Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zimní výbava na dálnicích a silnicích 1.třídy od 1.11.2010 (přehled úseků)

Ondřej Láník Ondřej Láník 30. 10. 2010
24
96
Zobrazit náhledy (24)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Ředitelství silnic a dálnic ČR zveřejnilo přehled dálnic a komunikací I. třídy, na nichž je nutné mít od 1.11. 2010 obuty zimní pneumatiky.

V níže uvedeném přehledu jsou pouze úseky, které má Ředitelství silnic a dálnic ČR ve správě, neobsahuje tedy úseky silnic II. a III. třídy a místní komunikace. Na nich o umístění rozhodují kraje, resp. obce s rozšířenou působností. Celkem tedy více než 200 různých subjektů.

Novinkou letošní zimy je rozšíření úseku dálnice D1 mezi Prahou a Brnem s povinnou zimní výbavou. Od pondělka 1.11.2010 jsou zimní pneumatiky povinné mezi 21. kilometrem dálnice D1 (Mirošovice) a 182. kilometrem (Kývalka), zatímco minulou zimu to bylo jen mezi 66. a 162. kilometrem, tj. mezi exity Loket a Velká Bíteš.

Povinnost obutí zimních pneumatik končí 31. březnem 2011.

Přehled hlavních dopravních tahů s nainstalovanou značkou Zimní výbava je v následující tabulce. Mimo uvedené úseky se s modrou značkou s autem a vločkou setkáte na mnoha silnicích v Krkonoších, Krušných a Jizerských horách, na Šumavě, v Jeseníkách, Beskydech a na Vysočině.

Úseky dálnic a silnic I.třídy, na nichž je nutné mít od 1.11.2010 do 31.3.2011 zimní výbavu
Dálnice D1 21. - 182.km tj. křižovatky Mirošovice-Kývalka
Silnice I. třídy
Ústecký kraj
I/8 Dubí - Cínovec
I/7 Chomutov - Hora Sv. Šebestiána
Pardubický kraj
I/11 Jablonné nad Orlicí - Suchý vrch - Červená Voda
I/34 Polička - Květná - Svitavy
I/34 Hlinsko - Borová
I/35 Moravská Třebová - Hřebeč
I/37 Trhová kamenice - Lukavice
Olomoucký kraj
I/35 Mohelnice - Studená Loučka
I/46 Šternberk - Horní Loděnice
I/60 Lipová Lázně – Vápenná
Moravskoslezský kraj
I/56 Ostravice – Bílá – hranice kraje

Dopravní značka „Zimní výbava“ přikazuje řidiči motorového vozidla pokračovat v jízdě v označeném úseku jen za použití zimních pneumatik. A to na všech kolech u vozidel do 3.500 kg (včetně) nebo pouze na hnacích kolech u vozidel nad 3 500 kg.

Limitní hmotností 3.500 kg je pro účely této značky myšlena maximální přípustná hmotnost vozidla. Hloubka vzorku musí být nejméně 4 mm na všech kolech (u vozidel do 3.500 kg), nebo nejméně 6 mm na všech hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg).

Debata o celoplošném zavedení zimních pneumatik v zimě nekončí. Návrh zákona přeložený Ministerstvem dopravy už sice letos došel do sněmovny, ale volby jeho projednávání nakonec odsunuly. Ministerstvo dopravy nicméně počítá s tím, že se bude snažit prosadit zákon příští rok na jaře. Návrh počítá z tzv. německým modelem, který motoristům nařizuje, aby na zimních pneumatikách vyjeli, když v zimním období nastanou „nepříznivé povětrnostní podmínky“.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

geniální
| 3. 11. 2010
No pravda je, že bydlím v Jablonci čili mám na to trochu jinej pohled než lidi z nížin. U nás prostě bez zimáků zimu nelze odjezdit. Myšleno, pokud potřebuju jezdit každý den. Asi kdybych bydlel někde u Nymburka popř. na jižní moravě mluvil bych taky jinak.
Avatar - white label
Debata
| 1. 11. 2010
Jo, myslím to přesně tak, jak si to pochopil (restrikce-omezení)... ;-)
U nás je to zatím údajně až 30%... 8-s
Avatar - Ada je zase tady
Opravdu usmevna vymena nazoru
| 1. 11. 2010
Jen na letnich jsem, v zime, v lete najezdil nejakych 1,4 mil km (bez zavinene nehody), potom jsem uz prezouval na zimni, jakmile bylo okolo nuly. Fakt je, ze na dobrych zimnich gumach je na snehu asi o 10% kratsi brzdna draha, nez na letnich. Coz (a to je fakt) muze byt nekdy rozhodujici. Nicmene jeste lepsi, nez mit zimni gumy, je jezdit za vsech okolnosti s rozumem a predvidavosti a do takovych situaci se nedostavat. A potom se da jezdit i na letnich. Pokud je ridic dostatecne inteligentni. To je ovsem na nasich silnicich bohuzel dost ridky zjev. A proto doporucuji prevzit do naseho pravniho poradku stejne ustanoveni, jako v jinych civilizovanych zemich. Tedy jezdit na zimnich, kdyz je zima a na ceste snih - a ne kdyz je koncem brezna 20 na nulou.... Svitit, kdyz je tma - a ne, kdyz sviti Slunce... Mit omezenou rychlost tam, kde to ma smysl ... a ne predevsim tam, kde ta znacka slouzi pouze k buzeraci. Postihovat na silnici piraty, predjizdejici proti kopci a do neprehlednych zatacek a ne jen strejce, kteri jedou v nedeli na ctyricitce okolo skoly 45.... Zkratka, chovat se na silnici normalne, inteligentne, predvidave a zodpovedne. Vsem by se ulevilo. I Policii.
Debata
| 1. 11. 2010
"uvažovat svobodně" jsem myslel i jako narážku na názor, že důležitější jsou pravidla než zodpovědnost ;-)
A s restrikcema sme se v tom trochu zamotali, ale asi vím jako to myslíš >:D
Taky by mě zajímalo kolik lidí reálně jezdí na letních v zimě, protože ted se ani nedostanou z Brna do Prahy. Možná nějací sváteční jezdci občas do obchodu, ale pokud někdo provozuje aktivně auto?
Debata
| 1. 11. 2010
Tak teď už to vidím stejně :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku