keď tak nasilu tlačia na tie emisie u áut, či to má globálne nejaký zmysel, či sa produkcia skleníkových plynov celosvetovo zmenšuje. Pretože na iných producentov CO2 sa tak netlačí - rafinérky, elektrárne, letecká a námorná doprava...len na koncového užívateľa, malý človek je najlepšia dojná krava...
Tak akoze v produkcii CO2 su auta nic napriklad oproti Lodiam a to uz nehovorim o Uholnych elektrarnach ktorych je naviac v USA, ktore produkuje snad polku CO2 na celom svete. Nechapem proco by na tuto sprostu CO2 lobby mali doplacat prave automobily... Len pre porovnanie si skuste pricitat tento clanok o navacsej kontajnerovej lodi Maersk.
[odkaz]
Jasne tam pisu ze za rok vyprodukuje tato jedna lod tolko CO2 ako 63tis aut BMW 1!
Nechápu "expertku" z PWC. Pokud jsem si všiml dobře, titulek mluví o nově prodaných autech, takže stáří vozového parku na to vliv určitě nemá. Spíš to bude tím, že se u nás změnil poměr prodaných malých aut a střední třídy ve prospěch větších aut a tím pádem i aut s motory s větší spotřebou. Nopak kde se prodávala auta podpořená šrotovným, šlo převážně o malá auta (viz. v Německu např. Fabia). Takže díky za super erudované shrnutí paní Šafková :-)
Tohle mě už fakt štve: zase PR kecy o tom, že se sníží emise CO2. Všichni moc dobře ví, že vyrobením 1 auta se spotřebují tuny CO2. To normální staré auto jen tak neprojezdí.
Neni nad to, urcit si metodiku vypoctu produkce toho nebezpecneho CO2 tak, aby se do aut musely montovat slozite systemy na jeho potlaceni a prumerna spotreba benzinu/nafty neklesla (spotrebni dan je nejlepsi doping pro kazdou statni kasu). Navic, kolik nejen bruselskych environmentalistu se dokaze na podobnych picovinach prizivit... :no: A jeste se to plebs poda tak, aby si mysleli, ze koupi noveho auta s malym papirovym objemem CO2 zachrani svet (viz Frantici).