Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
GTI
Pro Saab není na silnicích dostatek místa. Všechny mezery vyplňují okamžitě jiní. Mimo Švédsko držela Saab nad vodou amerika. S tímhle mocně zacloumala krize. Všechno by se dalo překonat, ovšem k tomu překonání musíš mít produkci. Jedno letadlo ve vyšší střední a avízované nemastné neslané esuvečko je cestou jak dosáhnout lepších čísel leda tak v roce 2113.
Jakkoli mám v sobě Saaba zaseknutého, jakkoli jsem baštil karoserii ze sedmdesátých let, dnešní svět aut je jinde. Pochopili to dokonale a úspěšně u Volva i u Jaguaru.
Čím se tedy profiluje Saab? Pominu-li to nijaké esuvé, pak rádoby "jinou" karoserií devětpětky. S čím přišel na trh? S konkurencí pro BMW 5? Nebo snad pro MB-E, či AUDI A6? Tomu těžko uvěří i předseda saabklubu. Totiž problém je, že je tu Jaguar, jako v podstatě vedle Volva jediná (životná) alternativa k německé prémii a ve vztahu k té jinakosti, jako vynikající estetický doplněk prémového světa aut. Ano, Jaguar stvořil ve dvou aktuálních modelech svojí budoucnost. Mám obavu, aby saab nestvořil novou devětpětkou jen svojí definitvní... minulost.
Jakkoli mám v sobě Saaba zaseknutého, jakkoli jsem baštil karoserii ze sedmdesátých let, dnešní svět aut je jinde. Pochopili to dokonale a úspěšně u Volva i u Jaguaru.
Čím se tedy profiluje Saab? Pominu-li to nijaké esuvé, pak rádoby "jinou" karoserií devětpětky. S čím přišel na trh? S konkurencí pro BMW 5? Nebo snad pro MB-E, či AUDI A6? Tomu těžko uvěří i předseda saabklubu. Totiž problém je, že je tu Jaguar, jako v podstatě vedle Volva jediná (životná) alternativa k německé prémii a ve vztahu k té jinakosti, jako vynikající estetický doplněk prémového světa aut. Ano, Jaguar stvořil ve dvou aktuálních modelech svojí budoucnost. Mám obavu, aby saab nestvořil novou devětpětkou jen svojí definitvní... minulost.
to nevé SUV není žádný krasavec, takový průměr-neurazí nenadchne...... ale nová 95 je prostě super..... pokud bych teď vybíral vyšší střední za cca 1,5M, tak bych šel cestou nové 95, poměr cena-výbava-kvalita mě vycházi nejlíp....... osobně VOLVO je super, ale do jaga bych asi nešel............
Už jsi novou 9-5 jezdil? Když tedy tak rozhodně píšeš o ceně-výbavě-kvalitě. Já v ní pouze pár minut seděl a pocity celkem pozitivní (ovšem s přihlédnutím k faktu, že šlo o předprodukční kus). Nová 9-5 je nádherný vůz, cena je vzhledem k výbavě adekvátní, ale za kvalitu zatím ruku do ohně dát nemohu, to se teprve vybarví. 9-5 potřebuje kombi a bezprostředně poté i verzi X, tedy oplastované zvýšené kombi 4x4. Aero potřebuje silnější čtyřválec, diesel ještě větší výkon, naopak šestiválec bych klidně z nabídky vyhodil. Nejdůležitější je ovšem nová 9-3, rozhodně liftback a kombi, sedan bych nedělal.
Můj názor ;-)
Můj názor ;-)
jezdil :-) 2,8turbo aero........ a 93kou jezdím........ ve zbytku s tebou naprosto souhalsím, pokud by SAAB udělal na platformě BMW něco menšího než 93 a posla to proti miníkovi, Alfě Mito a tak tak by to taky nebylo špatný :-)
Pak se o 9-5 rozepiš, myslím, že by to zajímalo více lidí.
V tom Saabu menším jak 9-3 bych viděl celkem problém. Taková auta jsou v podstatě pro každého zbytečná a Saab se nemůže nyní chlubit dostatečnou image v rámci širší veřenosti, aby něco takového úspěšně prodával. Myslím, že na tento segment by měl Saab ještě nějakou dobu počkat.
V tom Saabu menším jak 9-3 bych viděl celkem problém. Taková auta jsou v podstatě pro každého zbytečná a Saab se nemůže nyní chlubit dostatečnou image v rámci širší veřenosti, aby něco takového úspěšně prodával. Myslím, že na tento segment by měl Saab ještě nějakou dobu počkat.
je super..... ve srovnání s mojí 93 ale přece jen hodně velká.....přece jen sem mladej, takže mě víc sedí auto e kterým mžu rychle projet okrsku, s 95kou i když měla aktivní tlumiče a pohon 4x4 to není ono.... člověk jede 150 a vubec to neciti....... takže si tu okrksu neužiješ...... jinak možná je ten 2,8T až moc, přece jen 300k je docela pecka..... ten motor 2,0T by do tohol mohl být lepší, i vzhledem k hmotnosti...... jinak když budu porovnávat interiér s mým 93 MY10, tak kvalita je někde jinde..... materiály (kůže má speciální pigmentaci tak aby byla všude stejně barevná) a když budu srovnávat s otcovou E60 BMW(plná), tak je ten SAAB zase lepší...... ale to bude asi vzhledem k roku výroby E60 je 2007 a od té doby materiály zase poskočily......... prostě suprový auto.... myslím, že by se mohlo prodávat suprově, ale lidi se musí zbavit předsudků..... protože mám pocit, že tady každý kdo má love tak bere audi protože to je IN (nezpochybňuju kvalitu Audi), ale už se nepodívá k SAABu, kde má v podstatě to stejné v mnohem atrakivnějším designu..... o prvcích výbavy nemá cenu mluvit, to je plus minus stejný, technika víceméně taky.... i když nepopírám, že by 95ce neslušel větší dýzl......
Čím to je, že někdy - čas od času - dokážeš napsat perfektní komentář a někdy to prostě nejde. Dnes musím (a jsem z toho stále překvapen) :yes:
Volvo jako alternativa k BMW a MB? To snad ne... Švédský mainstream, z kterého až Ford chtěl udělat něco jiného. Ale od příšerné S40 z konce 90 let (dokonce prý do ní montovali motory od Mitsubishi nebo Renaultu, teď nevím) uteklo ještě málo času, aby lidi zapoměli. A nezapomeň, že Volvácké pětiválce mají původ v licenčním pětiválci Audi, 2,5l z 90 let. A když jsme u Audi, to co jim trvalo bezmála 30 let nemůže volvo za 10 let stihnout ani omylem. Vím, že od doby co začali vyrábět XC 90 má pár lidí tendenci o Volvu smýšlet jinak, ale to bys musel řadit jako alternativu k BMW a MB také Volkswagen (viz Touareg). A nakonec - nezapomeň, že na prémii má Volvo poháněnou špatnou nápravu ;-)
No. Tak sa volva musim zastat. Som sa viezol a porovnaval celu nemecku klasiku BMW+MB+AUDI ale moje S80 V8 AWD, je po vsetkych stranach uplne vyvazena konkurencia. A az tak velmi sa nekradne a ani nebudi taku pozornost.
S40/V40 první generace stála na podvozkové plošině Mitsubishi Carisma a montoval se do ní (kromě jiných) motor 1.9TD od Renaultu.
A s tím mainstreamem nemůžu souhlasit. I když to není (nebo spíš nebyla) čistá prémie, ale vždy se pohybovala nad obyčejným mainstreamem.
A s tím mainstreamem nemůžu souhlasit. I když to není (nebo spíš nebyla) čistá prémie, ale vždy se pohybovala nad obyčejným mainstreamem.
Anndy008
No ja praveze nie som z novej 95 vobec nadseny. Bohuzial nebolo casu si pojazdit, aspon staticka ukazka. Ale oproti obrazkom ma to auto sklamalo, minimalne interier vyzera v reale skaredo a k premiovosti ma velmi daleko. V podstate mi to prislo ako nedorobena a nasilu zmenena insignia.
O.k. nejazdil som, ale od tej jazdy ma uz odradila staticka ukazka (sadol som si, popozeral sa, a jazdit som uz ani nemal chut, keby ma to velmi lakalo, cas si najdem).
Plus som pozrel cennikovu cenu...
Iste za tu sa nekupuje, ale aj tak.
O.k. nejazdil som, ale od tej jazdy ma uz odradila staticka ukazka (sadol som si, popozeral sa, a jazdit som uz ani nemal chut, keby ma to velmi lakalo, cas si najdem).
Plus som pozrel cennikovu cenu...
Iste za tu sa nekupuje, ale aj tak.
webpaja
...že výrobce kusových rarit si nebude vědět rady s masovou výrobou, nota bene s výrobou skomírajícího Saabu. Aby oznámený odběr motorů od BMW byl vůbec někdy uskutečněn. V tuto chvíli není moc pádných důvodů koupit Saab, ať se na to dívám z kteréhokoliv pohledu. Nová 9-5 by musela být naprosto vyjímečná, což asi zatím není a myslím, že to dá ještě hodně práce aby byla (pokud za vyjímečnost neberu to, že jsem doposud potkal pouze jednu).
Kvôli takýmto "rozumovým pochodom" saab (okrem iného) takmer skrachoval..nejdem si to kúpiť lebo ktovie-čovie či domovská automobilka prežije..
A ty se divíš?
Prostě problémové automobilky, kdy kupuješ srdcem na 95%. Saab, Alfa, Fiat.
Alfa má naději, že ji koupí někdo, pod jehož křídly už se nebude chápána jako nádherné auto co se moc kazí a rychle rezaví. Fiat má naději být něco jako Mini, výrobce neprémiových malých aut, Punto Abarth bych viděl jako vrcholný model. Saab ???
Alfa má naději, že ji koupí někdo, pod jehož křídly už se nebude chápána jako nádherné auto co se moc kazí a rychle rezaví. Fiat má naději být něco jako Mini, výrobce neprémiových malých aut, Punto Abarth bych viděl jako vrcholný model. Saab ???
>:D můžeš mi prosím vysvětlit (nějak jednoduše abych to pochopil), co se na Saabu, Alfě, Fiatu kupuje srdcem ? :-) Já když potkám Saaba anebo Alfu, tak se vždy dívám kdo to řídí, pro mě je nepochopitelný, že někdo utratí svoje peníze za něco takového, na tohle téma bych si docela přečet nějakou sociologickou studii
Ty si jeden z tých, čo ženu vyberá podľa toho ako dobre varí, žejo >:-[]
Alfu kupují především ti, co nemají na BMW a touží po sportovním autě. U Saaba jde už více o nějaký povrchní vztah, přeci jenom tu má (i za komoušů) jistou historii. Dovážel se do tuzexu. Celkově pak je velké procento (včetně mně) které oslovuje jistá severská sveřepost, kvalita, trvalost a tak, snad mi rozumíš. Tohle se samozřejmě v sedmdesátých letech projevovalo u na závodech, kdy severští jezdci ukazovali, jak se má jezdit na sněhu, a opravdu to i také uměli. Takže tam někde hledej vztah k Saabu. Bohužel, Saab je dnes prázdná nádoba.
Například za komančů tu mezi motoristy šla věta o tom, že Saab je dokonalý vůz, že má spodek a výfuk z nerezu. Abys to chápal, na Škodě sto mi nevydržel výfuk nikdy déle jak půl roku, pak se proděravěl. Takže Saab tu měl (má?) velký kredit.
A ten výfuk z nerezu se tu fakt dočkal i uplatnění. Nějací nadšenci dokázali výfuky na škodovky vyrábět fakt z toho nerez plechu. Samo, že jsem si ho koupil. Přežil celou škodovku :-)
Například za komančů tu mezi motoristy šla věta o tom, že Saab je dokonalý vůz, že má spodek a výfuk z nerezu. Abys to chápal, na Škodě sto mi nevydržel výfuk nikdy déle jak půl roku, pak se proděravěl. Takže Saab tu měl (má?) velký kredit.
A ten výfuk z nerezu se tu fakt dočkal i uplatnění. Nějací nadšenci dokázali výfuky na škodovky vyrábět fakt z toho nerez plechu. Samo, že jsem si ho koupil. Přežil celou škodovku :-)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Někdo prostě vnímá estetiku, dojem, emoce jako jednu z priorit. Holky například. Nebo kupci Ferrari a Lamba. Smiř se s tím, že existují barvy, vůně a chutě..:o)
Kankunene, srdcem se nakupují modely burago. také mám doma model pětistovky, ačkoliv bych si jí nikdy nekoupil. A to proto, že auta ve velikosti 1:1 se kupují zásadně mozkem.
Ano, Alfa má naději, že ji koupí Volkswagen a dokonale ji (opět) vyprofiluje.
Saab si dnes srdcem snad nikdo ani koupit nemůže. Celá ta legenda se asi tak dvacet let pozvolna vytrácí. Samozřejmě, že ten "srdeční" vklad do koupě auta jisté procento zabírá. Právě třeba u toho Saabu, ale to procento není tak velké, aby zastřelo otazníky, které musejí každého napadnout.
Ano, Alfa má naději, že ji koupí Volkswagen a dokonale ji (opět) vyprofiluje.
Saab si dnes srdcem snad nikdo ani koupit nemůže. Celá ta legenda se asi tak dvacet let pozvolna vytrácí. Samozřejmě, že ten "srdeční" vklad do koupě auta jisté procento zabírá. Právě třeba u toho Saabu, ale to procento není tak velké, aby zastřelo otazníky, které musejí každého napadnout.
Tatínek měl Saaba za komančů, já měl dva Saaby a dalšího chci z rozumu a ne srdcem i když vím, že ztratím spoustu peněz a mám auto kvalit Octávky za cenu nadSuperba. Žádný rozumný důvod neexistuje pro koupi Saabu.
Takže hovoríš, že chceš ďalšieho Saaba z rozumu a pritom hneď dodávaš, že vieš o veľkej strate hodnoty, o aute úrovne Octavie za cenu nad Superba... ;-\ akosi sa mi v tej vete stráca podstata slova ROZUM, nechcem ťa uraziť no ak by si kupoval rozumom tak to by boli práve argumenty prečo Saaba nie, plus vedel by som aj o ďalších, ale tie neriešme. Takže práve ty budeš ten ukážkový prípad kupovania nie rozumom ale srdcom alebo fakt neviem čím... :-)
No ja idem do toho prave teraz. Prave som v ocakavani do mikulasa by mi mali novu 9-5ku priviezt. Teda mal som predchadzajucu 9-5 2.3T a ked porovnavam cenu+stratu hodnoty je primerana ako akakolvek ina porovnatelna znacka. Ja teda beriem 9-5 2.8T AWD, myslim ze je to dobre auto, relativne velke, zvlast na zadnych sedadlach. Neviem posudit nakolko som rozhodoval srdcom a nakolko rozumom ale motor osvedceny z opla, mozno mu hirsch trocha pomoze, karoseria pekna velka ak tam zostane aspon 70% svedskej kvality nevidim dovod aby som ich nepodporil kupou noveho auta. Ovsem je pravda ze toto je asi moj najvacsi experiment lebo inak kupujem len osvedcene modely, predchadzajuca 9-5 bola na trhu +- 6 rokov o motore 2.3T nehovoriac. A este na margo kvality 9-5 nemala iny ako planovanu navstevu servisu iba raz mi mys rozhryzla hadicku od turba, ale dosiel som tam po vlastnej ose. :-)
len pár detailov by som si dovolil upresniť - predchádzajúca 9-5 bola na trhu tuším 12-13 rokov. Ak som správne pochopil, ty si mal verziu vyrábanú od roku 2005, čo bol druhý (a velký) F/L, ale inak to bola stále tá povodná generácia.
2.8T je povodne motor od austrálskeho Holdenu (atmosferický), ktorý Saab upravil na turbo verziu. Prvý ho dostal 9-3 Aero Black Edition, potom Opel Insignia OPC (tu je ale vyladený cez 300k) a teraz 9-5.
Čo sa kvality týka, tak 9-5 po velkom F/L s upravený blokom motora je nadpriemerne spolahlivý model (aby aj nebol po tolkých rokoch! >:-[] ), podobne aktuálna generácia 9-3 je na to velmi dobre.
Nenapíšeš nejaké dojmy z 9-5 (najlepšie z oboch ;-) ) na moje.auto?
2.8T je povodne motor od austrálskeho Holdenu (atmosferický), ktorý Saab upravil na turbo verziu. Prvý ho dostal 9-3 Aero Black Edition, potom Opel Insignia OPC (tu je ale vyladený cez 300k) a teraz 9-5.
Čo sa kvality týka, tak 9-5 po velkom F/L s upravený blokom motora je nadpriemerne spolahlivý model (aby aj nebol po tolkých rokoch! >:-[] ), podobne aktuálna generácia 9-3 je na to velmi dobre.
Nenapíšeš nejaké dojmy z 9-5 (najlepšie z oboch ;-) ) na moje.auto?
jasne, budem to davat na moje.auto len co mi to pride, lebo myslim ze takych tam asi moc nebude. :-)
Alfa je Popelka, stačí ji nalíčit a vyčančat. Optimálně by ji měli vlastnit BMW jako svou DOLCE VITA znacku.
Saab, bohužel, je už mrtvý, jen to ještě neví, vrahem je GM. Snad by mohl přežít jako luxusní odnož OPLU...Astra softtop by se jmenovala SAAB VIGGEN a hned by mohla stát +5k EUR.
Saab, bohužel, je už mrtvý, jen to ještě neví, vrahem je GM. Snad by mohl přežít jako luxusní odnož OPLU...Astra softtop by se jmenovala SAAB VIGGEN a hned by mohla stát +5k EUR.
Nekteri lide proste uvazuji jinak..... ja mam v hledacku Golf GTD, Scirocco 1.4 TSI a Volvo C30. A ikdyz je tu tisic duvodu, proc si koupit VW, tak moje srdce tluce pro C30 od prvni chvile, kdy jsem ho na Tempu v Litomericich pred par lety spatril...
R32
Ten Spiker teda musí byť nejaká práčka alebo spolok šialencov ktorí potrebujú z nejakých ťažko špecifikovateľných dôvodov každý rok vyhadzovať milióny z okna... :-! Firma od založenia nebola v zisku, dokonca ešte vrazili "veľmi úsešne" prašule aj do F1 a zaklincujú to kúpou takmer mŕtvej automobilky ktorá ani nevie ktorým smerom vlastne ísť... 8-s Kde len robia soudruzi chybu... >:D
×
Sdílení komentáře
×
takže dva bývalé majitele Saabu :yes:
super, takže těch cca 100tis ročně vyrobených Saabu jsou křápy, protože dva z nich byly poruchové... (ještě napiš že je koupili v bazaru po důchodci z Reichu...)
ročná produkcia cca.120tis
trhy
US - cca 40tis
SWE - cca 20tis
GER + UK - cca 15tis, rozdiel v rádu stoviek kusov
dalšie relatívne silné trhy boli Taloši a Frantíci, ostatné sú max. stovky kusov
Vůbec nechápu, proč tolik reješ, když ti Saab může být úplně ukradený, ať skomírající, ať rozvíjející či totálně pohřbený. Ty by jsis ho stejně nikdy nekoupil - ať nový či patnáct let starý. A víš proč jsem si tím tak jistý? Protože si myslím, že se bojíš, aby ti nerozhodil tvou životní automobilovou filosofii - hodnotit auto podle tabulek, parametrů od výrobce, podle ceny a nebo podle názoru "panůbohů" novinářů. Víš - tak to u spousty lidí nechodí. Spoustě lidí je úplně ukradený jestli to má o dva držáky na PET lahve víc, nebo ne. Je jim taky úplně jedno jak se auto chová v mezních situacích - stejně se do takové situace nikdy nedostanou - a když už tak limitem nebude auto, ale řidič. Auto se musí v první řadě líbit. Tomu se podřazuje vše, ty tabulkovej kovboji.