Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Scout se spotřebou 2,217 l/100 km

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 22. 10. 2010 • 04:10
45
159
Zobrazit náhledy (45)
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Letošní Economy Run ovládlo zvýšené poloterénní kombi s pohonem všech kol. Za kolik jezdíte vy?

Tradiční škodovácká soutěž o nejnižší spotřebu se odehrál již před více než měsícem, přinesl však velice zajímavé výsledky.

Letošní Škoda Economy Run se konala ve dnech 18. a 19. září 2010, a to již po devětadvacáté. Poprvé se jelo již v roce 1980, jen ročníky 1981 a 1983 se neuskutečnily. Této soutěže se zúčastňují pouze vozy značky Škoda a jak již její název napovídá, nejde v ní o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu paliva. Mezi startujícími jsou jak majitelé sdružení v různých klubech, tak i novináři a někdy rovněž známé osobnosti.

Trať byla letos rozdělena na tři etapy a zavedla soutěžící do výrobního závody firmy Škoda Auto v Kvasinách. Účastníci absolvovali ve dvou dnech zhruba 350 km dlouhou trasu Kosmonosy - Kvasiny - Lánov - Kosmonosy výhradně po silnicích 1. a 2. třídy.

Průběh soutěže se přibližuje závodům konaným v zahraničí pod hlavičkou FIA, proto byl letos vyzkoušeno nové tankování. To proběhlo ve dvou fázích: poprvé všechny posádky načerpaly palivo do prvního vypnutí pistole (podle pravidel alespoň 20 litrů). Pak odjely třináctikilometrový zkušební okruh a po technické přejímce doplnily pohonné hmoty podruhé, tentokrát na třetí vypnutí. Duhou novinkou byla možnost startu zdravotně postižených motoristů se speciálně upravenými vozy, této možnosti využila ale pouze jediná posádka.

Všechny měly k dispozici šipkový itinerář, kde byla uvedena délka trati, popis, časový limit a průměrná rychlost. Předčasný příjezd do cíle jednotlivých etap je dle pravidel povolen, pozdní příjezd znamená automaticky vyloučení. Minimálně dvoučlenné týmy startují ve dvouminutových intervalech, jejich počet je omezen na 60. Letos se jich klání zúčastnila rovná padesátka. Automobily jsou určeny pro běžný silniční provoz, výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům. Žádné úpravy nejsou povoleny, kontroluje se dokonce i tlak v pneumatikách.

Vítězem se pochopitelně stává posádka, která dosáhne nejnižší spotřeby, při její rovnosti rozhoduje průměrná rychlost.

Pro stanovení pořadí v jednotlivých skupinách (benzinové motory, naftové motory) a kategoriích dle zdvihového objemu, je od roku 2002 místo celkové spotřeby použit index poměrné spotřeby - FEI (Fuel Efficiency Index). Ten se vypočítá jako aritmetický průměr dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle vzorce (N+N/m)/2, kde N odpovídá dosažené průměrné spotřebě v litrech a m je pohotovostní hmotnost vozidla (nižší hodnota ze zjištěné startovní a cílové hmotnosti - váženo bez posádky při technické přejímce a v cíli soutěže, vždy po doplnění pohonných hmot).

Není žádným překvapením, že absolutní klasifikaci dominují automobily se vznětovými motory. Letos vyhrála dvojice Martin Zuska/Pavel Rukavička, která dosáhla spotřeby 2,217 l/100 km při průměrné rychlosti 57,03 km/h. Zajímavý je určitě vůz, se kterým soutěž absolvovali. Byla jím dva roky stará Octavia Scout s motorem 2,0 DPF/103 kW.

Benzinovým škodovkám dominovaly Fabie první generace s motory 1,2 HTP/40 a 47 kW. Nejúspěšnější byli domácí Hustokrutostřelci (název klubu) Marek Tribula a Jiří Matta s výkonem 3.585 l/100 km, a to i přes udělenou penalizaci. V celkovém pořadí skončili pátí.

28 vozů na startu spalovalo benzin, 22 naftu. Soutěž nedokončily jen tři posádky. Podnik není pouze výsadou Čechů, letos se jej zúčastnili také Rusové a Poláci. Jedna ruská dvojice byla dokonce čistě ženská. Něžné pohlaví v takovém klání nehraje zdaleka podřadnou roli a nepatří mu pouze sedadla spolujezdců. Vždyť Lenka Zusková s Petrou Monari obsadily osmé místo absolutně a mezi diesely (a zároveň v kategorii D2000) pak páté. Jely s Octavií Combi 1,9 TDI/77 kW z roku 2006.

Škoda Economy Run 2010 - TOP 10
Poř.PosádkaVozidloSpotřebaRychlostCO2
1.Zuska Martin, Rukavicka PavelOctavia A5 Scout (2008), 2.0 TDI DPF/103 kW2,217 l/100km57,03 km/h58,742 g/km
2.Honzejk Jirí, Honzejková JitkaSuperb sedan (2009), 2.0 TDI CR DPF/125 kW2,779 l/100km58,77 km/h73,634 g/km
3.Altman Pavel, Pekárek PetrFabia combi (2008), 1.4 TDI PD/59 kW2,994 l/100km57,20 km/h79,343 g/km
4.Cudlín Zdenek, Cudlín MartinOctavia A5 (2006), 1.9 TDI PD/77 kW3,175 l/100km59,13 km/h84,141 g/km
5.Pilný Jirí, Šíma PetrOctavia A5 combi (2008), 1.9 TDI PD/77 kW3,213 l/100km57,37 km/h85,134 g/km
6.Tribula Marek, Matta JiríFabia hatchback (2003), 1.2 HTP/40 kW3,585 l/100km57,20 km/h85,314 g/km
7.Pastírik Aleš, Cermák PavelFabia hatchback (2006), 1.2 HTP/40 kW3,594 l/100km57,54 km/h85,525 g/km
8.Zusková Lenka, Monari PetraOctavia A5 combi (2006), 1.9 TDI PD/77 kW3,281 l/100km57,54 km/h86,954 g/km
9.Hykeš Otakar, Hykešová EmaOctavia Tour combi (2004), 1.9 TDI/66 kW3,316 l/100km57,54 km/h87,865 g/km
10.Rezka Pavel, Chvojka Ladislav ing.Fabia combi (2006), 1.4 TDI PD/59 kW3,478 l/100km57,20 km/h92,167 g/km

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nevím nevím
| 26. 10. 2010
Presne tak - tady jsme na anonymni diskusi.
Kdybys totiz TAKOVYM lidem mel stat tvari v tvar, schoulil byses do koutku a cucal palec.
Vymlouvej se jak chces --> :no: :no: :no:
PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
| 23. 10. 2010
Dobře jsi napsal, ano ten oční kontakt je moc důležitej :yes:
PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
| 23. 10. 2010
:-) :yes:
To sú kritériá o dosť ničom ...
| 23. 10. 2010
Je dosť rozdiel ako "hlboko" kto zjazdí gumy a veľký počet km môže znamenať i to, že vodič gumy dorazil na 1 mm !!! Okrem toho sú gumy s rôznou rýchlosťou opotrebenia. Mne vydržali 4 roky (45 tis. km) , ale menil som ich pri cca 3,5 mm hĺbky.

Tak isto asi nie je pri spojke jedno či jazdí po diaľnici, alebo meste ...

Ešte tak kotúče najviac hovoria o vodičovi, ale i tie sú dosť rozdielne kvality ....
PÁTEČNÍ ECO-SHRNOVAČKA
| 23. 10. 2010
No já s tebou moc souhlasit nebudu protože motorka a auto jsou neporovnatelné ono ubrzdit a srovnat do zatáčky pár set kilo a více než jednu tunu dnes spíš jednu a půl a více je rozdíl disciplín. Bohužel v mém okolí za poslední rok zemřeli tři mladí lidé (poslední má pohřeb teď ve středu) všichni v autech a předchozí zkušenost na motorkách, pocit že jsem zvládl motorku a auto už bude brnkačka může být hodně nebezpečný.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku