Neni nad to, urcit si metodiku vypoctu produkce toho nebezpecneho CO2 tak, aby se do aut musely montovat slozite systemy na jeho potlaceni a prumerna spotreba benzinu/nafty neklesla (spotrebni dan je nejlepsi doping pro kazdou statni kasu). Navic, kolik nejen bruselskych environmentalistu se dokaze na podobnych picovinach prizivit... :no: A jeste se to plebs poda tak, aby si mysleli, ze koupi noveho auta s malym papirovym objemem CO2 zachrani svet (viz Frantici).
Tohle mě už fakt štve: zase PR kecy o tom, že se sníží emise CO2. Všichni moc dobře ví, že vyrobením 1 auta se spotřebují tuny CO2. To normální staré auto jen tak neprojezdí.
Nechápu "expertku" z PWC. Pokud jsem si všiml dobře, titulek mluví o nově prodaných autech, takže stáří vozového parku na to vliv určitě nemá. Spíš to bude tím, že se u nás změnil poměr prodaných malých aut a střední třídy ve prospěch větších aut a tím pádem i aut s motory s větší spotřebou. Nopak kde se prodávala auta podpořená šrotovným, šlo převážně o malá auta (viz. v Německu např. Fabia). Takže díky za super erudované shrnutí paní Šafková :-)
Tak akoze v produkcii CO2 su auta nic napriklad oproti Lodiam a to uz nehovorim o Uholnych elektrarnach ktorych je naviac v USA, ktore produkuje snad polku CO2 na celom svete. Nechapem proco by na tuto sprostu CO2 lobby mali doplacat prave automobily... Len pre porovnanie si skuste pricitat tento clanok o navacsej kontajnerovej lodi Maersk.
[odkaz]
Jasne tam pisu ze za rok vyprodukuje tato jedna lod tolko CO2 ako 63tis aut BMW 1!
keď tak nasilu tlačia na tie emisie u áut, či to má globálne nejaký zmysel, či sa produkcia skleníkových plynov celosvetovo zmenšuje. Pretože na iných producentov CO2 sa tak netlačí - rafinérky, elektrárne, letecká a námorná doprava...len na koncového užívateľa, malý človek je najlepšia dojná krava...