Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtvrtletní ztráta nového majitele Saabu se zdesetinásobila

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 29. 10. 2010
58
Spyker zatím letos prodělal zhruba miliardu korun, z červených čísel se dostane nejdříve v roce 2013.

Čistá ztráta nizozemského výrobce luxusních automobilů Spyker Cars, který letos koupil švédskou značku Saab, se ve třetím čtvrtletí zdesetinásobila na 40 milionů eur (téměř miliarda Kč) ze čtyř milionů eur před rokem. Oznámila to dnes firma, která od svého založení nikdy nevykázala zisk. Předpověděla rovněž, že zůstane v červených číslech minimálně do roku 2012.

Divize Saab snížila odhad letošního prodeje automobilů na 30.000 vozů z původně předpokládaných 45.000 vozů. Potvrdila však, že napřesrok hodlá prodej zvýšit na 80.000 vozů a v dalším roce na 120.000 vozů.

Spyker se začátkem roku po vleklých jednáních dohodl s největší americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi Saab za 400 milionů dolarů (přes sedm miliard Kč) v hotovosti a akciích. V hotovosti zaplatil pouze 74 milionů dolarů.

Řada odborníků se ke spojení podniků Spyker a Saab staví skepticky. Saab vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM se stal v roce 1989, od té doby je však téměř nepřetržitě ztrátový. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM koncem loňského roku.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Krispos
Kdo by to byl čekal...
Krispos
| 31. 10. 2010
Nekteri lide proste uvazuji jinak..... ja mam v hledacku Golf GTD, Scirocco 1.4 TSI a Volvo C30. A ikdyz je tu tisic duvodu, proc si koupit VW, tak moje srdce tluce pro C30 od prvni chvile, kdy jsem ho na Tempu v Litomericich pred par lety spatril...
nic nového
kuko
| 31. 10. 2010
>:D

takže dva bývalé majitele Saabu :yes:

super, takže těch cca 100tis ročně vyrobených Saabu jsou křápy, protože dva z nich byly poruchové... (ještě napiš že je koupili v bazaru po důchodci z Reichu...)
MÁLO MÍSTA
kuko
| 31. 10. 2010
S40/V40 první generace stála na podvozkové plošině Mitsubishi Carisma a montoval se do ní (kromě jiných) motor 1.9TD od Renaultu.

A s tím mainstreamem nemůžu souhlasit. I když to není (nebo spíš nebyla) čistá prémie, ale vždy se pohybovala nad obyčejným mainstreamem.
Kdo by to byl čekal...
kuko
| 31. 10. 2010
len pár detailov by som si dovolil upresniť - predchádzajúca 9-5 bola na trhu tuším 12-13 rokov. Ak som správne pochopil, ty si mal verziu vyrábanú od roku 2005, čo bol druhý (a velký) F/L, ale inak to bola stále tá povodná generácia.

2.8T je povodne motor od austrálskeho Holdenu (atmosferický), ktorý Saab upravil na turbo verziu. Prvý ho dostal 9-3 Aero Black Edition, potom Opel Insignia OPC (tu je ale vyladený cez 300k) a teraz 9-5.

Čo sa kvality týka, tak 9-5 po velkom F/L s upravený blokom motora je nadpriemerne spolahlivý model (aby aj nebol po tolkých rokoch! >:-[] ), podobne aktuálna generácia 9-3 je na to velmi dobre.

Nenapíšeš nejaké dojmy z 9-5 (najlepšie z oboch ;-) ) na moje.auto?
nic nového
mozgog
| 31. 10. 2010
Znám dva bývalé majitele Saabu, oba se toho rychle zbavili, Saabem jsem nejel žádným, a přiznám se, že "auru" okolo Saabu nechápu, pro mě Saab znamená zastaralý, poruchový, nehezký auto ze socialistického Švédska, nic víc

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku