Dosud jsme se zabývali auty převážně německé produkce. Podzim ale přinesl i nové sedany od Kie a Peugeotu, které si jistě zaslouží oprávněnou pozornost.
Proč se do něj navážíš? Rozdíl mezi Passatem 6. a "7." generace je asi jako mezi [odkaz] a [odkaz] Jenže Kia tehdy udělala prostě po 3 letech facelift a ne že by 5 let dělala auto bez designových změn a pak neschopnost vyrobit nový model maskovala jako facelift s prohlášením o nové "generaci".
To jo, ale pan si toho nevsimne. Ty si vozis * v Jaguaru, to je jinej feeling, muzes mit cistou hlavu, ale tam pan se zmocnil nejmensiho drobecka z koncernu, a hned musi zaslepene hajit vrchol supermainstreamu, apostola vsech dob... ;)
Passat je proste nudny, a kazda druha generacni zmena je u passatech jen facelift, tohle jsou fakta, bud to clovek prijme, nebo se da do statecneho boje s veternymi mlymy... :-!
KIA sa snaží nezapadnúť, vzala si za svoju istú športovosť tvarov, ktorú umocnila ostrými hranami a prechodmi.
Peugeot tiež zavádza radikálny postup - smer od Francúzskej elegancie k "nemeckej" umiernenosti je jednoznačný.
V porovnaní sú výsledky dosť odlišné. Zatiaľ čo každý model sám stojí za slová pochvaly, vedľa seba pôsobia ako u iných svetov. Štíhla, švihácka KIA, vedľa nadutého, noblesne sa tváriaceho ťažkopádneho Peugeota. Aspoň tak pôsobia na mňa.
Peugeotu mnohí vyčítali "tlamu", a tiež aj to, že všetky modely akoby robili podľa tej istej šablony. Ale nie som istý, či práve dizajn 508 je tým najlepším riešením. Hoci v zrovnaní s novým Passatom alebo Latitude môže byť z pohľadu dizajnu jeho pozícia iná.
V interiéri sa karta obracia - výrazne viac sa mi páči Peugeot. KIA je nová a zaujímavá, ale ľahkosť a jednoduchosť tvarov, a voľnosť priestoru proste u mňa boduje viac.
S tou pětsetosmičkou máš naprostou pravdu. Před zhruba pěti lety bych si nemyslel, že to budu moct někdy říct, ale Kia má jednoznačně rafinovanější a propracovanější křivky než Peugeot. Připadá mi, jako by designéři Peogeotu byli teprve v polovině práce a přišli za nima z přípravy výroby se slovy "Hoši sorry, ale musíte končit, je potřeba začít dělat formy na lisování plechů". Tím ale nechci říct, že by se mi 508 zdála nějak hrozná, jen nedotažená.
Otázkou však je, jak budou obě auta působit naživo.
Rad bych vedel kolik vazi tito dva prckove, a pote to porovnat s Passatem...
Oba auta jsou krasna, jen u fotky interieru Kia, kdyz se divam na sesiti sedacek v useku ramen, tak si vsimam nerovnosti a muze to byt fotkou ci potrebuju bryle, kdo vi?
Jinak jsem moc rad, ze tu mame v Evrope novou konkurenci co to mysli vazne. :yes:
Ač se mi design nové 508 moc nepozdával, hlavně divná těžkopádná zadní část u sedanu (liftu?), tak ve srovnání s optimou je 508 mistrovské dílo evropského designu. 508 čistá, svěží, uhlazená, Optima obludná, nabubřelá, parodie na sportovno, klasiký wow efekt, ten samý efekt plní v SUV Sportage. Srovnání interiérů je pro optimu KO na body. Interiér 508 čistý, svěží, moderní, Optima změť tlačítek, displejů a divných patvarů, hlavně ať je to levné, ale rádoby sportovní a "moderní".
Z tohoto duelu deklasuje 508 optimu prakticky ve všem, design, technika, image... Optima je cílena na burany, co nemají na " předraženou nudnou evropskou produkci", tak si koupí levnější, větší, a rádoby sportovnější optimu.
Volit mezi 508 a Kia, tak je volba jednoznačná...
Poznámka na konec, Šrajer se designem optimy moc nevytáhl, ikdyž vlastně zadání splnil WOW ;-\
Odpověděl jsi si sám: Kia nabídne na první i druhý pohled mnohem víc nóbl auto a přitom bude stát o kousíček méně, než libovolná konkurence ;-) ... a který zákazník by to takhle nechtěl? :yes:
Už Magentis po faceliftu se mi velice zamlouval, a Optima ještě zkrásněla :-)
PS: Lexus GS se při pohledu z boku nezapře :-!
No a ty divný nízko položený rozpláclý "voči" Peugeotu opět potvrzují, že Francouzi neumějí udělat auto, co by nebylo zrůdné :no:
Jednoznačně je Optima hezčí. Krásný dynamický design, ostré hrany, linky a ten C-sloupek pokračující do zadních dveří :yes: Ale 508 rozhodně škaredé auto není! Byla tu řeč o Passatu a musím říct že po designové stránce ho strčí do kapsy jak Optima tak i 508. Jo kde jsou ty časy Sephií, Shum a podobných hrůz... KIA prostě umí :yes:
passat by tu vyzeral jak 3 generacie pozadu a hlavne je bez duse uplne bezpohlavne auto vhodne len pre podnikatela na nahananie bubakov a na premiestnovanie ludskej bytosti z bodu A do bodu B. Kto ma aj srdce voli peugeot alebo kiu.
Kia , Peugeot - moje srdcovky mi robia stale vacsiu radost :yes:
já bych, ohledně designu, nevynášel unáhlené soudy. chtělo by to jmenované vozy postavit vedle sebe, a pak porovnat. a jsem si jistý, že pasat by byl první, 508 druhá a poslední by byla optima. passat (spolu se superbem) se totiž nenese na žádné modní vlně, spojené s pseudodynamickými a "sportovními" liniemi, v praxi ztělesněné ve vysoké spodní hraně oken. tento trend v mainstreamu osobně nepovažuju za správný. nejsem totiž příznivcem klaustrofobních pocitů v interiéru. u některých vozů ho pochopím, jelikož vychází z jejich celkového pojetí. spolu s malými okny nejsem příznivce ani schizofrenie a přetvářky. na co jsou vozu dynamické, sportovní linie, když svým charakterem není vůbec sportovní a pohled na motorovnou paletu to jen podrhne...
:yes::yes: není co dodat. Kia dělá vše jen jako.... Design by měl být odrazem nějaké filosofie, směřování, zaměření značky. V čem je Kia sportovní, dynamická ? Chápu, že se chce zalíbit už na první pohled, ale každá snaha by měla mít své hranice a ty Kia asi ještě nemá. Jestli je pro někoho nuda Passat, tak pro mě je to naopak Kia. Na Passatu je možné pořád něco nového objevovat a chápat. KIA svou směsicí " líbivých prvků bez nápadu " stárne už na fotkách.
Souhlas, zvlášť co se týká Kie, je to přeslazený/přeplácaný designový koktejl s "evropským" designovým základem a snahou zalíbit se okamžitě a "bez hranic".
Chybí hlubší filosofie, designová návaznost k tradici značky (není na co navazovat), proto tahle povrchní filosofie "vše nej v jednom"...
Přesto na poměry Kie určitě posun vpřed, jen bych byl (v tomto ohledu) opatrný s nějakým předčasným glorifikováním, čas jako vždy ukáže svoje...
Po krátkým rozhodování jsem dal hlas 508, rozhodl ten hnusnej C sloupek u Optimy, ikdyž mě nezaujalo ani jedno auto. Co se týče prodejů v Evropě, tak 508 si jistě svůj podíl ukousne. Na Optimu jsem zvědavej, přeci jen střední třídu už nekupuje kde kdo a kupující v této třídě už berou v potaz i image značky, kterou Kia v této třídě vůbec nemá. A nasadit nízkou cenu v této třídě už stačit nebude, stačí se podívat jak dopadla Laguna. Tipuji, že v Evropě bude Optima propadák. Evropská konkurence je dost široká, ze které si vybere skoro každý a zbytek skončí u Japonců.
Laguna je v Evropě docela drahá - naúrovni Insignie, Mondea, Passatu a její prodeje nejsou tak tragické. Ale je pravda, že Passat, Mondeo a Insignia jsou prodejně někde jinde. Ostatní včetně Laguny jen paběrkují po desetitisících. A do této kategorie za padne i Optima s 508. Jen u té Optimy bude i těch 10000 úspěch.
Docela těžké porovnat dvě auta, u kterých sem si až teď všiml, jak jsou si podobná.
Předek bych řekl, že se více povedl Kie, WOW efekt je pěkný, ale když Kia projede a ukáže se zadek..... Peugeot vítězí.
Interiér. Těžko říct, kdo ho má lepší. U Kie bych řekl, že je lépe uspořádán, ale plasty vypadají trochu levně, U Peugeotu všechno vypadá důstojně, ale s konzervativností se tímhle tempem za 5 let bude podobat Passátu a to bude horor. Co se týče tlačítek, tak bych se nedopočítal asi ani v jednom autě.
Mně Kia z profilu hodně připomíná 9-5. Jinak obě jsou to krásná auta, u mě vítězí díky interiéru Peugeot.
Mimochodem líbí se někomu kola, co jsou na těch autech? 8-s
kolesa robia auto to je fakt ale rozhodne nie su podstatne v tomto vzajomnom porovnani, takisto ako farba, ktoru si tiez vies vybrat aku chces ak uz kupujes.
Je jasne ze bude inak vyzerat bordova kia na 19tkach ako strieborny peugeot na 16tkach. O to tu ale nejde to si kazdy uz prisposobi.
U mna tesne vyhrava Peugeot za celkovu zladenost, eleganciu a exterier ale kia vytasila kolty ktore su proklate nizko
:yes:
obidve auticka su v kombinacii so silnejsimi dieslami na spici v triede :yes:
obidve auta Peugeot a Kia su na spici v dizajne aj technike a najdu si miliony spokojnych zakaznikov o tom nepochybujem
Peugeot zaboduje sarmom eleganciou interierom a celkovou vyvazenostou a vznesenostou :yes:
Kia zaboduje sviezim sportovym vzhladom - stylovym exterierom priam luxusne posobiacim a velmi priestrannym interierom spolu s prkatickostou a slusnou cenou ktora spristupni slusne auto normalnym ludom
V Evropě bude úspěch pokud každá značka prodá kolem 40 000 kousků. I pokud by ta čísla byla dvakrát větší / tomu však nevěřím a byl by to velký zázrak /, musela by se ta auta dělat 20 let, aby se na ty milióny dostaly. Při těchto milionových předpovědích by to chtělo mít alespoň elemenrární přehled. Dojmy si nech na hodnocení designu. Tam je dovoleno vše.
videl som ju tento tyzden nazivo (P508) a musim konstatovat, ze zadok sedanu, ako potencialne problematicka cast, vyzera nazivo napokon velmi dobre. niekto tu pisal, ze bude tazka na zadok, tak si myslim, ze to tak naozaj nie je.
vydarene auto, fandim mu, pre mna vitaz duelu (kia pritom nevyzera, kupodivu, zle).
Posuzovat design jen podle fotek bez živého pohledu je ošidné, ale budiž.
Ať koukám jak koukám, nenacházím žádný úhel, žádný pohled, ze kterého by se mi Kia líbila víc než Francouz. Optima přitom není škaredá, narozdíl třeba od Sorenta, které pokládám za odpornou beztvarou obludu s okénky jako tank.
Ale Peugeot si konečně po letech vzpomněl, že před nešťastnou neporporční 407 a před obdobím tlam uměl dělat krásná elegantní auta, jedna z nejhezčích vůbec. Pravda, tenkrát mu je karosoval Pininfarina - vzpomeňme na 504, 505, 604, 405, 406... co kus to nadčasová nádhera a elegance čistých jednoduchých tvarů. Dnes se musí Peugeot snažit sám, ale 508 ukazuje, že šance tu rouhodně je.
Pro mě 508 jednoznačně :yes: a druhé místo ve své třídě, hned za Citroenem C5, těsně před faceliftovaným Mondeem a Lagunou a daleko před Passatem, Insignií a čímkoliv z Japonska.
Se Sorentem musím souhlasit. Celkem se mi líbilo, dokud jsem neměl tu možnost jet delší dobu za jedním bílým kouskem. A ta záď mě přinejmenším hodně vyděsila.
Optima tak zle nevypadá, její tvary jsou prostě... ostré. Peugeot je francouzsky kulatější, ale pro mé oko příjemnější. Snad jen příď Optimy se mi zdá být trošku lepší. A interiéry jsou jasné, tam Peugeot vítězí s náskokem nejméně dvou délek.
Zajímalo by mě, jak by byla dnes přijata nějaká evoluce tvarů 405/406. Ve své době (a i dnes, po všech těch letech) to byla úžasná auta.
Podle mého mají ty Pininfarinovy tvary pořád co říct, mně se snad nejvíc líbily 504 a 505. A nedávno mě úplně nadchla tahle skica moderní interpretace 504 Coupé:
[odkaz]
Tak já spíš radši ty modernější, tedy zejména 406. Obávám se jen, že v dnešní době by působila jakákoli její interpretace nudně a spíš by se hodila k VW, než Peugeotu. Ta skica mě moc neoslovuje, i když není ošklivá. Jen mi nesedí příď.
Velmi chválím počin redakce, tento peugeotovský kialog je přesně to, co je potřeba - mít možnost vidět. O to více si pak snad už docela každý uvědomí jak je důležité míti... PASSATA.
Nahoře stojí proti sobě (mrákoty, co?) na můj vkus až příliš ostře řezaný eurokorea styl a v nejkvalitnějším významu slova tradiční evropská škola středního designu. Je vidět, že designér kii ví, jak na to, domnívám se však, že jakkoli je v tom jeho rukopis zřetelně čitelný, ať chce nebo nechce, jistý těžko v Evropě přijatelný korea styl tam holt tak nějak obsažený musí být už z principu. Tedy... na Kiu dobrý až výborný. Pro vyspělý eurovoči však těžce travitelný. To ale nemusí být na škodu, neb tento vůz je prioritně určen pro úplně jinou skupinu než tu, která jezdí Peugeoty. V tomto úhlu pohledu pak svým majitelům kia nabídne přesně to, co potřebují - potřebují oslnit okolí, potřebují na veřejnosti vzbudit dojem, že si koupili auto nikoliv podle nejnižší ceníkové nabídky v celém kraji, nýbrž, že si ze štrozoku mohli dovolit vytáhnout i pár volnějch pětitisícovek na auto větší. Jiné ambice ostatně kia zatím v tomto segmentu mít nemůže.
Velké ambice naproti tomu může mít Peugeot se svojí pětsetosmičkou. Ko-neč-ně od Peugeotu auto, na které se dá dívat déle než dvacet sekund, aniž by se ti začaly dělat mžitky před vočima, konečně auto, které vypadá důstojně, stylově a nově. Osobně jsem čekal ještě výraznější příklon k pežotí designové tradici, vždyť ve velkých sedanech ma peugeot opravdu na co navazovat, ale i tak, vnímejme pětsetosmičku jako objekt, který zaslouží hluboký zájem. Minimálně těch, co si nemohou dovolit Apoštola, avšak současně těch, kteří nemusí sami sobě dokazovat, že mají na auto ve střední třídě. Pětsetosm je vůz pro dobře postaveného, majetkově solidně zajištěného člověka, který ví kam jde, který ví kam... jede.
Souhlas. Hezky jsi to napsal - klasika. Pegy je krásný, šmrncovní a ten interier.... skvělý. Převeliká škoda, že u Pass nechali starý interiér.... je to prostě oje.bávka klientů a je to škoda.
Kia vs. Peugeot..... jednoznačně P. A ten kombík :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:;-)
Ťažko sa to Európanovi prijíma, ale Optima je s prehľadom najkrajšia a najelegantnejšia Kia doteraz, ktorá nielenže dokáže hrať vyrovnanú partiu s Európanmi, ona tú patriu dokáže aj vyhrať. Sám píšeš, že musíš hľadieť dlho, aby si tam tú Kóreu vôbec zaregistroval. Ja tam vidím eleganciu Jaguara, najmä zo zadného pohľadu Kia evokuje línie XF-ka a pôsobí nesmierne športovo-elegantne. Ako som už inde písal, je to prvá Kia, ktorú by som nekupoval iba s kalkulačkou v hlave, ale aj srdcom. Je zrejmé, že je to úpne iný štýl ako ultrakonzervatívny Passat... a je to tak dobre. Ako si si možno všimol >:-[] , ľudí, ktorým tento usadlý VW štýl nesedí, je tu veľa a mnohí ocenia dynamické, no zároveň nie prvoplánovo športové rysy Optimy.
Tu už i slávna peugeotovská škola dizajnu musí skloniť hlavu, najmä s ohľadom na jasný príklon k nemeckej konzervatívnosti.
V interiéri však Francúz berie štafetu do svojich rúk a stále ukazuje, ako má vyrezať elegantný, vzdušný a hodnotný interiér strednej triedy.
Líbí se mi oba dva.....Ale přece jen asi tvary 508 jsou bližší evropskému oku.A taky bych měl chválit vlastní značku,od pondělka se taky stanu jedním z Peugeoťáků,jestli to dobře píšu.Jedu si vyzvednout novou sice ne 508 ale 5008.Tak jen doufám že po dvou Němcích nebudu přestupu k Francouzům litovat.