím
A za jakych podminek?
Kdyz najedu na dalnici a dam tempomat na 120km/h tak i nalozena Laguna 2.0T jede za 6.7 litru. V Praze a na okreskach jde pres devet.
Ve starych TDI se pod limit dostanes, v tech novych tezko.
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 10:05
Re: Nevím nevím
Lego uz dela i Touarega? >:-[]
22. 10. 2010 10:06
Re: Nevím nevím
Tak se projeť i s jinou značkou a neonanuj nad obrázkama koncernu >:D
Ale jednou si to VW určitě koupíš, přeju Ti ho :-!
22. 10. 2010 13:56
Re: Nevím nevím
Jezdils´na oválu šedesátkou? >:-[]
neregistrovaný "Hooonza"
22. 10. 2010 10:48
Re: Nevím nevím
No to teda sou nemehla, protože když jedu kdekoli, tak se mi každých 10 vteřin někdo tlačí na zadek, načež mě předjede. Brzda provozu v žádném případě nejsem, ve městě jedu tacho 55, mimo město 96 a na dálnici tacho 140, což reálně celkem odpovídá nejvyšším povoleným rychlostem v ČR. To se pak neni čemu divit, že se spotřeby v TP dosáhnout nedá. Já se držím s rychlostí na předpisových hodnotách + přeběh tachometru, a pokud jde o průměrnou spotřebu, jsem půl litru pod údajem výrobce.
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 10:09
Re: Nevím nevím
Tak já to zkusím trochu jinak: stejnou trasu jezdím se svým Outbackem zhruba za 8,5 ;-)

Pan majitel toho Scouta moc nešetří a předpokládám, že dával motoru kapky, co si ho vyzvednul z prodejny. A jak všichni víme, mezi zajetým a nezajetým motorem je setsakramentský rozdíl :-!

Pan majitel toho Scouta s ním už najel přes 30.000 a má dlouhodobou spotřebu kolem 8,5 litru ;-\

Mimo jiné spotřeba moje Subaru (TP/zkušenost):
čistě město: TP 11,6/ já 10,5 až 11,0
čistě mimo město: TP 6,7 >:D / já 8,2 až 8,6
kombinovaná: TP 8,5 / já dlouhodobá 9,6

Jízdou nad volnoběžnou hranicí jsem myslel to, že nebudeš řadit vyšší kvalty jako každý normální člověk někde mezi 1500 a 2200 otáčkami (dle motoru a převodovky), ale budeš tam sázet vyšší kvalt třeba už při 1000 otáčkách , za což ti motor jistě zdvořile poděkuje (nízkou spotřebou >:D ).

Uznávám, že mám nalítáno skutečně zhruba těch 15.000, ale na rozumnou spotřebu jezdit umím :-) ... přeji pekný den GTI ;-)
Avatar - white label
22. 10. 2010 11:29
Re: Nevím nevím
Máš u mě veký :yes: za tu odpověď s obrovským nadhleden (zvlášť ve tvém věku), 1:0 pro tebe.... ;-)

Osobně si myslim, že ti ekojezdci zas tak moc ty motory nepodtáčejí, protože by to bylo v extrému spíš kontraproduktivní nejen vůči "životnosti" motoru, ale i jeho momentální spotřebě...
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 11:44
Re: Nevím nevím
Podtáčet je podle mě musejí hodně, ale samozřejmě ne do šílených extrémů. Ti nejlepší z nich právě dokážou najít ten nejnižší bod paraboly, po které se spotřeba pohybuje. Pod tímto bodem letí spotřeba nahoru, protože se musí dusit plyn, nad tímto bodem letí spotřeba nahoru, protože jsou už "zbytečně" vysoké otáčky.

Já s tímto hledáním problémy nemám, protože ten bod nehledám >:D . Po výměně dvouhmotnostního setrvačníku u tehdy ještě taťkova auta, zapříčiněné taťkovým relativně častým podtáčením, už pásmo pod 1800 rpm navšťevuji jen minimálně :-)
Avatar - white label
22. 10. 2010 11:49
Re: Nevím nevím
To už je pak otázka, co si pod slovem podtáčet konkrétně představit, pro mě je to spíš jízda v otáčkách pro motor nevhodných po všech stránkách, včetně spotřeby, tedy jízda mimo optimální rozsah otáček. Ekojezdci se snaží jezdit spíš na úplném začátku tohoto rozsahu, než vyloženě pod ním...

P.S. Jj, dvouhmotnostní setrvačník, to je riziko "amatérských ekojezdců-vytrvalců" s manuální převodovkou...
;-)
22. 10. 2010 11:53
Re: Nevím nevím
Ostatne bych rekl, ze kdyz sis kupoval subaru, tak spotreba asi nebyla hlavnim kriteriem, ze? ;-)
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 12:09
Re: Nevím nevím
Nebyla a stále není ;-) . Zastávám názor, že raději někam pojedu o litr dva dráž, ale cestu si užiju a pojedu v psychické pohodě, než abych ronil pot při pomyšlení, že nesmím prudčeji šlápnout na plyn a zíral stále křečovitě na ručičku otáčkoměru, jen aby se nepřehoupla přes 1500 rpm :-! :-)

Když člověk nejede na spotřebu, jede podle mě mnohem bezpečněji. Bezpečněji jak pro sebe, tak pro ostatní, a taky pro auto :yes:
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 12:16
Re: Nevím nevím
Ostatně taky roční nájezd mého auta na hranici 9000 km není zrovna nejpádnějším důvodem pro hlídání každého decilitru spotřeby :-!
22. 10. 2010 14:08
Re: Nevím nevím
Naopak...
22. 10. 2010 12:16
Re: Nevím nevím
No, je vidět, že zatím neumíš. V tvém věku a při tvých jezdeckých zkušenostech se také nedá o nějakém umění mluvit. V těch patnácti tisících se zatím za volantem neumíš ani vysmrkat. To je v pohodě, důležité je, zda máš na to, se lepšit.

Drž se toho, co jsem napsal nahoře. Až to dotáhneš s tou pružnou jízdou pod technickej průměr, můžeš si říci - znám své auto, umím číst silnici a tedy... umím.

Mít v naftovém Scoutovi dlohodobě 8,5, nejedná se o šoféra ale o nemehlo na druhou.
22. 10. 2010 13:58
Re: Nevím nevím
Presne jak pises, tak pisu i ja myslim, ze asi vsichni: ve meste jsem pod a mimo a kombinova spotreba jsem nad, to jasne svedci o tom, ze metodika a realita jsou dve odlisne veci, at jsme bridilove nebo ne
Avatar - JDM
22. 10. 2010 10:33
Re: Nevím nevím
tak někdo jezdí autem aby se svezl a užil si jízdu a někdo jezdí jak kre.tén všechny zdržuje a jede za 4l nevím co je na tom za umění do auta prostě sedneš a jedeš a nestarám se za kolik jedu panebože
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 10:35
Re: Nevím nevím
:yes: ... hlavní je dojet do cíle spokojenej, nevystresovanej a nefrustrovanej - čím lepší psychická pohoda, tím bezpečnější jízda :-)
Avatar - strýček BOB
22. 10. 2010 10:53
Re: Nevím nevím
Nevím, jestli jsi někdy řídil auto, ale průměrná rychlost 50km/h rozhodně neznamená, že někoho na silnici zdržuješ. Myslím tím ty normální jezdce, devianty, co valí okresky 130 kopec-nekopec, horizont- nehorizont, nepočítám
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:03
Re: Nevím nevím
Ty jsi nekdy jel prumernou rychlosti 57 km/h pri spotrebe neco pres 3 l/100?
Podotykam, ze v dvoulitrovem turbodieselu.
Tihle zavodnici urcite neprekrocili 70 km/h.
Avatar - Sranki
22. 10. 2010 11:28
Re: Nevím nevím
Ako ucastik Economyrun 2007 som ma na Fabii Combi 1.4 16v (benzin 59kW, r.v.2007) priemernu spotrebu 4.5 l/100km pri priemernej rychlosti 54km/h.
Mozem vsetkych z vas ubezpecit, ze to rozhodne neznamea, ze cela trasa bola absolvovana pri 55km/h. Takyto sposobm sa neda stihnut casovy limit, takze to znamena 53-54 v meste (organizator ma radaryy a kontroluje rychlost a za kadzy +1km/h je penalizacia) a mimo mesta takmer 80.
V realnej premavke jazdim v obci tachometrovych 55-60, mimo 100-110 a dialnica 130-140 a dlhodoba priemerna spotreba je 5.6 (kombi spotreba udavana vyrobcom 6.7 l/100)
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 11:48
Re: Nevím nevím
Tak jestli 70 km/h nebo 80 km/h nehraje az zase takovou roli, kazde auto ma navic optimum nekde jinde. Nikdy jsem se zadneho economy runu neucastnil, urcite zkusenosti ale mam.
Dlouhou dobu jsme zavodili s otcem, kdo dosahne nizsi prumerne spotreby v G IV AHF(kazdy mel sveho). Vetsinou jsem prohral, protoze on ho mel lepe zajeteho a jezdil na EcoContactech.
Dalo se dosahnout okolo 3.6 l/100, ale nesmelo se prekracovat prave tech 70-80 km/h, kratkodobe se spotreba dala srazit i pod tri. Na druhou stranu jsem si tim odpalil VGT.
K temto "Ridicum" mam velky obdiv, kdyby takovych bylo na silnicich vice, provoz by byl hned snesitelnejsi.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2010 23:26
Re: Nevím nevím
A tobě příjde jet mimo město na rovné silnici 70-80 km/h jako normální v době, kdy touto rychlostí brzdíš i 30t těžké tiráky? 8-s
22. 10. 2010 12:19
Re: Nevím nevím
Takhle píší metro-jezdci. Zkušený šofér nemusí nic sledovat, on totiž, mohamede - umí jezdit. A jezdí pod průměrnou v technickém průkazu. Jednou za pět tisíc kilometrů se podíváš na palubní počítač a on ti to nahlásí.
22. 10. 2010 13:30
Re: Nevím nevím
Ty dnes válíš :-) Tohle jsou ale sudy proti kopci... Hodnoty psané v TP jsou hodnotami docílenými v zásadě v laboratorních podmínkách. Tudíž k jejich dosažení je potřeba:
a) defenzivnějšího stylu jízdy v rozumném provozu
b) laboratorních podmínek

Za úspěch se dá považovat oscilace kolem +1 litru/100km.

V případě benzínových přeplňovaných jednotek může být rozdíl ještě větší.
22. 10. 2010 13:45
Re: Nevím nevím
Žádné sudy, žádné kopce. Jen lehká noha. Ano, u přeplňovaných motorů se těžká noha projeví více. To ovšem na mé tabulce nemění nic

Pokud jedeš dlouhodobě +1 litr, nemohu jinak - neumíš.

Kdybych byl (dlouhodobě) litr nad průměrem, vracím řidičák ;-)
22. 10. 2010 13:54
Re: Nevím nevím
Neříkám, že umím. Taky ale netvrdím, že umí ten, kdo se udrží v papírové spotřebě, jelikož je dosažena v ideálních podmínkách, které na silnicích nepanují.

Ale znám tu jednoho, který má řidičských zkušeností na rozdávání a podle tvých měřítek by byl řidičským nýmandem. Takže průměrování nesedí ani u průměrné spotřeby ;-)
22. 10. 2010 14:06
Re: Nevím nevím
Píšeme nyní o pružné, nikoliv razantní jízdě, na to pozor.
22. 10. 2010 14:12
Re: Nevím nevím
Píšeme o běžném provozu, to jak k němu jednotlivci přistupují je individuální ;-)
22. 10. 2010 14:01
Re: Nevím nevím
Napadá mě, že pak by byla na oskara manželka, ta sice najede 5kkm ročně, ale je pod tabulkovou spotřebou...ovšem bez jízd po dálnici a v zácpách.
22. 10. 2010 14:07
Re: Nevím nevím
Vyřiď ženě, že umí. Aspoň někdo z rodiny... :-)
22. 10. 2010 14:13
Re: Nevím nevím
Nic ji vyřizovat nebudu, umí...výborně jezdit po malém městě a okreskách, ale to, že drží spotřebu v mezích ještě nikoho pánem volantu neudělalo ;-)
22. 10. 2010 14:20
Re: Nevím nevím
Pajo, jestli to najezdí převážně ve městě, pak je to na velkou pochvalu. No, je to jasné, už víme kdo u pajů jezdí a kdo jen datluje... >:D ;-)
22. 10. 2010 14:22
Re: Nevím nevím
JJ, jdu proti trendu, tachometr nestáčím, ale přetáčím :-)))
22. 10. 2010 09:18
FEI
V clanku sa explicitne nepise, ci marketingova hodnota 2,217 l/100km je vysledkom nameranej spotreby, alebo sa jedna o hodnotu FEI. No kedze je podla toho zoradena tabulka, predpokladam ze ide o hodnotu FEI. Mozno je to dobra velicina na porovnanie spotrieb roznych aut, ale uvadzat to ako priemernu spotrebu auta je to jednoducho zavadzanie, . :-|

priemerna spotreba N = 5,2 l/100km
pohotovostna hmotnost m = 1,3 tony
(5,2 + 5,2/1,3)/2 = 4,6 l/100km

hura, hned mam lepsiu spotrebu...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 10:53
Re: FEI
V tom případě po snadném přepočtu zjistíme, že chlapci se Scoutem jeli reálně asi za 2,728. Což je ale furt dost dobrý :yes:
22. 10. 2010 11:33
Re: FEI
v poriadku, ale tiez to tam mohli napisat ;-)
22. 10. 2010 14:40
Re: FEI
Tak 2.7 je uz blizsie k 3/100, co je oficialna udavana spotreba na pre 1.9TDI mimo mesto, ak sa nemylim. Je teda tazko uveritelne ze sa jedna o 2.0 v Octavii 4x4 (resp tazkom Superbe) a naviac s DPF.

1) spotreba bola asi odcitavana z PP, a nie merana podla nadrze a je obecne zname, ze koncern hlavne v TDI Octavii skresluje spotrebu o 1L nadol

2) akurat chytili okamih, ked DPF nebolo treba regenerovat (tie 2 auta co nedosli, skoncili so zanesenym DPF a oranzovou kontrolkou motora)

Skor by som uveril ze TDI 66kw bez filtra vo Fabii na 14" kolesach sa moze priblizit k tym 2.7
22. 10. 2010 09:51
to je radost...
...ked sa 50 aut vyberie tempom 50km/h na 350-kilometrovy vylet po cestach prvej triedy. Uprimnu sustrast vsetkym ostatnym vodicom, ktori mali tu smolu ze tuto "pohrebnu kolonu" stretli, a museli sa nou predierat vpred...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Tomas_2002
22. 10. 2010 10:13
Re: to je radost...
A co je prosím na průměrné rychlosti 50 km tak špatného ? Já když jedu někam na výlet a neženu, jedu klidnou jízdou, tak mám obvykle taky kolem 50, někdy 55 km. To není jejich maximální rychlost, ale průměrná.
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 10:19
Re: to je radost...
Ona se pri techto soutezich maximalni a prumerna rychlost temer rovna. ;-)
Avatar - Tomas_2002
22. 10. 2010 10:30
Re: to je radost...
No tak leda že by je dělali v solném jezeře a jezdili pořád dokolečka.
Avatar - Katikakus
22. 10. 2010 10:34
Re: to je radost...
Tohle nebyla zadna jizda mestem, kde jsou semafory a musis casto zastavit a rozjet se.
Jednalo se o plynulou jizdu, takze Cara Binieri nebude daleko od pravdy.
Avatar - Sranki
22. 10. 2010 11:30
Re: to je radost...
Mozem ta uistit, ze je hodne daleho od pravdy ;-)
Avatar - Krispos
22. 10. 2010 11:36
Re: to je radost...
Otazkou je, zda tady o takové ujištění někdo stojí.... protože to, že se v některých autech dostaneš pod papírovou spotřebu, znamená že jsou to buď špatná auta (zvlášť pokud jde o VW koncern) nebo že jsi řidič brzdící transit v půlce Evropy svou pomalou jízdou.
22. 10. 2010 12:19
Re: to je radost...
nie, naopak. Cara Binieri ma pravdu. Jednym zo sposobom ako setrit palivo je mat co najmensie rozdiely medzi minimalnou, maximalnou a priemernou rychlostou. Pri zrychlovani minas najviac paliva. Na udrzanie konstantnej rychlosti ho potrebujes ovela menej...

Preto sa vodici pri eko-rally snazia ist co najkonstantnejsou rychlostou. Skratka rozbehnut, a drzat (samozrejme, az na vynimky typu jazda dole kopcom).

Druha vec ktora nuti drzat rychlost nizsie je aerodynamicky odpor. Ten rastie s druhou mocninou rychlosti (t.j. pri 100km/h je 4x vacsi, nez pri 50km/h).

No a na zaver, ako pisal kolega vyssie, taketo sutaze sa nechodievaju na mestskom okruhu, ale skor na okreskach. Mat tam priemer 50km/h je teda fakt malo. Bezne mam tak 75-80km/h, ked dodrziavam rychlosti (obec 50, mimo 90).
Avatar - Sranki
22. 10. 2010 12:58
Re: to je radost...
Budem citovat sam seba. Pisal som to v tejto diskusii ale zda sa mi, ze to musi byt spomenute znovu. Z fyzikalneho hladiska mas samozrejme pravdu, ale priebeh sutaze ma troshu specifika:

"Ako ucastik Economyrun 2007 som ma na Fabii Combi 1.4 16v (benzin 59kW, r.v.2007) priemernu spotrebu 4.5 l/100km pri priemernej rychlosti 54km/h.
Mozem vsetkych z vas ubezpecit, ze to rozhodne neznamea, ze cela trasa bola absolvovana pri 55km/h. Takyto sposobm sa neda stihnut casovy limit, takze to znamena 53-54 v meste (organizator ma radaryy a kontroluje rychlost a za kadzy +1km/h je penalizacia) a mimo mesta takmer 80.
V realnej premavke jazdim v obci tachometrovych 55-60, mimo 100-110 a dialnica 130-140 a dlhodoba priemerna spotreba je 5.6 (kombi spotreba udavana vyrobcom 6.7 l/100)"
22. 10. 2010 13:43
Re: to je radost...
aby si pri takejto jazde mal priemernu rychlost 54km/h, to by musel byt pomer jazdy v meste a na okreske asi 50:1. Inak sa to jednoducho neda dosiahnut...
Avatar - Sranki
22. 10. 2010 17:31
Re: to je radost...
Niekedy mam pocit, ze tu ludia ani necitaju to, na co reaguju.
No co uz. Nebudem ta presviedcat o opaku. Ja som si tu akciu uzil a odniesol som si aj zopar cien. Ty tu len mudrujes a nikdy si to neskusil.
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 10:33
Re: to je radost...
Při ustálené jízdě 55 km/h totiž motor Scoutu na šestku bude točit tak 1100 otáček a to se počítá >:-[] 8-s ... a ten rachot zpod kapoty při tom - HEMI musí závidět >:D
Avatar - positivemind
22. 10. 2010 11:18
Re: to je radost...
Při takové jízdě by HEMI 4 válce vypnul :-)
Avatar - Flash666
22. 10. 2010 12:16
Re: to je radost...
hmmm tady je krasne videt ty dnesni radoby ridici. jedou jsi 50 na totalne rovnim useku mimo mesto. to je potom krasa. a nejlepsi je kdyz pak jedou ve meste 40 dva vedle sebe. takovy ridice zavirat. ci hned strilet. jelikoz oni jsou ti kdo ohrozuji silnicni provoz. rychlost nikdy nikoho nezabila. ja si jezdim za 8.5-9. a sem spokojenej. spokojenej stim jak jedu, nebrzdim provoz.
22. 10. 2010 12:21
Re: to je radost...
no a teraz si predstav, ze po ceste stretnes nie jedneho, ale 50 takychto eko-teroristov, ktori sa "rutia" okreskou rychlostou 50km/h a kochaju sa prirodou...
22. 10. 2010 15:47
Re: to je radost...
Fakt jsi myslel vážně že rychlost nikdy nikoho nezabila?
Avatar - Flash666
22. 10. 2010 16:59
Re: to je radost...
ano,zabiji blbost. ne rychlost.
Avatar - VDC
22. 10. 2010 11:17
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
22. 10. 2010 12:25
Re: ŠVORCÁKŮV VLHKÝ SEN
ked uz o tych slepicich... jednu mozes mat aj vnutrin na sedadle spolujazdca... :-)

Kazdopadne nechapem ludi ktori si kupia auto, a potom jazdia okreskami 60-70km/h, len aby mali spotrebu o liter nizsiu...
Avatar - bubucci
22. 10. 2010 15:03
Re: ŠVORCÁKŮV VLHKÝ SEN
:yes:
Avatar - Ronault.
22. 10. 2010 23:28
Re: ŠVORCÁKŮV VLHKÝ SEN
:yes: :yes: :yes:
22. 10. 2010 12:24
DESTIČKY
Dobrá míra kvality jezdce se také pozná na výdrži brzdových destiček, gum a pokud máš manuál, pak na výdrži spojky.

Tak kolik dáš na jedny destičky?
A jekej máš nájezd na sadu gum?
A v kolika ti začala prokluzovat spojka?
Rozbalit vlákno
24
22. 10. 2010 12:33
Re: DESTIČKY
Tak to ti klidne vypisu, nebot to neni tak davno a vsecko si to pamatuju:

- Desticky deset tisic Mel jsem je novy z Aukra, prej cajna, obcas trochu smrdely, ale jinak dobry. Neverim, ze by nejaky Bremba daly vic, stejne je delaj taky v cajne.
- Gumy taky deset tisic. Obnova Brno - ty uz jezdil i muj tata a nedal na ne dopustit. Sice vod novoty trosku hazely a hucely, ale tak po sedmi tisicich uz jen hazou, bo ten hucici vzorek uz je pryc.
- Spojka nevim, ta klouzala uz jak jsem to auto koupil. Asi nejaka chubka, bo nemelo moc najety, jen asi 50 tisic (to mi rikal ten manik, co pri prodeji zastupoval toho majitele, nebot ten byl zrovna na dovolene). Mozna ze jezdil jak prase, tak ji budu asi muset vymenit, do kopce to nechce jet. Ja ale do kopce moc nejezdim, tak to moc nevyuziju.
Ja najedu za rok tak deset tisic, takze to vsecko menim jednou za rok a tak to aspon neprosvihnu. Moje cuore je totiz sportivo, a tomu TY nerozumis, jasny?!
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 12:51
Re: DESTIČKY
Prosimte spojka...vodbornik to tam rve pres synchrony. Si nikdy nejel dvanactsettrojkou? >:-[]
22. 10. 2010 13:19
Re: DESTIČKY
Dvanactsettrosku jsem sveho casu rajtoval, jen si nejak nemuzu vzpomenout, jestli tam byla ta spojka :-!
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 13:22
Re: DESTIČKY
Byla, ale nebyla potreba. >:D
Hergot, takovy vzpominky najednou, nj, uz asi budu muset zacit odpocitavat cas do duchodu...
22. 10. 2010 13:57
Re: DESTIČKY
Rozumím, to se ti povedlo :-)
22. 10. 2010 14:02
Re: DESTIČKY
Ze jo? >:D

Ale ted vazne - dnes mi jeden kolega oznamil, ze si konecene sehnal predni desticky na svoji motorku (Yamaha 600) - OJETE!!!

Umis si vubec predstavit, ze pouzijes pouzite desky?! 8-s

Jeste ted to vydychavam...
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 14:12
Re: DESTIČKY
Ty bys mel byt rad, v tvem okoli se pohybuje potencialni darce organu. Takze ted muzes chlastat, uzivat si a bezohledne jezdit, prisun nahradnich dilu mas zajisteny.
22. 10. 2010 14:24
Re: DESTIČKY
No nevim, jestli bych zrovna tyhle "dily" chtel...
22. 10. 2010 14:22
Re: DESTIČKY
Smutnej příběh... :-)
22. 10. 2010 14:25
Re: DESTIČKY
Bohuzel desive realnej...
23. 10. 2010 15:16
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Je dosť rozdiel ako "hlboko" kto zjazdí gumy a veľký počet km môže znamenať i to, že vodič gumy dorazil na 1 mm !!! Okrem toho sú gumy s rôznou rýchlosťou opotrebenia. Mne vydržali 4 roky (45 tis. km) , ale menil som ich pri cca 3,5 mm hĺbky.

Tak isto asi nie je pri spojke jedno či jazdí po diaľnici, alebo meste ...

Ešte tak kotúče najviac hovoria o vodičovi, ale i tie sú dosť rozdielne kvality ....
Avatar - 4hill
22. 10. 2010 12:53
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Obávám se že ty hodnoty budou velmi rozdílné v závislosti k výrobci či váze vozidla.O kvalitě nemluvě.Ze zkušenosti vím že V70 D5 žere destičky v jiném časovém horizontu než Fabia HTP.A to platí pro všechny zminované komponenty... ;-)
Avatar - eLzyx
22. 10. 2010 13:10
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
na Fábii 1.4Mpi jsem destičky měnil po 35-40t km, na Volvu C70 T5 mi vydrželi lehce přes 60t km a to na nich najezdil ještě něco původní majitel auta. Rychlostní průměr byl u C70 cca 1,5x vyšší než u Fabie (98 vs 60km/h).
Avatar - eLzyx
22. 10. 2010 13:13
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
přední destičky 60-80t km/přední kotouče 150t km, gumy(17" sportcontact2) 60t km, spojka 230t km a neklouže. Jak kvalitní řidič jsem?
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 13:23
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Menil jsi? Menil. Tak si odpovez sam. >:-[]
Avatar - white label
22. 10. 2010 13:34
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Jak kvalitní si řidič netuším, ale prolhaný jsi pěkně... >:D
22. 10. 2010 13:41
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Já jsem měnil přední kotouče teď na 150kkm taky a přechod na nový letní GY taky prospěl, na Dunlopech jsem najel necelých 50, nově 60kkm ;-)
22. 10. 2010 13:56
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Destičky na oscara to chce vpředu jet kolem 100. Zadek 120.

Sada gum (léto, zima) v součtu nejméně 100 tisíc.

spojka... to je za horizontem.
22. 10. 2010 13:59
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
To není na oscara, to byly kotouče, destičky mám už třetí. Teď preventivně, když měnili kotouče.

Pneu záleží po čem jezdíš a Dunlopy se mi sjížděly poměrně rychle, GY vydržely výborně.

Spojku už já měnit nebudu ;-)
22. 10. 2010 14:17
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Ze spotřeby máš čtyřku, z destiček dvojku a ze spojky jedničku... ;-)
22. 10. 2010 14:25
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Ale prdlajs, ze spotřeby mám za dvě a o jedničku nestojím, jsem rád, že mě ježdění ještě občas baví :-) Až to vyprchá a budu dávat dušičkovou a vánoční jízdu, budu školit EU normy >:D
22. 10. 2010 14:31
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
>:D :yes:
22. 10. 2010 14:10
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
zkušenosti s Fiatem Stilo ( ;-) )
Destičky - ca 100tkm
Spojka - zatím 250tkm a nic moc jí není
22. 10. 2010 14:17
Re: To sú kritériá o dosť ničom ...
Umíš :yes:
Auto nebo moped?
Deklarovanou spotřebu nemá takový motor ani při volnoběhu.
Moje rada zní-kdo chce koupit auto, tak jedině škoda Scout.

PS: Blbý je, že pumpaři a všichni koem petroprůmyslu přijdou o práci, šejkové o zisky a díky promyšlené latentní politické strategii Škoda auto vs.ČSSD Nečasovi stoupne nezaměstnanost.
:yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
22. 10. 2010 13:48
Re: Auto nebo moped?
Keď si človek pozrie, akým spôsobom sa jazdia tieto eko-rally tak mu dôjde, prečo je spotreba zázračne nízka..to je utrpenie pre auto aj vodiča a nie normálna jazda
22. 10. 2010 14:15
PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Tak jsme se to zase všechno pěkně dozvěděli. Patnáctitisícovej kovboj mě tu trénuje ze správný jízdy, druhej zas místo destiček jede na chlebovejch kůrkách z delvity a u paji v rodině je lepším řidičem manželka... co naděláš, někdo je vždycky druhej.

Nyní ale vážně:

Spotřeba (týká se pružné nikoliv razantní jízdy)
- spotřeba nad průměrem dle techn. průkazu - neumíš, jsi nemehlo
- spotřeba na průměru - jsi průměr
- spotřeba pod průměrem - umíš

Pneumatiky
Pod nájezd padesát šedesát tisíc si neříkej šofér

Destičky
Nedáš-li sto tisíc na jednu sadu, trénuj sáně

S ecojízdou to nepřeháněj, nezapomeň že by ses měl nejméně jednou dvakrát za kilometr zhluboka nadejchnout. A že hustíš plynem (s červenou čepičkou na ventilku) to ti snad ani nemusím psát.

BRAVO ECOVBOJ :yes:
Rozbalit vlákno
25
neregistrovaný "Heine"
22. 10. 2010 14:24
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Nejlepsim ecovbojem vsech dob byl spolubrigadnik v Roburu. Ten stlacil spotrebu nalozeneho auta o 60%. Akorat ridit moc neumel.
22. 10. 2010 14:30
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Zcela vážně, spotřebu ber jako jeden z ukazatelů svého umění, spotřební materiál jako jsou brzdy a pneu závisí na řidičském umění a na výrobci. Pokud kupuješ druhovýrobu, nediv se, že nevydrží tolik jako originál.

....a ekojízdu trénuj tak, aby jsi neomezil ostatní.

P.S.: a používej sezonní gumy, ať nejsi za předlohu Renaultu při tvorbě firemního znaku, jako to tu včera předvedl Áda.
Avatar - bubucci
22. 10. 2010 15:19
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
100k km na jedny destičky? Možná v důchodu. Někdo si rád kupuje tvrdší sady, aby vydržely a někdo zase měkčí, aby líp brzdily. A stejné je to i pneu. U atmo imprezi mám 12.1/7.2/9 a těch 9 nemám problém dodžet, ale u turbíny je psaná cca 10.5l a tam už to problém je, 17´´kola, otevřený vývuk, atd. Nevím kolik má Ibiza GT v TP, ale my jsme s ní jezdili 3.9 a to měla poctivých 135kW a to by nemělo být daleko od původních 81kW.
A tady je další kámen úrazu tvé logiky. Když jezdím denně 10km s naftou, nestihne se ani ohřát a spotřeba jde rapidně nahoru...
22. 10. 2010 16:19
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
S těma destičkami má pravdu spíš GTI než ty, na okruhu jedeš do plných a brzdíš do plných ale na normální silnici čteš cestu a brzdíš motorem, stejně tak jako ve městě třeba v Ostravě když vypálím z jedné křižovatky jak závodník a na druhé chytím červenou tak zase budu brzdit a výsledný efekt je že brzdy půjdou rychle do háje. U pneumatik je to ovšem jiná písnička jelikož každý výrobce má jinak měkkou směs a záleží v jakém provozu a na jakých površích se nejčastěji vyskytuješ protože třeba dálnice v Belgii mi přijde že je snad struhadlo a gumy doslova žere. Samozřejmě podíl jízdy na dálnicích vyššími rychlostmi bude mít na opotřebení vliv větší než když budeš jezdit pár km po okreskách do práce a zase zpět.
22. 10. 2010 21:11
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Souhlas.
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 19:29
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
GTI, byl bych moc nerad, kdyby sis něco vysvětlil chybně. Vůbec bych si nedovolil někoho s očividně vyššími životními a řidičskými zkušenostmi poučovat. A taky jsem nic takového nedělal. Sám moc dobře vím, že se jsem se za 15.000 km za volantem naučil zhruba tolik, co za druhý stupeň základní školy. Při použití mladistvého nerozumu a přeceňování bych si měl už myslet, že jezdím jak Walter od Porsche. Jenže já vím, že nejezdím. Řidičskou základku mám už za sebou, tj. dokončenou povinnou docházku. Jenže kdo by se s tím spokojil, zle by dopadl. Čeká mě střední - a půjdu na řidičské gymnázium, to bude nejlepší. Střední budu mít za sebou tak při 40.000. Samozřejmě zakončím studium maturitou. Bez toho by nešlo jít dál. A vejška, jo to bude o dotahování detailů k dokonalosti. Bude to bolet, bude to náročné, ale vysokoškolák-řidič se tvrdou prací a spoustou hodin odsezených na místě řidiče vybrousí jak diamant. A diamant - to už je něco. Samozřejmě, že diplom přijde s číslovkou 100.000 km, tak praví tradice i zákon. Nabízela by se ještě možnost postgraduálu, ale to už by nejspíš bylo jen honění vlastního ega. Mnohem lepší bude ty vědomosti a zkušenosti nabyté za 100.000 km užít v praxi, v běžném životě.

Určitě by se mi na dobu budoucích studií hodil školitel, jen nevím, jestli bych tě, GTI, angažoval. Existuje spousta lidí se spoustou vystudovaných vysokých škol. A těch titulů co mají! - jejich vlastní jméno se mezi těmi tituly ztrácí. Většinou jsou však pro život nepoužitelní a své vědomosti neumí využít. Ať už proto, že jich mají jednoduše přespříliš, nebo proto, že si toho o sobě myslí moc ;-)

Přeji ti, GTI, pěkný víkend :-)
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Tak s tím diamantem Subaru prosím pomalu a v tichosti. Diamant je totiž největší šit pod sluncem. To ti zde potvrdí každý místní vysoce fundovaný odborný diskutér. :yes:
22. 10. 2010 21:08
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
:-) Díky za reakci, nejsi úplně na vodpis. Přečti si tohle - [odkaz]

Nevím co si o sobě myslíš ty, například já jsem v podstatě referencí diskuzní skromnosti. Časem to určitě pochopíš...

P.S. Školitele nepotřebuješ, školí tě život na silnici, tedy pokud máš aspoň špetku talentu. Věřím že máš.
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 21:34
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Děkuji mockrát za odkaz - tenhle tvůj článek jsem ještě nečetl :-) :yes:

Nicméně jak v mém příspěvku výše, tak v tvém fejetonovém blogu z odkazu chybí zmínky o pár teskných skutečnostech:

V určitém věku a po dosažení mety mnoha set tisíc ujetých kilometrů to podle mě s mnoha ostřílenými řidiči začne jít opět s kopce. Už je to buď nebaví jezdit "furt dokola" kvalitně, nebo si myslí, že už je nemůže nic překvapit. Začnou se méně bát a více faktorů podceňovat. Nemluvě o tom, když se s věkem třeba stávají nerudnými, ješitnými, krátko/dalekozrakými nebo znuzenými :-!

Já si o sobě můžu myslet co chci, ale nikdy to nebude mít takovou faktickou hodnotu jako to, co si o mně myslí ostatní ;-)

Školitel nejen, že není třeba, ale on by vlastně ani neměl jak učit. Člověk se musí jednoduše "vyjezdit". Je to úplně stejné jako v jakémkoli sportu: prostě jezdit, jezdit a ještě jednou jezdit :-)
22. 10. 2010 22:38
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Ano, to máš pravdu. Vedle toho, bez zájmu o auta se naučit jezdit nedá. Pamatuju si, že když mi bylo tak 13, seděl jsem zásadně vedle táty a sledoval každej jeho pohyb za volantem, dokonce jsme spolu za jízdy komentovali co dělá a proč to dělá, to je asi ten přirozený učitel. Není také od věci si dát nějakou tu "školu smyků". Zbytek holt musí člověk oddřít ve vlastních rukách.

P.S. Na veřejné mínění moc v životě nedávej, nezapomeň, že 70 % populace jsou (doslova) magoři :-) Společnost táhne tak 10 % lidí. Ostatní se vezou.
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 22:51
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Já jsem měl z (mého) dnešního pohledu zajímavé automobilové mládí. Uměl jsme sice rozpoznávat značky aut a pojmenovávat je ještě dřív, než jsem se naučil pořádně mluvit, ale s řízením to bylo naopak. Než jsme nastoupil první den do autoškoly, vůbec jsem se o nic z řízení nezajímal, nikoho neprosil o to, aby mě to naučil a pod. Skoro bez přehánění jsem do nástupu do autoškoly ani nevěděl, co dělá jaký pedál ;-\

Ale možná i proto, že to řízení pro mě najednou bylo obrovskou novinkou a nesmírně příjemným objevem, mě to tak začalo bavit. A dnes bych nejraději jezdil od rána do večera 365 dní v roce. Bohužel na to buď není čas, nebo není zrovna vhodný "cíl" cesty. "Cesta je sice v mém případě také cílem", ale jen tak se jet projet, to je nejen časově náročné, ale taky přeci jen trochu padlé na hlavu >:-[] ... a proto je to tak krásné - jezdit a nemít proč :-)

Veřejné mínění na obecné záležitosti je většinou paskvil, ale veřejné mínění na mojí osobu, to by mě zajímat mělo. Musí mě zajímat, jak působím na každé individuum: jak na společensky vyspělou osobu, tak na podprůměrně inteligentního šimpanze :-! ... bohužel jsme nuceni žít ve společnosti v symbióze i s nimi :-(

P.S.: kdyby se jen vezli, bylo by to dobré - oni však často brzdí :no:

P.S.n.2: Školu smyku v Mostu plánuji na příští rok. Mezitím úspěšně s kamarády plánujeme na zimu seriál akcí na sněhu. A chceme to pojmout ne jen jako prachsprosté bezmyšlenkovité driftování, ale jako systematickou sérii s různými disciplínami, řízenými jistými "pedagogickými osnovami". :-)
22. 10. 2010 22:59
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
:yes: :-)
Avatar - Subaru4ever
22. 10. 2010 23:14
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Je příjemné si v pátek v pozdních nočních hodinách udělat komorní filosofické posezení "mezi dvěma klávesnicemi" >:D :yes:
22. 10. 2010 23:20
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
:-) Četl jsem si teď u tebe o tvém Subaru. Pěkná práce :yes: A fakt pěkný auto.
Avatar - Subaru4ever
23. 10. 2010 00:04
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Na recenzi jsem bohužel už asi půl roku nesáhl :-( . A přitom by bylo potřeba spoustu věcí aktualizovat, upřesnit a hlavně "zdospělit". Stále na to sháním síly, ale snad to konce roku dám dohromady >:D

Jo - a děkuji za pochvalu :-) ... jsem moc rád, že můžu zrovna tohle autíčko mít. Dnes jsem po dlouhé době zase osedlal maminčina Yetiho a byl jsem zděšen. Ta auta mají společný snad jen počet kol a válců. Uznávám, že je Yeti super (skoro bezchybný), ale v porovnání se svým Subaru bych ho nikdy nechtěl. Je to úplně jiný automobilový svět. Sedačka plochá, bez bočního vedení. Pedál spojky bez přehánění cca 5x měkčí, než ten v Outbacku. Brzový pedál a chod brzd asi tak 10x jedovatější, než brzd v Subaru. Podvozek Yetiho tvrdý, kostitřasový a poskytující mohutné rány od 17" kol. Oproti Subaru má Yeťák exkluzivní volant, MP3 přehrávač, 6tý stupeň převodovky a brutální návikový zátah odspoda. Vybere si za to však vyšší palivovou daň, protože tak už to u turbobenzínů bývá. Se Subaru jsem však jedno tělo, jedna duše. Včetně chyb obou z nás. Na Yetiho jsem si nikdy nezvykl a nikdy se s ním nesžil - nejsme si nejspíš souzeni ;-)
Avatar - bubucci
23. 10. 2010 12:33
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
pěkně pěkně, už máš taky 6 hvězd pěkně pod kůží :yes: Já taky těm škodovkám nemůžu přijít na chuť, gumové řazení, dlouhé pedály, volant bez odezvy a houpe se to jak loďka v bouřce. Symetrical AWD působí o dost přirozeněji v jízdních vlastnostech.
23. 10. 2010 00:59
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Teď tě poznávám ty jsi ten GTI který píše věcně a z rozumem ale občas tě tu střídá nějaký šílenec. A jak čtu tento odstavec lásku k autům jsi získal zřejmě po otci a já po svém dědovi který byl vynikající řidič a spoustu jsem se toho naučil jen jeho sledováním, ale samozřejmě i pokecem o tom proč teď zrovna to a proč tamto. A kupodivu jsi se trefil i do mého tvrzení že 70% populace jsou magoři i když já spíš říkám 70% řidičů jsou magoři a když jsem tuto myšlenku vyslovil před dámami které jsem vezl na dovču do Italie jedna z nich se mě zeptala: To myslíte vážně a zrovna v tu chvíli na Impulsu hlásili spousty nehod z českých silnic a to bylo léto sucho krásně a minimálně čtyři bouračky na D1 o dalších ani nemluvě. Takže jsem té dámě odpověděl: Ano myslím teď to potvrdili i v rádiu.
23. 10. 2010 21:30
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
:-) :yes:
23. 10. 2010 00:46
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Téda GTI tvůj odkaz jsem si přečetl i já a podepisuji vše co jsi napsal, jen maličká technická pokud se do 150 k nenaučíš jezdit i za ty druhé, tzn sledovat je a přemýšlet co by tak mohli v kterékoliv chvíli udělat, mít oční kontakt s každým kdo se na cestě a kolem ní pohybuje (nejen se řidičem co se blíží po vedlejší zprava) tak máš velkou šanci že se toho půlmelounu stěží dožiješ.
23. 10. 2010 21:31
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Dobře jsi napsal, ano ten oční kontakt je moc důležitej :yes:
23. 10. 2010 06:58
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Co blázníš? Já svých prvních 15 sbíral 2 roky. Navíc někdo má řidičských vloh víc, někdo míň a pak už ani ty kilometry nehrají takovou roli. ;-)
Avatar - white label
23. 10. 2010 11:07
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
S poslední větou souhlas. Třeba já sbíral první tisíce km na motorkách a to je v mnohém podstatně lepší průprava, než v autě. Je to totiž daleko náročnější na odhad rychlosti do zatáček, brzdé dráhy apod. Motorka ti případných chyb (v tomto směru) odpustí nesrovnatelně méně... ;-)
Avatar - bubucci
23. 10. 2010 12:36
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
tak to je dobrá škola, já se na to bojím doteď vylézt...
23. 10. 2010 13:07
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
No já s tebou moc souhlasit nebudu protože motorka a auto jsou neporovnatelné ono ubrzdit a srovnat do zatáčky pár set kilo a více než jednu tunu dnes spíš jednu a půl a více je rozdíl disciplín. Bohužel v mém okolí za poslední rok zemřeli tři mladí lidé (poslední má pohřeb teď ve středu) všichni v autech a předchozí zkušenost na motorkách, pocit že jsem zvládl motorku a auto už bude brnkačka může být hodně nebezpečný.
neregistrovaný "FR34K"
23. 10. 2010 22:49
Re: PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
Tebe si leda tak přečíst pro zasmání, eco shrnovačko. :-!