Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi R8 GT: Superleggera na ingolstadtský způsob

24 komentářů

Avatar - white label
white label
Poměrně vysoká cena vychází i z exkluzivity pouhých 333 kusů, ale osobně vidím u R8 "problém" v podobě R-tronicu (navíc u R8 GT je to jediná možná volba).
Je trochu paradox, že právě koncernová Audi dnes dává (na rozdíl od značek jako Porsche, Ferrari, McLaren, ale třeba i Nissan) do podobného vozu už relativně "staromódní" sekvenci (logicky je hlavní důvod příbuznost R8 s Lambem), přitom právě koncern VW je průkopníkem v aplikaci dvojspojky do sériové produkce (jedna z nejlepších dvojspojek vůbec je třeba v nové RS5). R-tronic jsem v R8 osobně vyzkoušel a bylo to podle mě nejslabší místo celého vozu (v tomto případě rozhodně raději manual). R-tronic má celkově do S-tronicu (DSG) hooodně daleko a nejde ani tolik o rychlost řazení jako o celkovou "kultivovanost" (ovšem nikoli nesportovní) S-tronicu.
Na škubání a "kopání" R-tronicu totiž není (už po chvilce) nic zábavného ani sportovního, ale bohužel mnohem víc rušivého...
_MT_
Naprosto souhlasím. Pokud vím, Audi dá dvouspojku Lambu v nové generaci. Taky mě to zaráží, hlavně když si člověk představí dvouspojku pro Veyrona, která musela být daleko větší technický oříšek. Naštěstí R8 i Lambo mají pěkné manuály.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Navtech
Není to spíš tím, že jde o "speciál" a není to pro běžný lítání?
Avatar - white label
white label
Co teď myslíš tím speciálem? R8 GT, Veyron, nebo snad Lambo?
Navtech
Myslím tu převodovku, co považuješ za "otravnou"...
Avatar - white label
white label
Ale ty příklady, které jsem uváděl, také zdaleka nejsou jen pro běžné lítání, spíš naopak, viz třeba McLaren.
Navtech
Tak v tom jsem nejel 😉
Avatar - white label
white label
Tos ani nemusel, podstatné je, že ten dvouspojku má (stejně jako ty ostatní příklady) a přitom je proti němu R8 skoro "daily car"... 😄
_MT_
Podle mě šlo o to, že Audi chtěla R tronic co nejvíce "podojit". Co si budeme namlouvat, Lambo zase tolik aut neprodá. R8 má tuhle převodovku jen kvůli tomu, že stojí na stejné platformě jako Gallardo. A taky by bylo kontraproduktivní, kdyby Audi v R8 nabízela lepší převodovku než Lambo. Ale teď, když už i Ferrari má dvouspojku, Audi nemůže déle čekat.
Avatar - white label
white label
Jo, taky jsem psal už v úvodním příspěvku, že: "(logicky je hlavní důvod příbuznost R8 s Lambem)"... 😉
Avatar - Flash666
Flash666
tady je pekny porovnani MB E63 Estate vs R8. jak ja ty MB miluju. pekne rodinne auto.
[odkaz]
Avatar - DBS
DBS
Pěkný no... >😁
Zakaznik ma o.i. RS2 na vitaminoch, pozvali ho aj s manzelkou na predvadzacku R8. Tusim niekam na letisko (Piestany, alebo Trencin, uz sa nepamatam).
Strasne bola sklamana, ze ich stary kombik je o dost sviznejsi. 😄
Panaci z Audi ani nechceli dat drag R8 vs RS2 na 400m, bali sa blamaze.
_MT_
Nevím, co je na tom pěkného. AMGéčka byly vždycky v dragu zabijáci. Ten "prťavý" atmosférický osmiválec v R8 nemá šanci. Naopak, překvapilo mě, jak ta mezera byla malá na to, že méďa měl o čtvrtinu víc výkonu, nemluvě o krouťáku.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak zde se to dá čekat, když brutální motor v MB má podstatně vyšší výkon, ale sportovní auta nejsou jenomo tom jak rychle jedou dopředu, ale i o tom, jak rychle umí jet nejen rovně.
Jeden a pol tony a lahke pouzit v jednej vete, tak to uz chce odvahu.
Kebyze to bol stvordverovy sedan, tak to nejak pochopim, ale dvojdverove dvojmiestne kupe ? To robia z olova?
ybalgin
Tohle může napsat jen technicky nedotčený člověk ... . Zkus jenom trochu zapřemejšlet, jestli třeba desetiválcový motor a pohonné ústrojí které musí přenést stovky kW může vážit podobně jako 1.2 HTP s předohrabem...
_MT_
Zapomněl jsi dodat "v téhle cenové kategorii" 😉. Pokud se bavíme o 500k€, tak třeba Carrera GT ukázala, že se lze dostat na 1 tunu. Nebo takový Köenigsegg. Navíc je si třeba uvědomit, že nejde o ryzí sporťák, ale hlavně o luxusní vůz.
Avatar - white label
white label
Ano, je to tak.
Trochu som zapremyslal, a ano, stojim si za tym, ze moderne nemecke auta su tlste jak krava.
Taka Italia vazi o nieco menej. O TVR a Noble radsej ani nehovorim.
Pravda, vsetci spominani nerobia auta pre zbabelcov, su to zadokolky.
A taky Mc F1 s dvanastvalcom spred 18 rokov mal nieco malo cez 1000kg ( faktom je, ze bola ina liga a za ine bubaky ).
Proti R8 osobne nic nemam, je to najkrajsie Audi.
Ale ak by som niekedy nahodou mal na kupu sportoveho auta zvysnu hotovost, tak by to bola klasicka zadokolka 911, alebo Evora.
Prajem pekny vecer.
_MT_
Lambo a Ferrari mají jiné filosofie, vždy měly a i teď, pod taktovkou Audi, mají. Ferrari jde na preciznost, rychlost; stačí porovnat F1 s R tronicem (E gear), převodovky každá z jiného světa. Zrovna Italia prošla řádnou odtučňovací kůrou při honu na emise. Také, technologická platforma Gallarda/R8 je 7 let stará. McLaren F1 byl ryzí sporťák. A 911 není žádné pírko, Turbo váží nějakých 1.6 tuny a zmiňovaná "zadokolka" - Carrera GTS (pořád slabší než R8, o více než 100 kW oproti téhle R😄 - necelých 1.5.

V mých očích největší devizou Gallarda i R8 je motor V10. Tak nádherný zvuk a ta síla. A pak je tu elegance provedení se stahovatelnou střechou.

Co bych řekl závěrem... Zkrátka jde o to, co hledáš. Pokud chceš sportovní auto na každodenní jezdění, nebo dokonce GT, musíš počítat s vyšší hmotností. Veškerá ta výbava něco váží. A pokud chceš opravdový sporťák, pak se nekoukej na luxusní dálniční e😜resy.
figurka
Jde spíš o to, kam chce výrobce své auto zařadit. Třeba tebou zmiňované TVR je klasickým příkladem klasických "jednoduchých" hardcore sporťáků. Mac je kapitola samo pro sebe (podobně jako Vayeron) a je u něj krásně vidět, jak to dopadne, když závodní inženýr/konstruktér dostane volnou ruku (včetně ceny). Ostatní, jako Porsche, Audi (R😄, Ferrari, Lambo atd.. jsou "jen" o tom, kam se chtějí postavit a ne o tom, že by něco neuměli. Podívej se, co jde udělat z 599GTB (GTO), klasická 430 proti Challange Stradale, Gallardo proti 550-2 VB, nebo Superleggera, LP640 proti LP670-4 SV, 911 proti GT3 RS, Turbo proti GT2 (RS) atd...... V podstatě jedno auto v různě zaměřených verzích s různými kompromisy. Moderní německá auta jsou tak tlustá, jak to jde proti konkurenci a aby to sedělo se zaměřením značky.
Avatar - white label
white label
Přesně tak...!