Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Optima vs. Peugeot 508: Designový duel

50 komentářů

cuoresportivo
Mě se moc líbí jak Optima, tak i 508. Bez výhrad. Jednoznačně se mi ale nelíbí Passat.
Dobrej postreh :yes: :yes: :yes: Prasat je stejne uz starej a vydavat vymenu par dilu za novou generaci je hodne out :no:
Avatar - Krispos
Krispos
Jojo a Golf se nechyta na C4 .... cokoli od VW je spatne, my vime.... >😁 >😁 >😁
Klaudius
Na druhej strane má vlastne pravdu, aj keď napísať sa to dá aj inak.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Proč se do něj navážíš? Rozdíl mezi Passatem 6. a "7." generace je asi jako mezi [odkaz] a [odkaz] Jenže Kia tehdy udělala prostě po 3 letech facelift a ne že by 5 let dělala auto bez designových změn a pak neschopnost vyrobit nový model maskovala jako facelift s prohlášením o nové "generaci".
Beekey
To jo, ale pan si toho nevsimne. Ty si vozis * v Jaguaru, to je jinej feeling, muzes mit cistou hlavu, ale tam pan se zmocnil nejmensiho drobecka z koncernu, a hned musi zaslepene hajit vrchol supermainstreamu, apostola vsech dob... 😉
Passat je proste nudny, a kazda druha generacni zmena je u passatech jen facelift, tohle jsou fakta, bud to clovek prijme, nebo se da do statecneho boje s veternymi mlymy... :-!
Klaudius
...nemusí to vždy byť to isté.

KIA sa snaží nezapadnúť, vzala si za svoju istú športovosť tvarov, ktorú umocnila ostrými hranami a prechodmi.

Peugeot tiež zavádza radikálny postup - smer od Francúzskej elegancie k "nemeckej" umiernenosti je jednoznačný.

V porovnaní sú výsledky dosť odlišné. Zatiaľ čo každý model sám stojí za slová pochvaly, vedľa seba pôsobia ako u iných svetov. Štíhla, švihácka KIA, vedľa nadutého, noblesne sa tváriaceho ťažkopádneho Peugeota. Aspoň tak pôsobia na mňa.

Peugeotu mnohí vyčítali "tlamu", a tiež aj to, že všetky modely akoby robili podľa tej istej šablony. Ale nie som istý, či práve dizajn 508 je tým najlepším riešením. Hoci v zrovnaní s novým Passatom alebo Latitude môže byť z pohľadu dizajnu jeho pozícia iná.

V interiéri sa karta obracia - výrazne viac sa mi páči Peugeot. KIA je nová a zaujímavá, ale ľahkosť a jednoduchosť tvarov, a voľnosť priestoru proste u mňa boduje viac.
Yazaman
S tou pětsetosmičkou máš naprostou pravdu. Před zhruba pěti lety bych si nemyslel, že to budu moct někdy říct, ale Kia má jednoznačně rafinovanější a propracovanější křivky než Peugeot. Připadá mi, jako by designéři Peogeotu byli teprve v polovině práce a přišli za nima z přípravy výroby se slovy "Hoši sorry, ale musíte končit, je potřeba začít dělat formy na lisování plechů". Tím ale nechci říct, že by se mi 508 zdála nějak hrozná, jen nedotažená.
Otázkou však je, jak budou obě auta působit naživo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to je pecka - dve moje srdcovky Kia a Peugeot v priamom suboji koleso na koleso 😄

Dik redakcia :yes😒br />
Dvaja najkrajsi sa pobili o dizajnoveho krala strednej triedy, u mna tesne vedie levik :yes😒br />
kia, peugeot :yes:
Subaru.in
Rad bych vedel kolik vazi tito dva prckove, a pote to porovnat s Passatem...

Oba auta jsou krasna, jen u fotky interieru Kia, kdyz se divam na sesiti sedacek v useku ramen, tak si vsimam nerovnosti a muze to byt fotkou ci potrebuju bryle, kdo vi?

Jinak jsem moc rad, ze tu mame v Evrope novou konkurenci co to mysli vazne. :yes:
Avatar - PicoBello
PicoBello
P508 je lahke auto - pozri clanok o nom na tomto webe, budes (snad milo) prekvapeny.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Ač se mi design nové 508 moc nepozdával, hlavně divná těžkopádná zadní část u sedanu (liftu?), tak ve srovnání s optimou je 508 mistrovské dílo evropského designu. 508 čistá, svěží, uhlazená, Optima obludná, nabubřelá, parodie na sportovno, klasiký wow efekt, ten samý efekt plní v SUV Sportage. Srovnání interiérů je pro optimu KO na body. Interiér 508 čistý, svěží, moderní, Optima změť tlačítek, displejů a divných patvarů, hlavně ať je to levné, ale rádoby sportovní a "moderní".

Z tohoto duelu deklasuje 508 optimu prakticky ve všem, design, technika, image... Optima je cílena na burany, co nemají na " předraženou nudnou evropskou produkci", tak si koupí levnější, větší, a rádoby sportovnější optimu.

Volit mezi 508 a Kia, tak je volba jednoznačná...

Poznámka na konec, Šrajer se designem optimy moc nevytáhl, ikdyž vlastně zadání splnil WOW ;-\
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Odpověděl jsi si sám: Kia nabídne na první i druhý pohled mnohem víc nóbl auto a přitom bude stát o kousíček méně, než libovolná konkurence 😉 ... a který zákazník by to takhle nechtěl? :yes😒br />
Už Magentis po faceliftu se mi velice zamlouval, a Optima ještě zkrásněla 😄

PS: Lexus GS se při pohledu z boku nezapře :-!

No a ty divný nízko položený rozpláclý "voči" Peugeotu opět potvrzují, že Francouzi neumějí udělat auto, co by nebylo zrůdné :no:
vrkuboy
Jednoznačně je Optima hezčí. Krásný dynamický design, ostré hrany, linky a ten C-sloupek pokračující do zadních dveří :yes: Ale 508 rozhodně škaredé auto není! Byla tu řeč o Passatu a musím říct že po designové stránce ho strčí do kapsy jak Optima tak i 508. Jo kde jsou ty časy Sephií, Shum a podobných hrůz... KIA prostě umí :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
passat by tu vyzeral jak 3 generacie pozadu a hlavne je bez duse uplne bezpohlavne auto vhodne len pre podnikatela na nahananie bubakov a na premiestnovanie ludskej bytosti z bodu A do bodu B. Kto ma aj srdce voli peugeot alebo kiu.

Kia , Peugeot - moje srdcovky mi robia stale vacsiu radost :yes:
Provocateur
By mě zajímalo, kde a jakou duši a jaké pohlaví má podle tebe Optima? >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
😉 to nepochopis, to je vyssia sfera bytia :yes:
Provocateur
Tak to jo, do vesmíru by se Kia hodila 😄
Avatar - ryman
ryman
já bych, ohledně designu, nevynášel unáhlené soudy. chtělo by to jmenované vozy postavit vedle sebe, a pak porovnat. a jsem si jistý, že pasat by byl první, 508 druhá a poslední by byla optima. passat (spolu se superbem) se totiž nenese na žádné modní vlně, spojené s pseudodynamickými a "sportovními" liniemi, v praxi ztělesněné ve vysoké spodní hraně oken. tento trend v mainstreamu osobně nepovažuju za správný. nejsem totiž příznivcem klaustrofobních pocitů v interiéru. u některých vozů ho pochopím, jelikož vychází z jejich celkového pojetí. spolu s malými okny nejsem příznivce ani schizofrenie a přetvářky. na co jsou vozu dynamické, sportovní linie, když svým charakterem není vůbec sportovní a pohled na motorovnou paletu to jen podrhne...
pogo26
:yes: :yes: není co dodat. Kia dělá vše jen jako.... Design by měl být odrazem nějaké filosofie, směřování, zaměření značky. V čem je Kia sportovní, dynamická ? Chápu, že se chce zalíbit už na první pohled, ale každá snaha by měla mít své hranice a ty Kia asi ještě nemá. Jestli je pro někoho nuda Passat, tak pro mě je to naopak Kia. Na Passatu je možné pořád něco nového objevovat a chápat. KIA svou směsicí " líbivých prvků bez nápadu " stárne už na fotkách.
Avatar - white label
white label
Souhlas, zvlášť co se týká Kie, je to přeslazený/přeplácaný designový koktejl s "evropským" designovým základem a snahou zalíbit se okamžitě a "bez hranic".
Chybí hlubší filosofie, designová návaznost k tradici značky (není na co navazovat), proto tahle povrchní filosofie "vše nej v jednom"...
Přesto na poměry Kie určitě posun vpřed, jen bych byl (v tomto ohledu) opatrný s nějakým předčasným glorifikováním, čas jako vždy ukáže svoje...
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes: Ten C sloupek u Optimy je povedej.
Jinak obe auta jsou velice hezka a patri momentalne k tomu nejpohlednejsimu v stredni tride.
RS
Než jsem to viděl, ani by mě nenapadlo, jak jsou si vlastně podobná (profil). Za kabát vítězí Kia, ale uvnitř ji Peugeot přímo drtí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: s tím souhlasím, zvenku u mě jednoznačně vítězí Kia, bohužel interier nic moc
Provocateur
Po krátkým rozhodování jsem dal hlas 508, rozhodl ten hnusnej C sloupek u Optimy, ikdyž mě nezaujalo ani jedno auto. Co se týče prodejů v Evropě, tak 508 si jistě svůj podíl ukousne. Na Optimu jsem zvědavej, přeci jen střední třídu už nekupuje kde kdo a kupující v této třídě už berou v potaz i image značky, kterou Kia v této třídě vůbec nemá. A nasadit nízkou cenu v této třídě už stačit nebude, stačí se podívat jak dopadla Laguna. Tipuji, že v Evropě bude Optima propadák. Evropská konkurence je dost široká, ze které si vybere skoro každý a zbytek skončí u Japonců.
pogo26
Laguna je v Evropě docela drahá - naúrovni Insignie, Mondea, Passatu a její prodeje nejsou tak tragické. Ale je pravda, že Passat, Mondeo a Insignia jsou prodejně někde jinde. Ostatní včetně Laguny jen paběrkují po desetitisících. A do této kategorie za padne i Optima s 508. Jen u té Optimy bude i těch 10000 úspěch.
Avatar - Dan0044
Dan0044
Docela těžké porovnat dvě auta, u kterých sem si až teď všiml, jak jsou si podobná.

Předek bych řekl, že se více povedl Kie, WOW efekt je pěkný, ale když Kia projede a ukáže se zadek..... Peugeot vítězí.

Interiér. Těžko říct, kdo ho má lepší. U Kie bych řekl, že je lépe uspořádán, ale plasty vypadají trochu levně, U Peugeotu všechno vypadá důstojně, ale s konzervativností se tímhle tempem za 5 let bude podobat Passátu a to bude horor. Co se týče tlačítek, tak bych se nedopočítal asi ani v jednom autě.

Výsledek: 3:2 pro Peugeot
Mně Kia z profilu hodně připomíná 9-5. Jinak obě jsou to krásná auta, u mě vítězí díky interiéru Peugeot.
Mimochodem líbí se někomu kola, co jsou na těch autech? 8-s

PS: Kdo s koho... 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kolesa robia auto to je fakt ale rozhodne nie su podstatne v tomto vzajomnom porovnani, takisto ako farba, ktoru si tiez vies vybrat aku chces ak uz kupujes.

Je jasne ze bude inak vyzerat bordova kia na 19tkach ako strieborny peugeot na 16tkach. O to tu ale nejde to si kazdy uz prisposobi.

U mna tesne vyhrava Peugeot za celkovu zladenost, eleganciu a exterier ale kia vytasila kolty ktore su proklate nizko

:yes😒br />
obidve auticka su v kombinacii so silnejsimi dieslami na spici v triede :yes:
Avatar - gld
gld
Tak toto je veľmi nepravdepodobné ale mne sa o výrazný kus viac páči Kia 😲

Možno peugeot bude v skutočnosti vyzerať impozantnejšie, alebo mu škodí tá biela farba..zatiaľ však pôsobí ako zdochnutá veľryba

Chytá sa jedine v interiéri, ten čakám že bude aj z kvalitnejších materiálov ale inak slabota
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
obidve auta Peugeot a Kia su na spici v dizajne aj technike a najdu si miliony spokojnych zakaznikov o tom nepochybujem

Peugeot zaboduje sarmom eleganciou interierom a celkovou vyvazenostou a vznesenostou :yes😒br />
Kia zaboduje sviezim sportovym vzhladom - stylovym exterierom priam luxusne posobiacim a velmi priestrannym interierom spolu s prkatickostou a slusnou cenou ktora spristupni slusne auto normalnym ludom

:yes😒br />
obidve by som bral
pogo26
V Evropě bude úspěch pokud každá značka prodá kolem 40 000 kousků. I pokud by ta čísla byla dvakrát větší / tomu však nevěřím a byl by to velký zázrak /, musela by se ta auta dělat 20 let, aby se na ty milióny dostaly. Při těchto milionových předpovědích by to chtělo mít alespoň elemenrární přehled. Dojmy si nech na hodnocení designu. Tam je dovoleno vše.
Avatar - PicoBello
PicoBello
videl som ju tento tyzden nazivo (P50😄 a musim konstatovat, ze zadok sedanu, ako potencialne problematicka cast, vyzera nazivo napokon velmi dobre. niekto tu pisal, ze bude tazka na zadok, tak si myslim, ze to tak naozaj nie je.

vydarene auto, fandim mu, pre mna vitaz duelu (kia pritom nevyzera, kupodivu, zle).
Magistr
Posuzovat design jen podle fotek bez živého pohledu je ošidné, ale budiž.

Ať koukám jak koukám, nenacházím žádný úhel, žádný pohled, ze kterého by se mi Kia líbila víc než Francouz. Optima přitom není škaredá, narozdíl třeba od Sorenta, které pokládám za odpornou beztvarou obludu s okénky jako tank.
Ale Peugeot si konečně po letech vzpomněl, že před nešťastnou neporporční 407 a před obdobím tlam uměl dělat krásná elegantní auta, jedna z nejhezčích vůbec. Pravda, tenkrát mu je karosoval Pininfarina - vzpomeňme na 504, 505, 604, 405, 406... co kus to nadčasová nádhera a elegance čistých jednoduchých tvarů. Dnes se musí Peugeot snažit sám, ale 508 ukazuje, že šance tu rouhodně je.

Pro mě 508 jednoznačně :yes: a druhé místo ve své třídě, hned za Citroenem C5, těsně před faceliftovaným Mondeem a Lagunou a daleko před Passatem, Insignií a čímkoliv z Japonska.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Se Sorentem musím souhlasit. Celkem se mi líbilo, dokud jsem neměl tu možnost jet delší dobu za jedním bílým kouskem. A ta záď mě přinejmenším hodně vyděsila.
Optima tak zle nevypadá, její tvary jsou prostě... ostré. Peugeot je francouzsky kulatější, ale pro mé oko příjemnější. Snad jen příď Optimy se mi zdá být trošku lepší. A interiéry jsou jasné, tam Peugeot vítězí s náskokem nejméně dvou délek.
Zajímalo by mě, jak by byla dnes přijata nějaká evoluce tvarů 405/406. Ve své době (a i dnes, po všech těch letech) to byla úžasná auta.
Magistr
Podle mého mají ty Pininfarinovy tvary pořád co říct, mně se snad nejvíc líbily 504 a 505. A nedávno mě úplně nadchla tahle skica moderní interpretace 504 Coupé😒br /> [odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak já spíš radši ty modernější, tedy zejména 406. Obávám se jen, že v dnešní době by působila jakákoli její interpretace nudně a spíš by se hodila k VW, než Peugeotu. Ta skica mě moc neoslovuje, i když není ošklivá. Jen mi nesedí příď.
Avatar - positivemind
positivemind
Stejně to zatím vypadá, že francouzská elegance je ta tam a máme tu v podstatě dokonalého Němce...
GTI
Velmi chválím počin redakce, tento peugeotovský kialog je přesně to, co je potřeba - mít možnost vidět. O to více si pak snad už docela každý uvědomí jak je důležité míti... PASSATA.

Nahoře stojí proti sobě (mrákoty, co?) na můj vkus až příliš ostře řezaný eurokorea styl a v nejkvalitnějším významu slova tradiční evropská škola středního designu. Je vidět, že designér kii ví, jak na to, domnívám se však, že jakkoli je v tom jeho rukopis zřetelně čitelný, ať chce nebo nechce, jistý těžko v Evropě přijatelný korea styl tam holt tak nějak obsažený musí být už z principu. Tedy... na Kiu dobrý až výborný. Pro vyspělý eurovoči však těžce travitelný. To ale nemusí být na škodu, neb tento vůz je prioritně určen pro úplně jinou skupinu než tu, která jezdí Peugeoty. V tomto úhlu pohledu pak svým majitelům kia nabídne přesně to, co potřebují - potřebují oslnit okolí, potřebují na veřejnosti vzbudit dojem, že si koupili auto nikoliv podle nejnižší ceníkové nabídky v celém kraji, nýbrž, že si ze štrozoku mohli dovolit vytáhnout i pár volnějch pětitisícovek na auto větší. Jiné ambice ostatně kia zatím v tomto segmentu mít nemůže.

Velké ambice naproti tomu může mít Peugeot se svojí pětsetosmičkou. Ko-neč-ně od Peugeotu auto, na které se dá dívat déle než dvacet sekund, aniž by se ti začaly dělat mžitky před vočima, konečně auto, které vypadá důstojně, stylově a nově. Osobně jsem čekal ještě výraznější příklon k pežotí designové tradici, vždyť ve velkých sedanech ma peugeot opravdu na co navazovat, ale i tak, vnímejme pětsetosmičku jako objekt, který zaslouží hluboký zájem. Minimálně těch, co si nemohou dovolit Apoštola, avšak současně těch, kteří nemusí sami sobě dokazovat, že mají na auto ve střední třídě. Pětsetosm je vůz pro dobře postaveného, majetkově solidně zajištěného člověka, který ví kam jde, který ví kam... jede.

Pochvala pro kii a BRAVO pro Peugeot :yes:
Avatar - ryman
ryman
:yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Souhlas. Hezky jsi to napsal - klasika. Pegy je krásný, šmrncovní a ten interier.... skvělý. Převeliká škoda, že u Pass nechali starý interiér.... je to prostě oje.bávka klientů a je to škoda.
Kia vs. Peugeot..... jednoznačně P. A ten kombík :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😉
Avatar - iudex
iudex
Ťažko sa to Európanovi prijíma, ale Optima je s prehľadom najkrajšia a najelegantnejšia Kia doteraz, ktorá nielenže dokáže hrať vyrovnanú partiu s Európanmi, ona tú patriu dokáže aj vyhrať. Sám píšeš, že musíš hľadieť dlho, aby si tam tú Kóreu vôbec zaregistroval. Ja tam vidím eleganciu Jaguara, najmä zo zadného pohľadu Kia evokuje línie XF-ka a pôsobí nesmierne športovo-elegantne. Ako som už inde písal, je to prvá Kia, ktorú by som nekupoval iba s kalkulačkou v hlave, ale aj srdcom. Je zrejmé, že je to úpne iný štýl ako ultrakonzervatívny Passat... a je to tak dobre. Ako si si možno všimol >😒] , ľudí, ktorým tento usadlý VW štýl nesedí, je tu veľa a mnohí ocenia dynamické, no zároveň nie prvoplánovo športové rysy Optimy.
Tu už i slávna peugeotovská škola dizajnu musí skloniť hlavu, najmä s ohľadom na jasný príklon k nemeckej konzervatívnosti.
V interiéri však Francúz berie štafetu do svojich rúk a stále ukazuje, ako má vyrezať elegantný, vzdušný a hodnotný interiér strednej triedy.
Dr.Ozd
Líbí se mi oba dva.....Ale přece jen asi tvary 508 jsou bližší evropskému oku.A taky bych měl chválit vlastní značku,od pondělka se taky stanu jedním z Peugeoťáků,jestli to dobře píšu.Jedu si vyzvednout novou sice ne 508 ale 5008.Tak jen doufám že po dvou Němcích nebudu přestupu k Francouzům litovat.
Avatar - positivemind
positivemind
5k8 je slušné auto :yes: jaká motorizace? Ať jezdí 😉
Xawier
Co se týče exteriéru, u mě jednoznačně Kia Optima. Co se týče designérského ztvárnění interiéru jednoznačně Peugeot 508... A teď si vyber! ;-\
Avatar - positivemind
positivemind
Zadnici si vozíš v interiéru - sebehezčí auto bez povedenýho vnitřku je po chvíli ježdění utopie...
Avatar - Biest
Biest
Ta KIA je kus fakt pekneho auta...
A mě to auto baví .. [odkaz]
frk
Obě auta jsou velmi pohledná 😄
Zvenku u mě vítězí Optima,uvnitř vítězí 508,jako celek je u mě fotografickým vítězem Optima.

Jsem zvědav na živé setkání,pak teprve budu vědět,kdo je v design souboji Optima versus 508 opravdovým vítězem.how 😉
Zdravím Vás,
Mě osobně se mnohem víc líbí 508, povedla se a technikům u peugeotu tleskám !! 😄