Technika
at mi nekdo ukaže zcela konkrétní a jasny případ dopravní nehody kdy byly na vině letní pneu. Zcela vždy se jedná o problém mezi volantem a sedadlem,ten mezikus.
A vubec nejradeji mám lidi kteří sou tak zblblí reklamou,všemožnými články v novinách,internetu a myslí si ,že zimní pneu je všechno.
každopádně ty zimní pneu májí neco do sebe ale všichni je mít nemužeme 😒
A vubec nejradeji mám lidi kteří sou tak zblblí reklamou,všemožnými články v novinách,internetu a myslí si ,že zimní pneu je všechno.
každopádně ty zimní pneu májí neco do sebe ale všichni je mít nemužeme 😒
a jak policie rozpoznává zimní pneu ? stačí si nalepit na bočnici vločku a M+S a hotovo ?
Všichni mít nemůžou ani auto, proto existují i vlaky, busy, taxíky...
Pokud nemáš na auto, benzín, pneu (letní), baterku, pojistku atd. tak taky nejezdíš, takže pokud nemáš ma zimní pneu, v zimních podmínkách/období taky nejezdi... 😉
Pokud nemáš na auto, benzín, pneu (letní), baterku, pojistku atd. tak taky nejezdíš, takže pokud nemáš ma zimní pneu, v zimních podmínkách/období taky nejezdi... 😉
no třeba nekdo má auto ale na gumy proste nezbyde...
a pokud jezdí jenom do práce 15km,do tesca 3km,sem tam s rodinou 20-30km,na dovolenou autem nejezdi. tak pro nej je 4až5tis za gumy proste zbytečnost...
a bez auta se dnes nedá existovat ! Autobusy třeba u nás jezdí tak 3x za den,na vlak to je 3km,bohužel né každy bydlí třeba v ostrave kde je celku fungující mhd
do práce se třeba jinak než autem nedostanu,a zamestnavetele to nezajímá,proč by taky melo. proste nekteří lide to auto Mít Musí a nic jiného jím nezbýva
a pokud jezdí jenom do práce 15km,do tesca 3km,sem tam s rodinou 20-30km,na dovolenou autem nejezdi. tak pro nej je 4až5tis za gumy proste zbytečnost...
a bez auta se dnes nedá existovat ! Autobusy třeba u nás jezdí tak 3x za den,na vlak to je 3km,bohužel né každy bydlí třeba v ostrave kde je celku fungující mhd
do práce se třeba jinak než autem nedostanu,a zamestnavetele to nezajímá,proč by taky melo. proste nekteří lide to auto Mít Musí a nic jiného jím nezbýva
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No samozřejmě, zimní pneumatiky a ESP = je po nebezpečí >😁 tv Nova to pak jednoznačně rozsoudí, buď za nehodu může nepřiměřená rychlost, nebo letní gumy, ale nikdy ne oboje najednou >😒]
Když na sněhu s leťákem horko těžko zastavíš, tak můžeš bejt pánbůh a nabouráš se ani nemrkneš. Ojebávám na autě kde co, ale jezdit na sněhu a námraze na letních bych si nikdy nedovolil. Nehledě na to, že na sněhu nikde nevyjedeš a překážíš tím pádem ostatním. Stačí pár blbců na leťákách a ucpou půlku města. Hlavně, že se tu každý v diskuzi se mnou hádá jak je důležitý mít ESP a 48 airbagů, ale jak tak koukám kde kdo by tu zimu odhobloval na letních gumách. Tomu říkáte bezpečná jízda?
Chodíš v zimě v žabkách? Ne? Tak k tomu nenuť své auto. Kup zimní gumy, na tom nemůžeš prodělat.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Až ti v zimě na sněhu v zatáčce podklouznou žabky a rozbiješ si hubu tak to bude tvoje huba, ale až na letních gumách nedobrzdíš a někomu ťukneš káru tak ti přeji aby jsi nikomu neublížil maximálně že ti ten frajer co mu naonduluješ káru taky rozbije hubu takže na tom budeš stejně jak v těch žabkách.
Mám rád zimu, sníh, zasněžené silnice a auto na nich. Všichni známe sloganový evregreen zdejšího kapitána automobilového průmyslu, že zimní gumy jsou tišší než letní, neb mají měkčí běhoun... no, tohle sem dávám jen pro obveselení, avšak akcentuji ty zimní gumy.
Já zažil dobu, kdy jsem přvlékal letní óeršetky z národního podniku Barum. Ani nevím, co to bylo za zimáky, ale jedno nezapomenu - maximální rychlost s nimi byla - 60 km/hod. Jo, čteš přesně. Šok přišel s pádem opony. Zimáky na 210? Já omdlel. Koupil jsem si pirellky a valil to (na suchu) v mínus deseti směrem od Slaného k letišti fakt tou dvoustovkou. Ráj trvá. Jo, ráj trvá. Dnes už bych sice tou dvoustovkou nejel, ale za to si tu zimu v autě dokonale užívám. Na zimních gumách.
Já zažil dobu, kdy jsem přvlékal letní óeršetky z národního podniku Barum. Ani nevím, co to bylo za zimáky, ale jedno nezapomenu - maximální rychlost s nimi byla - 60 km/hod. Jo, čteš přesně. Šok přišel s pádem opony. Zimáky na 210? Já omdlel. Koupil jsem si pirellky a valil to (na suchu) v mínus deseti směrem od Slaného k letišti fakt tou dvoustovkou. Ráj trvá. Jo, ráj trvá. Dnes už bych sice tou dvoustovkou nejel, ale za to si tu zimu v autě dokonale užívám. Na zimních gumách.
a jak si zimu užíváš? vždyť se zimákama není sranda. nekloužou. >😁
teď vážně, na sněhu kvůli trakci jsou super.
teď vážně, na sněhu kvůli trakci jsou super.
:yes: až na to, že já zimu nerad. 😄 k zimním gumám bych více či méně, podle případu, akcentoval i takovou tu klasickou zimní výbavu, jakou je skládací lopatka (nejlépe z kovu, kterou jde sekat i led.. je to neuvěřitelné, ale i v městě se dá lehce zapadnout, např. se mi osobně stalo, že jsem zaparkoval na parkovišti a nemohl vyjet protože mi přední kola skočila za ledový schod), dále lano, řetězy, něco ostřejšího na zahřátí, nějakou trvanlivou energii na cesty, možno i malý kanystr s phm. se zimou člověk nikdy neví, je to otázka vteřiny a jsi ve škarpě nebo se můžou změnit povětrnostní podmínky (viz. kalamitní stavy minulou sezónu).
Takže z rozhodnutí úřadu v pondělí, až bude +10°C slunečno, budou muset mít všichni na celé délce D1 pneumatiky do "bláta a sněhu". Ještě bych zákonem a značkou přikázal, že řidiči takových aut musí mít povinně sněhule, péřovku a čepici - samozřejmě bez ohledu na počasí a teplotu.
A jak to děláš v prosinci, když vysvitne slunce a je deset nad nulou, to jako převlékáš? Každej normální jedinec v tuhle dobu přezouvá. Ti ostatní jen remcaj, naštěstí jen na faulenci, viď.
Je to typický příklad degradace osobní zodpovědnosti. Zákon úplně na všechno, univerzální bezmyšlenkovitě vymezená pravidla, žádný ohled na konkrétní podmínky.
No, právě kvůlivá takovým jako jsi ty se to muselo uzákonit.
Do sněhu na letních logicky nepojedu nebo s maximální možnou opatrností. Stejně tak nevidím důvod degradovat všechny vlastnosti auta použitím zimních pneumatik na suché nezmrzlé vozovce - a taková je realita po většinu zimy v ČR (mimo hory)
hochu život je o kompromisech. Je lepší mít v 1% zimních dní zimáky na houby (častějc přes 10 stupňů nebude) než v 99% dní trnout kde mi to ulítne a já rozsvěsím auto po pangejtech. To radši pár dní budu hoblovat zimáky na teplým asfaltu.
Asi bydlíš v Krkonoších, Jeseníkách, na Šumavě nebo kde... pak ale nemá smysl argumentovat pro čistou a suchou, jak tomu nejspíš bude příští týden.
Vidím to stejně jako ty. Samozřejmě za sebe přezouvám, ale rozhodně bych nenařizoval pražákům, středočechům, a jihomoravanům mít něco povinně.
Na té povinnosti mi vadí, že se nemyslí na možná dva miliony aut co stojí na ulici - nemají garáž - a ti lidi musí někam dát 1m3 pneumatik. A dva miliony kubíků pneu bude složených kde?
Na té povinnosti mi vadí, že se nemyslí na možná dva miliony aut co stojí na ulici - nemají garáž - a ti lidi musí někam dát 1m3 pneumatik. A dva miliony kubíků pneu bude složených kde?
Tyhle značky, to se může stát jenom u nás. Jezním pořád na letních, ovšem pouze na suchých silnicích, i když mrzne je silnice pochopitelně suchá tak nepozoruji žádné změny. Je třeba jet opatrně, možná se zkrátí brzdná vzdálenost. V Rakousku a jinde to vědí již dávno, proto i v zimě na suché silnice lze mít letní gumy. Podle ankety u tohoto článku je vidět, že co Čech to blb. Nemá to žádnou logiku. 31.10. tam na letních pneu smím a o den později, i když bude stejně slunečné počasí jako dnes tam nesmím a budou tam číhat ti, co mají "pomáhat a chránit" a budou kasírovat třeba rakušáky co pojedou s obce Schoneben do Nové pece u Lipna, kde je ta debelní značka v Jižních Čechách.
>😁 jeníku, větičku o tom, že v zimě jezdíš výhradně po suchých silnicích musím hodit do zlatého ventilku... aspiruješ na blábol roku. Totiž v zimě to tak už bývá, že často sněží, případně i prší. Nevím tak úplně přesně, čemu říkáš Rakousko, ale můžeš si bejt jistej, že bys i s tou Pandou na letňákách vylít zpátky do republiky, natotata >😒] :yes😒br />
Logiku to má Jeníku právě kvůlivá takovejm, "šoférům" jako jsi ty. Každej normální má na prvního listopadu nazuté zimní gumy. Zcela přirozená věc. Co na tom chceš řešit? Nic, jen plky amatérů.
Logiku to má Jeníku právě kvůlivá takovejm, "šoférům" jako jsi ty. Každej normální má na prvního listopadu nazuté zimní gumy. Zcela přirozená věc. Co na tom chceš řešit? Nic, jen plky amatérů.
To není žádný blábol. Jezním pouze když chci jet já a nikdo mne jezdit nenutí. I v zimě přeci jsou období, kdy jsou silnice suché a je dokonce i teplo. Nejezdím pochopitelně do hor, kde je sních pořád a silnice se nesolí. Také nejezním, je -li sněhová kalamita...pochopitelně. Ovšem ty na zimních pneu to uháníš na 10 centimetrové vrstvě sněhu, protože ty zimáky jsou prostě "geniální"
...jenom aby nás nezažalovala EU že chceme zimní pneu používat na podzim a na jaře 😉 a jestli pak náhodou nemá smysl to označení M+S, které určuje jejich použití, zatímco o žádném datu v kalendáři nemluví že?
= prostě jsou venku srač_ky nebo sníh, jeď na M+S, v opačném případě si jeď na čem chceš...
...btw čistě technicky největší smysl na zimáku má vysoký vzorek, takže většina lidí se nerozseká díky aquaplaningu - to zákon opět neřeší (naopak na požadovaných 4mm vzorku se člověk zabije spolehlivě)
= prostě jsou venku srač_ky nebo sníh, jeď na M+S, v opačném případě si jeď na čem chceš...
...btw čistě technicky největší smysl na zimáku má vysoký vzorek, takže většina lidí se nerozseká díky aquaplaningu - to zákon opět neřeší (naopak na požadovaných 4mm vzorku se člověk zabije spolehlivě)
Toto je přesně i můj případ, v zimě vyjedu jenom za sucha, jinak do sněhu nebo nasolené břečky nejezdím. Ten kdo jezdí stále tak je samozřejmě využije, ale pro mě by to byla zbytečná investice.
"...V Rakousku a jinde to vědí již dávno, proto i v zimě na suché silnice lze mít letní gumy..."
To je velmi zjednoduseny pohlad. Situacia v Rakusku je asi taka, ze tam plati tzv. "situative Winterreifenpflicht", cize povinnost mat zimne pneumatiky ked su na ceste "zimne podmienky" (definovane ako suvisla vrstva snehu). Platnou a dostatocnou nahradou su v takej situacii aj letne+retaze. Hovorim o osobnych autach, u nakladnych je to trochu inak.
Lenze pozor! Ak si v zime ucastnikom nehody na ktorej by si za inych okolnosti nebol vinnikom, a vysetrujuci policajt zisti ze mas letne pneumatiky, musis dokazat ze by k nehode doslo aj keby si bol mal zimne. Ano, *ty* to musis dokazovat. Ak policajt bude tvrdit, ze keby si mal zimne, mohol si dobrzdit pred tym blbcom co vletel pred teba na hlavnu z vedlajsej (on to nemusi dokazat, staci ze to bude tvrdit), len tazko mu ty budes dokazovat opak. Ak nedokazes ze letne-ci-zimne, aj tak by doslo k nehode, bude ti pridelena spoluvina na nehode, a kratene poistne plnenie zo zakonneho poistenia vinnika (ktore by si inak dostal v plnom rozsahu).
A prave z tohto dovodu je v Rakusku velmi vysoky podiel vodicov, ktori v zime naozaj na zimnych pneumatikach jazdia (tipujem minimalne 90😖. A to napriek tomu, ze nemaju zakonom stanovene odkedy-dokedy a na ktorych usekoch musia zimne pneumatiky mat.
To je velmi zjednoduseny pohlad. Situacia v Rakusku je asi taka, ze tam plati tzv. "situative Winterreifenpflicht", cize povinnost mat zimne pneumatiky ked su na ceste "zimne podmienky" (definovane ako suvisla vrstva snehu). Platnou a dostatocnou nahradou su v takej situacii aj letne+retaze. Hovorim o osobnych autach, u nakladnych je to trochu inak.
Lenze pozor! Ak si v zime ucastnikom nehody na ktorej by si za inych okolnosti nebol vinnikom, a vysetrujuci policajt zisti ze mas letne pneumatiky, musis dokazat ze by k nehode doslo aj keby si bol mal zimne. Ano, *ty* to musis dokazovat. Ak policajt bude tvrdit, ze keby si mal zimne, mohol si dobrzdit pred tym blbcom co vletel pred teba na hlavnu z vedlajsej (on to nemusi dokazat, staci ze to bude tvrdit), len tazko mu ty budes dokazovat opak. Ak nedokazes ze letne-ci-zimne, aj tak by doslo k nehode, bude ti pridelena spoluvina na nehode, a kratene poistne plnenie zo zakonneho poistenia vinnika (ktore by si inak dostal v plnom rozsahu).
A prave z tohto dovodu je v Rakusku velmi vysoky podiel vodicov, ktori v zime naozaj na zimnych pneumatikach jazdia (tipujem minimalne 90😖. A to napriek tomu, ze nemaju zakonom stanovene odkedy-dokedy a na ktorych usekoch musia zimne pneumatiky mat.
Kdo nemá na zimní gumy, nemůže mít ani na provoz auta. 4 obyčejný zimáky se dají pořídit za cenu nádrže benzínu. Tyhle výmluvy neberu. Navíc když jezdím na zimních tak nesjíždím letní, takže nula od nuly pojde, že ? Ovšem pak jsou tu frajeři a tvrďáci kteří se přece učili na "stodváce" a ňáká zima je přece nemůže rozhodit. Jsem vřele pro zavedeních povinnosti nasadit zimáky od listopadu do března.
mno, buď máš nádrž z tanku, nebo ses spletl v Lidlu u regálu :-! každopádně, dobrý pocit na gumách "za cenu nádrže benzínu" ti brát nebudu, ale je to iluze :no:
Jenže jen tak na okraj "obyčejný zimáky" jsou horší než kvalitní letní gumy a Čína nebo vyhlášený Nokian dokonce kolikrát funguje dobře jenom na sněhu a na suchu a mokru těžce zaostává. Takže takovou "investicí" si spíš uškodíš - za předpokladu, že normálně máš něco typu Continental nebo Dunlop německé výroby a jezdíš po hlavních tazích, kde je i po většinu zimy sucho nebo dokonale prosoleno.
"...4 obyčejný zimáky se dají pořídit za cenu nádrže benzínu..."
Bud mas nadrz aspon 200-litrovu, alebo si pod "zimnymi pneumatikami" predstavujes nieco z produkcie Wan-Li, Sava, Marangoni, Kenda a podobne. Mozne je ale aj to, ze niekde nakupujes liter benzinu za 200Kc, v tom pripade by ti stacila aj 50-litrova nadrz...
Bud mas nadrz aspon 200-litrovu, alebo si pod "zimnymi pneumatikami" predstavujes nieco z produkcie Wan-Li, Sava, Marangoni, Kenda a podobne. Mozne je ale aj to, ze niekde nakupujes liter benzinu za 200Kc, v tom pripade by ti stacila aj 50-litrova nadrz...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zimaky za nadrz ? nadrz me vyjde na cca 3000kc na benzine. jeden zimak mi stoji na moje auto bezeslev 3500kc samozrejme novy.
Ne, jde mi o to že ti co pláčou že nemají na zimáky, tak jezdí nějakou paštikou za pár tisíc a nějaký zimní protektory fakt asi za ranec nebudou, že ? Nemusíme je pak tahat ze závějí nebo nedejbože trnout že se nám na čerstvým sněhu zastaví o kufr. To je to co jsem chtěl říct, ne obhajovat nějaký čínský šunt 8-s
Prosím, kupte si zimní gumy a přezujte. Nebo v zimě nejezděte, rozhodně ne žádné dálnice. Pokud jste za zimní gumy ušetřili, investujte masivně do kondomů, ať se Váš genom moc nerozmnožuje. Děkuji.
Souhlasím s tebou, řidiči přezouvejte svá auta na zimní pneumatiky. Když se blíží zima a teploty ráno dlouhodobě začnou klesat k bodu mrazu a přes den je do +10°C, tak to je ten správný čas na přezutí na zimní pneu. Protože když bude ráno námraza na silnici, tak máš určitě větší šance to zvládnout na dobrých zimních pneumatikách než na letních nedej bože sjetých! A ti co říkají, že stačí letní pneumatiky na zimu do města kecají, protože podmínky se v zimě mění z hodiny na hodinu a řidič ráno neví, jestli náhodou nenapadne 10 cm sněhu do té doby, než mu skončí pracovní doba a pojede domů. To pak půjde domů pěšky aby neohrožoval sám sebe a ostatní?
Tak jsem si přečetl příspěvky, zajímavá diskuze.
Nicméně nutí to k zamyšlení co vlastně chceme. Jestli ochranou ruku státu v podobě povinných zimních pneumatik a nebo více svobody.
Ale než tady někdo začne psát něco o antikoncepci, tak nehájím používání letního obutí v zimě. Pokud někdo tvrdí že stačí když není mokro a můžeme s radostí na letních v -10C, tak si myslím svoje. No kdo zkusil ví jak to je 😄
Ano, je pravda, že svoboda občas přináší nemilé překvapení, ale není to náhodou cesta k tomu lepšímu? A neznamenají rigidní pravidla stagnaci v byť aktuálně lepším stavu, který se po letech ukáže zastaralý? Něco o zastaralosti už uznal i vousatý revolucionář z Kuby...
Takže ne jednoznačně, ale dávám NE. Nejsme na tom přece tak špatně abysme potřebovali cara (rozuměj Putina) s bičem v ruce. :yes:
Nicméně nutí to k zamyšlení co vlastně chceme. Jestli ochranou ruku státu v podobě povinných zimních pneumatik a nebo více svobody.
Ale než tady někdo začne psát něco o antikoncepci, tak nehájím používání letního obutí v zimě. Pokud někdo tvrdí že stačí když není mokro a můžeme s radostí na letních v -10C, tak si myslím svoje. No kdo zkusil ví jak to je 😄
Ano, je pravda, že svoboda občas přináší nemilé překvapení, ale není to náhodou cesta k tomu lepšímu? A neznamenají rigidní pravidla stagnaci v byť aktuálně lepším stavu, který se po letech ukáže zastaralý? Něco o zastaralosti už uznal i vousatý revolucionář z Kuby...
Takže ne jednoznačně, ale dávám NE. Nejsme na tom přece tak špatně abysme potřebovali cara (rozuměj Putina) s bičem v ruce. :yes:
Je velmi úsměvné jak někdo dokáže případné povinné používání zimních pneu v zimním období vyhnat k tak naprosto absurdním přirovnáním, jako jsou totalitní režimy.
Divím se, že tu podobné bláboly o omezování svobody a demokracie nezaznívají stejně v souvislosti s používáním bezpečnostních pásů, dětských sedaček, denního svícení, ale i povinného! pojištění, nebo omezování rychlosti (to je přece ještě mnohem jasnější omezování osobní svobody)... atd. atd. a můžem skončit třeba až někde u případného narušení vzdušného prostoru...
Naprostá většina lidí má totiž plnou "hubu" svobody jen do doby, než začne ta svoboda druhých dělat větší problémy i jim, a to se týká nejen bezpečnosti silničního provozu, ale i takových "banalit", jako je u nás třeba romská problematika apod
Rád bych připoměl, že článek je o několika málo vybranných usecích v ČR, kde jsou v zimním období přévážně opravdu zimní podmínky, takže k tomu snad nikdo "normální" nemůže mít zásadnější výhrady...
Divím se, že tu podobné bláboly o omezování svobody a demokracie nezaznívají stejně v souvislosti s používáním bezpečnostních pásů, dětských sedaček, denního svícení, ale i povinného! pojištění, nebo omezování rychlosti (to je přece ještě mnohem jasnější omezování osobní svobody)... atd. atd. a můžem skončit třeba až někde u případného narušení vzdušného prostoru...
Naprostá většina lidí má totiž plnou "hubu" svobody jen do doby, než začne ta svoboda druhých dělat větší problémy i jim, a to se týká nejen bezpečnosti silničního provozu, ale i takových "banalit", jako je u nás třeba romská problematika apod
Rád bych připoměl, že článek je o několika málo vybranných usecích v ČR, kde jsou v zimním období přévážně opravdu zimní podmínky, takže k tomu snad nikdo "normální" nemůže mít zásadnější výhrady...
holt náš národ někdy potřebuje trošku víc usměrnit, protože jsme jedni z největších “vychcánků“ v Evropě. Pokud by se tady uplatnil rakouský model, to by jsi viděl těch výmluv...
V okolí se najde pár “kousků“ , kteří tvrdí, že když mají čtyřkolku zimní nepotřebují...
V okolí se najde pár “kousků“ , kteří tvrdí, že když mají čtyřkolku zimní nepotřebují...
Jo, taky znám jednoho kolíka co si koupil 4x4 hlavně proto, aby si ušetřil starosti s přezouváním na zimu (bydlí v Beskydech) a když jsem se ho ptal jak mu ta 4x4 pomůže v zimě třeba s brzdnou dráhou, tak na mě podrážděně vykulil oči... 😄
Chceš restrikce, respektuju to, tak taky respektuj jiný postoj. Jak sem napsal rdaši bych kdybysme se spoléhali na odpovědnost každého jednotlivce, ale chápu že ne všichni umí uvažovat svobodně 😉 :yes:
..."ne všichni umí uvažovat svobodně"..., v souvislosti se zimním pneumatikami velmi dojemné a nesmírně patetické, zrovna od někoho kdo něco podobného píše, to "Srdceryvné :no: " fakt sedí... :😉
Naopak nechci "restrikce" v souvislosti s případným poškozením druhých lidi, způsobeným používáním letních pneu v zimních podmínkách a raději chci zimní pneu jako prevenci proti takové formě "restrikce"...
Naopak nechci "restrikce" v souvislosti s případným poškozením druhých lidi, způsobeným používáním letních pneu v zimních podmínkách a raději chci zimní pneu jako prevenci proti takové formě "restrikce"...
"uvažovat svobodně" jsem myslel i jako narážku na názor, že důležitější jsou pravidla než zodpovědnost 😉
A s restrikcema sme se v tom trochu zamotali, ale asi vím jako to myslíš >😁
Taky by mě zajímalo kolik lidí reálně jezdí na letních v zimě, protože ted se ani nedostanou z Brna do Prahy. Možná nějací sváteční jezdci občas do obchodu, ale pokud někdo provozuje aktivně auto?
A s restrikcema sme se v tom trochu zamotali, ale asi vím jako to myslíš >😁
Taky by mě zajímalo kolik lidí reálně jezdí na letních v zimě, protože ted se ani nedostanou z Brna do Prahy. Možná nějací sváteční jezdci občas do obchodu, ale pokud někdo provozuje aktivně auto?
Možná ti to ještě nedošlo, ale společně se svobodou přichází i odpovědnost. Jistě, můžeš běhat po městě s odjištěným granátem v ruce, máš na to právo. Ale stačí jedno klopýtnutí a je z tebe vrah.... nehledě na to, že po tobě půjdou policajti. A auto, milý hochu, je také zbraň. Ano, můžeš si v zimě jezdit na letních gumách, ale musíš být připraven nést zodpovědnost za své činny. Jsi připraven se někomu podívat do očí a říct "zabil jsem vám dítě protože jsem to na letních gumách nedobrzdil?"
Nech tu zodpovědnost na lidech, pokud ví co sní. A jsi připraven ty? Současný stav není pobíhání s granátem? Já bych být tebou radši nevyjížděl, kolik lidí můžeš zabít... Srdceryvné :no:
Přezuto mám, auto je po generálce a připraveno na zimu.... udělal jsem maximum pro to, abych v zimě nikoho neohrožoval a když se nemusím stresovat, tak jezdím o dost lépe 😄 Co jsem chtěl říct je to, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proto bych si v zimě nedovolil bez zimáků vyjet....
Mladí kterým ještě pořádně neoschly řidičáky a mají v nich zapsanou maximálně skupinu B, ví naprosto přesně vše a ví že celou zimu se dá bez problému jezdit na letních. Pak jsou tady ti zkušení kteří ví že na zimní gumě se dá jezdit na sněhu celkem rychle a současně i bezpečně. Co mne však nejvíc rozesmává je ten odpor k tomu co má být stanoveno předpisy a co ne, podle mladších diskutéru bychom měli zrušit vyhlášku a všechny zákony a jezdit každý dle svých schopností, problém je v tom že spousta těch super borců by tady už pravděpodobně nebylo. Mimochodem v únoru se zabila neteř mé manželky bylo ji osmnáct, před dvěma měsíci jsem vezl známe na pohřeb kluka kterému mělo za týden být devatenáct ani v tom dešti podle policie nejel moc rychle jen vletěl do díry to ho rozhodilo a následný smyk neuměl vyrovnat, dle policie mohl žít jen nedostatek zkušeností může za to že už není mezi námi, před týdnem jsem tytéž lidi vezl na pohřeb jejich sedmnáctileté neteře, takže jen v mém okolí za tento rok tři mrtví náctiletí. Mládeži vzpamatujte se ty předpisy nejsou jen pro zábavu a pro to aby jste si měli z čeho dělat legraci.
ty jo to tam máte jako v Midsomeru,tam taky všichni umřeli
ale ti lidé neumřeli jednoznačně kvuli tomu že neměli zimní pneu... 😢
ale ti lidé neumřeli jednoznačně kvuli tomu že neměli zimní pneu... 😢
ten příspěvek nebyl tak moc o zimních gumách jako o tom, že se někteří přeceňují a myslí, že všechny předpisy slouží jako buzerace.
Ale byl. Neteř mé ženy která zemřela v únoru jela v autě které nemělo zimní gumy a jeli na sněhu.
Podívej, se vší úctou a respektem. Nebylo by stejně dobré jako ty zimní pneu umět i auto dobře ovládat? Pokud reaguješ i na můj text kousek nahoře, tak mi vadí přístup "zavedem gumy a vyřeší se to" S tímhle prostě nesouhlasím. Ano chování auta se zlepší, ale co řidič? Ten umí to samé. Jde o to, že by se primárně měly řešit schopnosti nás řidičů, my jsme nejslabší článek.
P.S. Bez zimáků bych nevyjel, nepleťte si mě s rádoby Schumacherem, díky :yes:
P.S. Bez zimáků bych nevyjel, nepleťte si mě s rádoby Schumacherem, díky :yes:
No pokud ti přijde že někde píšu o tom že zimní gumy všechno zachrání tak jsem udělal někde chybu. Můžu tě ubezpečit že auto je dobré se naučit ovládat za každých podmínek nejen v zimním provozu, stejně rychle se můžeš zabít na podzim na vlhkém listí, ale kolik máme smrtelných nehod i v letě za úplného sucha. Do 1,7 mil najetých kilometrů už mi chybí jen pár tisíc a můžu tě ubezpečit že jsem zažil na cestách kde co a jezdil s kdečím včetně kamionu (nikdy jsem neřídil autobus a je to taky jediné na co nemám řidičák) a to co píšeš je jasné že řidič je veledůležitý článek ale věř že i zimní gumy ti v chladných měsících pomůžou k tomu aby jsi najel statisíce kilometrů a vždy se vrátil domů.
Netvrdím, že zázračnost zimních gum obhajuješ, jen na to upozorňuju.
Celé je to tady trochu "ztraceno v překladu". Myslím si, že je člověk důležitější než technika a pak jsou tady "e😜erti" co musí mít vždy tu či onu pravdu.
Jinak respekt si zaslouží i ti nejmladší řidiči co jim je náct, občas pravda udělají nějakou volovinu, ale všem nám bylo jednou 18. 😉
Celé je to tady trochu "ztraceno v překladu". Myslím si, že je člověk důležitější než technika a pak jsou tady "e😜erti" co musí mít vždy tu či onu pravdu.
Jinak respekt si zaslouží i ti nejmladší řidiči co jim je náct, občas pravda udělají nějakou volovinu, ale všem nám bylo jednou 18. 😉
ono se sice řekne že se v zimě solí a že silnice jsou suché
ale stačí když je někde před zatáčkou nafoukáno a když tam jeliman vlítne na letních tak končí ve škarpě na zimních je aspon určitá šance to projet
a že je na jaře někdy už teplo není argument jsou lidi co jezdí na zimních celoročně a taky v pohodě jezdí světe div i na zimních za letních veder se dá jezdit poměrně ostrá jízda bez nějakých ztrát přilnavosti sám jsem tak několikrát jel
takže kecům že zimní v létě je horší než letní v zimě se lze jen vysmát
šetřílci kupte zimní nebo nejezděte
ale stačí když je někde před zatáčkou nafoukáno a když tam jeliman vlítne na letních tak končí ve škarpě na zimních je aspon určitá šance to projet
a že je na jaře někdy už teplo není argument jsou lidi co jezdí na zimních celoročně a taky v pohodě jezdí světe div i na zimních za letních veder se dá jezdit poměrně ostrá jízda bez nějakých ztrát přilnavosti sám jsem tak několikrát jel
takže kecům že zimní v létě je horší než letní v zimě se lze jen vysmát
šetřílci kupte zimní nebo nejezděte
Přezouvat gumy na autě je stejný, jako převlíkat trenýrky.
Jen na letnich jsem, v zime, v lete najezdil nejakych 1,4 mil km (bez zavinene nehody), potom jsem uz prezouval na zimni, jakmile bylo okolo nuly. Fakt je, ze na dobrych zimnich gumach je na snehu asi o 10% kratsi brzdna draha, nez na letnich. Coz (a to je fakt) muze byt nekdy rozhodujici. Nicmene jeste lepsi, nez mit zimni gumy, je jezdit za vsech okolnosti s rozumem a predvidavosti a do takovych situaci se nedostavat. A potom se da jezdit i na letnich. Pokud je ridic dostatecne inteligentni. To je ovsem na nasich silnicich bohuzel dost ridky zjev. A proto doporucuji prevzit do naseho pravniho poradku stejne ustanoveni, jako v jinych civilizovanych zemich. Tedy jezdit na zimnich, kdyz je zima a na ceste snih - a ne kdyz je koncem brezna 20 na nulou.... Svitit, kdyz je tma - a ne, kdyz sviti Slunce... Mit omezenou rychlost tam, kde to ma smysl ... a ne predevsim tam, kde ta znacka slouzi pouze k buzeraci. Postihovat na silnici piraty, predjizdejici proti kopci a do neprehlednych zatacek a ne jen strejce, kteri jedou v nedeli na ctyricitce okolo skoly 45.... Zkratka, chovat se na silnici normalne, inteligentne, predvidave a zodpovedne. Vsem by se ulevilo. I Policii.
😉
Nevidím žádný racionální důvod proto, dávat si (v tomo případě) na zimu! do zadu širší pneu, naopak, navíc si nepříliš vhodnou volbou profilového čísla (55😖 k šířce (225mm) zvětšil celkový obvod zadních kol proti optimu jaké zvolil samotný výrobce vozu. Abys zachoval "výšku" předních pneu (205/55) i vzadu, musíš při šířce 225mm zvolit 50% profil.
Navíc mít dvě různé značky/typy zimních pneu taky není úplně ideální, takže jako jediný důvod pro podobné "e😜erimenty" vidím případný ekonmický přínos z nákupu různých částečně ojetých pneu...
nenabydl. rek mi at si je nalozim a odvezu stim >😁