Nemyslím, že by byla cenovka nějak zázračná, ale jak vidno bláznů je dost, Fábii potkáš na každýn rohu. Kdo by to byl před pár lety řek, že se Fabka nebude brát ani jako konkurence Rumunů. Škoda by ji měla prodávat jen v Číně a Indii, tam by jim mohla stačit
Baví, je to přímý konkurent tohoto. Samotní představitelé VW řekli, že šáde není konkurencí pro VW a další německé značky ale pro Renault a Peugeot. smůůůla co :-)
Výmenou zastaralej 1,4 za novšiu 1,2 došlo pre Dáciu k výraznému kroku dopredu hlavne v Európe. Nižšia forma poistenia, lepšia efektivita motora a tým aj spotreba robia z modelu Sandero 1,2 16V jeden z najlepších modelov triedy low end.(Za môjho predpokladu, že napr. Škoda low endom nikdy nebola) Myslím, že zrýchlenie pri tejto motorizácii riešiť nikto nebude. Prioritne je tento model určený do mestských aglomerácii a tam sa od neho nebudú očakávať nejaké diskotékové jazdné výkony. Výrobca sa síce snaží naznačovať jeho ambície na všestranné využitie , ale svojou konštrukčnou jednoduchosťou na to nie je stavaný. Na záver: Som rád , že Renault opäť trošku pustil do Dácie pre ňu inovatívne technológie , ktoré ju posúvajú stále o krok ďalej. :yes:
No zase tak inovativní ten motor není, počítám, že je to ten samej co už používá renault delší dobu v Cliu, ale je fakt, že je to aspoň krok dopředu. Když už jsme u těch inovací, teď po novým roce se má v Dusteru objevit i automatická převodovka od Nisanu, tak jsem zvědavej co za to budou chtít a jak to bude fungovat.
Já si na rozdíl od ostatních myslím, že hlavně u dieselu je to krok špatným směrem. Dacia má být především levná a jednoduchá. Když už i Logan/Sandero má filtr pevných částic... Ojetiny po třech letech provozu nebo 150 000 km budou neprodejné vzhledem k tomu, že cena orpavy za filtr pevných částic přesáhne zbytkovou cenu vozu...
Vím, že vzhledem k Euro5 je to krok neodvratný, ale rozhodně se mi to nelíbí.
U benzínu je situace příznivější.
Nicméně mě především zaráží výrazný rozdíl v dynamice u benzinu 1,6. Téměř 1,5s na dva koně dolů, to mi přijde opravdu dost. Jestli bude i jiné zpřevodování... uvidíme.